Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 4 1 2 3 4

Er Tesla eiere like ille som Volvo eiere.

Re: Er Tesla eiere like ille som Volvo eiere. [Re: Tor Arne] #2324071 10/07/2016 12:39
S
Supermann Offline
Besatt
Besatt
S
Sitat: Tor Arne
Sitat: Supermann
Jeg synes Yariser og andre 1000-kubikkere med fire hjul er verst. De vingler, er usikre, bruker fryktelig lang tid på forbikjøring og kommuniserer elendig...

Hva slags tullete tråd er dette, når voksne menn, i fullt alvor hva slags type biler som oppfører seg dårligst?

Det er heller ikke overraskende at BMW og Audi peker seg ut i noens fargede hode da dette er bilmerkene med biler som blir tatt vare på, og brukt, lengst i tillegg til at det blir solgt svært mange av dem hvert eneste år.

http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-m...ken/a/10054747/

http://www.tv2.no/a/3315180

Stikkord er "opplever".

Ut på tur!

Re: Er Tesla eiere like ille som Volvo eiere. [Re: Supermann] #2324072 10/07/2016 12:43
tmork Offline
Lilloman
Lilloman

Hva slags tullete tråd er dette, når voksne menn, i fullt alvor hva slags type biler som oppfører seg dårligst?

Jeg tror dette er et fint tidspunkt å vise til navnet på forumet: "Snikksnakk, pølsevev, sludder og vås" ICON_SMILE

De verste sjåførene er forøvrig de som tror at "turistveier" nettopp er for turister og alle de som kjører på de veiene har verdens beste tid. 20km/t er perfekt, og den lange rekken med biler bak ser på de samme severdighetene.

De trenger heller ikke å se seg for når de kjører ut fra rasteplasser, alle andre skal jo garantert stoppe der og se på severdigheter.

Lillo-Connoisseur
Terje ™ coffee
Lostjenesten - Lillomarka
Re: Er Tesla eiere like ille som Volvo eiere. [Re: Supermann] #2324094 10/07/2016 15:45
T
Torshov-Simen Offline
Besatt
Besatt
T

Fleiper du, eller forstod du ikke at det er førerne av de ulike bilene det refereres til?

Everything you hear is an opinion, not a fact. Everything you see is a perspective, not the truth.
Re: Er Tesla eiere like ille som Volvo eiere. [Re: grr] #2324113 10/07/2016 17:39
Loki Offline
Besatt
Besatt
Sitat: grr
Hva betyr Tesla VH7236X?
Sånn passe kamuflasje av reelt reg.nr.

He took the road less travelled, but somehow won out in the end
Re: Er Tesla eiere like ille som Volvo eiere. [Re: Paragonia] #2324118 10/07/2016 18:18
G
Goldrush Offline
Ringrev
Ringrev
G

Det er vel studier som viser at førere av dyre biler er mer hensynsløse mot medtrafikantene. Sist jeg så det omtalt var i Petter Schjervens "Typisk deg" på TvNorge

Absolute certainty is the hallmark of the ignorant.
Re: Er Tesla eiere like ille som Volvo eiere. [Re: Hoaas] #2324141 10/07/2016 20:40
cvrokka Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Hoaas
En kategori som slår alle svinekjørere er tyske bobilturister. De kjører som om de har stjålet bilen.

Det er første gang jeg har hørt eller sett noe i nærheten av det.

Tyske bobiler blir man liggende bak under fartsgrensen.

Klimahysteriet fører ikke til noe annet enn store mengder bortkastet tid og penger.
Re: Er Tesla eiere like ille som Volvo eiere. [Re: Loki] #2324143 10/07/2016 20:49
G
grr Offline
Ivrig
Ivrig
G
Sitat: Loki
Hva betyr Tesla VH7236X?

Representerer Xen kamuflasjen?

Du er klar over at enn så lenge så har alle elbiler i Norge EL-regnr..? EL-nr på en fossilbil kunne jeg skjønt, men ikke andre veien. ICON_WINK

Re: Er Tesla eiere like ille som Volvo eiere. [Re: grr] #2324148 10/07/2016 21:24
Loki Offline
Besatt
Besatt
EL-nr på en fossilbil kunne jeg skjønt, men ikke andre veien.
I og med dette var om Tesla, var bokstavene uansett gitt og var fri til å bruke hva som helst.

Re: Er Tesla eiere like ille som Volvo eiere. [Re: Loki] #2324157 10/07/2016 22:03
E
eGo Offline
Veteran
Veteran
E
I og med dette var om Tesla, var bokstavene uansett gitt og var fri til å bruke hva som helst.

Søren. Jeg trodde det var en kode og at V=E og X=L og at man da utfra dette måtte finne en dekrypteringsnøkkel

Ønsker å kjøpe :
Campa krank, 172,5. 2015 modell. Kompakt/semikompakt Chorus eller bedre.
Re: Er Tesla eiere like ille som Volvo eiere. [Re: Loki] #2324175 11/07/2016 06:05
PålGnål Offline
Veteran
Veteran

Nei, du lyver.
Det fins ingen Teslaer i serien EL 7236-0,1,2,3,4,5,6,7,8,9.
Det var nok en annen bil eller ren og skjær løgn.

På tide å begynne å trene igjen...
Re: Er Tesla eiere like ille som Volvo eiere. [Re: Paragonia] #2324191 11/07/2016 07:46
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
E
Jeg synes det burde være en kategori i tillegg.

"liten dustebil kjørt av en gammel krok som ikke forstår trafikkbildet og er livsfarlig". Akkurat en slik type hvor hele nabolaget lurer på hvorfor førerkortet ikke er innlevert. Typiske biler er minste utgave av Hiundai, Kia og div japanske.

Menn på min alder i BMW er en gjeng som vanligvis kjører mye bil, fort, mange forbikjøringer, tenker mest(bare) på seg selv og ikke minst med små marginer til andre trafikanter. Den lille fordelen (???) er at de ofte vet hva de holder på med selv om det oppleves ubehagelig og utrygt for andre på veien. Ja det finnes selvfølgelig masse defensive folk i BMW også, det virker bare ikke slik.

På vei til jobb i Oslo i dag ble jeg forbikjørt av en eldre dame i en Daihatsu i10 (tror jeg det var), hørte doningen lenge bak meg på forferdelig turtall, lav fart og forbikjøringen ble gjort i den eneste svingen på mange hundre meter. God avstand til side for meg men bilen svingte inn og nesten i grøfta en meter foran meg. En slik sjåfør er på idiot-toppen hos meg og som sagt av en eller annen grunn kjører de ofte kategorien "liten dustebil"..

Ren og skjær løgn synes jeg er å ta i. Ikke alltid lett å se skilter på en bil i forbifarten og selv om kategorien er sludder&vås trenger ikke kommentarene om andre på forumet å være det samme (synes jeg).

Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Re: Er Tesla eiere like ille som Volvo eiere. [Re: Paragonia] #2324208 11/07/2016 08:51
P
Playboy75 Offline
Entusiast
Entusiast
P
Kjører tesla sjøl, og har syklet både i Thailand, på Barbados, Mauritius osv. De værste er rutebussene i disse landene. De bruker et år på å kjøre forbi. Det beste er å holde høyere snittfart enn de..... Det kan godt være at folk som kjører et visst bilmerke oppfører seg i snitt værre enn andre, men man har ingen rett til å dømme en bil med gitt merke som kommer kjørende på bakgrunn av det. Det er jo rimelig mange bilister som synes syklister er noen idioter også, kun på bakgrunn av det de værste av oss presterer. Skal du ha noen som helst dekning for statistikken må du også telle alle Teslaene, BMW`ene eller hva det måtte være som kjører forbi uten å tute, og også de som ikke kjører forbi, noe som blir vanskelig. Skal du ha gyldig statistikk må du og helst ha noen hundre biler også, hvis ikke blir usikkerheten for stor. Den syklisten som skal føre slik statistikk ordentlig er vel omtrent like imponerende som en bilist som sitter på mobil.... Her tror jeg det er mange psykologiske feller som lurer. Sykle pent, kjør pent så bidrar man hvertfall i riktig retning. Kanskje lurt å stoppe på buss stopp også hvis det er en god rad bak deg med biler.

Re: Er Tesla eiere like ille som Volvo eiere. [Re: EmilZipp] #2324212 11/07/2016 09:05
PålGnål Offline
Veteran
Veteran
Sitat: EmilZipp

Ren og skjær løgn synes jeg er å ta i. Ikke alltid lett å se skilter på en bil i forbifarten og selv om kategorien er sludder&vås trenger ikke kommentarene om andre på forumet å være det samme (synes jeg).

Jeg er bare så drit lei av Teslamisunnelsen som er så utbredt nå. Dette virka som nok et eksempel. Det tror jeg enda.

På tide å begynne å trene igjen...
Re: Er Tesla eiere like ille som Volvo eiere. [Re: Loki] #2324213 11/07/2016 09:10
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Forbikjøring i 90 km/t med mindre enn 50 cm avstand, som en Volvotulling klarte ved Ringvål, er absolutt ikke artig.

Lå du langt nok ut i veien?

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Er Tesla eiere like ille som Volvo eiere. [Re: GeirK] #2324219 11/07/2016 09:23
Loki Offline
Besatt
Besatt
Sitat: GeirK
Lå du langt nok ut i veien?

Sannsynligvis ikke, jeg veksler litt, men med litt trafikk bak må jeg si jeg søker noe ut til høyre. Med Mazdasjåførere blir det da behagelig avstand, men noen benytter jo anledning til å kjøre som veien var helt fri.

Re: Er Tesla eiere like ille som Volvo eiere. [Re: grr] #2324220 11/07/2016 09:30
T
tech8 Offline
Entusiast
Entusiast
T
Hva betyr Tesla VH7236X?

Representerer Xen kamuflasjen?

Du er klar over at enn så lenge så har alle elbiler i Norge EL-regnr..? EL-nr på en fossilbil kunne jeg skjønt, men ikke andre veien. ICON_WINK

Evt. den nye EK1xxxx serien som nå er påbegynt.

Re: Er Tesla eiere like ille som Volvo eiere. [Re: PålGnål] #2324226 11/07/2016 09:42
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
E
Sitat: PålGnål

Jeg er bare så drit lei av Teslamisunnelsen som er så utbredt nå. Dette virka som nok et eksempel. Det tror jeg enda.

Du fikk helt fint frem poenget ditt med å vise til at et slikt skilt ikke finnes... og da kan de som vil tenke resten selv gjøre det. Siste setningen med "løgner" er overflødig.

... og Tesla. Jeg sykler strekningen Aker Brygge - Gamle Mossevei. Antallet Teslaer med en enslig mann på min egen alder er skyhøyt. Jeg er sikkert en av de bilistene irriterer seg over men jeg synes ikke Tesla sjåfærer skiller seg ut noe særlig fra den minst like store gjengen i Nissan Leaf. Teslaen er rett og slett en flott bil som i Norge er utrolig mye bil for pengene.

Re: Er Tesla eiere like ille som Volvo eiere. [Re: Paragonia] #2324230 11/07/2016 10:00
Kjartandaddy Offline
Besatt
Besatt
Som syklist irriterer jeg meg over andre menn på sykkel uten hjelm, men med hodetelefoner. Og menn med for høyt sete. Og damer på elsykkel.

Tror ellers at jeg kjører like hensynsfullt, kanskje mer, med Teslaen enn Forden. Som statistisk har like stor verdi som trådstarters oppfatning av bilister.

Big wheels keep on turning
Re: Er Tesla eiere like ille som Volvo eiere. [Re: Paragonia] #2324231 11/07/2016 10:02
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: Paragonia
Prøver å føre en slags statistikk og ser en helt tydelig sammenheng.

Kan du dele datagrunnlaget med oss?

- Robert Green Ingersoll
Re: Er Tesla eiere like ille som Volvo eiere. [Re: PålGnål] #2324234 11/07/2016 10:16
T
Tor Arne Offline
Besatt
Besatt
T

Dette skjønner jeg godt at du er lei. Jeg forstår ikke hvorfor det er så in å hate Teslaer.

Re: Er Tesla eiere like ille som Volvo eiere. [Re: PålGnål] #2324249 11/07/2016 11:15
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Jeg er bare så drit lei av Teslamisunnelsen som er så utbredt nå. Dette virka som nok et eksempel. .

Hvor ser du Teslamisunnelse?

- Robert Green Ingersoll
Re: Er Tesla eiere like ille som Volvo eiere. [Re: Paragonia] #2324263 11/07/2016 12:20
larsdx Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Diskriminering av Teslaeiere er åpenbart et stort samfunnsproblem. Her trengs offentlige handlingsplaner.

Re: Er Tesla eiere like ille som Volvo eiere. [Re: PålGnål] #2324265 11/07/2016 12:27
Paragonia Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast

Så om man stiller et spørsmål om et eller annet så er det bare å kline til med at alt grunner ut i misunnelse. Det er nok ikke alltid slik. Som sagt tidligere så eier jeg ikke den egenskapen.

"
Re: Er Tesla eiere like ille som Volvo eiere. [Re: Paragonia] #2324703 13/07/2016 07:10
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Dette stemmer ikke, Raskall. Man legger merke til de som oppfører seg dårlig i trafikken, og Volvo og nå Tesla skiller seg merkbart ut. Forklaringen din om at Volvo har 50% markedsandel er virkelighetsfjern. Det er et faktum at Ford og folkevogn eiere oppfører seg hyggelig som folk flest i møte med syklister.
Mitsubishi og Opel har ålreite folk, akademikerne i sine Renault og Peugeot gjør så godt de kan, de vi ikke nevner er bøller. Tesla og Volvo eiere er og blir ondskap i trafikken.

he he, er dette et faktum? Da vil jeg gjerne se underlaget som bygger opp under denne påstanden din.

Sånn ca noe av det dummeste jeg har lest.

Idioter finnes bak rattet uavhengig av bilmerket, at du velger å tro noe annet får stå for din regning.

Re: Er Tesla eiere like ille som Volvo eiere. [Re: GeirK] #2324711 13/07/2016 07:21
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Værsåsnill?

- Robert Green Ingersoll
Re: Er Tesla eiere like ille som Volvo eiere. [Re: Raskall] #2324746 13/07/2016 08:52
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Sitat: Raskall
Sitat: tmork

Mitt inntrykk er at "fartøyet" har mindre betydning og at du finner "spesiell" kjøring uansett farkost. Som daglig syklende i Oslo-trafikken og kjørende på langtur, ser jeg ikke at enkelte biltypers sjåfører fremstår som mer dust enn andre. Godt mulig siden jeg kjører Audi og jeg da per medias og internetts definisjon er dusten.

Sjåførlæreren min påpekte en ting som jeg har tenkt en del på. Man legger ikke merke til biler før man har et spesielt forhold til dem. Før jeg selv fikk en Nissan Leaf la jeg ikke merke til disse bilene på veien. Etter at jeg fikk en selv la jeg merke til hvor SINNSYKT mange Leafer som kjører rundt der ute. Det samme gjaldt da jeg kjøpte meg V70. Annenhver bil er jo for pokker Volvo V70.

For oss som HAR et speseilt forhold til biler derimot fortoner seg dette annerledes. Vi kjenner igjen bilen som kommer bakfra på motorduret, samme motor i to forskjellige VAG-biler har helt forskjellige lydkomponenter, hjulstøyet forteller oss hvilke dekk som står på bilen.

Bare lyden fra bilen som kommer bakfra forteller oss om vi må passe oss. Soleklart er det store forskjeller mellom bilmerkene.

Re: Er Tesla eiere like ille som Volvo eiere. [Re: Paragonia] #2324759 13/07/2016 09:28
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
E
Dette begynner å bli en festlig tråd.

Uavhengig av hva enkelte mener kan dokumenteres (?????) vil jeg helt intuitivt tenke at menn på min alder med god økonomi og premiumbiler har en mer "aktiv" kjørestil enn de fleste andre og at vi som syklister inkl meg ofte opplever dette. På samme måte er menn i panikkalderen, lycra og høyprofilhjul (her sitter jeg midt i glasshuset) det mest irriterende langs Operaen, Tour de Finans osv for bilister, gående osv. Ren gjetting fra min side selvsagt uten snev av dokumentasjon.

Et tips til de som er opptatt av dokumentasjon. Ta med en kladdebok, blyant, kaffe, solstol og en bolle... Bruk ferien langs veien på en trafikert feriestrekning der det såvidt er mulig å kjøre forbi. Noter alle bilmerker og finn andelen av hvert merke som kjører forbi... Tipper de merkene som er nevnt i tråden fremkommer hyppigere enn Toyota Yaris, Hyundai Accent og div andre "pungo-biler". Alternativt ta en sykeltur i steden, mye hyggeligere.

Riktig god sommer ! ! !

Re: Er Tesla eiere like ille som Volvo eiere. [Re: EmilZipp] #2324767 13/07/2016 09:51
Paragonia Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Den likt jeg. Det er en ide å ha en blokk der man krysser av etter at man har opplevd uønsket adferd. Dette vil jo gi et temmelig greit bilde av virkeligheten i mitt eget utsnitt av verden. Kan feks kjøre statistikk over 1) konfliktsøkende kjøring og 2) brudd på trafikkreglene.

Det andre du nevner. Kan det være riktig da. At man som eldre blir mer ufyselig i trafikken. Jeg ville tenkt det motsatte. At man med alderen får litt større perspektiv på ting og samtidig finner ro, og at man har forståelse for at ting skjer og verden går sin gang.
Kanskje du har rett. At alle blir mer trangsynte og konfliktsøkende med alderen.

"
Re: Er Tesla eiere like ille som Volvo eiere. [Re: EmilZipp] #2324770 13/07/2016 09:59
tmork Offline
Lilloman
Lilloman

Et tips til de som er opptatt av dokumentasjon. Ta med en kladdebok, blyant, kaffe, solstol og en bolle... Bruk ferien langs veien på en trafikert feriestrekning der det såvidt er mulig å kjøre forbi. Noter alle bilmerker og finn andelen av hvert merke som kjører forbi... Tipper de merkene som er nevnt i tråden fremkommer hyppigere enn Toyota Yaris, Hyundai Accent og div andre "pungo-biler". Alternativt ta en sykeltur i steden, mye hyggeligere.

Riktig god sommer ! ! !

En fin variant av det å sitte på melkerampa som kid og skrive ned bilnummer.

Lillo-Connoisseur
Terje ™ coffee
Lostjenesten - Lillomarka
Re: Er Tesla eiere like ille som Volvo eiere. [Re: GeirK] #2324771 13/07/2016 10:03
Paragonia Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast

Værsåsnill?

Du har rett. Jeg har ikke noe konkret data å vise til. Kun observasjoner når jeg er oppe i situasjoner. Mitt inntrykk er at det er gjengangere i enkelte bilmerker og biltyper.
Men, til alles store glede så starter jeg med min egen lille statistikk nå.

"
Side 2 av 4 1 2 3 4

Moderator  support