Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 3 av 7 1 2 3 4 5 6 7

Timepris rørlegger ?

Re: Timepris rørlegger ? [Re: oysandr] #2320271 27/06/2016 21:39
?
åneidu Offline
Entusiast
Entusiast
?
Sitat: oysandr
Problemet oppstår vel når elektrikeren tar 500kr for en stikkontakt og nekter deg å kjøpe den selv?

Problemet er vel om den stikkontakten kortslutter og hverken elektriker eller elektroimportøren eller hva det nå heter ikke tar på seg skylden. Har elektriker levert og montert tar han den med til sin grossist og deretter til leverandør som kan si noe om hva som har skjedd mens elektriker allerede har montert ny stikkontakt hos deg.
Man betalt for jobben, man betaler for materialene og man betaler for garantitid på 5 år og ikke minst sikrer at det firmaet eksisterer om 5 år.

Re: Timepris rørlegger ? [Re: ] #2320286 28/06/2016 05:04
KlabbOgBabb Offline
Entusiast
Entusiast
Stakk mamman din av med en rørlegger eller? Ble så voldsomt hatsk her

Treig oppover, feig nedover.
Re: Timepris rørlegger ? [Re: åneidu] #2320289 28/06/2016 05:58
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Sitat: åneidu
Sitat: oysandr
Problemet oppstår vel når elektrikeren tar 500kr for en stikkontakt og nekter deg å kjøpe den selv?

Problemet er vel om den stikkontakten kortslutter og hverken elektriker eller elektroimportøren eller hva det nå heter ikke tar på seg skylden. Har elektriker levert og montert tar han den med til sin grossist og deretter til leverandør som kan si noe om hva som har skjedd mens elektriker allerede har montert ny stikkontakt hos deg.
Man betalt for jobben, man betaler for materialene og man betaler for garantitid på 5 år og ikke minst sikrer at det firmaet eksisterer om 5 år.

Du beskriver reneste mafiapraksisen. Trusler hvis kunden ikke gjør akkurat som bransjen vil.

Re: Timepris rørlegger ? [Re: åneidu] #2320291 28/06/2016 06:06
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A

Det er korrekt at bransjen flommer over av produkter og standarder. At bransjen har latt dette gå for langt er det ingen tvil om men det er fortsatt en trygghet for deg som kunde å vite at produkter som er blitt benyttet samsvarer med hverandre og er korrekt utført.
Det gir meg ikke trygghet, da jeg ikke kan stole på rørlegger (eller annen håndverker) - det beviser bransjen selv gang på gang. Og når det da er gjort vanskelig å etterprøve, man er tvunget til å kjøpe alt via rørlegger og bare akseptere prisene man får, så gir ikke det mer tillit. Man kan nok stole sånn passelig på det aller dyreste tilbudet fra Comfort. Det kan da ikke være slik at bare de dyreste leverandørene er gode nok?

Skal ikke skjære alle over en kam. Mange av de som ikke er kapable nok eller for skoleleie til å fullføre 3 år allmennfag er nødvendigvis ikke dårlige i alt. Noen blir luket ut, noen duger til å fly på anlegg å sjævve mens mange faktisk blomstrer i et yrkesfag. Det finnes utrolig mange dyktige rørleggere i landet vårt som er stolte av hva de leverer. Men som i alle andre yrker er det de som kanskje skulle funnet på noe annet. Det trengs alltid folk foran påmmfri gryta på McDonald's. Alle er heller ikke laget for å sitte på kontor 8 timer om dagen.

Selvsagt er det mange dyktige rørleggere. Det jeg ønsket å få fram er at dessverre få av de som velger å bli rørleggere kan velge alt annet. Selv på yrkesfag er det jo en tendens til at de beste velger f.eks. automasjon. Jeg tror bransjen selv har mest av skylda for at statusen til yrket ikke er så høy. De flinkeste rørleggerne slutter vel å legge rør, de prosjekterer i stedet.

Re: Timepris rørlegger ? [Re: åneidu] #2320333 28/06/2016 08:03
HeavyDude Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Hvis Megaflis kan selge samme produkter som rørleggeren vesentlig billigere, hvorfor må jeg som forbruker pålegges av rørleggeren å kjøpe dyrt hos han ?

Jeg opplever at det er solid underskudd på håndverkere, og de derfor kan kontrollere markedet slik de gjør.

Når jeg kan dokumentere at prosjektet mitt burde kunne koste minimum 25.000, max 37.000, men ikke får ett tilbud på under 50.000, så sier de jo ganske åpent at de kan ta den prisen de vil. Og det oppleves som J..... arrogant og frustrerende.

You never have the wind with you - either it is against you or you're having a good day
Re: Timepris rørlegger ? [Re: HeavyDude] #2320366 28/06/2016 08:44
T
towi Offline
Ringrev
Ringrev
T
Delekostnad ca. 2100 kroner inkl. moms.
Avstand fra rørlegger til sted der jobben skal utføres = 2200 meter.
Estimert effektiv arbeidstid for rørlegger ca. 2 timer (av erfaring vet jeg at jeg ville brukt mindre enn dette om jeg velger å gjøre det selv)
Pristilbud = 22500 inkl. mva. (innhentet forrige uke)

Plutselig føles det latterlig billig å gå til tannlege, advokat mv.

Re: Timepris rørlegger ? [Re: towi] #2320396 28/06/2016 09:29
M
mroek Offline
Ivrig
Ivrig
M
Sitat: towi
Estimert effektiv arbeidstid for rørlegger ca. 2 timer (av erfaring vet jeg at jeg ville brukt mindre enn dette om jeg velger å gjøre det selv)

Helt latterlig. Den jobben vil de virkelig ikke ha, det er helt klart.

Re: Timepris rørlegger ? [Re: HeavyDude] #2320418 28/06/2016 10:00
S
Syklist1 Offline
Besatt
Besatt
S
Eller denne kunden vil de ikke ha.

Hvorfor ikke bare ta det på timer, 750 kroner x 2 + materiell?

Re: Timepris rørlegger ? [Re: towi] #2320421 28/06/2016 10:02
progres Offline
Besatt
Besatt
I samme gate: 6 m 10mm rør + omliggende isolasjon. Maks 1t arbeid om jeg skulle gjort det selv . = 16K, PLUSS at de brukte bilen min som "arbeidsbenk" - noe som medførte behov for omlakkering av venstresiden = 15-20K.
Møkkafirma i Tromsø!

Re: Timepris rørlegger ? [Re: mroek] #2320449 28/06/2016 11:04
T
towi Offline
Ringrev
Ringrev
T
Sitat: mroek
Sitat: towi

Helt latterlig. Den jobben vil de virkelig ikke ha, det er helt klart.

...å jo da :-)
De hadde ledig kapasitet og kunne begynne allerede i slutten av denne uken...
...men jeg satt på bremsen.
Var forøvrig i kontakt med tre rørleggerfirma i nærmeste omkrets samme dagen, og dette var klart det mest "smidige" av dem...
...og slett ikke det dyreste.

Jeg har nå utvidet horisonten noe, samt børstet støv av noen gamle kontakter (har jobbet som håndverker i yngre dager).

Re: Timepris rørlegger ? [Re: HeavyDude] #2320529 28/06/2016 14:35
M
mroek Offline
Ivrig
Ivrig
M
Hvordan i allverden ser den kalkylen ut? Hvilke(n) post(er) er de de kan blåse så mye opp at totalsummen kommer over 22k? Selv om dine estimater for delekostnad og arbeidstid dobles, så blir det fremdeles 14-15k igjen. Til kjøring? Slitasje på verktøy?

Re: Timepris rørlegger ? [Re: åneidu] #2320532 28/06/2016 15:03
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
<klipp>
Som nevnt tidligere er produktkataloger fra grossist 4-5 cm tykke i A-4 format med tettskrevne sider. 30-40.000 artikler og forholde seg til. Ca 20.000 av disse er deler for vanlig husholdning hvis vi kan kalle det for det.
<klipp>

Regner med at rørleggerhandelen fortoner seg som de fleste andre former for 'detalljhandel': 90-10. 90% av omsetningen genereres av 10% av varene. Resterende 90% av varelageret er for å kompletere sortimentet. Dermed er det akkute behovet 'redusert' til 2000 artikler. Hvor mange artikler blir igjen av disse 2000 for å kunne klare si 50% av alle rørleggerjobber (ta gjerne med de som folk velger å utføre selv fordi de synes det blir for dyrt å betale et par tusenlapper for å få koblet til et armatur som koster 1500,-)?

Re: Timepris rørlegger ? [Re: åneidu] #2320533 28/06/2016 15:05
schnappi Offline
Krokoknøtt
Krokoknøtt
1. Materialer har ikke det påslaget du påstår. Punktum.

Hmm, det skal ikke mange søk til på byggebolig for å se at for enkle ting, a la elko dobbelt jordet stikkontakt, er det ofte ganske store sprik i prisen mellom butikk/online og elektriker. Din bransje er ikke annerledes.

Quote:

At varen er den samme som på clasern eller Biltema er også en feilaktig påstand og viser egentlig hva du kan om dette.

Ifølge f.eks. Elko selv er det *eksakt* den samme varen.

Kunne man få 3-5 eksempler på varer med identiske varebeskrivelser hos rørleggerfirmaer og i en butikk, der produsenten bekrefter at det er forskjellige varer likevel? Om du har varenummerne hos produsenten, ville det også ha vært til stor hjelp.

Quote:

Det er heller ikke uten grunn at rørleggere er på topp ti listen over verdens viktigste jobber.

Kunne man få en kilde for denne påstanden samt definisjonen av "viktig jobb"?

Ich bin Schnappi, das KLEINe Krokodil
Re: Timepris rørlegger ? [Re: åneidu] #2320534 28/06/2016 15:11
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Det er en grunn for at rørlegger har 5 års utdannelse(2år skole,3år læretid) Det kan virke som for mannen i gata at det bare er å koble sammen en pling og en plong så funker det. r

Er en grunn hvorfor sykkelmekanikerutdanninga i utlandet tar noen år og, oppå grunnutdanningen. Det kan virker som mange herinne trur at det bare er å sku litt opp og ned og så er det trygt å bevege seg ut i trafikken med en sykkel mekket på av en amatør.
Regner med at du også støtter opp under at sykkelmekanikerfaget blir et vernet yrke og at det ikke skal være lov å skru på sykkelen din selv. Det vil jo også føre til at sykkelbutikker får et bedre grunnlag til å overleve, til fordel for oss alle. Og så slipper vi å klage over at butikkene ikke har varene vi trenger inne. De må jo først se an oppdraget før de kan ta seg en tur til grossisten for å hente et par kjeder og en krans. ICON_WINK

Re: Timepris rørlegger ? [Re: ] #2320535 28/06/2016 15:13
-eH- Offline
Medlem
Medlem
Sitat: LilleEyolf

Det er tross alt et veldig enkelt fag utfør av stort sett enkle folk.

Uten at jeg gidder å bla meg gjennom sidene så slår du meg som en skikkelig kjernekar..

Re: Timepris rørlegger ? [Re: åneidu] #2320538 28/06/2016 15:21
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie

Norge er veldig høyt på listen over land med høy vannskadestatestikk. Dette skyldes i stor grad dårlige produkter, produktblanding og DYI.

Så vidt meg bekjent skyldes brorparten av vannskadene 'slitasje' i gamle røranlegg og frostskader.

Har du statistikk som du kan vise til for å underbygge din påstand at dårlige produkter (myke kobberrør?), produktblanding og DIY er en viktigere årsak?
Gjerne noe fra SINTEF, Byggforsk, FNO el.

Re: Timepris rørlegger ? [Re: ] #2320545 28/06/2016 15:49
paalbn Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: -eH-

Uten at jeg gidder å bla meg gjennom sidene så slår du meg som en skikkelig kjernekar..

Uten at jeg ser veldig nøye på profilbildet ditt, så fremstår du som stygg og feit.

He, he, må være årets bitchfight...

Ingen er bedre en ingen (Hellstrøm rydder opp 19.11.09)
Re: Timepris rørlegger ? [Re: åneidu] #2320550 28/06/2016 16:08
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie

Hvem bygger dette landet? Halvfeite blåskjorter som driver med finans og Porsche eller håndtverkerene? Det er ingen av dere som hadde fått gått på Wc, dusjet eller vasket hendene under rennende vann om det ikke hadde vært for rørleggere.

Lur kommentar på et forum som (trur jeg, hvis jeg husker riktig en utdanning/jobb-tråd fra noen år tilbake) er overrepresentert av ingeniører.
Jeg tipper forøvrig at det er papirflyttere som har bestemt at 'rørlegging' skal være et vernet yrke. Noe som bilbransjen ikke har klart å lobbye seg til.

Med at vi har vann fra vannåre (ved siden av innlagt), og gjør hele hantereing av utslippet på egen eiendom så hadde jeg faktisk klart meg bra uten rørleggere. Det holder med en eller annen kjede som tilbyr materiell til brukbare priser.

Re: Timepris rørlegger ? [Re: paalbn] #2320556 28/06/2016 16:25
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Sitat: paalbn

Uten at jeg ser veldig nøye på profilbildet ditt, så fremstår du som stygg og feit.

He, he, må være årets bitchfight...

Gullkorn i en kjedelig hverdag.

Re: Timepris rørlegger ? [Re: -eH-] #2320634 28/06/2016 20:58
allesammen Offline
Entusiast
Entusiast

Det er tross alt et veldig enkelt fag utfør av stort sett enkle folk.

Det enkle er ofte det beste...

Trodde stisykling var for ungdommen..
Re: Timepris rørlegger ? [Re: ] #2320690 29/06/2016 06:37
H
helomoto Offline
Avhengig
Avhengig
H
..
Timeprisen har jo ingen betydning for hva småarbeidene koster. Fantasipriser på materiell, syltynne unnskyldninger om "norske forhold"/beregnet for norske markedet, diverse utflukter til grossisten fordi man ikke orker holde seg med enkelt lager av forbruksmateriell, osv.

Det er bare å ta din forrige elektriker eller rørleggerregning å matche mot clas ohlson, elhandel.no eller vvskupp.no.

Man skjønner etterhvert at latskapen med å fakturere gjennom grossist og trikset med cashbacks fra grossisten stort sett er til ulempe for kunden; Mer kjøring, dyrere materiell.

No shit. Hadde en rørlegger her til en jobb som var spesifisert omtrent ned til hver minste del (og han hadde vært her før og satt opp resten av anlegget). Han valgte likevel å kjøre fra Asker til en grossist på østkanten, i morgenrushet, for å hente delene han visste han ville ha behov for. Han kom først tilbake etter en time da han hadde snudd pga trafikken. Tok seg en pause, og ble så borte i et par timer og spiste lunsj hos grossisten sin. Dette fakturerte han selvfølgelig.

> Assos er laget for korpulente sveitsiske bankfolk.
Re: Timepris rørlegger ? [Re: åneidu] #2320708 29/06/2016 07:21
H
helomoto Offline
Avhengig
Avhengig
H
....
Bil etc er da ikke bakt inn i en timespriser man da betaler for hver påbegynte time men for faktisk bruk. Veldig få som er interessert i å betale rørlegger 8-900 eller mer i timen hvis det blir opplyst.
....

Fantastisk! Så forsøk å skjule de faktiske kostnadene ved å bake inn diverse tillegg, for hadde kunden blitt opplyst om hva han ender opp med å bli fakturert ville han fått bakoversveis? Jeg er kanskje en av de få som gladelig ville betalt de 8-900,- i timen som rimelige rørleggere tar, men når den reelle timeprisen kan være bortimot det dobbelte blir jeg ikke videre imponert.

En legevaktslege får forøvrig rundt 280,- i timen brutto dagtid for å redde livet til deg og barna dine (uten sammenligning forøvrig, men det kan kanskje bidra til å belyse hvorfor mange synes å oppleve prisene rørleggere opererer med er noe ute av proporsjoner).

> Assos er laget for korpulente sveitsiske bankfolk.
Re: Timepris rørlegger ? [Re: helomoto] #2320725 29/06/2016 07:55
H
Homecast Offline
Avhengig
Avhengig
H
Sitat: helomoto
....
Bil etc er da ikke bakt inn i en timespriser man da betaler for hver påbegynte time men for faktisk bruk. Veldig få som er interessert i å betale rørlegger 8-900 eller mer i timen hvis det blir opplyst.
....

Fantastisk! Så forsøk å skjule de faktiske kostnadene ved å bake inn diverse tillegg, for hadde kunden blitt opplyst om hva han ender opp med å bli fakturert ville han fått bakoversveis? Jeg er kanskje en av de få som gladelig ville betalt de 8-900,- i timen som rimelige rørleggere tar, men når den reelle timeprisen kan være bortimot det dobbelte blir jeg ikke videre imponert.

En legevaktslege får forøvrig rundt 280,- i timen brutto dagtid for å redde livet til deg og barna dine (uten sammenligning forøvrig, men det kan kanskje bidra til å belyse hvorfor mange synes å oppleve prisene rørleggere opererer med er noe ute av proporsjoner).

Hvordan i alle dager klarer du å blande inn hva en lege får mot hva et firma fakturerer?

er forskjell på epler og bananer. men her sammenligner du frukt med kjøtt..

Jobber forøvrig som elektriker, og er lite imponert over begge sider av argumentasjonene her. At man må dukke opp på en jobb for å se hva slags deler som må til? 90% kan fikses ved å be kunde sende et bilde av varene, klikke inn på web shop hos grosist og få varene levert rett på døren dagen før jobben skal utføres. (dette er det mye diskusjoner om innen VVS tidsskrifter osv, hvorfor klarer elektrikerene å bestille på nett med ikke rørleggere)

på den andre siden så er det som nevnt over her sammenligninger som ikke ligner grisen, ønsker du å kjøpe en ladestasjon for elbil (som jeg jobber mye med) så kan elektriker koble opp denne, men skjer det noe feil med den må du fint bestille elektriker selv for å koble den ned, samt bestille igjen når du mottar ny. du får selvfølgelig nytt produkt av leverandør, men hvor mye sparte du på totalsummen når du har måtte få 2 stk ekstra besøk?

Slike ting må man tenke på, en stikkontakt er det sjeldent noen problemer med og der kan jeg fint skjønne at man ønsker å levere varer selv, mens mer avanserte ting burde man kanskje tenke seg litt mer om eventuelle konsekvenser...

Men det er opp til en selv, og dersom elektriker/rørlegger ikke ønsker å montere utstyr du leverer selv er du fri til å selv velge en annen som godtar dine premisser, eventuelt så må du godta håndtverkeren sine.

Re: Timepris rørlegger ? [Re: helomoto] #2320731 29/06/2016 08:05
schnappi Offline
Krokoknøtt
Krokoknøtt
Sitat: helomoto

Dette er et lite relevant eksempel, i og med at legevaktslege slipper å betale for materiell, sekretær/telefon, regnskap, leasing av bil, leie av lokaler/lager, foreldelse/slitasje av utstyr, ymse forsikringer, feriepenger eller slipper å gå i pluss som bedrift overhode, bare for å nevne noen få utgiftsposter.

Jeg godtar at en håndverker tar betalt 600NOK+moms (fordi det er det det koster å drive en bedrift, når håndverkeren ender opp med rundt 250NOK/time selv). Jeg har et problem med materiellpåslag som er helt sinnsvakt sammenlignet med hva vanlige dødelige kan få (moms inkludert). Jeg har et problem når en 2-dagsjobb med 10K i materiellkostnader (ja, dette er kjøpt lovlig i en norsk butikk og iallfall ikke verre enn hva tilbudet beskrev) ender opp på 48K (jeg avslo høflig det budet).

Ich bin Schnappi, das KLEINe Krokodil
Re: Timepris rørlegger ? [Re: Homecast] #2320733 29/06/2016 08:05
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Sitat: Homecast

på den andre siden så er det som nevnt over her sammenligninger som ikke ligner grisen, ønsker du å kjøpe en ladestasjon for elbil (som jeg jobber mye med) så kan elektriker koble opp denne, men skjer det noe feil med den må du fint bestille elektriker selv for å koble den ned, samt bestille igjen når du mottar ny. du får selvfølgelig nytt produkt av leverandør, men hvor mye sparte du på totalsummen når du har måtte få 2 stk ekstra besøk?

Slike ting må man tenke på, en stikkontakt er det sjeldent noen problemer med og der kan jeg fint skjønne at man ønsker å levere varer selv, mens mer avanserte ting burde man kanskje tenke seg litt mer om eventuelle konsekvenser...

Ladestasjon for elbil vs. helt vanlig elektrikerarbeid som stikkontaktmontering er iallfall en sammenlikning som ikke likner grisen.

Men det er opp til en selv, og dersom elektriker/rørlegger ikke ønsker å montere utstyr du leverer selv er du fri til å selv velge en annen som godtar dine premisser, eventuelt så må du godta håndtverkeren sine.

Igjen forsvares kundeforakten eller ranet om du vil. At en håndverker kan kreve at du skal kjøpe gjennom ham og at han skal tjene på det. Det virker som håndverkere er helt hjernevasket av grossistene. Det ryddigste hadde vært om det ikke var lov for håndverkere å tjene på deler, kun timebetaling.

All poster av håndverkere i denne tråden mer enn bekrefter skepsisen jeg hadde fra før.

Re: Timepris rørlegger ? [Re: Homecast] #2320737 29/06/2016 08:12
kjasmas Offline
Ivrig
Ivrig

Du sparer rett og slett differansen mellom å kjøpe ladestasjonen selv og å kjøpe ladestasjonen av elektriker siden kostanden med å få demontert og montert ladestasjonen vil være en kjøpsrettslig erstatningspost...

Re: Timepris rørlegger ? [Re: anonym22] #2320738 29/06/2016 08:13
H
Homecast Offline
Avhengig
Avhengig
H
Sitat: anonymous22

Ladestasjon for elbil vs. helt vanlig elektrikerarbeid som stikkontaktmontering er iallfall en sammenlikning som ikke likner grisen.

Igjen forsvares kundeforakten eller ranet om du vil. At en håndverker kan kreve at du skal kjøpe gjennom ham og at han skal tjene på det. Det virker som håndverkere er helt hjernevasket av grossistene. Det ryddigste hadde vært om det ikke var lov for håndverkere å tjene på deler, kun timebetaling.

All poster av håndverkere i denne tråden mer enn bekrefter skepsisen jeg hadde fra før.

Jeg beskriver forskjellene, du må selv ta en vurdering. som jeg skriver. stikkontakter og brytere er enkle ting. Der er det kanskje fornuftig å levere utstyr selv. Ladestasjon for elbil burde man kanskje vurdere anderledes, jeg prøver å nyansere når det ene er fordelaktig og det andre ikke.

Det er faktisk en sammenligning som treffer så på spikeren som det går ann og viser at verden ikke er Svart - Hvit.

Og at jeg forteller at det er et fritt marked og du kan velge og vrake i håndverkere viser forakt for kunden? det er akkurat det motsatte, jeg skriver at du selv kan velge det som passer deg selv... hva i alle dager er negativt med det da?

Er du bare negativ for å være negativ? finner ikke det du skriver seriøst eller konstruktivt i det hele tatt

Re: Timepris rørlegger ? [Re: Homecast] #2320739 29/06/2016 08:14
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Du forsvarer en bransje som har enormt potensiale for forbedring.

Hvis du ser i tråden så er det slik at det faktisk ikke er så lett å få rørleggere til å bare gjøre jobben. Og iallfall ikke uten trusler om alle problemer det vil føre til.

Redigert av anonym22; 29/06/2016 08:16.
Re: Timepris rørlegger ? [Re: anonym22] #2320741 29/06/2016 08:17
H
Homecast Offline
Avhengig
Avhengig
H
Sitat: anonymous22
Du forsvarer en bransje som har enormt potensiale for forbedring.

Ser du første innlegget? det er akkruat hva jeg beskriver

sendt bilde av deler til håndtverker, han kjøper på nett levert på døra si.....
30 min forberedelse istedefor 1-3 timer

er ikke dette forbedringer?

jeg kan sikkert ramse opp flere 100 ting man kan gjøre men det jeg beskrev der tar roten av halvpraten av klagene her, hadde ikke materiell og måtte kjøre til grosist.

Som jeg skriver, du er negativ for å være negativ uten å lese hva jeg skriver

Redigert av Homecast; 29/06/2016 08:18.
Re: Timepris rørlegger ? [Re: Homecast] #2320742 29/06/2016 08:20
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Joda, jeg leste det. Sorry, det var en meget bra forbedringsmulighet for rørleggerbransjen ICON_SMILE

Det er da ikke slik at jeg skriver negative ting for å være negativ? Alt jeg skriver er reelle problemstillinger. Hele tråden skyldes jo at TS faktisk ikke får tak i rørlegger til å gjøre en jobb mot timebetaling.

Side 3 av 7 1 2 3 4 5 6 7

Moderator  support