Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

SNØSYKLING SØNDAG 1.MARS I VASSFJELLET

Re: SNØSYKLING SØNDAG 1.MARS I VASSFJELLET [Re: zeldur] #2266241 02/03/2009 13:05
Bawrel Offline
Entusiast
Entusiast

Re: SNØSYKLING SØNDAG 1.MARS I VASSFJELLET [Re: Bawrel] #2266242 02/03/2009 16:11
Bawrel Offline
Entusiast
Entusiast
Og her: http://www.adressa.no/tv/?id=9472&autoplay=1

Angrer sykt på at jeg ikke dro på litt i går. Det hadde vært gøy med noen bra bilder ICON_SMILE Skulle likt å tatt en "John Ola" på et av hoppa...

Et år til neste gang?

Re: SNØSYKLING SØNDAG 1.MARS I VASSFJELLET [Re: Bawrel] #2266243 02/03/2009 18:36
Jonas Tilseth Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Ja, der kan du se. Sitter hjemme og drikker en kjip øl sammen med TV`n, mens alle andre utfordrer seg selv oppe i løypa - pingler!!!

Neida, selvfølgelig skal jeg få til en eller to ganger til avhengig av føret. Slutten av denne måneden eller begynnelsen av april, opp til dere folkens! Hadde vært fett og fått til et uoffisielt nc i Vassfjellet til sommeren også.

Jeg vil takke Aleksander Ødegaard for å ta film for NRK1 samt TV Adressa for at dette kom i media. Jeg fikk en kompis til å ta film denne gangen, jeg skal derfor få han til å poste link til den når han er ferdig. Ellers har kanskje Aleksander noe på lur? En rekke folk tok bilder, håper dere legger ut disse! Foreløpig takk til Helge Langen! Jeg vil også takke Vegard Myr, en morsom kar som hadde ansvaret sammen med meg i går.

Det så ut til at flere hadde problemer med å ta heisen, selv om teknikken er ganske enkel. Jeg vurderer å kjøpe inn heisfester fra North Legion så fort som faen, men da trenger jeg bekreftelser fra de som ønsker seg en slik sak. Prisen kommer på ca. 300,-

Konkurransen så ut til å gå bra! En dude måtte til legevakta for å gå en-to uker med krykker, men ellers var det bare noen små skader. Husker desverre ikke alle navnene, men førsteplassen tok Henrik (Grytabakk?), andreplassen tok Ola Ravn, men John Ola, Espen Ramstad (smx) og Gøran Arntsen (smx) på delt tredjeplass. Korriger meg hvis feil. Kjempebra kjørt av alle mann!

I løpet av en slik kveld la jeg merke til flere ukjente fjes med nyinnkjøpte fulldempede sykler, flott at dere også deltar! Enkel og funn måte å bli kjent med folk. Håper at dette kan føre til at de fleste vet av hverandre slik at vi kan stå sammen og få til noe i Vassfjellet, Gråkallen og ved Stokkanbakken nå når snøen begynner å falle. Meld dere inn i DH Trondheim på facebook!

Dere fikk til parkeringa?

Redigert av Jonas.T; 02/03/2009 18:37.

Re: SNØSYKLING SØNDAG 1.MARS I VASSFJELLET [Re: Jonas Tilseth] #2266244 02/03/2009 21:13
Jonas Tilseth Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig

Re: SNØSYKLING SØNDAG 1.MARS I VASSFJELLET [Re: Jonas Tilseth] #2266245 02/03/2009 22:08
zeldur Offline
Fersking
Fersking
Nc høres genialt ut, men blir jo en god del bygging da...
Men det kan jo bli artig da =D Hadde vært kult å fådd hvertfall en komplett løype løpet av sommeren ;-D

Re: SNØSYKLING SØNDAG 1.MARS I VASSFJELLET [Re: zeldur] #2266246 02/03/2009 22:32
Jonas Tilseth Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Vassfjellet har allerede mange grove stier, så det kommer helt ann på hva vi tenker å bygge. Vi trenger maskiner oppe i løypa, så om dere kjenner noen med dette; ta kontakt! Ellers trenger vi all mannfolk og evnt kvinnfolk (har ikke møtt et eneste kvinnemenneske på sykkel her i byen) for dugnader. Da trengs spader og diverse.

Re: SNØSYKLING SØNDAG 1.MARS I VASSFJELLET [Re: Jonas Tilseth] #2266247 03/03/2009 10:34
parob Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Takk for kvelden på søndag! Bra gjennomført av Jonas.
Hyggelig å møte noen flere forumbrukere også.

Ellers har jeg funnet ut nå etter to kvelder med heisbasert snøsykling at dette er noe jeg mestrer relativt dårlig. Jeg får lyst til å skylde på bratt styrevinkel og korte kjedestag, men det er nok helst syklisten som ikke klarer å slippe seg helt løs. De gangene jeg prøvde på det, gikk det stort sett overende, uten at det hadde noe å si i den myke snøen.

Jeg bøyer meg i snøspruten for de som kom først ned i utforkonkurransen. Imponerende høy hastighet i såpass løse forhold.

Nå blir det Pugsly til neste gang.

Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
Re: SNØSYKLING SØNDAG 1.MARS I VASSFJELLET [Re: parob] #2266248 03/03/2009 12:00
Bigboned Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: parob

Ellers har jeg funnet ut nå etter to kvelder med heisbasert snøsykling at dette er noe jeg mestrer relativt dårlig. Jeg får lyst til å skylde på bratt styrevinkel og korte kjedestag, men det er nok helst syklisten som ikke klarer å slippe seg helt løs. De gangene jeg prøvde på det, gikk det stort sett overende, uten at det hadde noe å si i den myke snøen.

Jeg bøyer meg i snøspruten for de som kom først ned i utforkonkurransen. Imponerende høy hastighet i såpass løse forhold.

Kjenner meg absolutt igjen. Lett å gi utstyret skylda.. men er vel den som sitter oppå som avgjør til slutt uansett. Takk for lånet av skiene! Det redda kvelden for min del ihvertfall

Redigert av Bigboned; 03/03/2009 12:00.

Ola.

Re: SNØSYKLING SØNDAG 1.MARS I VASSFJELLET [Re: Bigboned] #2266249 03/03/2009 12:24
enrima Offline
Ringrev
Ringrev

Re: SNØSYKLING SØNDAG 1.MARS I VASSFJELLET [Re: enrima] #2266250 03/03/2009 15:44
Jonas Tilseth Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Man får ikke endret poster her inne, så da kommer en ørliten uppdeit til:

Tenkte bare jeg skulle rette litt på noen navn.
Førsteplass i konkurransen gikk til Henrik Grytbakk. Andreplass gikk til Ola Ravn, og delt tredjeplass gikk til John Ola Buøyen, Espen Ramstad (SMX) & Gøran Arntsen (SMX).

Forresten, angående slike heisfester. Jeg skrev at det egentlig ikke var noe stress i heisen på sykkel - det stemte ikke helt for søndagen. Det var visst mye, mye, mye vanskeligere i heisen nå enn det var på første snøsyklingskvelden ihvertfall. For min egen del så syns jeg ikke det er noe vanskelig, men til sommeren må folk ha heisfeste uansett. Mange kom for eksempel bare til topps halvparten av turene sånn cirka. Dette må vi gjøre noe med.
- Derfor; SEND MEG EN PM SÅ FORT SOM MULIG, SÅ LAGER JEG EN LISTE OVER HVEM SOM SKAL HA DETTE HEISFESTE. PRIS MÅ FORVENTES Å BLI 3-400,- (Legg ved navn og mob.nr)

Re: SNØSYKLING SØNDAG 1.MARS I VASSFJELLET [Re: Jonas Tilseth] #2266251 03/03/2009 15:48
Buoyen Offline
Besatt
Besatt
Buøy!

Jeg stemmer for gjentakelse, dette var skikkelig gøy (igjen), selv om føret ikke var så bra som sist.

Jeg vet ikke om et sånn heisfeste gjør heisen så mye enklere. Poenget nå var at det ble så løst og sporete etter hvert.

Re: SNØSYKLING SØNDAG 1.MARS I VASSFJELLET [Re: Buoyen] #2266252 03/03/2009 18:04
ventle Online
Besatt
Besatt
ble ganske øm bak på høyre lår av å ha T-kroken slamrende bak der hver tur, så om det ikke blir enklere, blir det i hvertfall mer behagelig å ta heisen med en slik sak. Men jeg er enig i at føret var den mest krevende faktoren i heisen denne gangen.

Jeg skulle gjerne tatt en tur til før snøen forsvinner, men på grunn av div arrangementer i Granåsen og en operasjon måtte det i så fall blitt etter påske... da begynner kanskje snøen å bli vel råtten der oppe?

Ellers kommer det til å bli ett arrangement i Granåsen, antageligvis rett over påske, der jeg regner med en del herfra også er interressert i å være med... stikkord er i hvertfall at ski, snowboard, SMX, rattkjelke og kanskje til og med sykkel kan være aktuelt å blande inn ICON_WINK mer om det når dato for det er satt...

mvh Helge
Re: SNØSYKLING SØNDAG 1.MARS I VASSFJELLET [Re: ventle] #2266253 03/03/2009 19:34
AOÅ Offline
Avhengig
Avhengig
Takker for turen Jonas og co!

Får legge til 2 bilder jeg da, dvs ikke fra selve turen, knakk overstaget på den gamle RST-demperen fra 99. Den var vist ikke "godkjent" for slik snøsykling...Det er jo fint å bruke opp lageret av gamle sykkeldeler thinking

Da har jeg knekt 2 dempere hittil i år, RST og Z3, venter en MX-Pro i posten og den blir erklært anstendig for vintersykling!

Ses vel iløpet av våren hvis ikke jobben tar tiden!

Don't leave me here to crawl through the mire...
Re: SNØSYKLING SØNDAG 1.MARS I VASSFJELLET [Re: AOÅ] #2266254 03/03/2009 19:49
Jonas Tilseth Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
"Jeg vet ikke om et sånn heisfeste gjør heisen så mye enklere. Poenget nå var at det ble så løst og sporete etter hvert."

Til sommer må man ha en slik duppedings uansett. Men når det kommer til snøsykling så vil du bli løftet forfra og ørlitt oppover slik at det ikke blir like lett å falle ned i spor in the front. Men det vil likevel kjennes da det blir sporete. Jeg sa som sagt tidligere at jeg skulle finne på noe smart for å unngå trøbbel med heistraseèn, men da høyre hovedheis ikke var i funksjon gikk ideen i dass. Til neste gang kjører vi venstre hovedheis og høyre hovedheis 50/50.

Redigert av Jonas.T; 03/03/2009 19:50.

Re: SNØSYKLING SØNDAG 1.MARS I VASSFJELLET [Re: zeldur] #2266255 05/03/2009 17:54
line84 Offline
Fersking
Fersking
Der er vel ikke snøsykling på denne måde i nærheden af oplandet nærmer fagernes?

Re: SNØSYKLING SØNDAG 1.MARS I VASSFJELLET [Re: line84] #2266256 05/03/2009 20:13
ventle Online
Besatt
Besatt
Hafjell er vel ikke mer enn ett par-tre timer kjøring fra fagernes, det har vel vært kjørt noe lignende der tidligere?

mvh Helge
Re: SNØSYKLING SØNDAG 1.MARS I VASSFJELLET [Re: ventle] #2266257 12/03/2009 18:36
Jonas Tilseth Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
I går var det helt forbanna villt i Vassfjellet! Føre var rett og slett perfekt, drithardt i pakken, bare helt konge!

Jeg fikk endelig noen viktige deler i posten, og jeg måtte bare få den med meg i en bakke. Tok med meg to kompiser til Vassfjellet... bildene sier resten. Vi tok de største hoppene nederst i parken, men bildene ble bare helt rævva da vi bare hadde et digitalkamera.

PS 1: Jeg ser at bildene ble ekstremt store, men hold inn CTRL og scroll ned med musen slik at "bildet på skjermen" blir mindre.

PS 2: Dette var bare et engangstilfellet, slik at ingen av dere må ta turen opp i Vassfjellet under åpningstiden med sykkel/SMX, da vil dere bli sendt hjem igjen!

PS 3: Vi må få til en kveld med bare oss syklister i slutten av denne måneden! Sant?

Re: SNØSYKLING SØNDAG 1.MARS I VASSFJELLET [Re: Jonas Tilseth] #2266258 29/03/2009 19:19
Jonas Tilseth Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Vassfjellet Skiheiser stenger den 13.april!

Siste sjanse blir derfor den 5 eller den 12 april, begge søndager. Jeg skal lage en ny tråd når jeg får svar fra sjefen i Vassfjellet.

Senere vil jeg også "arrangere" et møte, hvor sportsbutikken Sport Extreme, sykkelklubben TVK, NOTS, evnt politikere, flere aktive utforsyklister og terrengsyklister samt de i Vassfjellet selv er med. Noen som føler for å være med på dette som har flere ideer om hva vi kan gjøre for å få sykling i Vassfjellet til å bli best mulig?

Re: SNØSYKLING SØNDAG 1.MARS I VASSFJELLET [Re: Jonas Tilseth] #2266259 29/03/2009 19:29
Hæ? Offline
Navnet skjemmer ingen.
Navnet skjemmer ingen.
Jeg er imponert over hva du får til og hvordan du står på for dette, Jonas! Kudos og kredd!

Dessverre må jeg gi deg kokos for de to siste linjene i signaturen din ... frown Den sier vel egentlig akkurat det den ikke bør si for en som jobber så bra og så seriøst som du gjør her!

EDIT: jeg tror du fortsatt muligens har ei bok som tilhører biblioteket hjemme ... ICON_WINK

Redigert av Hæ?; 29/03/2009 19:30.

Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM!
Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
Re: SNØSYKLING SØNDAG 1.MARS I VASSFJELLET [Re: Hæ?] #2266260 29/03/2009 19:43
Jonas Tilseth Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Joa, jeg vil få hjulene til å trille der oppe i sommer, uten å måtte ødelegge for turgåere i Bymarka samt å samle miljøet ved å treffes nå og litt da i Vassfjellet. Jeg har lyst å få til noen skikkelige løyper der oppe, men da er jeg avhengig av alle!

Når det gjelder signaturen, så oppfører jeg meg ikke slik i marka, det hadde tatt seg ut!

Du fikk den "100 ting du kan gjøre for miljøet"? Da gjenstod det bare en bok, og det var en action/krim/roman med en grønn fisk og med gul bakgrunn på forsiden av boka, og den ble borte under oppryddingen av klasserommet da vi var ferdige med tentamener og den slags. Huff, hva skal jeg gjøre? Jeg har lett igjennom huset et par ganger for å finne den boka, og jeg er skråsikker på at den ligger en eller annen plass på den skolen. Solfrid & Anne - de har ikke sett boka?

Side 2 av 2 1 2

Moderator  support