Vi kommer ned på onsdag kveld. Tenkte å sykle Alpe D'Huez på torsdag. Samt Galibier på søndag. På lørdag er jo rittet. Tror vi labber opp på beina med noen øl i sekken. Greit å slippe og passe på sykkelen under rittet. Vi reiser hjem igjen på mandag.
Men hva skal vi sykle på fredag? Montvernier kanskje?
Skal dere sykla Galiber via Telegraph ? Da kunne dere sykla Montevernier først, og enten
a)syklet par mil nedover til foten av Telegraph og opp til Galiber og t/r til bilen igjen.
b)satt dere inn bilen, kjørt ned til foten av Telegraph og da syklet t/r opp Galiber (7 mil).
Min mening: Skal dere sykla Galiber, så sykle denne varianten. Og Montevernier ? er et smykke av en serpentiner vei, syklet den for 3 dager siden (La Marmotte) og selv tett med folk var skikkelig gøy å tråkke opp der. Skal sykle den igjen en gang, helt klart.
En tur som jeg tror er veldig kul fra BdO er opp til Col du Solud/Villard Notre Dame, fikk ikke med meg gjengen min på denne dagen etter La Marmotte, men syklet første 100 hm og den er kul. Bratt, smal, husk å ha med lys da det er noen trange mørke tuneller der (jeg snudde rett før første). Evt alternative veier til AdH enten via Sarenne (kan kombineres med L2A for lengre tur) eller via Villard Reculas/Huez, flotte veier (som jeg tror er best opp, spesielt Sarenne er nok best opp mht asfalt og skarpe svinger).
Men god tur, skulle gjerne vært der selv...til tross for jeg nettopp var der.