|
Hvor bor man i Oslo?
|
Re: Hvor bor man i Oslo?
[Re: Fossi]
08/08/2016 20:25
|
aug11x
Besatt
|
Besatt
Det er fint på østkanten, men hadde jeg hatt unger hadde jeg flytta ut av byen. Ikke en dum analyse fra Papegøyal, men det skal sies at han er nokså flink til å sette ting relativt langt ute på spissen. Fort gjort å trå noen på tærne her. Som andre her har nevnt, så er jo Østmarka den beste sykkelskogen i Oslo:)
|
|
|
08/08/2016 22:05
|
Fossi
OP
Avhengig
|
OP
Avhengig
Kvalitetsmessig så overgår vel flere av de dårlige skolene i Oslo en del av de gode skolene nordpå. Det er vel få steder i landet som slår Nord-Norge når det kommer til å ikke fullføre grunn- og videregående skole. Papegøyal understreker også poenget mitt tidligere i tråden om at alle har en formening om hvordan det er å bo i Oslo, helst uten å ha bodd der selv. Det å fortsette på leiemarkedet er ikke et alternativ. Når man ser på investeringer gjort de senere årene så er det lite som slår boligkjøp når man tar med risiko og utbytte i ligninga. Nittedal står på lista vår. Eneste ulempen er at man da blir togpendler og må kjøpe reisekort for flere soner hvis man er avhengig av å bevege seg litt rundt i Oslo sentrum i tillegg til pendlinga. Men det overlever man vel. Jeg har uansett fått en god del svar på spørsmålet mitt og takker for gode og ikke fullt så gode svar.
Bikeless no more
If you ain't a cowboy, you ain't nothing.
|
|
|
09/08/2016 06:38
|
Garpen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Lambertseter fikk forøvrig ikke noe vann i kjellere i helgen.
Steingrunn og høyden over havet gjør at du slipper billigere unna enn på Skullerud, Leirskallen eller Abildsø.
ekstra bonus: Ettersom blokkene (om du vil ha en leilighet) er bygd under den kalde krigen har de aller fleste bomberom - det kan være kjekt å ha i et utrengsmål.
NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også! Salig er den som ikke har noe å si, men allikevel holder kjeft.
|
|
|
09/08/2016 06:59
|
Initium
Avhengig
|
Avhengig
Nittedal står på lista vår. Eneste ulempen er at man da blir togpendler og må kjøpe reisekort for flere soner hvis man er avhengig av å bevege seg litt rundt i Oslo sentrum i tillegg til pendlinga. Men det overlever man vel. Velkommen til Nittedal, den grønne bygda rett utenfor Oslo.  2 soner på buss eller tog. Relativt levelig å kjøre bil på rv4 også, men det har dratt seg til betydelig på de 15 årene vi har bodd her.... Til Helsfyr bruker du enklest buss, 301/302 fra Nittedal, og 21 fra Carl berner. Regn 45min fra Rotnes så er du ca innafor trur eg
Redigert av Initium; 09/08/2016 07:04.
|
|
|
09/08/2016 07:09
|
tron
Besatt
|
Besatt
Fra Nittedal må du ha to soner uansett om du skal reise rundt i Oslo på trikk, buss og bane eller ei. Men det er jo mye hyggeligere å pendle med tog enn T-bane. Gjøvikbanen er også en av de mest pålitelige. Veldig lite krøll med forsinkelser. Jeg sykler i sommerhalvåret - 16 km (folk tror det er så mye lenger) gjennom marka, og jeg slipper å kjempe meg fram blant biler og lyskryss. Men Gjøvikbanen er nok ikke optimalt om du skal til Helsfyr. Det er et stykke mellom Tøyen jernbanestasjon og Tøyen T-bane, så det er litt krøkkete overgang til T-bane for deg som skal til Helsfyr på jobb.
|
|
|
09/08/2016 20:26
|
neistein
Veteran
|
Veteran
Lambertseter er et veldig trivelig sted å bo. Det som dog er et problem er at det er veldig få større leiligheter og rekkehus der. Og ønsker man å bli i nærområdet etter at barn nr 2 kommer på plass må man nesten se til svinedyre Nordstrand.
Ønsker du å bli boende på vest har vel Hovster relativt spiselige priser, men rundt 5 mill må man vel ut med for en 4 roms blokkleilighet
Stokk og stein sykkelklubb
|
|
|
10/08/2016 01:58
|
Espen J
Besatt
|
Besatt
For 6 år siden (?) når jeg bodde i Oslo var definitivt områdene med enkel tilgang til Nøkkelvann de områdene jeg så for meg som et framtidig sted å bo. Den morsomste stisyklinga jeg har gjort uansett hvor i landet jeg har bodd var i østmarka. Får man lyst til å trille på asfalt er det fint å følge østsiden av oslofjorden også. Alt det andre har de som bor/er oppvokst der bedre peiling på. Men vil slenge inn en +1 fra en som ikke har all verden med peiling.
Trønder osv
|
|
|
|
|
|