Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 6 av 11 1 2 4 5 6 7 8 10 11

Nedgang i rittdeltagelser

Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: Oystein L] #2211149 31/05/2016 09:05
B
bcbc Offline
Avhengig
Avhengig
B
Sitat: Oystein L
Sitat: olechr
2018 kommer det til å bli enda mer håpløst. Da er VM i Bergen ferdig og forbundet i desperat pengenød. :-) Lisensen kommer til å bli dyr :.P

Javisst, og i motsetning til startkontingenter (som mange steder er nær doblet i perioden) er lisensprisene holdt uendret de siste 10 årene, så her er det et stort uutnyttet potensiale ICON_WINK

(heldigvis er VM 2017 et separat eksternt AS, og NCF risikerer ikke stort annet enn tap av innskutt aksjekapital)

Sitat: bcbc

Det er for mange ritt/arrangementer som kolliderer, prisen på for mange ritt er altfor høy, lisensen er med på regulerer dette negativt og produktet er for dårlig når man ikke velger det. Jeg mente ikke at du skulle sammenlikne prisen og tilgjengeligheten for alle og enhver på de ulike arrangementene, men alle Skjebergrittet kolliderer med er meget gode alternativer og Skjebergrittet er nytt. For en som ønsker seg bort fra jag og høye priser, er det ingen tvil om at utflukt er et perfekt arrangement for en drøy tusenlapp for hele familien. Det kommer selvfølgelig noe i tillegg rundt overnatting etc, men det er ferietid for mange. Feriestarten fjerne nok også noen deltakere. Håper Skjebergrittet består slik at jeg får testa, men da må det legges utenom så mange andre arrangementer! Kommer aldri til å velge det fremfor de jeg nevner over...

Som flere har nevnt i tråden; rittsesongen vår er kunstig kort (bare halvparten av fotballsesongen - hvorfor?), og vi har en overetablering av ritt.
Når "alle" ritt (og andre sykkelaktiviteter) skal arrangeres i perioden mai-juni + august blir det trangt om plassen og ikke til å unngå at det blir en drøss med rittkollisjoner

Ja, men dersom en fortsetter slik, så er det vel ikke noe vits å lete etter flere argumenter på hvorfor det er en nedgang? Flere ritt å velge i, samt altfor dyrt?

Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: bcbc] #2211150 31/05/2016 09:06
K
knutspeed Offline
Besatt
Besatt
K

Vet ikke hvordan du prioriterer, men som jeg har skrevet tidligere. Det er for mange ritt/arrangementer som kolliderer, prisen på for mange ritt er altfor høy, lisensen er med på regulerer dette negativt og produktet er for dårlig når man ikke velger det. Jeg mente ikke at du skulle sammenlikne prisen og tilgjengeligheten for alle og enhver på de ulike arrangementene, men alle Skjebergrittet kolliderer med er meget gode alternativer og Skjebergrittet er nytt. For en som ønsker seg bort fra jag og høye priser, er det ingen tvil om at utflukt er et perfekt arrangement for en drøy tusenlapp for hele familien. Det kommer selvfølgelig noe i tillegg rundt overnatting etc, men det er ferietid for mange. Feriestarten fjerne nok også noen deltakere. Håper Skjebergrittet består slik at jeg får testa, men da må det legges utenom så mange andre arrangementer! Kommer aldri til å velge det fremfor de jeg nevner over...

Prioriteringen min er enkel: Jeg kan ikke bruke så mange helger på meg selv ICON_SMILE Jeg skulle veldig gjerne ha vært på Utflukt, og ja det hadde trumfet Skjeberg, men siden jeg kjørte TSR, skal kjøre Offroad Valdres og Ultrabirken, så går tre helger med til det, noe cash, og dermed er kvota oppbrukt.

For stor meny, ja!

Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: olechr] #2211154 31/05/2016 09:10
B
bcbc Offline
Avhengig
Avhengig
B
2018 kommer det til å bli enda mer håpløst. Da er VM i Bergen ferdig og forbundet i desperat pengenød. :-) Lisensen kommer til å bli dyr :.P

Javisst, og i motsetning til startkontingenter (som mange steder er nær doblet i perioden) er lisensprisene holdt uendret de siste 10 årene, så her er det et stort uutnyttet potensiale ICON_WINK

(heldigvis er VM 2017 et separat eksternt AS, og NCF risikerer ikke stort annet enn tap av innskutt aksjekapital)

Da får vi håpe det stemmer da at det ikke går noe som helst utover NCF etter Vm.

Selv om lisensprisen har holdt seg så er det fortsatt nok. Det har litt med hva folk føler de betaler for også. Trur nok de fleste føler det er mer ok å betale for rittet enn en avgift de "ikke" får noe igjen for.

Uansett så har rittprisene og alt rundt blitt for dyrt. Når man må betale nærmere 1000 kroner for ritt med mye logestikk så ramler jeg ut. Er man da en familie som sykler så blir det sjukt mye penger. Det gikk en stund når det var hypet opp, men om man har syklet Birken 10 eller 12 ganger er liksom ikke så viktig.

At det kom et dropp er vel heller ikke så rart, var det ikke ca 60% førstegangsutøvere på Birken? Da sier det seg selv at det stopper opp til slutt i et lite land.

Det er meg helt ubegripelig at det ikke er forståelse for dette du sier. Alle som elsker å sykle ønsker at flest mulig gjør det, og da må de som kan gjøre noe med dette handle! Som du sier, svinedyrt for en hel familie. Birken og Grenserittet m.fl har alltid vært på en nivå som er galskap, og når en har "gjort det", er det ikke noe som frister totalt for en hel familie nærmere seg månedsavdraget på en million i lån....

Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: knutspeed] #2211155 31/05/2016 09:13
B
bcbc Offline
Avhengig
Avhengig
B
Sitat: knutspeed

Vet ikke hvordan du prioriterer, men som jeg har skrevet tidligere. Det er for mange ritt/arrangementer som kolliderer, prisen på for mange ritt er altfor høy, lisensen er med på regulerer dette negativt og produktet er for dårlig når man ikke velger det. Jeg mente ikke at du skulle sammenlikne prisen og tilgjengeligheten for alle og enhver på de ulike arrangementene, men alle Skjebergrittet kolliderer med er meget gode alternativer og Skjebergrittet er nytt. For en som ønsker seg bort fra jag og høye priser, er det ingen tvil om at utflukt er et perfekt arrangement for en drøy tusenlapp for hele familien. Det kommer selvfølgelig noe i tillegg rundt overnatting etc, men det er ferietid for mange. Feriestarten fjerne nok også noen deltakere. Håper Skjebergrittet består slik at jeg får testa, men da må det legges utenom så mange andre arrangementer! Kommer aldri til å velge det fremfor de jeg nevner over...

Prioriteringen min er enkel: Jeg kan ikke bruke så mange helger på meg selv ICON_SMILE Jeg skulle veldig gjerne ha vært på Utflukt, og ja det hadde trumfet Skjeberg, men siden jeg kjørte TSR, skal kjøre Offroad Valdres og Ultrabirken, så går tre helger med til det, noe cash, og dermed er kvota oppbrukt.

For stor meny, ja!

Høres ut som om vi tenker likt og er i omtrent samme båt:) Håper på "få lov til" Valdres:)

Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: Tjuvtrener] #2211160 31/05/2016 09:17
S
Skjelven Offline
Ringrev
Ringrev
S
Ritt kan kanskje sammenlignes med alle festivalene som arrangeres?

For mange tilbydere, prisen er ofte høy, og man blir rett og slett litt lei når man har vært på mange nok.

Er man fersk og skal prøve seg får man kanskje litt blandet opplevelse hvis man havner i feil seeding, eller rittet som var så nytt og bra oppleves kjipere enn en treningstur med gode venner på hjemmebane.

Jeg har kun syklet et ritt i hele mitt liv, enduro for et par helger siden. Mener påmelding + engangslisens kom på 650 (2 dagers ritt) gratis dusj og full pakke.

Det røyk for min del med 60l drivstoff, 250 kr natta på kjip campingplass, en go del penger på "ekstra" mat til rittet. Nøtter, gels etc. Veimat er så klar valgfritt og kan unngås, men blir fort en vanlig løsning når man er sliten og lei på turen hjem.

Jeg synes det var verdt turen, men forstår godt at både ferske og erfarne ikke syns total regnestykket er verdt det, når det fort koster det samme som en weekend til København.

Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: olechr] #2211165 31/05/2016 09:20
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Uansett så har rittprisene og alt rundt blitt for dyrt. Når man må betale nærmere 1000 kroner for ritt med mye logestikk så ramler jeg ut. Er man da en familie som sykler så blir det sjukt mye penger. Det gikk en stund når det var hypet opp, men om man har syklet Birken 10 eller 12 ganger er liksom ikke så viktig.

Ja, jeg har lettere for å akseptere høy startkontingent på Jotunheimen Rundt med 420 km strekning som skal dekkes, dertil matstasjoner, bagasjeservice og ikke minst orntli' mat i mål enn på et tretimers grusritt hvor du får parkeringsavgift, sportsdrikk, tørr bolle og om du er heldig en Yt etter målgang.

Vasa'n lever, enn så lenge, tydeligvis godt med skyhøy startkontingent(?)

Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: Oystein L] #2211166 31/05/2016 09:24
olechr Offline
More than words
More than words

Det som var med vasan var at startkontigent var dyrt, men overnatting etc var billig. Mulig det har blitt annerledes nå, men sist jeg syklet ble totalpakka ikke så gal.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: Tjuvtrener] #2211169 31/05/2016 09:26
erling Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Skjebergrittet har valgt en dum dato. Siste helga i juni er det altfor mye annet å velge i. Bl. a Skiptvetrittet som er like i nærheten og stjeler mange deltagere. Ei helg før eller etter hadde økt deltagelsen tror jeg. Men aller helst i April/Mai.

Hvorfor ikke heller legge slike små lokale ritt til en hverdag? Jeg savner flere midt-uke.ritt.

Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: Oystein L] #2211170 31/05/2016 09:26
B
bcbc Offline
Avhengig
Avhengig
B

Ja, jeg har lettere for å akseptere høy startkontingent på Jotunheimen Rundt med 420 km strekning som skal dekkes, dertil matstasjoner, bagasjeservice og ikke minst orntli' mat i mål enn på et tretimers grusritt hvor du får parkeringsavgift, sportsdrikk, tørr bolle og om du er heldig en Yt etter målgang.

Tror det lever enn så lenge da veldig mange i Sverige har kun dette som mål.

Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: Tjuvtrener] #2211173 31/05/2016 09:28
aug11x Offline
Besatt
Besatt
Det som sies ang. lengden på rittsesong her er viktig syntes jeg. Det er veldig rar planlegging fra en rittarrangør å holde et ritt f.eks i en helg med 2-3 andre store ritt.
F.eks Skjebergrittet kunne jeg godt tenkt meg å sykle, men dessverre så ble det ikke slik i år, da det kolliderer. Dette er jo helt klart et ritt som burde vært på høsten eller om våren, da snøen ikke ligger lenge i Østfold. Høsten er jo også den flotteste stitida, så rittsesongen burde jo i allefall vare til ut oktober. Rart at ikke flere rittarrangører skjønner det at det er dårlig bizniss å ha rittet på en dag som kolliderer med 1 eller flere konkurrenter.
Og priser da, det har jo tatt helt av. Skjønner at ting koster litt, men for meg er f.eks Terrengsykkelrittet blitt uaktuelt av den grunn. Ikke at jeg har dårlig råd, men det er noe jeg ikke liker med å betale 750kr (tror det var det jeg betalte for 2 år siden) for et ritt. Nå er det vel ikke noe problem med påmelding på det rittet enda, men de kan jo skyte seg litt i leggen med å legge seg på et for høyt kostnadsnivå.
Som nevnt tidligere så burde flere arrangører slått seg sammen og samarbeidet om organisering mm, og hatt en totalpris for en serie m/ f.eks 5 ritt.

Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: olechr] #2211178 31/05/2016 09:37
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Det som var med vasan var at startkontigent var dyrt, men overnatting etc var billig. Mulig det har blitt annerledes nå, men sist jeg syklet ble totalpakka ikke så gal.

Det er vel mer eller midre opplest og vedtatt i denne tråden at "vi" synes Birken er alt for dyrt med sin tusenlapp, og med halvannen Birk i startkontingent vil Vasa'n uansett gjøre et kraftig innhogg i rittbudsjettet selv om overnattingen ikke er avskrekkende

Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: Tjuvtrener] #2211193 31/05/2016 10:12
olechr Offline
More than words
More than words
Vasan er i en helt spesiell situasjon da de fleste der sykler kun Vasan for å gjennomføre. Og de er der Birken var for 5-10 År siden. Det er nytt å spennende og kult å gjennomføre. Når jeg leser i det stykket det er linket til at vi må gjøre som i Sverige så har de ikke satt seg inn i hva som er i Sverige. Det er ikke mange store ritt i nabolandet på terreng. Det er vel bare Vasan som jeg har fått med meg. Det som er et stort ritt i Sverige har omtrent det samme antall deltagere som man avlyser på her.

Redigert av olechr; 31/05/2016 10:13.

Ambassadør for Scott.
Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: aug11x] #2211206 31/05/2016 10:31
TFN Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: aug11x
Og priser da, det har jo tatt helt av. Skjønner at ting koster litt, men for meg er f.eks Terrengsykkelrittet blitt uaktuelt av den grunn. Ikke at jeg har dårlig råd, men det er noe jeg ikke liker med å betale 750kr (tror det var det jeg betalte for 2 år siden) for et ritt.

Til info:

TSR kostet i år kr 550 + lisens dersom du meldte deg på tidlig nok og er Terrengsykkel-abonnent.

Skjebergrittet koster kr 350 + lisens.

- Tom
Medlem i NOTS - Norsk Organisasjon for Terrengsykling - www.nots.no
Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: bcbc] #2211216 31/05/2016 10:46
sveinaa Offline
More than words
More than words
Mange av de punktene vi diskuterer her høres jo bra ut i teorien. Men ta mitt "lokale" ritt, nå i Juni - Skjebergrittet. Pr.dd 39 påmeldte.

- ca 1 time kjøring fra Oslo
- lav startkontigent (350)
- Fin løype som tilfredsstiller stinisser, men samtidig er så enkel at de absolutt fleste vil ha det gøy
- Alternativer på distanse
- Gratis mat, snop og drikke i målområdet (!)
- Suveren stemning

Bortsett fra kollisjon med et annet (dog annerledes) ritt, hvorfor er ikke startlistene fulle?

Bukkerittet, Hedmarksvidda rundt, Trans Østerdalen og utflukt er vel ikke ubetydelig konkurranse. Jeg er glad i sti og har valgt utflukt i år, men ville valgt Bukkerittet om jeg ikke hadde dratt dit. Hadde Skjebergrittet vært alene på en annen helg, ville jeg definitivt valgt det...

Skjebergrittet sliter vel fordi det er NC på Skeikampen? I tillegg velger nok noen som liker sti Utflukt, og de aller mest hardbarka kanskje Trans Østerdalen med mye sti/terreng.

Jeg tror kanskje klubbene må være mer kritisk til hvilke ritt de arrangeres sammen med (samt hva som skjer helgen før og etter.). Bukkerittet og Skjebergrittet "stjeler" jo deltagere fra hverandre da begge er skikkelige terrengritt.

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: Oystein L] #2211221 31/05/2016 10:56
sveinaa Offline
More than words
More than words

Det er vel mer eller midre opplest og vedtatt i denne tråden at "vi" synes Birken er alt for dyrt med sin tusenlapp, og med halvannen Birk i startkontingent vil Vasa'n uansett gjøre et kraftig innhogg i rittbudsjettet selv om overnattingen ikke er avskrekkende

Med alt så kommer jo fort Birken på 2500-3000 per hode om man skal ha buss og overnatting. Det er mye penger......

Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: TFN] #2211223 31/05/2016 11:00
aug11x Offline
Besatt
Besatt
Sitat: TFN
Og priser da, det har jo tatt helt av. Skjønner at ting koster litt, men for meg er f.eks Terrengsykkelrittet blitt uaktuelt av den grunn. Ikke at jeg har dårlig råd, men det er noe jeg ikke liker med å betale 750kr (tror det var det jeg betalte for 2 år siden) for et ritt.

Til info:

TSR kostet i år kr 550 + lisens dersom du meldte deg på tidlig nok og er Terrengsykkel-abonnent.

Skjebergrittet koster kr 350 + lisens.

Joda, men når jeg sjekket prislista nå, så står det 850kr om jeg hadde meldt meg på etter 1 mai. Sjelden jeg planlegger så langt frem i tid, og da blir det for dyrt. I følge denne tråden er jeg ikke alene om det heller.
Som sagt, Terrengsykkelrittet har ikke deltagerproblemer enda, men jeg ser ikke helt tankegangen bak; "nå sliter vi med å fylle opp deltagerlistene, så vi setter opp prisen litt og litt frem mot rittet". Jeg skjønner de arrangementtekniske utfordringene med å få 50 ekstra påmeldte uka før, men alternativet med null ekstra påmeldte er vel ikke veldig mye å rope hurra for heller.
For å holde startavgifter nede, så kunne de for min del droppet matservering og alt mulig greier underveis og i mål, så kan man heller velge selv om man vil kjøpe seg noe godt etter målgang eller om man vil dra rett hjem.
Dette er jo bare min mening da, men jeg er jo også en kunde som har lyst å sykle ritt :-)

Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: aug11x] #2211230 31/05/2016 11:17
K
knutspeed Offline
Besatt
Besatt
K

Som sagt, Terrengsykkelrittet har ikke deltagerproblemer enda, men jeg ser ikke helt tankegangen bak; "nå sliter vi med å fylle opp deltagerlistene, så vi setter opp prisen litt og litt frem mot rittet". Jeg skjønner de arrangementtekniske utfordringene med å få 50 ekstra påmeldte uka før, men alternativet med null ekstra påmeldte er vel ikke veldig mye å rope hurra for heller.

Min teori er at TSR vil overleve, fordi det er noe unikt. På samme måte tror jeg andre unike ritt med fokus på opplevelsen vil fortsette å dra deltakere. De som er enorme i antall deltakere kommer til å måtte tenke nytt - selv Birken. Det må være noe du kommer tilbake til av flere grunner enn å bare sykle fortere.

Jeg betaler heller ekstra for ett ritt jeg vet gir meg den opplevelsen jeg søker, fremfor 2-3 ritt som egentlig er akkurat det samme, på forskjellig sted. Men TSR må få tilbake muligheten til å kjøpe burger etter målgang!! ICON_SMILE

Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: sveinaa] #2211235 31/05/2016 11:28
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: sveinaa

Med alt så kommer jo fort Birken på 2500-3000 per hode om man skal ha buss og overnatting. Det er mye penger......

Buss mellom start/mål ja, men i mitt hode blir det feil å blande inn reise og overnattinger når vi snakker om kostnader.
Ikke alle bor ved Sinsenkrysset, og det som er kortreist for noen er ekspedisjon for andre.

(sånn sett er start/mål på ulike steder noe fordyrende herk, enten vi snakker Birken, Grenserittet, Montebello eller Vasa'n).

Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: knutspeed] #2211252 31/05/2016 11:46
sveinaa Offline
More than words
More than words

Min teori er at TSR vil overleve, fordi det er noe unikt. På samme måte tror jeg andre unike ritt med fokus på opplevelsen vil fortsette å dra deltakere. De som er enorme i antall deltakere kommer til å måtte tenke nytt - selv Birken. Det må være noe du kommer tilbake til av flere grunner enn å bare sykle fortere.

Jeg betaler heller ekstra for ett ritt jeg vet gir meg den opplevelsen jeg søker, fremfor 2-3 ritt som egentlig er akkurat det samme, på forskjellig sted. Men TSR må få tilbake muligheten til å kjøpe burger etter målgang!! ICON_SMILE

Hvorfor henger TSR så veldig mye høyere enn Skjebergrittet?

Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: Oystein L] #2211256 31/05/2016 11:48
sveinaa Offline
More than words
More than words

Buss mellom start/mål ja, men i mitt hode blir det feil å blande inn reise og overnattinger når vi snakker om kostnader.
Ikke alle bor ved Sinsenkrysset, og det som er kortreist for noen er ekspedisjon for andre.

(sånn sett er start/mål på ulike steder noe fordyrende herk, enten vi snakker Birken, Grenserittet, Montebello eller Vasa'n).

Hadde ikke blitt mange som syklet Birken om man satset på kortreist!

Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: Tjuvtrener] #2211258 31/05/2016 11:52
O
oyvin Offline
Ivrig
Ivrig
O
Det er jo blitt en fragmentert rittprofilverden også. Ikke bare med grus, terreng og enduro, men innenfor hver gren også.

Birken var jo den gigantiske folkefesten i og rundt rittet, men noe av trøkket rundt er jo mindre nå og det er ikke lenger et must. Og da forsvinner noe av drahjelpen for seedingrittene også. For å spissformulere, de må ikke lenger først og fremst tilfredsstille Birken, de må tilfredsstille deltagerene.

Jeg ble endelig med på Terrengsykkelrittet det året da jeg trodde jeg kunne komme meg til mål, og var strålende fornøyd med å kunne fullføre anstendig. Nå dropper jeg det nok fremover fordi den nye profilen de har lagt seg på ikke passer så bra lenger og det finnes bedre alternativer for meg der ute. Selv om jeg kommer mer enn anstendig til mål. Mer kresen på gode opplevelser for akkurat meg selv.

Det er alltid ett eller annet ritt som passer bedre et annet, og vi melder oss på hvert vårt.

Men det sagt, Skjeberg, Bukke og Utflukt samme helg må jo kannibalisere på hverandre.

Spurt vinner duellen. Terskel avgjør hvilken.
Instant person - just add coffee
Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: sveinaa] #2211266 31/05/2016 12:12
K
knutspeed Offline
Besatt
Besatt
K

Hvorfor henger TSR så veldig mye høyere enn Skjebergrittet?

- Spennende og spesialpreppet stinisse-løype
- Terreng jeg ikke sykler i ellers
- Treffer folk jeg ikke treffer andre steder
- Konkurransen (i mitt segment..) er ikke bare å få en bra totaltid, men også å se forskjellen på de som er virkelig gode når det blir grovt. Moro!
- I TSR er jeg like sliten i alle muskelfibrene. Skjeberg dreper stort sett beina.
- TSR får meg virkelig til å leve i øyeblikket. Max fokus og konsentrasjon på det jeg driver med akkurat nå.
- Mye grovere løype, mer likt det jeg vanligvis foretrekker (Skjeberg er egentlig for snilt)

Er egentlig det siste punktet mest. Jeg trives best på langtur med god styrefart og kontinuerlig flyt på grove stier, og gjerne stier jeg ikke har kjørt drøssevis av ganger. Det er ikke mange i lokalmiljøet som er opptatt av det samme, er ganske alene om å kjøre 2 runder på TSR herfra (tror jeg).
Her er vi stort sett to kæll som nyter slike langturer, og får med oss noen utenfra med samme hjerneskade en sjelden gang.

Skjønner at Oslo-folk kanskje dermed kan ha samme tilnærming til TSR som jeg har til Skjeberg...

Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: aug11x] #2211275 31/05/2016 12:28
Tgabriel Offline
Besatt
Besatt
jeg ser ikke helt tankegangen bak; "nå sliter vi med å fylle opp deltagerlistene, så vi setter opp prisen litt og litt frem mot rittet".

Det er vel heller "Nå vet vi at nesten alle som sitter på gjerdet melder seg på uansett, så nå setter vi opp prisen"

Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: Tjuvtrener] #2211286 31/05/2016 12:45
aug11x Offline
Besatt
Besatt
For de rittene som opplever det (at alle som sitter på gjerdet melder seg på), så er jo det kjempeflott. Det er vel ikke tilfelle i alle ritt, siden denne tråden ble opprettet.

Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: oyvin] #2211290 31/05/2016 12:51
runermm Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: oyvin

Jeg ble endelig med på Terrengsykkelrittet det året da jeg trodde jeg kunne komme meg til mål, og var strålende fornøyd med å kunne fullføre anstendig. Nå dropper jeg det nok fremover fordi den nye profilen de har lagt seg på ikke passer så bra lenger og det finnes bedre alternativer for meg der ute. Selv om jeg kommer mer enn anstendig til mål. Mer kresen på gode opplevelser for akkurat meg selv.

Ny profil? Er ikke den vært ganske konstant 'a?

Bakgrunnen for fallet tror jeg kan være at tidligere var folk sosialt konkurransemotivert (slå naboen, kollegaen, vennen), nå er vi blitt mer kresen på selve syklinga og rittet som opplevelse (og som gir noe å snakke om uavhengig av resultat).

Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: aug11x] #2211291 31/05/2016 12:56
Øyvind V Offline
More than words
More than words
Enkelte fotballklubber har rettet markedsføringsskytset mot kvinner, fordi de antar at kvinnene er viktige beslutningstakere ift. kamp/ikke kamp med familien. Kanskje det kunne være en idé at ritt legger til rette for at hele familien kan møte opp og få en god opplevelse, ikke bare den som sykler? Sykkelritt for ungene, ferdighetsprøver, premieutdeling, is, kiosk. Ikke så mye som skal til. Da blir "far skal avgårde på ritt og bruke hele dagen borte" til "nå skal familien på sykkelfest (og far skal benytte anledningen til å sykle ritt en time eller to)".

Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: runermm] #2211292 31/05/2016 13:05
erling Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: runermm

Bakgrunnen for fallet tror jeg kan være at tidligere var folk sosialt konkurransemotivert (slå naboen, kollegaen, vennen), nå er vi blitt mer kresen på selve syklinga og rittet som opplevelse (og som gir noe å snakke om uavhengig av resultat).

Spot on!

Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: runermm] #2211306 31/05/2016 13:22
O
oyvin Offline
Ivrig
Ivrig
O
Sitat: runermm
Sitat: oyvin

Ny profil? Er ikke den vært ganske konstant 'a?

Mye mer fokus på tøff utfor og knot i år enn de siste årene, selv de stedene det var alternativer. Et ritt for folk som er bedre teknisk enn jeg er, med all ære og anerkjennelse til dere som er det. Nå ble det transport mellom utforpartier-følelse for meg. Kom i mål etter to runder uten å ha kunnet ta ut alt, kunne uten problem syklet en runde til, men kunne ikke syklet noen av dem spesielt mye fortere.

Der har du et meget godt poeng. Det passer for den saks skyld inn i litt mer fragmentert verden også så det er ikke noe sted alle måler seg mot hverandre. En del av mosjonsløpene kan nok ha tatt over noe av den funksjonen.

Spurt vinner duellen. Terskel avgjør hvilken.
Instant person - just add coffee
Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: Oystein L] #2211309 31/05/2016 13:27
olechr Offline
More than words
More than words

I mitt hode er det veldig riktig å blande inn totalkostnaden. Er hva som går ut av kontoen som betyr noe for min del.

Ambassadør for Scott.
Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: Øyvind V] #2211310 31/05/2016 13:28
larsdx Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Øyvind V
Enkelte fotballklubber har rettet markedsføringsskytset mot kvinner, fordi de antar at kvinnene er viktige beslutningstakere ift. kamp/ikke kamp med familien. Kanskje det kunne være en idé at ritt legger til rette for at hele familien kan møte opp og få en god opplevelse, ikke bare den som sykler? Sykkelritt for ungene, ferdighetsprøver, premieutdeling, is, kiosk. Ikke så mye som skal til. Da blir "far skal avgårde på ritt og bruke hele dagen borte" til "nå skal familien på sykkelfest (og far skal benytte anledningen til å sykle ritt en time eller to)".

Nei, nei, nei. Å komme seg vekk fra familien er jo halve poenget.

Side 6 av 11 1 2 4 5 6 7 8 10 11

Moderator  support