Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Anbefal meg et hotell på Gran Canaria

Anbefal meg et hotell på Gran Canaria #2313889 25/08/2014 19:01
Saltmann Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Hei!

Jeg har igjen en uke ferie som må brukes opp i år, så jeg røyk på en flybillett til Gran Canaria første uka i desember. Planen er å få syklet så mye som mulig, mens man hjemme i Trondheim plasker rundt i sørpe og venter på at det skal bli skiføre.

Det er ingen grunn til å undervurdere Gran Canaria-kompetansen dette forumet besitter, så jeg lurer på om det er noen som har noen gode tips til et syklistvennlig hotell på øya. Jeg har ikke så store krav, men dette er det viktigste:
- Sykkelgarasje eller mulighet for å ha sykkelen på rommet (hva er vanlig praksis på dette?)
- Lokasjon bør være et greit utgangspunkt for turer på landeveien. Et eller annet sted på sørsida av øya er kanskje det beste?
- Hotellbuffet er OK, men det er greit å slippe å dra så veldig langt for å finne andre steder å spise.

Det er ikke så lett å mobilisere folk å dra nedover sammen med, men jeg ser ingen grunn til ikke å utnytte singellivets muligheter og bare dra. Det må da sannelig være bedre å dra på en sykkelferie alene, enn å sitte alene på rulla i vintermørket! Om det er noen som drar nedover på samme tid, så si gjerne fra om dere vil ha noen å trille sammen med.

Re: Anbefal meg et hotell på Gran Canaria [Re: Saltmann] #2313890 28/08/2014 07:12
kao Offline
Ivrig
Ivrig
Jeg vet ikke om du skal ha med egen sykkel eller leie, men dette leilighetshotellet ligger et steinkast eller to unna Free-Motion og er helt greit, en gjeng fra Hedemarken bodde der i 10 dager for et par år siden.

Re: Anbefal meg et hotell på Gran Canaria [Re: Saltmann] #2313891 30/08/2014 18:09
kaiost Offline
Ivrig
Ivrig
Kona og jeg tenker å reise første uka i desember selv, med Playa del Ingles eller Maspalomas som base. Har vært på litt forskjellige hoteller, et av de bedre er Ving Sunprime Atlantic View, men det er vanskelig å booke uttenom Ving.

Re: Anbefal meg et hotell på Gran Canaria [Re: Saltmann] #2313892 01/09/2014 18:49
Saltmann Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Takk for tips! Skal sjekkes ut.

Planen er å ha med egen sykkel ja. Er vanlig praksis å ha med sykkelen på rommet, eller er de skeptiske til dette?

Re: Anbefal meg et hotell på Gran Canaria [Re: Saltmann] #2313893 02/09/2014 09:03
S
speedfreak Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
S
Lurer på en tur selv i slutten av november, starten av desember. Spurte på et hotell om det var mulig å ta med sykkelen inn. Det var det ikke, men de hadde et oppbevaringsrom som det var mulig å låse den inn i. Men føler egentlig at dette ikke er sikkert nok.

Var på GC i fjor også, da tok jeg med sykkelen inn på rommet. Spurte ikke på forhånd, men ingen sa noe.

Leier man sykkel på Free motion kan man lagre den der.

Re: Anbefal meg et hotell på Gran Canaria [Re: Saltmann] #2313894 04/09/2014 11:33
kao Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Saltmann
Takk for tips! Skal sjekkes ut.

Planen er å ha med egen sykkel ja. Er vanlig praksis å ha med sykkelen på rommet, eller er de skeptiske til dette?

Ikke noe problem med sykkel på rommet der vi bodde i linken over.

Moderator  support