Hei Lars Tore, synd at dere bomma på nederste halvdel av Vermahistorien! Tror jeg prøvde å understreke nødvendigheten av å velge venstre i eneste stikryss nedi lia (som jeg altså har ryddet, men skjønner at det ikke er så lett...
Må forresten morske meg litt, eller ihvertfall påkalle litt dårlig samvittighet hos de ca femten som ikke fikk lagt igjen den hundrelappen vi ba om... Bare nevner at tilsynelatende enkle system (skribling på ufullstendig deltakerliste) faktisk kan stemme forbløffende korrekt med røynda, så en grei grad av kontroll har jeg...
Bruk mitt kontonr seks fem fem null en en fire fem sju null fire til å lette hjertet! Tilgivelse oppnås enkelt ved betaling! Kommer ikke til å mase mer om dette, men nevner at googledocs er for alltid, og dermed også svartelista...
For en tur!!! Dette kan lett kalles gladbratt teknisk stisykling.. Jeg har flere blåmerker enn jeg kan telle, halter og er utslitt. Men det er jo fryktelig lenge å vente til neste camp!!!
Takker for en fantastisk helg! Takk til Håvard og Kjetil som gjorde en kjempejobb som guider.
Må forresten morske meg litt, eller ihvertfall påkalle litt dårlig samvittighet hos de ca femten som ikke fikk lagt igjen den hundrelappen vi ba om... Bare nevner at tilsynelatende enkle system (skribling på ufullstendig deltakerliste) faktisk kan stemme forbløffende korrekt med røynda, så en grei grad av kontroll har jeg...
Bruk mitt kontonr seks fem fem null en en fire fem sju null fire til å lette hjertet! Tilgivelse oppnås enkelt ved betaling! Kommer ikke til å mase mer om dette, men nevner at googledocs er for alltid, og dermed også svartelista...
Nu fik jeg en dårlig smak i munden, har verken hørt eller lest om noen betaling, men hoster da gladeligt op en hundrings for en så fin helg.
Sitter og summer lidt over denne helg, ordet "bratt" har fået en lidt anden betydning nu. Tak for en fantastisk helg, dette er moro på et højere plan. Jeg kommer neste år
Hei Lars Tore, synd at dere bomma på nederste halvdel av Vermahistorien!
Det kan forklare et par ting om den turen... Flyt var ikke det ordet vi følte beskrev den best, for å si det slik.
Damn, jeg husker jo at du sa at i det ene stikrysset skulle vi ta den veien det var mest naturlig, men huska ikke om det var venstre eller høyre. Venstre virket mest naturlig, men stien var tydeligere til høyre, og det stemte bedre med disse moderne gps-greiene enkelte andre opererer med. Men øvre del av turen var jo fin.
For øvrig, takk for nok en flott samling, rett og slett superhyggelig, både folk (veldig morsomt å møte mange av de samme som i fjor, pluss en del nye), stier (tørrere en i fjor var de også gitt), turer, guider (dere gjør en super innsats, all kred til dere), vær , stemning og alt. Æ kjæm tebaks.
Noen smakebiter fra fotoarkivet her, flere dukker opp etter hvert.
Blåhornet har også sine crux, her gjør Kjetil et godt forsøk med litt smertefull utgang (det gikk heldigvis bra ganske bra, litt vond nakke til tross ble det både Vardefjellet samme dag, og Liahornet dagen etterpå, om jeg ikke tar helt feil).
Hei Lars Tore, synd at dere bomma på nederste halvdel av Vermahistorien!
Det kan forklare et par ting om den turen... Flyt var ikke det ordet vi følte beskrev den best, for å si det slik.
Damn, jeg husker jo at du sa at i det ene stikrysset skulle vi ta den veien det var mest naturlig, men huska ikke om det var venstre eller høyre. Venstre virket mest naturlig, men stien var tydeligere til høyre, og det stemte bedre med disse moderne gps-greiene enkelte andre opererer med. Men øvre del av turen var jo fin. (...)
Ja det var glade og optimistiske gutter som syklet inn i solnedgangen på høyfjellet:
Og artig sykling da vi bikket kanten og satte nesen nedover:
Men i skogen gikk det mest i knot og rot:
Men all respekt til alle som finner frem, rydder og tilrettelegger gamle nedgrodde stier. Det må være et enormt arbeid, men det ligger nok mye fint potensiale i stier som dette rundt om i fjellheimen.
Ja det var glade og optimistiske gutter som syklet inn i solnedgangen på høyfjellet:
Det starta jo så bra!
Sitat: Lars2re
Men all respekt til alle som finner frem, rydder og tilrettelegger gamle nedgrodde stier. Det må være et enormt arbeid, men det ligger nok mye fint potensiale i stier som dette rundt om i fjellheimen.
Helt enig! Når jeg tenker på stien i etterkant..tja kanskje til og med vi skal la det ligge til i mårra.. så kan den bli en skikkelig perle med en god dugnad. Som stien var nå, så skal begrepet "flytsti" omdefineres mye, for å favne det vi prøvde å forsere.
Men det jeg husker best fra denne helgen er nok at guidene hele tiden var så glade:
Og at alle andre var så glade:
Rett og slett hoppende glade:
Alle smiler på hvert eneste bilde:
Dvs når sykkelen for n'te gang svikter fordi den ikke er bygd for den harde kjørestilen til rytteren, kan man et lite øyeblikk se ut til å miste motet:
Det er da en liten trøst at sykkelen har en vaskeanvisning, når kjede, wire og gir har gitt etter for "naturkreftene":
Flott helg! Vi fikk cashet inn litt av vær-karmaen vi opparbeidet oss i fjor: Jeg kom meg gjennom tre sykkeldager på sunnmøre uten å måtte dra goretex-jakka opp av sekken. Takk for hyggelig turfølge og campingliv til alle!
Latterlig flott helg - bråstans i virkeligheten idag
Har vel noen bilder å dele jeg og, så here goes:
Det gjelder jo å åpne hardt, det vet alle- men her har vi knapt vært ute en times tid første dag...
Btm sovna ikke på veg ned, men fant rettogslett flyten der en stund
...Men dette er hva det egentlig handler om gladbratt godknot med heiagjeng og dokumentering av begivenheten. Og unison jubel når noen lykkes (eller forsåvidt også når noen kræsjer sånn akkurat passelig)
Her er Xu iferd med forsering av det der gøyale svaet på Bjorstadnakken, det ser da ikke så galt ut?
Alle vet jo at bilder lyver, det er jo seff brattere i virkeligheten, her fra synfaringen - samme mann, samme sva.
Så er det alltid noen som skal vise fram de schwære steinene sine - nosewheelie rett i fjorden
Alle vet at livet er hardt, noen hevder tilogmed at "livet er i bunn å grunn en lortpøl", Skjønner Simen godt, jeg! Her er jo flusst med bekymringer, kjeden kan jo ryke, og bremsene, og...
Litt som å sitte i feil gjeng mot Skramstadsetra der, altså.
Et bilde sier mer enn opptil flere ord, sier'em, men noen bilder ljuger så det renner'a 'rem.
Simen er en luring, han tenkte egentlig mer på de drøye sju hundre høydemeterne han hadde igjen ned til fjorden, og det ser sånn ut:
For mye tenking nedi her kommer heller ikke heldig ut for småtrærne - Toffer bedriver skogrydding. (Igrunn dårlig gjort og stompe der så fint som jeg lå i sauskit under Ekornsteinen og komponerte bilder av syklist i naturlig ramme )