Det ble en veldig fin tur til Haavollen (Hoabustaden)
Været var fint,tempoet var sånn passe bedagelig og stiene var utrolig fine!

Takk for turen Harald!

Denne turen må du prøve å få til Abba!
Stien fra Skalltjønna og utover berget er stedvis vanskelig å få øye på,man må egentlig bare følge høydedragene bortover
Men det er veldig artig sykling oppe på toppen,stedvis er det skikkelig høyfjellssti,der det bare er å måke på!

Borte ved Skallporten prøvde vi de første par hundre metrene ned mot Revollen
Der var det kanonfin flytsti!

Dette lovde godt for en senere tur
Nedkjøringen til Haavollen var til tider såpass bratt og teknisk,at jeg tror bestefar gikke skal få brynt seg skikkelig her!

Jeg er ikke sikker på at han klarer alle brattkantene heller egentlig
Selv var jeg av sykkelen noen ganger og gikk ned de værste kantene
Harald klarte seg noe bedre

Høydemetrene var egentlig porsjonert ut ganske sånn passe hele vegen ned,slik at brattkanter ble avløst av flott flytsti
Det aller siste partiet av kløyvvegen som var avmerket på kartet fant vi ikke,så vi tok turen ned på grusvegen rett etter Rallbekken og startet tilbaketuren mot Rinnbustaden
Borte ved Klonkbekken var det en fin rasteplass med benk og bord,der ble det en liten matpause før vi startet på det siste partiet mot Rinnbustadvegen
Etter å ha passert Klonkbekken var stien ganske gjengrodd
Litt senere forsvant stien helt,og det ble god gammeldags bushing de siste metrene frem til Rinnbustadvegen
Planen om å rydde dette partiet ble skrinlagt ganske så fort,siden det uansett ikke vil bli noe særlig brukt til sykling
Det blir ganske mye arbeid til liten nytte
Vi kom ut på Rinnbustadvegen litt ovenfor Davebustadskneppet,så vi fikk et fint stiparti å kose oss på frem til Rinnbustaden
Fra Rinnbustaden er det et par kilometer grustransport bort til parkeringen ved Jamtkneppet
I følge min gps var tilbakelagt distanse to mil,gjennomsnittsfart fem kilometer i timen
Dette brukte vi nesten fire og en halv time på,akkurat passe fart altså!
Et par bilder ble det også knipset i løpet av turen:

Utsikt ned mot Skalstuggu og Vulusjøen

Harald sykler opp stien på vestsida

Fin sti oppe mellom Lillskallen og Skallen

Utsikt oppover der vi skal

Harald imponerer så småjentene er i nesegrus beundring!

På veg opp mot Småskallan

Harald på fin sti ned mot Revollen