Til helga skal jeg sykle Bergen-Voss (jeg beregner å bruke 6-7 timer), jeg har da tenkt å bruke min Edge 25. Jeg har en følelse om at batteritiden for lav til dette. Er det noen som har erfaring om å lade enheten mens man sykler?
Uansett så fulgte det med en uvanlig lader som man plugger inn i en usb-utgang så legger man enheten nedi. (Vanskelig å forklare men jeg legger ved et bilde)
Du har sikkert en følelse på batterikapasitet basert på faktisk forbruk, men jeg syntes det hørtes lite ut. I følge det jeg finner på nett er den oppgitt med 8 timer batteritid.
Du har sikkert en følelse på batterikapasitet basert på faktisk forbruk, men jeg syntes det hørtes lite ut. I følge det jeg finner på nett er den oppgitt med 8 timer batteritid.
Jeg skrur på en funksjon som gjør at venner og familie kan følge med på fart, distanse, hjerterytme osv.. under turen. Jeg gjør dette med Garmin Connect og jeg har funnet ut at dette suger strøm, derfor kunne jeg tenkt meg litt å gå på.
Men men men. Hvordan skal du klare å lure familie og venner med at du tok det ganske rolig og hadde en halvtimes pause for å nyte utsikten osv hvis de kan følge med på alt det der?
Edge 25 har vel ladeklips, så du kan jo prøve å slå på alle funksjoner som om du var på tur og så sjekke om du kan feste på ladeklipsen og om den tar lading mens GPS, HR og alt det andre er slått på Funker det, så vil det vel funke med batterilading også
Her er en link til Garmins power pack, men Edge 25 står ikke på listen over supported devices.
As for charging the device mid-ride. The External Power Pack that we sell may be your best option to extend the life of the Edge 25 during an all day ride. You can find the External Power Pack on our website from the link below.
Basically, you could either charge the power pack fully before you leave for a ride or use the solar panel charger it comes with to continue charging the power pack. Once you’re running short on the battery for the Edge device then you would simply plug the fully charged power pack into the Edge, using the Edge charging cradle. You could continue to have the timer on the Edge running and could see all your training pages as normal while the device is charging. The downside to this is you wouldn’t be able to have the Edge on the bike mount while it’s charging since the charging cradle would be on it. A fully charged power pack should give you enough extra battery life to use for a full day ride.
Hentet dette fra dcrainmaker.com sin test av Edge 25. Ifølge dette utsagnet fra Garmin skal det være mulig, men du kan ikke ha enheten montert i holderen.
Det ble til at jeg svingte innom Clas på vei hjem og kjøpte meg en powerbank på 2600mAh, bare 99 spenn Jeg fant ut hvis jeg lader enheten mens den er i gang, vil den bare slette den aktiviteten... merkelig... Så jeg må nok nøye meg med å ikke bruke "Live Track" funksjonen.
Det ble til at jeg svingte innom Clas på vei hjem og kjøpte meg en powerbank på 2600mAh, bare 99 spenn Jeg fant ut hvis jeg lader enheten mens den er i gang, vil den bare slette den aktiviteten... merkelig... Så jeg må nok nøye meg med å ikke bruke "Live Track" funksjonen.
Er det ikke da man skal bruke en spesiell kabel? OTG? Om jeg ikke husker feil, så mangler den en pinne eller to slik at den lader uten å deaktivere funksjonene.
Re: Sykle mens man lader Edge 25?
[Re: joje]
#221229803/06/201606:00
Er det ikke da man skal bruke en spesiell kabel? OTG? Om jeg ikke husker feil, så mangler den en pinne eller to slik at den lader uten å deaktivere funksjonene.
Det fungerer i hvert fall med OTG(on-the-go) kabel for Garmind edge 500, der fungerer heller ikke lading med "normal" kabel under bruk.
After climbing a great hill, one only finds that there are many more hills to climb.
[Re: anerz]
#221236003/06/201608:39
Det fungerer i hvert fall med OTG(on-the-go) kabel for Garmind edge 500, der fungerer heller ikke lading med "normal" kabel under bruk.
Vet du hvor man kan få tak i en slik OTG kabel?
[Re: dano]
#221236103/06/201608:42