Noen som har info, erfaringer, rykter om den mytiske Cinelli Laser Mia? Vet den er å få tak i gjennom OsloVelo som rammekit, men det finnes nesten ingenting på nettet om skjønnheten.
Da er oppdraget ditt! Vi ser frem til byggetråd, erfaringer og så videre.
Ja, byggetråd blir bra ! Kanskje jeg ikke skal ha Colnago C60 øverst på ønskelisten likevel :-) La 100 kr i potten... om du hører på TV i kveld "ein jublande mann frå Nesodden vann 492 millionar i Vikinglotto" så kanskje jeg henger med på Cinelli bestilling jeg også :-) I såfall i matchende farge til årgangsferrari'n og kaffemaskinen i sommerhuset i Soller :-)
Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Ups, gulp. Tenkte jeg skulle slippe å pløye opp marken selv. Alltid gjevt å ha noe ingen andre har (hater Passat og Avensis av den grunnen). Men viser det seg at Laser Mia er en overpriset wall hanger blir jeg litt flau. Bare noen hadde synes rundt dette før meg hadde jeg vært litt sikrere. Ellers sikles det på Colnago V1-R i limited farge (sølv) eller de Rosa King XS i santinifarge.
Ups, gulp. Tenkte jeg skulle slippe å pløye opp marken selv. Alltid gjevt å ha noe ingen andre har (hater Passat og Avensis av den grunnen). Men viser det seg at Laser Mia er en overpriset wall hanger blir jeg litt flau. Bare noen hadde synes rundt dette før meg hadde jeg vært litt sikrere. Ellers sikles det på Colnago V1-R i limited farge (sølv) eller de Rosa King XS i santinifarge.
Ikke uroe deg, det er nok bra greier
Det faller forresten på deg å teste ut nye Giulia også ...
Jeg tror den er produsert av Columbus, noe som absolutt burde være et kvalitetsstempel. Om de produserer alle rammene i Italia eller om monokokkene støpes i østen vet jeg ikke. Jeg liker geometrien(på papiret) og det er plenty med størrelser.
Columbus eier Cinelli og rammen håndlages i Italia. Dette er drømmeramma/sykkelen med stor D. Hadde jeg hatt en Laser Mia med SR og Bora Ultra felger så hadde jeg sovet med den i senga hver natt.
Vet. Er kanskje ikke på sin plass, men har lyst på eTap også. Hadde jeg fått kjepper i hjula om en sånn kreasjon hadde dukket opp?
Jeg ville kjørt italiensk rund baut, Super Record og Bora hjul tilsv den på Cinelli sine sider... Helt rå til søndagsturen... og så kan du ha en Supersix med E-tap til hverdags.
Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Ikke den enkleste måten å få sett den på, men jeg har suglet på en som står i en butikk i Monza nord for Milano.
Et smykke av en sykkel, MEN den jeg så var uten Cinelli sin stem/styre kombo + setepinne i samme farge som ramma, disse var sorte istedet. Uten dette så synes jeg den manglet veldig mye av helheten som gjør den utrolig fin på bilder, selv om ramma i seg selv absolutt er flott!
I Cinelli-kolleksjonen synes jeg det er XCR som er det reale smykket. En karbonramme med rett 1 1/8-styrerør og relativt enkel monokokk-konstruksjon føles litt gammeldags egentlig. Rustfritt stål med konisk styrerør og moderne geometri forøvrig har større appell når man først skal ha noe utenom det vanlige.
Er ikke ute etter søndagsstål eller en nostalgisk sak som støver ned i boden. Har nok. På utskikk etter karbon, lett, Strava-vennlig, men og med stor MEN, noe med sjel, historikk og som ikke naboen har. Har trålet gjennom det meste, men tips tas i mot med takk.
Er ikke ute etter søndagsstål eller en nostalgisk sak som støver ned i boden. Har nok. På utskikk etter karbon, lett, Strava-vennlig, men og med stor MEN, noe med sjel, historikk og som ikke naboen har. Har trålet gjennom det meste, men tips tas i mot med takk.
Cinelli Laser MIA - enten med setepinne og stem lakkert i laser blå, eller Deda 35 Campa SR Campa Bora Ultra Look Keo Carbon