Torstein har 661 innlegg! Morro for en sykkelnerd å se.
Jeg var selvsagt helt i mot en mongosykkel men den er fint spekket og har fått bra kritikk så jeg har trua nå. Vi gleder oss til det nye føllet kommer i stallen!
Hvorfor skal du stille sånne gufne spørsmål Stig! Den veier 15,3, så det blir en dramatisk overgang fra Ventanaen. Men slik er det i disse finanskrisetider; vekta på sykkelen går opp og lommeboka blir tynn.
Aron SK, NBNL
Re: TIM - Lørdag 19. september - KLASSIKER!
[Re: ToHee]
#227863914/09/200911:57
orker ikke å sløse bort de fine nedkjøringene på 100mm hardtail.
I går sykla jeg solbergåsen, lokkeråsen, tretjernsåsen, goliaten, tbe, tbee og et par andre ting alt på en tur, og ikke en gang følte jeg at hardtail med 100mm var feil
Men ja, marka er i storform nå! Med unntak av myrene og visse gjørmehøl er det knusktørt over Lokkeråsen og Co.
I går sykla jeg solbergåsen, lokkeråsen, tretjernsåsen, goliaten, tbe, tbee og et par andre ting alt på en tur, og ikke en gang følte jeg at hardtail med 100mm var feil
Men du er en syklist av et helt annet kaliber enn meg Øystein, du sykler fletta av de fleste både opp og ned med en SS stiffie. Jeg har kosa meg på HT i marka de siste ukene, men savner masse spjoing både foran og bak, hvertfall nedover.
Aron SK, NBNL
[Re: ToHee]
#227864414/09/200912:45
Nei nå må vi ha fokus på tur, og ikke sykler. (Mongoose Khyber Super Håkon..)
Ser at yr varsler varmt og tørt vær fremover, og kronen på verket er en stooor sol og 17' varme når vi knasker lunsj. Deilig! Kan noen ta med mat til meg? Jeg har alt for tung sykkel..
Aron SK, NBNL
[Re: hbakken]
#227864614/09/200912:57
Nei nå må vi ha fokus på tur, og ikke sykler. (Mongoose Khyber Super Håkon..)
Ser at yr varsler varmt og tørt vær fremover, og kronen på verket er en stooor sol og 17' varme når vi knasker lunsj. Deilig! Kan noen ta med mat til meg? Jeg har alt for tung sykkel..
Jeg kan være pakkesel. Min veier bare 15 kilo så jeg har plass til 300 gram mat.
Jeg foreslår at vi evnt tar heisen opp igjen TBE/TBEE og tar ta DPS, Picassotrappa og avslutter med nedre del av Oransj. Herlig, intens avslutning som setter FS'ene deres på test. Går forøvrig fint på 80mm HT også!
Redigert av holejos; 14/09/200919:45.
Jostein
Specialized Levo / Diverge
[Re: holejos]
#227866114/09/200919:43
DPS tar ikke all verdens av ekstra tid. MEn jeg er usikker på om jeg kan stille, så jeg skal påvirke dere i meget liten grad.. Se på det som et tips:-)
Jostein
Specialized Levo / Diverge
[Re: holejos]
#227866414/09/200919:53
Jeg blir nærrvøs når du sier at noe kan sykles på 80mm HT, Jostein. Tror alt kan sykles på 80mm HT hvis det er du som sitter på sykker'n. Jeg tar med meg sko med god såle, jeg, så kan jeg gå trygt ned kneikene.
Øivind
21:53 Ride a stiffee and feel the earth move | NOTS | Advarsel! Innlegget kan inneholde ironi.