Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Sykle med utgangspunkt i Las Palmas

Sykle med utgangspunkt i Las Palmas #2281615 08/12/2009 21:28
B
BaBel Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
B
Godtfolk,

Ser det er mange av dere som er på plass på Gran Canaria i starten av januar. Dette er planen til min også - noen velfortjente ekstra dagers nyttårsfri med raceren.

Men kona vil muligens insistere på at vi holder oss i Las Palmas. Noen som har erfaringer med å sykle med dette som utgangspunkt? Håpløst, eller mulig? Eller er det kun Playa de Ingles området som gjelder hvis man vil ha den beste syklingen?

Hvis noen har lyst til å ta med en brukbar hobbysyklist på utflukt første uka i januar, er det bare å si fra ,.)

Re: Sykle med utgangspunkt i Las Palmas [Re: BaBel] #2281616 10/12/2009 19:23
D
daktari Offline
Ringrev
Ringrev
D
Jeg skal altså fra 13. jan tom 20. Sykler gjerne med andre, men holder meg til stisykling.

Syklingen foregår jo i fjellet. Vet ikke om det finnes turer der du starter i Las Palmas. Utleiefirmaer finnes i Playa del Ingles. Jeg tenker å leie sykkel der, og kjører bil opp i fjellet til riktig utgangspunkt.

En mulighet er altså å treffes på sykkelutleien (foretrekker selv free-motion) og sitte på opp i fjellet mot en flaske vann (byttet mot drivstoff).

Lykkelig på sti i mer enn 25 år!
Re: Sykle med utgangspunkt i Las Palmas [Re: BaBel] #2281617 10/12/2009 23:13
front biker Offline
Besatt
Besatt
Tips: lei sykkel for hele uka i Playa del Ingels. F.eks. hos Free Motion (se www.free-motion.net/en). Første dag blir du med på busstransfer i høyden og sykler nord/østover til Las Palmas.

Så kan du jo henge deg på en fellestur siste dagen, når du skal levere sykkelen tilbake. Taxi i høyden, sykle sørover med guidet gruppe og rutebussen hjem. Gode bussforbindelser fra Las Palmas til Playa del Ingles. Bussen følger motorveien. Antar det tar en liten time. Turene starter kl. 09.00 (frammøte) hos Free Motion.

De har både terrengsykler og racersykler (og tursykler). Av meget god standard. Min sykkel var en fabrikkny Cannondale FS Rize 4 http://www.free-motion.net/en/mountainbike/bikes/cannondale-rz-140-5-all-mountain-fully. Butikken selger et godt kart der sykkelmulighetene er tegnet inn.

Jeg har lagt ut noen gps-spor på gpsies. Se egen tråd her på Utflukt (Gran Canaria) eller søk på gpsies (Gran Canaria eller Playa del Ingles / mtb).

Bli NOTS-medlem! NOTS ivaretar terrengsyklistenes interesser. Se www.nots.no. Gi bidrag til NOTS' stifond Oslomarka - bruk Vipps 13077.

Moderator  support