Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 3 av 3 1 2 3

Legalize-tråden

Re: Legalize-tråden [Re: knutspeed] #2322830 05/07/2016 17:43
K
kaffekanne Offline
Avhengig
Avhengig
K
Sitat: knutspeed
Sitat: aug11x
Sitat: knutspeed

Av en eller annen grunn tror jeg at dersom det ble lov å ta seg en bønne her i landet, ville mange flere gjort det enn nå.

Og da hadde kanskje mange av de nye røykerne valgt bort en kveld eller flere med fylla, og vipps, så er det noe positivt i det også :-P

Altså, jeg er ikke imot legalisering på andre plan enn at jeg ikke har lyst til å bli testet for ditt og datt når det passer dårlig. Kunne de ha funnet ut om jeg hadde tatt en blås like lett som de kan teste alko hadde det vært helt ok.

De kan det nå med UPs nye spytt-tester. Dräger 5000 eller noe.
Tester for piller, hasj. amfetamin osv

Re: Legalize-tråden [Re: kaffekanne] #2322932 06/07/2016 07:19
K
knutspeed Offline
Besatt
Besatt
K
Sitat: kaffekanne

De kan det nå med UPs nye spytt-tester. Dräger 5000 eller noe.
Tester for piller, hasj. amfetamin osv [/quote]

Aha! Det har gått meg hus forbi ICON_SMILE

Re: Legalize-tråden [Re: ] #2322991 06/07/2016 09:41
EgilS Offline
More than words
More than words
Sitat: Bone
Sitat: EgilS
Sitat: lektorHaugen
Du har altså ikke snev av dokumentasjon, men har moro av å synse. Som så mange andre som uttaler seg om årsaker til psykiske problemer.

Du får tro hva du enn måtte ønske, men jeg vet hva jeg vet. Jeg utfordret deg til å forhøre deg med en profesjonell psykolog om mitt utsagn, men det prøver du å unnvike. Du ønsker ikke sannheten her, og derfor tilbød jeg deg den mest sikre kilden vi har, altså ikke bare en link på internett. Om dét ikke er godt nok så har vi inget mer å prate om.

Den sikreste kilden er vel helst vitenskapelig dokumentasjon. En profesjonell psykolog vil gjerne la sine egne meninger, erfaringer, fordommer og alskens bias komme inn i bildet. I beste fall kan du få et bra bilde på sannheten, i verste fall være langt unna.

Problemet her er at du bevisst benytter deg av rasjonalisering, for å unnskylde deg selv og rette fokuset over på noe annet. Jeg viser ingen sympati til folk som ønsker å unngå sannhet, da det faktisk er skadelig og vil bidra til å opprettholde et slikt forsvar. At du ønsker vitenskap og i tillegg svartmaler psykologer over en lav sko, viser at du også benytter intellektualisering, nok et forsvar til å trekke fokuset over på noe annet. Det er med god grunn at psykiatere blir kalt pillepushere, og at psykologer flest ønsker minst mulig bruk av medikamenter.
Nok en gang, du får tro hva du enn måtte ønske, men jeg vet hva jeg vet. Jeg vet også hva du kommer til å skrive videre, om du velger å svare.

Jeg velger på svare videre, men i og med at du vet hva jeg skulle skrive så sparer jeg tide på å bare la deg svare direkte. Så værsågod, gi ditt svar, så kan jeg korrigere deg om du likevel ikke visste det. ICON_SMILE

Re: Legalize-tråden [Re: ] #2323143 06/07/2016 17:47
K
kaffekanne Offline
Avhengig
Avhengig
K
Haha. Koko. Er du en sånn slags NLP coach som skal se tankebaner o.l i alt eller?

Vi øldrikkere da? Har vi også underliggende psykiske problemer, eller har man ikke det når det er lovlig?

Ingen problemer med alkohol om man benytter seg av måtehold, og vet hvorfor man drikker.

Og måtehold kan man ikke utvise med å ta seg en blås i ny og ned? For meg høres du ut som en tørrlagt alkoholiker/narkis som ser styggen i alt du ikke kan kose deg med lenger.

Usikkerhet snakker ofte høyere enn selvsikkerhet.

Personlig ønsker jeg å vite hvorfor jeg gjør de ulike tingene jeg gjør da jeg ønsker å være 100% ærlig med meg selv.

Hvis du faktisk mener det du skriver her, så burde du ta deg en tur på fleinsopp.
Det gror på vållænne.

Side 3 av 3 1 2 3

Moderator  support