Finnes det en oversikt over hvor mange "gjengangere" det er i årets UB? Kunne vært interessant å se hvor mange som var førstereis i 2015 og hvor mange av dem igjen som kommer igjen i år.
På birken.no får du oversikten på hvor mange ganger de ulike deltakerne har deltatt i UB: http://bamse.birkebeiner.no/start1.php?arr=7 Skal gå an å ta det ut i excel også, slik at du kan gjøre en count, men det har jeg ikke fått til.
Kommer til å ta tilbakemeldinger på alvor, men her inne på forumet er det vell sånn ca 0,5 % av deltakerene som sier at det er for lett og lite terreng;) Har mer trua på at mengden av deltakerne kommer til å like den nye løypa bedre enn de forrige UB-rittene. Jeg skulle stått på Sjusjøen å spurt dere om dere synes det har vært for lite sti og for enkelt. Jeg tror jeg vet hva svaret blir da;) Trå på mer så blir også flytstiene tekniske:)
Av det jeg leser så er jeg ørlite grann redd for at denne løypa er mer passende for ihuga rittsyklister enn stisyklist. Det er jo greit det, da løypa skal endres fra år til år så kan man godt endre karakteren noe også. Jeg er selv stisyklist som har syklet de 3 siste UB, hvor de 2 siste med høyst suspekt grunnform. Ifjor var løypa (etter grusen såklart) i utgangspunktet veldig fin for en som meg, men pga at jeg var så sliten så ble selv uproblematiske step ups til crux, og små tekniske stigninger ble gå-bakker. Jeg tror det kan være riktig med et flyt-ub i år, men håper fjellene er tilbake neste år.
Jeg skal desverre ikke sykle i år da jeg skriver dette med telefonen i høyre hånd og en 8 dager gammel baby i andre armen.
Laget et nytt crux til dere i går:) Kloppa etter demningen på Djupen ble utbedret, men fortsatt en planke i noen hundre meter. Så her blir det viktig å holde balansen. Det var ikke noe problem å sykle over for meg tidligere heller, så her får dere hvertfall en utfordring. I tillegg så la jeg kloppa over en stein på slutten, det er ikke lov å sykle rundt:)
Laget et nytt crux til dere i går:) Kloppa etter demningen på Djupen ble utbedret, men fortsatt en planke i noen hundre meter. Så her blir det viktig å holde balansen. Det var ikke noe problem å sykle over for meg tidligere heller, så her får dere hvertfall en utfordring. I tillegg så la jeg kloppa over en stein på slutten, det er ikke lov å sykle rundt:)
Er det noen som kan tipse om hvor det er bra for tilskuere/kakemannskap å stå for å heie. De har utgangspunkt på Hafjelltoppen rett ved Pellestova. De kjører bil og vil ikke gå langt ,eller havne inni rittet eller fredagsbirken.
Er det noen som kan tipse om hvor det er bra for tilskuere/kakemannskap å stå for å heie. De har utgangspunkt på Hafjelltoppen rett ved Pellestova. De kjører bil og vil ikke gå langt ,eller havne inni rittet eller fredagsbirken.
LarsB
Uten å være kjent og med samme "problematikk" har jeg tanken om Vedemslia, Veien fra Vedemssærta bortover og krysset ved Hita som alternativer. Det blir litt kjøring i løypa men her er det vel ikke crazy mange deltakere heller.
Østafjells En front gir regn først på dagen, vesentlig nær kysten, senere overgang til pent vær, men utrygt for regnbyger nord for Oslo, kan hende med torden. Vestlig bris, sørvest frisk bris til liten kuling på kysten.
Er det noen som skal kjøre fra Lillehammer til Pellestova (eller deromkring) sent fredag kveld (dvs kl 2030+) som har plass til en syklist med sykkel, så send gjerne en PM.
Kommer til å ta tilbakemeldinger på alvor, men her inne på forumet er det vell sånn ca 0,5 % av deltakerene som sier at det er for lett og lite terreng;) Har mer trua på at mengden av deltakerne kommer til å like den nye løypa bedre enn de forrige UB-rittene. Jeg skulle stått på Sjusjøen å spurt dere om dere synes det har vært for lite sti og for enkelt. Jeg tror jeg vet hva svaret blir da;) Trå på mer så blir også flytstiene tekniske:)
Av det jeg leser så er jeg ørlite grann redd for at denne løypa er mer passende for ihuga rittsyklister enn stisyklist. Det er jo greit det, da løypa skal endres fra år til år så kan man godt endre karakteren noe også. Jeg er selv stisyklist som har syklet de 3 siste UB, hvor de 2 siste med høyst suspekt grunnform. Ifjor var løypa (etter grusen såklart) i utgangspunktet veldig fin for en som meg, men pga at jeg var så sliten så ble selv uproblematiske step ups til crux, og små tekniske stigninger ble gå-bakker. Jeg tror det kan være riktig med et flyt-ub i år, men håper fjellene er tilbake neste år.
Jeg skal desverre ikke sykle i år da jeg skriver dette med telefonen i høyre hånd og en 8 dager gammel baby i andre armen.
Tror du bør ut å sykle før du uttaler deg om at løypa passer bedre for en rittsyklist. Så du mener at 5-6 mil med grus som det har vært tidligere passer bedre for en stisyklist;)
Jeg må bare innse at jeg må kaste inn håndkleet, jeg greier ikke å starte på UB i år. Jeg skadet foten 7.juli, men håpet at etter at jeg fikk ta av gipsen 11.august, skulle få trent så mye før UB at jeg skulle kunne gjennomføre og greie sperretidene. Det viser seg imidlertid at skaden i foten er så stor at det kommer i ta lang tid før jeg kan få på meg sykkelsko, sannsynligvis kommer jeg ikke å rekke Rørosrittet 3. september heller. Det er bare å innse at sykkelsesongen for min del ble avsluttet 7. juli. UB har vært det store målet for treningen i år og jeg gledet meg enormt til den nye løypa, men det er bare å ta inn realitetene over seg, gjøre ferdig sorgarbeidet og satse på stisykling i neste sesong. Jag får håpe sønnen min kan ta over billetten min.
Da er Gustav (sønnen min) tøff nok til å ta over UB-billetten på kort varsel sjølv om han ikke har annen trening enn jobbsykling de siste to åra (nybakt pappa + studier + jobb). Da har jeg imidlertid en Lørdagsbirken-billett som noen kan få til UB-pris (dvs ultrabillig = gratis) dersom det er noen UBere som ennå ikke har meldt seg på "dobbelen".
I går var jeg faktiskt ute å sykla sti for første gang, med sykkelsko på den ene foten og en sykkelsandal på den andre (sandaler er det eneste jag kan få på foten foreløpig). Det var en liten tur, (25 km 650 høydemeter) men det gikk overraskende bra tatt i betrakning fraværet av trening etter 7. juli. Fotleddet er imidlertid så svakt at det er umulig å stå og sykle og uansett: sandalsykling i ultraland er galematias, feks sliten rytter over Snulta med en sandal hvor det stikker ut en knust, bandasjert og veskende stortå foran...
Det var flere som var interessert i kjøre "dobbelen" så nå er også lørdagsbilletten omregistrert.
Jeg vet dette blir bra. Kudos til LRM for jobben han har gjort ifb med årets løype. Det er 117km med variert terreng og underlag. Å den som ikke er sliten eller fornøyd etter 5-8timer med start nr på sykkelen har syklet for sakte. Å det blir sikkert nok av steder å banne på :-). Gleder meg til årets høydepunkt. Dette blir knall bra.
Vi skal jo busses fra Lillehammer til Pellestova , med syklene på lastebil , hvor mye trenger man av beskyttelse på sykkelen på denne transporten ? Ser for meg at de blir stablet inntil hverandre til bilen er full , det skal litt til , men leit om sykkelen skulle blitt skadet før rittet er startet.
Tror du bør ut å sykle før du uttaler deg om at løypa passer bedre for en rittsyklist. Så du mener at 5-6 mil med grus som det har vært tidligere passer bedre for en stisyklist;)
Jeg skrev "er redd for" ikke tror, og er enig at jeg nok burde holde kjeft all den tid jeg ikke har sykla løypa (og heller ikke skal det). Har bare så sinnsykt lyst å være med.... Hadde for øvrig fortrengt de 5 milene med grus Kudos for innsatsen du har lagt ned. Jeg håper det blir tidenes UB løype, som igjen kan raffinerte til neste år når jeg er med igjen.
Hilsen sofa-synser med gulpelukt på skjorta og kløe i sykkelbeina
Vi skal jo busses fra Lillehammer til Pellestova , med syklene på lastebil , hvor mye trenger man av beskyttelse på sykkelen på denne transporten ? Ser for meg at de blir stablet inntil hverandre til bilen er full , det skal litt til , men leit om sykkelen skulle blitt skadet før rittet er startet.
Jeg kjøpte, etter anbefaling her på forumet, et EVO trekk til sykkelen. Kostet ikke rare greiene. I tillegg bruker jeg "skumgummi rør" kjøpt hos Claes Olson. Dette funket kjempe fint på Grenserittet og misunnelsen var stor fra andre syklister når de fikk se min doning
Jeg håper at det er mulig å sende bag fra startområdet og ned til målområdet.
Av det jeg leser så er jeg ørlite grann redd for at denne løypa er mer passende for ihuga rittsyklister enn stisyklist.
De fleste rittløyper er jo det. Rittsyklister som konkurrerer i maraton og rundbane er som regel stisyklister også. Tipper løypa likevel er morsom å sykle. At det er 6 mil med grus innimellom stipartiene tror jeg selv ihugga stisyklister vil sette pris på når distansen er 120 km.
Av det jeg leser så er jeg ørlite grann redd for at denne løypa er mer passende for ihuga rittsyklister enn stisyklist.
De fleste rittløyper er jo det. Rittsyklister som konkurrerer i maraton og rundbane er som regel stisyklister også. Tipper løypa likevel er morsom å sykle. At det er 6 mil med grus innimellom stipartiene tror jeg selv ihugga stisyklister vil sette pris på når distansen er 120 km.
100% enig. Hvis det kan sammenliknes, så syntes jeg TSR ble bedre av å ha hyppigere, små gruspartier slik som i år, særlig på runde 2.
Et par rutinerte UBere som kan ramse opp en fornuftig pakkeliste for sekken? Har ikke allverdens plass så må pakke deretter. Bortsett fra de klær som er påbudt tenkte jeg noe ala:
Noe vesentlig jeg har glemt i farta? (det regner jeg med)
Gleder meg som en unge uansett vær!
Hvis du kjører tubelæss kan det være greit med litt tørkepapir/en fille som man kan dra ut det verste av guffa før man legger inn en slange, dersom det blir nødvendig.
Men hvem vinner? Søren Nissen? Ola Kjøren? @olechr? stifinner @lrm?
Flere gode navn og.
Blir overasket hvis jeg, Ola eller Lars R vinner. Har på følelsen at navnene er sterkere enn kroppene til alle oss 3 om dagen. Vinner jeg så blir det hvertfall full gass på Brenneriet på Lørdag :-P
Tipper Ole Hem og Søren Nissen (hvis han kjører er soleklare favoritter). Så er det en hel gjeng med blant annet oss 3 over, Bjørnstad, Granberg, Torbjørn Svanstrøm blant annet som kjemper bak der.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
Flere gode navn og.
Viss jeg, Fagerli eller Ola Kjøren vinner må det jo være katastrofe for rekrutteringen innen norsk terrengsykling. Det stiller jo til start karer som satser.
Ha ha her satt vi å skrev og tenkte det samme
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
Flere gode navn og.
Viss jeg, Fagerli eller Ola Kjøren vinner må det jo være katastrofe for rekrutteringen innen norsk terrengsykling. Det stiller jo til start karer som satser.
Ha ha her satt vi å skrev og tenkte det samme
Husk at dere i pulje 1 må vente 5 minutter med å feire seieren da, i tilfelle noen av oss i pulje 2 har en kjempedag...!
Syklet i 2015 med 32T på 11x1. Hadde bestemt meg for at det ble tungt over de siste fjellene og at jeg derfor skulle kjøre med 30T i år. Men, etter at løypen ble "sluppet" er jeg i tvil.