Monterte et sett Challenge Strada Bianca open tubular (30 mm) på carbon clincher hjul for noen uker siden. Desverre har de "eksplodert" flere ganger, takk gud for at det aldri har skjedd i fart, kun når sykkelen har stått stille. De to siste gangene når sykkelen stod i sola, men de bør vel tåle norsk sommer. Første gangen lå slangen i klem, så den er grei nok (dekkene er rimelig tighte å få på felgene), men de andre gangene har jeg sjekket godt før jeg pumper opp at slangen ikke er i klem (kan i hvert fall ikke se/kjenne noe). Har heller ikke hatt så mye luft som det står på dekkene (mener det står 90-115 psi som anbefalt), jeg har vel hatt 70-75 psi. Det som skjer er at det smeller, og så blåser dekket av der hvor slangen eksploderer (ca 15-20 cm langt). Nå er jeg usikker på om det er slik at slangen eksploderer, og det gjør at dekket blåses av, eller om det er det at slangen presser dekket av felgen og når det skjer så revner/eksploderer slangen. Og et har skjedd både på framhjul og bakhjul....
Sykkelen (svart) ser jo stunning ut med de dekkene med skinwall og de virket behagelig å sykle på det lille jeg har fått gjort det.
Skal også sies at jeg har hatt flere andre dekk på de samme felgene uten at noe sånt skjer så jeg tror ikke det er felgene der noe feil med.
Noen som har erfaring/opplevd dette, eller hva som kan være feil.