Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

MTB Taurodalen, GC

MTB Taurodalen, GC #2327540 26/07/2016 12:09
Sikko Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Er det noen som har noen ruter å anbefale med utgangspunkt fra Taurodalen eller Puerto Rico? Vi har i dag rukket å bli kastet ut av golfklubben, samt syklet en fin sti opp østsiden av dalen. I morgen prøver vi Puerto Rico - Sukkertoppen - Cortadores t/r.
Nivået er ok teknisk, men veldig hårete nedkjøringer kan med fordel ungås.
Stravaruter er å foretrekke, siden vi tydeligvis er elendige til å lese kart.

Re: MTB Taurodalen, GC [Re: Sikko] #2327572 26/07/2016 15:27
Ynot Offline
Besatt
Besatt
Ja, ta bussen med et hikingfirma (freemotion) til høgste punktet på veien, og gå opp på toppen (Pico del Tauro), 30 min på GR-rute. Følg turstien videre ned mot havet, når du nærmer deg Mogan og GR-ruta knekker av ryggen bratt mot hø i ikke-syklbare serpentinere ned ti bebyggelse ta av turstien og fortsett på en av vandrerstiene mot ve, hold høgda. (GPS sporet på trailguide går ned bratta her, prøv å finne en annen sti ned dalen på ve side ) Vær forberedt på å møte masse norske fotturister påvei opp, de kan sikkert fortelle hvor du skal holde.

1700hm/37km turen fra pico de las nieves hele veien til Playa del ingles på sti anbefales også. Stiguide/GPS-spor ligger på trailguide.no, men jeg klarte meg uten det for 5 år siden. Vanskelig å oppdrive gode kart.

Om freemotion ikke kan la deg haike med vandrerbussen er trikset å stå opp grisetidlig og sykle oppover mens det enda er levelige temperaturer.

Ta med knebeskyttere, albuebeskyttere, og lange sokker som kan trekkes opp, relativt tettgrodd på stien ned mot Ayaguaresdemninga.

Det er hårete nedkjøringer, men ikke på linje med bratthenget ned Bjørsito (vest for Varden). Klarer du deg på Tusenårsvarden ned mot Damefallet eller Storliaxxessen bør det gå greit. 6" vandring foran og bak er å foretrekke.
Tony

Be responsible, follow stivettreglene!

Tenk grønt, kjør stål!
Re: MTB Taurodalen, GC [Re: Sikko] #2327867 27/07/2016 13:17
olechr Offline
More than words
More than words

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: MTB Taurodalen, GC [Re: Sikko] #2327959 27/07/2016 22:28
Sikko Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Takker for gode svar, begge to! Skal prøves ut straks jeg får ungene gjennom papegøyeparken i morgen...

Re: MTB Taurodalen, GC [Re: Sikko] #2328132 28/07/2016 15:20
Ynot Offline
Besatt
Besatt
GPS-sporte til Ole Christian følger ikke smalstien ned til Ayaguaresdemninga, men går ned til GC60. Sporet på trailguide følger riktig sti. Cruxet er å finne den bratte inngangen til stien ved kutoppen Morro de las vacas der sporet lager en krusedull. Seg også stiguide her på terrengsykkel.no

Be responsible, follow stivettreglene!

Tenk grønt, kjør stål!
Re: MTB Taurodalen, GC [Re: Sikko] #2334842 17/08/2016 06:52
E
Evensen Offline
Fersking
Fersking
E
Heisann

Sporet mitt på Trailguide.net/653 er korrekt. Du skal ikke ned GC46 (den første krøllen på sporet på Trailguide), men fortsette ned GC45 (står i MTBmap som PR GC45 (probably)). Greit å sykle ned i starten, men etterhvert er det skikkelig teknisk, bratt og løst. Jeg gikk veldig mye før jeg kom ned på et skikkelig spor som traverserer langs åsen til slutt. Men turen alt i ett, er verdt den dritten som er på slutten. Hadde håpet å finne et spor som fortsatte ut ryggen ned mot motorveien, men fant ikke noe. Dessverre kan det se ut som det starter en sti på andre side av motorveien (MTBmap), men å koble denne sammen med GC45 tror jeg krever litt arbeid...:) Jeg skal tilbake i november og skal prøve meg frem da. Skal jo ikke så mye mer til enn et par hundre sauer til å lage en liten sti...:))

TBC

Moderator  support