Har tenkt meg en tur til Hafjell til helgen. Er det noen som vet om det er noen sykkelmuligheter på bunnen nå? Er det noen som har Garmin GPS loggfiler som jeg kan legge inn i min GPS. Er det snøfritt på toppen slik at jeg kan ta meg en topptur?
Apropos Hafjell... Finnes det noen skikkelige pyseløyper der, som kan håndteres på 140-150mm vandring av en skikkelig feiging som er glad i å bremse og misliker luft under hjula?
Parkløypa, Moetown og Buldreløypa går nok helt fint med vanlig stisykkel. Gressløypa er fin stiløype, men krever nok litt jobbing for å bli gøy på stisykkel.
Snøen smelter fort nå, men på toppen og innover er det nok for mye snø enda. Har dessverre ikk noe GPS spor, men send en PM til Snorre her på forumet, han har garantert noen stier du kan sykle nå.
Parkløypa, Moetown og Buldreløypa går nok helt fint med vanlig stisykkel. Gressløypa er fin stiløype, men krever nok litt jobbing for å bli gøy på stisykkel.
Alle disse så jo relativt håndtérbare ut. Det var noen litt for NS-aktige klopper i Buldre som en pingle nok ville synes var litt scary, og det er et og annet hopp der de værste gærningene kan få litt luft, men det var oftest chicken runs ved siden av, så det ut som? ...Så den mest reelle bekymringen er kanskje å få raskere syklister i ryggen når man snegler seg nedover.
Alle disse så jo relativt håndtérbare ut. Det var noen litt for NS-aktige klopper i Buldre som en pingle nok ville synes var litt scary, og det er et og annet hopp der de værste gærningene kan få litt luft, men det var oftest chickenrund ved siden av, så det ut som? ...Så den mest reelle bekymringen er kanskje å få raskere syklister i ryggen når man snegler seg nedover.
Det er null bekymring, er bare å stoppe å slippe forbi. Er uansett som på ski at den som kommer bakfra har ansvar for å komme seg fornuftig og trygt forbi.
I nevnte løyper er det fine chickenruns forbi evnt skumle steder.
I buldre er det en "hard" vei som har "NS"-elementer. Den har jeg aldri kjørt i.l.a. de to sesongkortene jeg har hatt i Hafjell. Like gøy på siden. Droppene i bånn er det omkjøring rundt med kjempedigge doseringer.
Anbefaler ut på tur aldri sur til Hafjell Jeg prøvde meg i fjor på 160mm stisykkel og hadde det superstas! Ikke noe å være redd eller bekymra for. Om du ikke vil kjøre de tøffeste løypene så finnes det mer enn nok underholdning i smoothe doseringsløyper med (frivillige) hopp av passelig størrelse for nybegynnere.
I buldre er det en "hard" vei som har "NS"-elementer. Den har jeg aldri kjørt i.l.a. de to sesongkortene jeg har hatt i Hafjell. Like gøy på siden. Droppene i bånn er det omkjøring rundt med kjempedigge doseringer.
Er det en super-easy vei rundt hele kloppen, eller er "easy" bare den lille svingen til venstre på slutten for å unngå droppen?
Det er en helt annen trasé. godt merket. hold venstre etter Buldredroppen (som du kjører under normalt sett. Kjører aldri bygde elementer i Hafjell, annet enn droppene nederst i Buldre.
Var på Hafjell i helga. Det er bart i bunnen og et langt stykke opp i lia. Sykla fra Hafjell over til Turthaugveien på løypa til den såkalte Birkentesten og det fungerte greit. På fjellet er det fortsatt mye snø. Hafjell BikePark har lagt ut bilder på facebook i dag hvor de freser snø i øvre del av Buldreløypa.
Apropos Hafjell... Finnes det noen skikkelige pyseløyper der, som kan håndteres på 140-150mm vandring av en skikkelig feiging som er glad i å bremse og misliker luft under hjula?
Er du egentlig så jævla pysete, Stein? Tør du aldri utforde deg selv bittelitt?
Alle løyper i Hafjell fungerer med en 150mm stisykkel.
Bli med i Fredrikstadsmarka i morra!
_________________________ Det er utstyret det kommer an på!
Er du egentlig så jævla pysete, Stein? Tør du aldri utforde deg selv bittelitt?
Ehh... Ja, ganske. Det er kanskje ikke så galt som det høres ut, men jeg har blitt grusomt pinglete. Dessuten har jeg ikke-målbar kondis.
Sitat: chalshus
Alle løyper i Hafjell fungerer med en 150mm stisykkel.
Gressløypa, Parkløypa og de andre nevnt i tråden her ser jo ganske gjennomførbare ut. Det er sant. Jeg trodde "downhill"-løyper skulle være mye grovere enn det dette ser ut til. For de med mer evner enn nerver funker sikkert enda mindre vandring også.
Jeg jobber med saken. ...Eller rettere sagt: jeg har tenkt å begynne å jobbe med saken igjen.
Quote:
Bli med i Fredrikstadsmarka i morra!
Kan dere førstehjelp? Har dere hjertestarter og oksygenflaske?
Takk, men "dessverre" ...har jeg bare Cyclocross-sykkel oppe og går akkurat nå, så det utgår enten jeg vil eller ikke, og jeg tror jeg skal snegle meg litt rundt i skogen "min" først når jeg får Syklonen på hjul. Jeg har nemlig vært baktropp i fredrikstadmarka før, med blodsmak og brystsmerter, og da var jeg i mye bedre form enn nå.