Jeg har vært så heldig å få tak på en Pinarello Dogma Magnesium ramme. Basert på rammenummer så tror jeg den er fra 2005. Har også hørt at den er fra 2008, så er litt usikker. Uansett så har jeg et par utfordringer, og håper noen her på forumet kan gi meg en hjelpende hånd.
1. Kranklager - dette skal være tilpasset Campa, men jeg skal bygge opp med Shimano-drivlinje. Trenger tips til å få fjernet eksisterende kranklager.
2. Nedre styrelager - lageret er ødelagt. Noen som vet hvem som kan skaffe meg et slikt styrelager?
For kranklageret sin del må du ha det verktøyet med tre pinner som passer inn på lageret, jeg er temmelig sikker på at du har Italiensk gjenge på krankhuset, men er ikke helt sikker. Står det noen tall på kranklageret på den andre siden?
Ta med styrelageret til en lagersjappe og be om å få tilsvarende som du har.
Dette tror jeg er en 2005, jeg kan ikke minnes at Pinarello holdt på så lenge med magnesium.
Det er italienske gjenger på kranklageret så det skal skrus ut på begge sider. Gjengene går vanlig vei, dvs mot klokka for å skru ut.
Når du får ut lageret så skrur du inn et nytt fra Shimano, du finner lagre av ulik kvalitet og pris som passer. Det er mange nettbutikker som har det på lager, hos Bikeshop er det bestillingsvare.