Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 7 av 11 1 2 5 6 7 8 9 10 11

Nedgang i rittdeltagelser

Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: sveinaa] #2211316 31/05/2016 13:38
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: sveinaa
Sitat: Oystein L

Med alt så kommer jo fort Birken på 2500-3000 per hode om man skal ha buss og overnatting. Det er mye penger......

Buss mellom start/mål ja, men i mitt hode blir det feil å blande inn reise og overnattinger når vi snakker om kostnader.
Ikke alle bor ved Sinsenkrysset, og det som er kortreist for noen er ekspedisjon for andre.

(sånn sett er start/mål på ulike steder noe fordyrende herk, enten vi snakker Birken, Grenserittet, Montebello eller Vasa'n).

Hadde ikke blitt mange som syklet Birken om man satset på kortreist!

Det er jo heller ikke det vi snakker om. Mange har kortere vei til Birken enn f. eks Grenserittet, Nordsjørittet eller Å i Helvete (for ikke å snakke om Offroad Finnmark eller Skaidi Extreme), så jeg synes reiseavstand/kostnad blir en alt for individuell parameter når vi snakker om pris/kostnad på ritt.

Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: Oystein L] #2211321 31/05/2016 14:25
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie

Som flere har nevnt i tråden; rittsesongen vår er kunstig kort (bare halvparten av fotballsesongen - hvorfor?), og vi har en overetablering av ritt.
Når "alle" ritt (og andre sykkelaktiviteter) skal arrangeres i perioden mai-juni + august blir det trangt om plassen og ikke til å unngå at det blir en drøss med rittkollisjoner

Lenger sør på kontinentet er vel hovedtynden for 'terrengritt' fra ca. oktober til mars. Og da er det ikke sommertemperaturer som kanskje noen tror. Hvordan får de det til der å organisere mange små ritt med akseptebel deltagelse?
Er det kulturen hvor rittene har sin opprinnelse i cycloer, hvor en cyclo først er en cyclo når det er skikkelig drittvær? Her drar folk jo ikke frem sykkelen før temperaturen bikker over 20 grader, og det ser desverre også ut til å gjelde en god del supermosjonister og. Dernede må det være skikkelig driiiitvær før folk melder pass, og så er det ikke en gang mulig å forholdspåmelde seg (man taper ingenting på å ikke stille).
Og i den sammhengen er det kanskje påskefjellet som gjør at folk ikke tenker sykkel før langt ut på våren.

Som noen har nevnt er det vel nesten trygt å organisere ritt i det sentrale lavlandet ved kysten i desember eller februar.

Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: Oystein L] #2211323 31/05/2016 14:31
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Vi har allerede mer enn nok av ritt, så enda flere "low-key, start/mål i skauen, ingen dusj og mindre luksus" som enkelte etterlyser vil vel ikke gi noe positivt utslag i deltakelsen i de øvrige rittene?

Hvis målsetningen er å fange så mange som mulig deltkere til de store rittene/store ritt så er det vel ikke behov for flere ritt nei. Hvis målsetningen er å gjøre terrengsykling til en lavterskel folkeidrett med smitteeffekter på andre sykkelgreiner, så ser dagens oppsett ikke ut til å fungere så veldig bra. Og da er vi der vi er nå i denne tråden hvor vi diskuterer årsaker og hva som kan eller må gjøres. Enten for å få til det ene eller det andre.

Interessekonflikter?

Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: runermm] #2211326 31/05/2016 14:34
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Sitat: runermm
Sitat: oyvin

Jeg ble endelig med på Terrengsykkelrittet det året da jeg trodde jeg kunne komme meg til mål, og var strålende fornøyd med å kunne fullføre anstendig. Nå dropper jeg det nok fremover fordi den nye profilen de har lagt seg på ikke passer så bra lenger og det finnes bedre alternativer for meg der ute. Selv om jeg kommer mer enn anstendig til mål. Mer kresen på gode opplevelser for akkurat meg selv.

Ny profil? Er ikke den vært ganske konstant 'a?

Bakgrunnen for fallet tror jeg kan være at tidligere var folk sosialt konkurransemotivert (slå naboen, kollegaen, vennen), nå er vi blitt mer kresen på selve syklinga og rittet som opplevelse (og som gir noe å snakke om uavhengig av resultat).

En fin løype hvor sluttiden toppen havner på strava men ikke på en resultatliste hos emit el.?

Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: erling] #2211327 31/05/2016 14:37
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Sitat: erling
Skjebergrittet har valgt en dum dato. Siste helga i juni er det altfor mye annet å velge i. Bl. a Skiptvetrittet som er like i nærheten og stjeler mange deltagere. Ei helg før eller etter hadde økt deltagelsen tror jeg. Men aller helst i April/Mai.

Hvorfor ikke heller legge slike små lokale ritt til en hverdag? Jeg savner flere midt-uke.ritt.

Start et sted mellom kl.17-18 og så tråkke et par timer i en fin løype, koseprate litt etter målgang og være hjemme rundt kl. 21 eller noe sånt?

Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: Tange] #2211330 31/05/2016 14:42
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Tange
Vi har allerede mer enn nok av ritt, så enda flere "low-key, start/mål i skauen, ingen dusj og mindre luksus" som enkelte etterlyser vil vel ikke gi noe positivt utslag i deltakelsen i de øvrige rittene?

Hvis målsetningen er å fange så mange som mulig deltkere til de store rittene/store ritt så er det vel ikke behov for flere ritt nei. Hvis målsetningen er å gjøre terrengsykling til en lavterskel folkeidrett med smitteeffekter på andre sykkelgreiner, så ser dagens oppsett ikke ut til å fungere så veldig bra. Og da er vi der vi er nå i denne tråden hvor vi diskuterer årsaker og hva som kan eller må gjøres. Enten for å få til det ene eller det andre.

Interessekonflikter?

Nei, bare enda tøffere kamp om kundene ICON_WINK
(btw, undertegnede er bare en vanlig rittdeltaker og entusiast, har ikke lenger noen interesser i arrangement eller organisasjon)

Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: olechr] #2211331 31/05/2016 14:44
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Sitat: olechr

Med alt så kommer jo fort Birken på 2500-3000 per hode om man skal ha buss og overnatting. Det er mye penger......

Buss mellom start/mål ja, men i mitt hode blir det feil å blande inn reise og overnattinger når vi snakker om kostnader.
Ikke alle bor ved Sinsenkrysset, og det som er kortreist for noen er ekspedisjon for andre.

(sånn sett er start/mål på ulike steder noe fordyrende herk, enten vi snakker Birken, Grenserittet, Montebello eller Vasa'n).

I mitt hode er det veldig riktig å blande inn totalkostnaden. Er hva som går ut av kontoen som betyr noe for min del.

Var det ikke i snitt 5-6000,- per hode for å delta i Birken?

Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: Oystein L] #2211333 31/05/2016 14:51
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Sitat: Tange

Interessekonflikter?

Nei, bare enda tøffere kamp om kundene ICON_WINK
(btw, undertegnede er bare en vanlig rittdeltaker og entusiast, har ikke lenger noen interesser i arrangement eller organisasjon)

Jeg siktet ikke på deg med tanke på interessekonflikter, men generelt.
Hva er det man vil oppnå med syklingen? Er det VM og OL-medaljer i terrengsykling, er det penger inn i bransjen, er det folkehelse vi vil satse på, eller noe annet?

Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: Tjuvtrener] #2211362 31/05/2016 17:00
Gew88 Offline
Veteran
Veteran
Apropo ledige helger:
Hvorfor arrangerer ingen av de skikkelige terreng/stirittene noe i styrkeprøven-helga. Er sikkert noen terrengsyklister som sykler landevei og, men for meg er det uaktuelt med L-Oslo, så skulle gjerne syklet et ritt den helga, men er ingenting innenfor ok avstand.
Hole kunne vært aktuelt som 6-timers, men ikke fra 15-21 pga familien. Skjebergrittet hadde vært et nydelig alternativ den helga.
Jeg er vel neppe den eneste som verken vil sykle landevei eller 6/12 timer den helga?

Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: Gew88] #2211371 31/05/2016 18:21
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Gew88
Apropo ledige helger:
Hvorfor arrangerer ingen av de skikkelige terreng/stirittene noe i styrkeprøven-helga. Er sikkert noen terrengsyklister som sykler landevei og, men for meg er det uaktuelt med L-Oslo, så skulle gjerne syklet et ritt den helga, men er ingenting innenfor ok avstand.
Hole kunne vært aktuelt som 6-timers, men ikke fra 15-21 pga familien. Skjebergrittet hadde vært et nydelig alternativ den helga.
Jeg er vel neppe den eneste som verken vil sykle landevei eller 6/12 timer den helga?

Tja... Kanskje fordi det er NM rundbane (barn/ungdom, junior, senior og masters) den helgen?

Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: Oystein L] #2211396 31/05/2016 19:36
T
Tjuvtrener Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
T
Sitat: Gew88
Apropo ledige helger:

Tja... Kanskje fordi det er NM rundbane (barn/ungdom, junior, senior og masters) den helgen?

Når det gjelder de over ca 20år i turrittsammenheng er vel ikke akkurat NM rundbane noen stor konkurrent, dog kan det være noen potensielle foreldre som må følge de minste.

Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: Tjuvtrener] #2211470 01/06/2016 05:12
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Nå er det jo ikke bare turritt vi snakker om her, men dette er en ritthelg som var belagt tidlig og jeg vil tro arrangører med litt erfaring konkluderer med at kombinasjonen av Styrkeprøven, NM Landevei (junior/U23) og NM Terreng gjør for stort reduksjoner både i egen arrangørstab og i deltakermassen.

Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: Oystein L] #2211475 01/06/2016 06:02
B
bcbc Offline
Avhengig
Avhengig
B
Nå er det jo ikke bare turritt vi snakker om her, men dette er en ritthelg som var belagt tidlig og jeg vil tro arrangører med litt erfaring konkluderer med at kombinasjonen av Styrkeprøven, NM Landevei (junior/U23) og NM Terreng gjør for stort reduksjoner både i egen arrangørstab og i deltakermassen.

Det du nå sier er at det er forholdsvis mange urutinerte arrangører, f eks 24/6-26/6....

Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: Lars V] #2211477 01/06/2016 06:13
Lars V Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: Lars V
Prøver en ide nå så får vi se om det gir resultater ICON_SMILE
For å få folk ned fra gjerdet:
- De 10 første som melder seg på i terreng senior får 10 meter forsprang. Det kan være lønnsomt inn i første bakken. (Pt 3 påmeldte)
- På gaterittet vil etteranmeldte få kortest restitusjonstid og møter alle de andre etteranmeldte i samme heat.

Dette fungerte i alle fall med stort hell: 7-dobla påmeldingene på 15 minutter ICON_SMILE

Men kanskje litt vanskeligere å forsvare på større ritt ICON_SMILE

Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: Lars V] #2211479 01/06/2016 06:16
olechr Offline
More than words
More than words
- De 10 første som melder seg på i terreng senior får 10 meter forsprang. Det kan være lønnsomt inn i første bakken. (Pt 3 påmeldte)
- På gaterittet vil etteranmeldte få kortest restitusjonstid og møter alle de andre etteranmeldte i samme heat.

Dette fungerte i alle fall med stort hell: 7-dobla påmeldingene på 15 minutter ICON_SMILE

Det hadde fungert på større ritt også. I stedenfor å straffe de som melder seg på sent med dustete høye startkontigenter, så gir man goder til de som melder seg på tidelig.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: bcbc] #2211481 01/06/2016 06:29
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: bcbc

Det du nå sier er at det er forholdsvis mange urutinerte arrangører, f eks 24/6-26/6....

Hvor har jeg skrevet det?
Ikke fortell meg hva jeg sier, les heller....

Datoer for DSS, NM LV og NM XC 2016 var kjent mens det fortsatt var sommer i 2015, så arrangørene kunne ta hensyn til dette i sin planlegging utover høsten (Da jeg selv arrangerte NC og NM la jeg min kabal rett etter sommerferien, og måtte forholde meg til den info jeg hadde der og da).

Datoene for de fleste rittene helgen etter ble først kunngjort i vinter, da hadde trolig arrangørene lagt sine planer, sendt søknader og gjort avtaler, uvitende om at andre holdt på med tilsvarende for samme helg.
Av erfaring vet jeg at rittdatoer er vanskelig å endre når de først er satt og tillatelser er gitt. Da må man kanskje velge mellom to onder; rittkollisjon eller avlysning.

Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: Lars V] #2211482 01/06/2016 06:30
Tgabriel Offline
Besatt
Besatt
De 10 første som melder seg på i terreng senior får 10 meter forsprang.

Av nysgjerrighet: Er dette for aktive klasser? Jeg tenker på om rittreglementet gir arrangøren slike muligheter.

Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: olechr] #2211487 01/06/2016 06:35
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: olechr

Det hadde fungert på større ritt også. I stedenfor å straffe de som melder seg på sent med dustete høye startkontigenter, så gir man goder til de som melder seg på tidelig.

Ikke dumt... (det har dog et økonomisk aspekt, man kalkulerer gjerne inn et antall etteranmeldte på inntektsiden)
Med tanke på det seedingshysteriet vi har på turritt kan f. eks. forhåndspåmeldte seedes etter resultater, mens etteranmeldte må starte bak i useedet pulje... ICON_WINK

Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: Oystein L] #2211520 01/06/2016 07:13
B
bcbc Offline
Avhengig
Avhengig
B
Sitat: bcbc

Hvor har jeg skrevet det?
Ikke fortell meg hva jeg sier, les heller....

Datoer for DSS, NM LV og NM XC 2016 var kjent mens det fortsatt var sommer i 2015, så arrangørene kunne ta hensyn til dette i sin planlegging utover høsten (Da jeg selv arrangerte NC og NM la jeg min kabal rett etter sommerferien, og måtte forholde meg til den info jeg hadde der og da).

Datoene for de fleste rittene helgen etter ble først kunngjort i vinter, da hadde trolig arrangørene lagt sine planer, sendt søknader og gjort avtaler, uvitende om at andre holdt på med tilsvarende for samme helg.
Av erfaring vet jeg at rittdatoer er vanskelig å endre når de først er satt og tillatelser er gitt. Da må man kanskje velge mellom to onder; rittkollisjon eller avlysning.

Sitat:(.......jeg vil tro arrangører med litt erfaring konkluderer.....) tolket jeg dit hen at de som da legger ritt samtidig i stor skala er uerfarne/urutinerte....

Leser jeg feil, eller tolker deg feil?

Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: bcbc] #2211528 01/06/2016 07:25
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Din tolkning får du stå for selv, jeg har ikke sagt at noen er uerfarne/urutinerte (arrangøren av Bukkerittet har vel mer erfaring enn noen av oss her på forumet).
Jeg sier at en rutinert arrangør vil søke å unngå helger han VET gir problemer for egen stab og deltakere (hvis f. eks arrangørklubben har tradisjon for å stille lag til Lillehammer-Oslo kan det effektivt sette en stopper for nødvendig dugnadspersonale).

Det er kanskje nettopp det noen av arrangørene helgen etter har gjort; styrt unna den helgen de visste ville gi problemer (og visste at ikke ville gi NC-status), og siktet mot helgen etter som tilsynelatende var ledig. Jeg aner ikke, bare gjetter...

Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: Tjuvtrener] #2211531 01/06/2016 07:26
aug11x Offline
Besatt
Besatt
Hvor mange ritt arrangeres i april, september og oktober? Vet i allefall at Stomperudrittet i Sørum pleier å være i september, men oktober må jo også være en bra måned å arrangere ritt i? Da slipper man også konkurranse fra andre ritt.

Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: oyvin] #2211534 01/06/2016 07:31
runermm Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Mye mer fokus på tøff utfor og knot i år enn de siste årene, selv de stedene det var alternativer. Et ritt for folk som er bedre teknisk enn jeg er, med all ære og anerkjennelse til dere som er det. Nå ble det transport mellom utforpartier-følelse for meg. Kom i mål etter to runder uten å ha kunnet ta ut alt, kunne uten problem syklet en runde til, men kunne ikke syklet noen av dem spesielt mye fortere.

Du har faktisk rett i det. Jeg synes at løypa i rittsammenheng blir for knotete. Nå tror jeg ikke det skyldes en bevisst strategi fra arrangøreren, men ytre omstendigheter. Når det er sagt, så tror jeg TSR vil tjene på å tilstrebe en enda mer flytbasert trase med så få trange flaskehalser som mulig, selv om det fortsatt ikke skal være teknisk trivielt.

Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: Tjuvtrener] #2211547 01/06/2016 07:44
aug11x Offline
Besatt
Besatt
Jeg og elsker teknisk stisykling, men i ritt så er det et par ting å tenke på ja...
Det første er at de tekniske partiene må ligge langt ute i løypa, slik at feltet får spredd seg godt. Den andre tingen er at det bør være flere linjevalg i de værste partiene, slik at de som er bedre teknisk kan kjøre forbi. I den forbindelse så er det smart med litt sti før de verste tekniske partiene. Hvis det er grus først, så kommer de med dårlig teknikk og gode bein først inn å lager kø.
Med unntak av det første punktet, så er det jo ikke alltid like lett å få til alt, men f.eks. Terrengsykkelrittet hvor man har masse stier på kryss og tvers å velge fra, så er det jo mulig. Som regel ;-)

Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: Tgabriel] #2211551 01/06/2016 07:50
Lars V Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: Tgabriel
De 10 første som melder seg på i terreng senior får 10 meter forsprang.

Av nysgjerrighet: Er dette for aktive klasser? Jeg tenker på om rittreglementet gir arrangøren slike muligheter.

Tja, har egentlig ikke tenkt så mye over det siden dette er såpass lavterskelritt..

Men reglementet åpner jo for seeding tydeligvis og man kan vel kanskje kalle dette seeding etter påmeldingstidspunkt ICON_WINK

Men resultatet her var at de som uansett stiller seg fremst og har ambisjoner nå meldte seg på. Så det ble omtrent de ti beste som står 10 meter foran.

Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: aug11x] #2211552 01/06/2016 07:50
olechr Offline
More than words
More than words
Sitat: aug11x
Jeg og elsker teknisk stisykling, men i ritt så er det et par ting å tenke på ja...
Det første er at de tekniske partiene må ligge langt ute i løypa, slik at feltet får spredd seg godt. Den andre tingen er at det bør være flere linjevalg i de værste partiene, slik at de som er bedre teknisk kan kjøre forbi. I den forbindelse så er det smart med litt sti før de verste tekniske partiene. Hvis det er grus først, så kommer de med dårlig teknikk og gode bein først inn å lager kø.
Med unntak av det første punktet, så er det jo ikke alltid like lett å få til alt, men f.eks. Terrengsykkelrittet hvor man har masse stier på kryss og tvers å velge fra, så er det jo mulig. Som regel ;-)

Nå var starten i årets terrengsykkelritt noe av det beste jeg har vært borte i. En god blanding av grus og brede stier slik at det sprer seg godt

Ambassadør for Scott.
Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: Tjuvtrener] #2211560 01/06/2016 07:59
Radival Offline
Ivrig
Ivrig
Hvis jeg tar på meg deltagerhatten (som er den eneste jeg har), så vil det alltid være et begrenset antall arrangementer som jeg stiller på og gjennomfører uansett vær og forhold, og som det derfor er naturlig å melde seg på lang tid i forveien.
I år er det snakk om to sykkelritt + et løp på bena som jeg er så motivert for, og har lagt så mye forberedelser i at jeg stiller uansett, men for for øvrige sykkelritt så blir det nok et element av å se an vær og føre før jeg bestemmer meg.

Er man skikkelig 'badass' så stiller man selvføglelig uansett forhold, men som en hobbysyklist så merker jeg at jeg ikke er helt der - tipper det gjelder for mange andre også.
Føler også at jeg har syklet min andel ritt i regnvær og gjørme ICON_BLUSH

Birken/grusveiritt i regnvær er jo kjipt nok, men det blir faktisk bare tregere og kjipere, en del andre ritt blir vanskeligere når det blir skikkelig vått, og forsvinner da ut av min tekniske komfortsone.
Det må ikke være garantert opphold, men ja: vil gjerne ha en kikk på forholdene før jeg melder meg på

Jeg kan selvfølgelig bare melde meg på alt lenge før og så bare DNS'e når dagen kommer med møkkavær, men det blir jo litt dyrt da

Derfor ble det aldri påmelding på Helgøyatråkket i år, tidlig påmeldt men DNS på Nordmarka rundt (vær + et slitent kne), la inn påmeldingen til Vestmarkrittet nå på søndag.

Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: runermm] #2211562 01/06/2016 07:59
K
knutspeed Offline
Besatt
Besatt
K
Mye mer fokus på tøff utfor og knot i år enn de siste årene, selv de stedene det var alternativer. Et ritt for folk som er bedre teknisk enn jeg er, med all ære og anerkjennelse til dere som er det. Nå ble det transport mellom utforpartier-følelse for meg. Kom i mål etter to runder uten å ha kunnet ta ut alt, kunne uten problem syklet en runde til, men kunne ikke syklet noen av dem spesielt mye fortere.

Du har faktisk rett i det. Jeg synes at løypa i rittsammenheng blir for knotete. Nå tror jeg ikke det skyldes en bevisst strategi fra arrangøreren, men ytre omstendigheter. Når det er sagt, så tror jeg TSR vil tjene på å tilstrebe en enda mer flytbasert trase med så få trange flaskehalser som mulig, selv om det fortsatt ikke skal være teknisk trivielt.

Tja, jeg digget årets løype også (bortsett fra "Syden", og HTFU-oppover som jo er en nødvendighet men som jeg ikke syntes er artig).

Flyten jeg opplevde som ny var mest at det var en fin rytme mellom sti- og gruspartiene, samt en behagelig og motiverende avslutning på runden. Det at man fikk gjort mye av klatringen tidlig/på grus var også bra.

Det jeg ikke ønsker, er at de begynner å trekke tenner av kjeften på TSR. Det skal være et ritt hvor det er greit å sykle grovere sykkel, og hvor det er heftige utfordringer slik at teknikken blir satt skikkelig på prøve.
Jeg koste meg skikkelig med 140mm stisykkel og litt grovere dekk der mange slet på rittfulldempere, ditto fikk jeg det tilbake andre steder der de dro nytte av lav vekt, kjappe dekk etc.

Hvis TSR blir snillere, kommer grasrota til å ta hjelmen og gå. Det kan ikke være et ritt for alle - de finnes det alt for mange av allerede.

Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: Tjuvtrener] #2211570 01/06/2016 08:03
runermm Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Vel, Ole, bekke-kryssingene i nedre Trulsen er jo effektive flaskehalser for oss som ikke nødvendigvis har fri bane. Steinrøysa i øvre Trulsen og den korte V-nedkjøringen midtveis er heller ikke gode partier i et ritt, selv om de er fint krydder på en solo stitur. Partier som jeg derimot ville inkludert (hvis mulig) er Blåbærstien, Solbergvann, Lumsk traktor.

Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: Tjuvtrener] #2211571 01/06/2016 08:03
Radival Offline
Ivrig
Ivrig
I ca 2013 så var ihvertfall de etteranmeldte i Nordmarka rundt i egne puljer helt til slutt (jeg var etteranmeldt) - jeg hadde ingen problemer med det. Men det hadde tydeligvis mange andre, for det så ut som om ca halvparten av de etteranmeldte snek seg inn i tidligere startpuljer

Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: runermm] #2211575 01/06/2016 08:19
olechr Offline
More than words
More than words
Vel, Ole, bekke-kryssingene i nedre Trulsen er jo effektive flaskehalser for oss som ikke nødvendigvis har fri bane. Steinrøysa i øvre Trulsen og den korte V-nedkjøringen midtveis er heller ikke gode partier i et ritt, selv om de er fint krydder på en solo stitur. Partier som jeg derimot ville inkludert (hvis mulig) er Blåbærstien, Solbergvann, Lumsk traktor.

I et stiritt vil det alltid være flaskehalser, for uansett hvordan starten er vil folk klare å henge på hverandre. Så vil man kjøre teknisk ritt hvor det ikke blir flaskhals, ja da er det et skikkelig kjipt stiritt.

Ambassadør for Scott.
Side 7 av 11 1 2 5 6 7 8 9 10 11

Moderator  support