Gammel tråd, men nå har det skjedd. Endte opp med å ikke kjøpe noe i 2016, men nå...nå har jeg fått meg kajakk.
Tok først et introkurs hos Mad Goats (anbefales) og leide kajakk hos DNT på Sørenga noen dager senere. Glimrende å dra ut til Gressholmen med matpakke og ta en utelunsj.
Måtte jo nå ha en på hytta!
Jeg valgte å ikke legge vekt på å ha barn i kajakken og helle prøve meg litt på å slepe de i en gummibåt eller lignende.
Etter litt frem og tilbake med vurderinger valgte jeg senkekjøl.
Har nå fått meg en Boreal Baffin T2 Ultralight. Etter min uerfarne mening er denne et lite (drøyt 5m) smykke. Den veier 20kg brutto med luker, tauverk og sete.
Har aldri padlet før, men forstår med en gang at dette er en skikkelig bra og morsom aktivitet. Etter en del km begynner jeg å få god føling med kajakken. Finjustering av senkekjølen etter vind/bølgeforhold funger veldig bra, men jeg har aldri prøvd ror for sammenligning.
Har lært meg egenredning med og uten årepose . Sliter fortsatt litt med cowboyredning i bølger, men da kan jeg bruk posen. Må øve mye.
Rulle er på vei! Har øvd litt med årepose og noe av teknikken forstår jeg. Mad Goats skal lære meg mer til neste uke

Sitter du på gjerdet for kajakkpadling. Jeg anbefaler å hoppe ned i kajakken!