Glad jeg slapp å se den ødelagte idrettskonkurransen live, og enda gladere for at jeg slapp å høre fjolsa i TV2s boks kommentere den.
Tror vi skal være glade for Tv2 og deres sendinger. Tv2 har jo virkelig tatt tak i å sende mye sykkel fra klassikerne til 3 ukers rittene. Husk det er ikke alle som er like oppdatert på sykkel som folk her inne på forumet og som ikke bryr seg så veldig om hvilket pedaler det er på sykkelen.
Det viktigste er at vi har et tilbud å se på tv´n så får man heller svelge en feilkommentering eller to.
Misforstå meg rett. Jeg hadde valgt Eurosport om jeg hadde vært hjemme eller Rai Sport der jeg var. Men jeg hadde ikke anledning. Var på jobb for den gilde publikasjonen Landevei.
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
Syns sendingene til tv2 er fantastiske jeg, kommer garantert til å fortsette med å se ritt her så lenge dette paret står bak det meste av skravlinga... Vær glad for at det vises såpass med sykling på tv2 nå istedet for bare å være kritiske.
Foretrekker Eurosport, men det er primært på grunn av de eviglange og tidvis fantastisk dårlig plasserte reklamebolkene til TV2
Haha, enig. I dag var det etter en av de første klatringene visstnok en veeeldig teknisk og svingete utforkjøring med dårlig asfalt, sa de mens rytterne passerte toppen. Så da tar vi en lang pause, helt til rytterne er på vei inn i neste bakke...
+1 For hvermansen som ikke sykkelnerder her inne på forumet så er Tv2 sine sendinger gull for sykkelinteressen. Jeg får sett mye mer sykkel pga at fruen koser seg med alt utenomsnakket til pasche og ridder kaggestad. De gjør en kjempejobb med å formidle sykkelsporten.
Det eneste som irriterer meg er at TV2 og Eurosport synes, i større grad enn tidligere, å koordinere reklamepausene - jeg flipper mellom kanalene for å få med meg mest mulig sykkel. Irriterende kommentatorer (alle kommentarer blir "irriterende" i lengden) løses ved å skru ned lyden - den blir allikevel overdøvet av annen aktivitet i huset. Eneste "ulempen" ved det er at jeg ikke kan ha pling-fest til hver gang Kæggis nevner "rød sone"
Jada, de sier en del rart, og er ikke de beste til å kjenne igjen rytterne, men de får unødig mye dissing her, synes jeg, og Kaggestad har åpenbart kompetanse på utholdenhetstrening.
Men jeg savner Vacchi og Adamsson, noen som vet om det er mulig å få svensk lyd hos Get? (i menyene ser det ut slik ut, men får det ikke til...)
Folk som sitter time etter time og leter etter feil i en direktesending minner meg om folk på tur i skogen for å finne sykkelspor som de kan poste på forumet til Østmarkas Venner.
To for én på Rema1000 i disse dager. Løp og kjøp bolle!
OK, da får jeg kaste fram noe, så vi kan komme tilbake til selve løpet:
- Chris Froome: Kommer til å vinne totalt sett, og det overlegent. Han har vist at han kan kjøre fra alle oppover, nedover og bortover, har vært aggressiv, tar ikke hva-som-helst fra tilskuere og har vist at han også kan løpe, selv med sykkelsko (vel, vi venter vel ikke annet fra folk født i Kenya). Det mangler bare at han nå forbedrer stilen så den blir penere å se på (den er effektiv nok), så blir Froome et ikon. Og Hinault ser ut til å godta Froome også; de småprater iallfall ganske vennskapelig på podiet.
- Sky: Et lag fokusert på én eneste ting - at Froomie skal vinne. Har nok ressurser til å spare folk på enkelte etapper for så å bruke dem senere.
- Nairo Quintana: Får premien for mest uttrykksløse ansikt i TdF15, ellers ikke mye å skrive hjem om. Har visstnok gjort noen spede forsøk på å angripe, men har ikke evnen til å gjøre noe med Froomie. Han var riktignok lengre bak i fjor på dette tidspunkt og nådde nesten helt fram, men Sky gjør ikke den feilen om igjen.
- Mark Cavendish: Tilbake med et smell fra skyggenes dal, imponerende spurting enten han har et opptrekk eller må frilanse, kommer til å vinne på Champs Elysées og ta gull på bane i OL.
- Marcel Kittel: Hadde psykisk overtak på Cav, men dette er nå snudd helt om; litt for tander til å ta sprint-tronen tilbake?
- Peter Sagan: Fullstendig overlegen i grønn trøye, han og Froome har gitt oss noe i år vi aldri har sett før - grønn og gul trøye i brudd som gikk inn; vakkert! På den etappen forsøkte Sagan å gi etappeseieren til lagkamerat Bodnar; det gikk ikke, så han måtte ta den selv; det er vanskelig å ikke like Sagan.
- Alexander Kristoff: God, men ikke god nok; norske sprintere vinner aldri når alle de store gutta er med. Og han sier det selv også, Cav er det ikke mye å gjøre med for tida.
Sitter og ser på fransk tv, og skjønner ingen ting, men er helt greit for digger å se på TdF. Klaging på Kaggis og Paasche blir litt for mye hipsters vibber for min del. Veksler selv mellom ES og tv2 når jeg har mulighet, og så er det litt tilfeldig når jeg skifter. Men skal sies jeg har blitt mer og mer glad i Arild Eriksen og de evt gjester han har. Mye humor. Men Tv2 skal ha all kudos for å skape den interessen for TdF og sykling generelt. Både min og andres. Skal sies at jeg ikke sitter å overanalyserer hva Kaggis formidler av sykkel/trenings kunskap.
- Alexander Kristoff: God, men ikke god nok; norske sprintere vinner aldri når alle de store gutta er med. Og han sier det selv også, Cav er det ikke mye å gjøre med for tida.
Hoi, det var nesten - Sagan slo Kristoff på bedre målgang i TdF etappe 16. Som Vacchi sa: "Kristoff kommer inta at sova i natt...".
Alex til seg selv: Må kaste sykkel! Må kaste sykkel! Må kaste sykkel! Må kaste sykkel! Må kaste sykkel! Må kaste sykkel! Må kaste sykkel! Må kaste sykkel! Må kaste sykkel! Må kaste sykkel! Må kaste sykkel! Må kaste sykkel! Må kaste sykkel! Må kaste sykkel! Må kaste sykkel! Må kaste sykkel! Må kaste sykkel! Må kaste sykkel! Må kaste sykkel! Må kaste sykkel! Må kaste sykkel! Må kaste sykkel! Må kaste sykkel! Må kaste sykkel! Må kaste sykkel! Må kaste sykkel! Må kaste sykkel! Må kaste sykkel! Må kaste sykkel! Må kaste sykkel! Faen!
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
Hvorfor visar de alltid spurterna rakt framifrån når de har andra kameravinklar? Jag tvivlar på att jag är den enda som har riktigt svårt att se hur syklisterna ligger till når jag ser dem rakt framifrån.
Hoi, det var nesten - Sagan slo Kristoff på bedre målgang i TdF etappe 16. Som Vacchi sa: "Kristoff kommer inta at sova i natt...".
Sagan hadde vel sladd på begge hjulene rett etter (under?) målgang. Synd for Kristoff, men utrolig sterkt fra Sagan.
Alex til seg selv: Må kaste sykkel! Må kaste sykkel! Må kaste sykkel! Må kaste sykkel! Må kaste sykkel! Må kaste sykkel! Må kaste sykkel! Må kaste sykkel! Må kaste sykkel! Må kaste sykkel! Må kaste sykkel! Må kaste sykkel! Må kaste sykkel! Må kaste sykkel! Må kaste sykkel! Må kaste sykkel! Må kaste sykkel! Må kaste sykkel! Må kaste sykkel! Må kaste sykkel! Må kaste sykkel! Må kaste sykkel! Må kaste sykkel! Må kaste sykkel! Må kaste sykkel! Må kaste sykkel! Må kaste sykkel! Må kaste sykkel! Må kaste sykkel! Må kaste sykkel! Faen!
In the end Sagan won with a throw of the bike, nothing outrageous or special but a good skill while Alexander Kristoff timed his throw late saying he didn’t see the line. After Ilnur Zakarin’s contact lense issues yesterday maybe Katusha’s sponsorship search could be enlarged to include an pan-European optician?
In the end Sagan won with a throw of the bike, nothing outrageous or special but a good skill while Alexander Kristoff timed his throw late saying he didn’t see the line. After Ilnur Zakarin’s contact lense issues yesterday maybe Katusha’s sponsorship search could be enlarged to include an pan-European optician?
Er det bare meg eller kunne de gjort tempo-etapper veldig mye mer spennende? Synes det er litt mye fokus på rygg og litt mye kaos. F.eks gjort som i langrenn, hatt litt mer fokus på å filme faste mellomtids-punkter og si hvordan ryttere gjør det underveis, hvem som tar tid, hvem som taper etc. Sånn det er nå så virker det hele ganske tilfeldig utenom at du får se målpassering på et par stk.
- Mvh BeefCake - - - - - - - - - - - - - - - I may do foolish things, but I do them with great enthusiasm!