Her kommet GPS sporene rensket for bilkjøring og konvertert til bl.a. Google Earth format (bare dobbeltklikk på KMZ filene fra arkiven dersom GE er installert). Sporene ligger i GPX, KMZ, PLT og GoogleMaps format (HTML fila).
ser man det, to finfine bilder av moi der. Fine begge to må jeg si Bildet to viser vel turens festeligste enkeltopplevelse. Den lille droppen var sinnsykt moro med svingen til venstre... eh, den andre venstre også kjent som høyre mener jeg med hullet rett etterpå. Good times
"Quite truly quintessential! (in case Arild has forgotten that particular adjective)."
John "animal" Tangent! You can be absolutely shure that quintessential are stuck in my brain for the rest of my life. I'm glad my horizont has expanded in the right direction - further out towards perfection. Halleluja!
I agree: my own horizons have been streached severely after playing out with the mountain "monsters"...infact that reminds of a song! ("what's that coming over the hill? is it a monster?...is it a monster?") But I digress...
I look forwards to making a returning and riding those fabulous trails faster and more Fjøriously than before!
I look forwards to making a returning and riding those fabulous trails faster and more Fjøriously than before!
Me and Bjørnar were out building some tecnical turns, smal kickers and even berms for dessert in Liabyda yesterday. It's called the "b***job track"... theres some pervert action going on with some threes in that wood... look forward to the 2010 uncensored version!
Har endelig fått klippet sammen noen levende bilder - fra fredagsturen til Ansok. Forankjørende er lillebruttern og Toffer.
Disclaimer: Filmen ble ti minutter lang, og dramaturgien er slik at den kanskje egner seg best for de som har kjørt der... Noen høydepunkter (les: tryn!) finnes her likevel...
Spørsmålet ble lagt fram for årets deltakere i plenum, med birkenhelga som motkandidat til helga etter birkenhelga . Ingen protester!
Så altså: Vi tar sikte på å arrangere camp i valldaltraktene birkenhelga nesteår, altså 27-30 august. Sted&opplegg vil sannsynligvis bli offentliggjort i begynnelsen av juni, på et nettsted nær deg. Sjekk også gjerne innom fjørå.no engang iblant...
Spørsmålet ble lagt fram for årets deltakere i plenum, med birkenhelga som motkandidat til helga etter birkenhelga . Ingen protester!
Så altså: Vi tar sikte på å arrangere camp i valldaltraktene birkenhelga nesteår, altså 27-30 august. Sted&opplegg vil sannsynligvis bli offentliggjort i begynnelsen av juni, på et nettsted nær deg. Sjekk også gjerne innom fjørå.no engang iblant...
Hem... Rart, men det frister godt kjenner jeg. Ikke umulig at jeg tar turen istedenfor grusutflukten... Skal lobotomere grusfolk, så får vi se om vi blir flere.
Er nok mange utflukter på camp'en som er verd noen skrevne ord også
Har selv gryende planer om dette neste år Klaus, så da kan ve teame opp sammen!
Høres ut som en mye mulig god plan. Kjenner at jeg muligens ønsker noe annet enn Birken fremover. Akkurat nå gleder jeg meg mer til nesteårs Drammensritt enn Birken, så da spørs det om ikke en hel helg med go'sykling frister mer
Hadde jeg vært med hadde jeg protestert høylytt på dette! Spesielt når det til neste år faktisk er en egen sti-birken.
Hehe, demokratiet har sin pris, særlig for mindretallet! Birken er jo sikkert moro det, og deltakelse på fjøråcampen gir vel forholdsvis lite kred hos Den Jamne Nordmann, men er moro 'lell!
Det fine med samtidighet, Josse, er at du slipper å be deg fri hjemmefra to sykkelhelger på rad ...
Nei, jøss, finnes det terrengsyklister som både kan tenke seg å sykle Birken og ha det moro og sosialt på bratte vestlandsstier? Stå frem Josse, det finnes flere av oss.
Josse: Søknaden om å la resten av stisyklingsnorge stoppe under grussyklingseventetmellomrenaoglillehammer, og benytte en annen helg er oppfattet. Vi får ta diskusjonen når vi nærmer oss.
Forøvrig så synes jeg det er tøft/kult med et sykkelarrangement som krasjer med Birken. Det viser litt stil og egenart. Men at det skaper et vanskelig valg for noen er nok sikkert.
Forøvrig så synes jeg det er tøft/kult med et sykkelarrangement som krasjer med Birken. Det viser litt stil og egenart. Men at det skaper et vanskelig valg for noen er nok sikkert.
Det er jeg enig. Det popper jo opp nye ritt rundt omkring, også i nabofylker og nærliggende kommuner, som plasseres på samme dager som tradisjonelle, så litt konkurranse mot Birken er bare sunt.
mvh. Klaus A.
Re: Fjørå Singletrack Camp 4-6 september
[Re: NjalVM]
#227239508/10/200922:41
Bilde1: Njål in action under Fjøra 09 (har flere bilder som ikke er lagt ut på nett, om folk vil se) Bilde2: Birken 09 (sakset fra terrengsykkel.no): 2010 - Valget er opp til deg!
En skulle tro at valget for 2010 burde være lett!
Re: Fjørå Singletrack Camp 4-6 september
[Re: lhlied]
#227239608/10/200923:20