Dt skal være blant de letteste å sette opp slangeløst, jeg har holdt på å kjøpe dem selv og har trua på dem:
Fjern alt av felgbånd så du har blank felg. Klipp opp et tyvek norgeskart i 76mm striper, og teip sammen skjøtene med vanlig kontorteip. Surr en runde rundt hjulet og fest med kontorteip.
(dette gir deg verdens letteste felgbånd)
Kjøp orange seal slangeløsteip og ta to runder rundt hjulet, ene runden fra felgvegg (oppi bead-setet) og så bredt det går, og andre runden runden fra andre siden og la dem overlappe.
Varm opp en feit nål eller helst en syl og stikk hull til ventilen. Kjøp American Classic slangeløse ventiler og sett dem i
Hvis du har tilgang på luftkompressor:
Smør helst litt vannbasert glidemiddel (sjekk nattbordskuffen) eller ekte "beadslip" beregnet for sykkel på kanten av dekket, sett på dekket, kjør på med luft til det "smeller" på plass på begge sider (tipper det skjer på ca 15psi), fyll i litt guffe, rist, og dra på tur med det letteste slangeløsoppsettet på de letteste alu felgene som er mulig å få til. ("other brother" som Espen nevner høres også dog også bra ut)
Uten kompressor: etter dekket er smurt og satt på felgen, sett i en vanlig slange, pump opp med vanlg pumpe til EN dekkside "smeller" på plass, ta ut slangen, sett i slangeløsventiler, legg hjulet på en bøtte med den siden som ikke sitter på plass vendt ned, pump opp med pumpe til det "smeller". Fyll i guffe, rist, og dra på tur.
Jeg garanterer deg at dette gir deg det letteste og veldig et veldig sikkert oppsett som vil tåle ned mot 0 psi (avhengig av dekk, jeg har det i hvertfall med jj4.8 snakeskin på 80mm alu felg) Mange her kjørerkjører hjemmelagde tyvek felgbånd, og jeg synes det fungerer topp
Redigert av andy81; 05/06/2016 11:16.