Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 5 av 11 1 2 3 4 5 6 7 10 11

Nedgang i rittdeltagelser

Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: Tjuvtrener] #2211066 31/05/2016 07:06
Tgabriel Offline
Besatt
Besatt
Vestmarkrittet tilbyr egen badestrand 40 meter fra målbuen. Vi har kanskje slått litt for mye på stortromma?
ICON_SMILE

Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: Tgabriel] #2211078 31/05/2016 07:18
B
bcbc Offline
Avhengig
Avhengig
B
Sitat: Tgabriel
Sitat: MagnusWJ
I tillegg sliter jeg med prisene

Der er jeg enig med deg.
Vi "sliter" med at rittet må benytte trafikkert vei for at deltakerne skal komme seg til og fra marka. Dette er blant våre største utgiftsposter.

Hvis vi tar 300,- i startavgift, er vi avhengig av 600 påmeldte for å gå i balanse. Jeg vet ikke om det er realistisk å tro at vi ville fått så mange flere med den prisen.

En løsning kan være å starte med 300 i startavgift og si at vi må ha 500 påmeldte innen 1 måned før start, ellers avlyser vi. Skeptisk...

Det er her jeg mener det bør være ordninger/sikkerhetsnett fra forbundet som garanterer at noen ritt ikke skal bære denne økonomiske byrden/usikkerheten alene. Som det vises til fra Danmark, så er det mange som tenker å melde seg på siste uka, eller i siste liten, men det blir helt uaktuelt for flertallet når prisen er 1000 kr for kun å sykle. Ritt må også få muligheten til å etablere seg, få en status, så vil folk prioritere dette rittet. Vestmarkrittet er et flott ritt som mange burde prøve, og nå ser været bra ut også:)

Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: Oystein L] #2211079 31/05/2016 07:20
B
bcbc Offline
Avhengig
Avhengig
B
Sitat: Oystein L
Vi har allerede mer enn nok av ritt, så enda flere "low-key, start/mål i skauen, ingen dusj og mindre luksus" som enkelte etterlyser vil vel ikke gi noe positivt utslag i deltakelsen i de øvrige rittene?

Enig. Trenger ikke flere ritt, men de rittene som er må se på andre løsninger for å gjøre produktet bedre. Kommer ingen og sykler, så er produktet/markedsføringen/prisen for dårlig!

Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: Tjuvtrener] #2211088 31/05/2016 07:42
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
http://www.adressa.no/100Sport/sykkel/article756840.snd

Det är väl ingen som har länkat till den.

Om man snakkar om pris så undrar jag hur mycket den dyra engångslisensen påverkar rittdeltagelsen. 150-200 kr är så pass mycket, framförallt för billigare och mindre ritt, att den extra kostnaden för alle de som inte har helårslisens kan göra att folk tycker att det är för dyrt att delta.

Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: fredriks] #2211090 31/05/2016 07:46
Øyvind V Offline
More than words
More than words
Kostnad tror jeg definitivt er med på å bestemme hvor mange ritt folk vil delta på, og for en del spiller nok den 200-lappen ekstra til lisens en ganske stor rolle.

Et annet moment, som olechr delvis er inne på over, er at flere velger seg ett, kanskje to, ritt som årets store mål. Typisk Lillehammer-Oslo. Og så kjører klubbene i gang med fellestrening med terping på rulle, og så gjør "alle" det helg etter helg i stedet for å sykle ritt.

Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: Tjuvtrener] #2211091 31/05/2016 07:46
B
BigHomer Offline
Entusiast
Entusiast
B
Fikk bakoversveis når jeg så at Vestmarkrittet nå koster 700 kr. Melder meg ikke på pga det. Kanskje jeg er smålig, men forskjellen mellom 700 og 3-4-500 på 10 ritt blir jo litt.

Og ja, det må sikkert koste såpass mye nå...

Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: bcbc] #2211092 31/05/2016 07:51
M
MagnusWJ Offline
Entusiast
Entusiast
M
Sitat: bcbc
Vi har allerede mer enn nok av ritt, så enda flere "low-key, start/mål i skauen, ingen dusj og mindre luksus" som enkelte etterlyser vil vel ikke gi noe positivt utslag i deltakelsen i de øvrige rittene?

Enig. Trenger ikke flere ritt, men de rittene som er må se på andre løsninger for å gjøre produktet bedre. Kommer ingen og sykler, så er produktet/markedsføringen/prisen for dårlig!

Etterspurte ikke flere ritt, men at de som eksisterer kanskje ser på muligheter for å endre tilgang til det å arrangere ritt.
Et annet problem jeg (som utefrakommende) ser er, at jeg sliter med å finne rundt i jungelen av ritt, lisenser, seeding osv., noe som gjør at jeg, som i Danmark deltok i 10-20 ritt/konkurranser årlig nå, etter å ha bodd i Norge i nesten 9 måneder, har deltatt i ét ritt og er påmeldt et mer.
Hvor finner jeg de mindre oppkjørte små-rittene henne?

Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: BigHomer] #2211097 31/05/2016 07:58
Tgabriel Offline
Besatt
Besatt
Sitat: BigHomer
Fikk bakoversveis når jeg så at Vestmarkrittet nå koster 700 kr.

Det er dette som er vanskelig for mange rittarrangører. Alt er dyrere når det etterbestilles dagene før rittet, og fristen for for eksempel trykking av startnummer er passert.
Hvilke andre virkemidler har vi for å forhindre at ikke "alle" melder seg på når det egentlig er for seint?

Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: Tgabriel] #2211101 31/05/2016 08:03
Øyvind V Offline
More than words
More than words
Tror det ble foreslått lenger opp, men hva om en del ritt gikk sammen om arrangementene sine og delte både på oppgaver, kostnader og inntekter? Kunne kanskje fått tatt ut noen "stordriftsfordeler", ikke minst er det vel noe å hente på deling av kompetanse og erfaring. Så kunne man tatt en pakkepris med god rabatt for de som melder seg på i forkant av sesongen; f.eks. 2.000,- kroner for 5 ritt.

Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: Tgabriel] #2211102 31/05/2016 08:04
B
bcbc Offline
Avhengig
Avhengig
B
Sitat: Tgabriel
Sitat: BigHomer
Fikk bakoversveis når jeg så at Vestmarkrittet nå koster 700 kr.

Det er dette som er vanskelig for mange rittarrangører. Alt er dyrere når det etterbestilles dagene før rittet, og fristen for for eksempel trykking av startnummer er passert.
Hvilke andre virkemidler har vi for å forhindre at ikke "alle" melder seg på når det egentlig er for seint?

Har aldri arrangert ritt, men det må være mulig å gjøre dette på en annen måte. Dersom det er noen "over" dere som krever mer penger rett før start, enten det er startnummer, eller tid, så får en bare kutte dem ut og gjøre det på en annen måte. Jeg har syklet Vestmarkrittet før - topp ritt - vet ikke før sent om jeg kan eller ikke. Prisen gjør at jeg ikke er i nærheten av å vurdere å kjøre 7-8 mil for å delta på det jeg vet blir en topp opplevelse - det er for dyrt! Folk blir da fornøyd med lokale ABIK-karuseller, eller klubbritt som koster en tredjedel!

Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: Tjuvtrener] #2211105 31/05/2016 08:12
K
knutspeed Offline
Besatt
Besatt
K
Mange av de punktene vi diskuterer her høres jo bra ut i teorien. Men ta mitt "lokale" ritt, nå i Juni - Skjebergrittet. Pr.dd 39 påmeldte.

- ca 1 time kjøring fra Oslo
- lav startkontigent (350)
- Fin løype som tilfredsstiller stinisser, men samtidig er så enkel at de absolutt fleste vil ha det gøy
- Alternativer på distanse
- Gratis mat, snop og drikke i målområdet (!)
- Suveren stemning

Bortsett fra kollisjon med et annet (dog annerledes) ritt, hvorfor er ikke startlistene fulle?

Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: Tjuvtrener] #2211106 31/05/2016 08:13
Tgabriel Offline
Besatt
Besatt
Priselastisitet.

Høy pris - færre påmeldte.
Lav pris - mange påmeldte, men de fleste melder seg på så seint at man ikke tør arrangere.

Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: Øyvind V] #2211107 31/05/2016 08:14
Lars V Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: Øyvind V
Tror det ble foreslått lenger opp, men hva om en del ritt gikk sammen om arrangementene sine og delte både på oppgaver, kostnader og inntekter? Kunne kanskje fått tatt ut noen "stordriftsfordeler", ikke minst er det vel noe å hente på deling av kompetanse og erfaring. Så kunne man tatt en pakkepris med god rabatt for de som melder seg på i forkant av sesongen; f.eks. 2.000,- kroner for 5 ritt.

Kalas cup og flere andre har suksess med dette. Men de vil nødig slippe inn andre i en etablert karusell. Da vil de som prøver å få til noe nytt slite..
(Ikke at jeg klager på kreativiteten i Kalas cup for løypene der blir bare bedre og bedre)

[Linket bilde fra veloviewer.com]
Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: Tgabriel] #2211108 31/05/2016 08:14
Øyvind V Offline
More than words
More than words
Hva om man snur på flisa og ser på de rittene som faktisk har en del deltakere? Hva er det de tilbyr som gjør at folk møter opp?

Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: knutspeed] #2211112 31/05/2016 08:19
Gew88 Offline
Veteran
Veteran
Sitat: knutspeed
Mange av de punktene vi diskuterer her høres jo bra ut i teorien. Men ta mitt "lokale" ritt, nå i Juni - Skjebergrittet. Pr.dd 39 påmeldte.

- Fin løype som tilfredsstiller stinisser, men samtidig er så enkel at de absolutt fleste vil ha det gøy
- Suveren stemning

Bortsett fra kollisjon med et annet (dog annerledes) ritt, hvorfor er ikke startlistene fulle?

Skjebergrittet går 25. juni:
Kolliderer med Hallingrittet, Bukkerittet og Trans Østerdalen.
Men utifra omtalen er jeg enig i at det burde vært flere påmeldt enn 38. Men jeg tipper det kommer en del og.

Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: Øyvind V] #2211117 31/05/2016 08:26
M
MagnusWJ Offline
Entusiast
Entusiast
M
Sitat: Øyvind V

Dette tror jeg har en del for seg.
Tok en titt på en av de cuppene jeg ofte kjørte avdelinger av i DK;
http://hotcup.dk/tilmelding
7 varierende ritt, 900 kroner for ALLE, ~130kr/ritt, ingen krav om lisens - utsolgt (som de pleier)!
Her er det de lokale klubbene rundt København som bytter på å arrangere avdelinger, og de enkelte avdelingene veksler over tempo, eliminator, rundbane og marathon.

Redigert av MagnusWJ; 31/05/2016 08:27.
Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: knutspeed] #2211118 31/05/2016 08:26
B
bcbc Offline
Avhengig
Avhengig
B

- Suveren stemning

Bukkerittet, Hedmarksvidda rundt, Trans Østerdalen og utflukt er vel ikke ubetydelig konkurranse. Jeg er glad i sti og har valgt utflukt i år, men ville valgt Bukkerittet om jeg ikke hadde dratt dit. Hadde Skjebergrittet vært alene på en annen helg, ville jeg definitivt valgt det...

Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: MagnusWJ] #2211119 31/05/2016 08:28
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Et annet problem jeg (som utefrakommende) ser er, at jeg sliter med å finne rundt i jungelen av ritt, lisenser, seeding osv., noe som gjør at jeg, som i Danmark deltok i 10-20 ritt/konkurranser årlig nå, etter å ha bodd i Norge i nesten 9 måneder, har deltatt i ét ritt og er påmeldt et mer.

Ritt;
http://www.sykling.no/terminlister

Lisenser;
http://www.sykling.no/article/info-om-lisens

Seeding i turritt er ritt/arrangøravhengig - de ulike arrangørene har ulike startordninger

Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: Oystein L] #2211122 31/05/2016 08:33
Lars V Offline
Entusiast
Entusiast

Hjelper ikke med den linken der. Lisensen er så knotete lagt opp at du trenger dagskurs både for deltagere og arrangører.. Hver februar dukker spørsmålene opp i forumene våre..

Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: Oystein L] #2211127 31/05/2016 08:38
M
MagnusWJ Offline
Entusiast
Entusiast
M

Ritt;
http://www.sykling.no/terminlister

Lisenser;
http://www.sykling.no/article/info-om-lisens

Takk, begynner selv så smått å få litt oversikt, men terminlisten var gull!
Har du oversikt over inndeling av regionene? Klarte ikke umiddelbart å finne den?

Vedrørende lisens:
Har sett den oversikten tidligere, og prøvd å lese opp på det, men til å begynne med sliter jeg med og skjønne at det skal være nødvendig at jeg må melde meg inn i klubb (400-800kr), som da gjerne har "krav" om å stille i klubbdrakt (fort noen tusenlapper), og da i tillegg må ha lisens på 550 (om jeg har klart å skjønne det riktig er jeg "Elite" siden jeg så vitt ikke har bikket 30?)

Mulig det bare er meg, siden jeg er "oppvokst" med sykkelkultur fra et annet land, men synes dette er fryktelig tungvindt og byråkratisk, i forhold til å kjøre turer/trening med vennene, dra på ritt en time før start og gi et par hundrelapper, kjøre et par timers ritt, storkose seg og spise kake til man sprekker i mål.

Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: bcbc] #2211128 31/05/2016 08:41
K
knutspeed Offline
Besatt
Besatt
K

Bukkerittet, Hedmarksvidda rundt, Trans Østerdalen og utflukt er vel ikke ubetydelig konkurranse. Jeg er glad i sti og har valgt utflukt i år, men ville valgt Bukkerittet om jeg ikke hadde dratt dit. Hadde Skjebergrittet vært alene på en annen helg, ville jeg definitivt valgt det...

Her mente jeg "små" ritt. Alle de du nevnte ville f.eks for meg koste mye mer i logistikk, og sannsynligvis innebære en overnatting. En tur til Skeikampen, Østerdalen, Hedmark eller for den sakens skyld Utflukt vil jo ta like lang tid bare å kjøre én vei som å delta i Skjeberg totalt sett.

Mao, så er kanskje ikke disse små rittene så viktige allikevel, og må stille seg i skyggen av de store? Er helgene på hver side av et "stort" ritt planleggingsmessig innafor? Om jeg skal reise bort to dager for å sykle ritt, så tror jeg ikke mottakelsen vil være positiv om jeg også neste helg skal være vekk en dag på egotrip.

Tror fortsatt at vi har blitt for kravstore/sære når vi velger hva vi vil gjøre på stisykkel endurosykkel grusracer terrengsykkel.

Hvis vi ser på de lokale syklistene som velger en av de andre fremfor Skjeberg, er det vel ikke slik at alle velger f.eks Utflukt? Tenker det er ganske jevnt fordelt isåfall..

Redigert av knutspeed; 31/05/2016 08:43.
Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: Lars V] #2211129 31/05/2016 08:42
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Lars V

Hjelper ikke med den linken der. Lisensen er så knotete lagt opp at du trenger dagskurs både for deltagere og arrangører.. Hver februar dukker spørsmålene opp i forumene våre..

Jeg er sikkert inhabil, men synes det er relativt enkelt å forstå hvis man leser med lav puls (med unntak av den tullete nye engangs trimlisensen)

Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: Tjuvtrener] #2211131 31/05/2016 08:44
olechr Offline
More than words
More than words
2018 kommer det til å bli enda mer håpløst. Da er VM i Bergen ferdig og forbundet i desperat pengenød. :-) Lisensen kommer til å bli dyr :.P

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: Oystein L] #2211132 31/05/2016 08:45
M
MagnusWJ Offline
Entusiast
Entusiast
M
Sitat: Lars V

Jeg er sikkert inhabil, men synes det er relativt enkelt å forstå hvis man leser med lav puls (med unntak av den tullete nye engangs trimlisensen)

Mulig det er jeg som er tett, men har som sagt brukt 8-9 måneder og flere forsøk på å lese meg opp og få oversikt, tror kanskje snart jeg har fått det (ref ovenstående post), men skjønner det fortsatt ikke "nokk" til at jeg skjønner hvorfor...

Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: Tjuvtrener] #2211135 31/05/2016 08:48
Lars V Offline
Entusiast
Entusiast
Ett "postivt" innspill er i alle fall klimaendringene som etterhvert gir mye lenger sesong der man trygt kan legge ritt. I Østfold tror jeg nesten vi kunne hatt ritt i februar de to siste årene ICON_WINK

[Linket bilde fra veloviewer.com]
Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: MagnusWJ] #2211137 31/05/2016 08:48
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Har du oversikt over inndeling av regionene? Klarte ikke umiddelbart å finne den?

Vedrørende lisens:
Har sett den oversikten tidligere, og prøvd å lese opp på det, men til å begynne med sliter jeg med og skjønne at det skal være nødvendig at jeg må melde meg inn i klubb (400-800kr), som da gjerne har "krav" om å stille i klubbdrakt (fort noen tusenlapper), og da i tillegg må ha lisens på 550 (om jeg har klart å skjønne det riktig er jeg "Elite" siden jeg så vitt ikke har bikket 30?)

Mulig det bare er meg, siden jeg er "oppvokst" med sykkelkultur fra et annet land, men synes dette er fryktelig tungvindt og byråkratisk, i forhold til å kjøre turer/trening med vennene, dra på ritt en time før start og gi et par hundrelapper, kjøre et par timers ritt, storkose seg og spise kake til man sprekker i mål.

http://www.sykling.no/article/kontakt-i-regioner

Det du skisserer gjelder aktive ritt (ungdom, Elite, Masters). I turritt kan du løse engangs turlisens (150,-/200,-) hos arrangør og sykle med pyjamas om du vil.
Og ja, deltakelse på mosjonsarrangement er svindyrt i Norge frown

Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: knutspeed] #2211138 31/05/2016 08:50
B
bcbc Offline
Avhengig
Avhengig
B

Her mente jeg "små" ritt. Alle de du nevnte ville f.eks for meg koste mye mer i logistikk, og sannsynligvis innebære en overnatting. En tur til Skeikampen, Østerdalen, Hedmark eller for den sakens skyld Utflukt vil jo ta like lang tid bare å kjøre én vei som å delta i Skjeberg totalt sett.

Mao, så er kanskje ikke disse små rittene så viktige allikevel, og må stille seg i skyggen av de store? Er helgene på hver side av et "stort" ritt planleggingsmessig innafor? Om jeg skal reise bort to dager for å sykle ritt, så tror jeg ikke mottakelsen vil være positiv om jeg også neste helg skal være vekk en dag på egotrip.

Tror fortsatt at vi har blitt for kravstore/sære når vi velger hva vi vil gjøre på stisykkel endurosykkel grusracer terrengsykkel.

Vet ikke hvordan du prioriterer, men som jeg har skrevet tidligere. Det er for mange ritt/arrangementer som kolliderer, prisen på for mange ritt er altfor høy, lisensen er med på regulerer dette negativt og produktet er for dårlig når man ikke velger det. Jeg mente ikke at du skulle sammenlikne prisen og tilgjengeligheten for alle og enhver på de ulike arrangementene, men alle Skjebergrittet kolliderer med er meget gode alternativer og Skjebergrittet er nytt. For en som ønsker seg bort fra jag og høye priser, er det ingen tvil om at utflukt er et perfekt arrangement for en drøy tusenlapp for hele familien. Det kommer selvfølgelig noe i tillegg rundt overnatting etc, men det er ferietid for mange. Feriestarten fjerne nok også noen deltakere. Håper Skjebergrittet består slik at jeg får testa, men da må det legges utenom så mange andre arrangementer! Kommer aldri til å velge det fremfor de jeg nevner over...

Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: olechr] #2211140 31/05/2016 08:54
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: olechr
2018 kommer det til å bli enda mer håpløst. Da er VM i Bergen ferdig og forbundet i desperat pengenød. :-) Lisensen kommer til å bli dyr :.P

Javisst, og i motsetning til startkontingenter (som mange steder er nær doblet i perioden) er lisensprisene holdt uendret de siste 10 årene, så her er det et stort uutnyttet potensiale ICON_WINK

(heldigvis er VM 2017 et separat eksternt AS, og NCF risikerer ikke stort annet enn tap av innskutt aksjekapital)

Det er for mange ritt/arrangementer som kolliderer, prisen på for mange ritt er altfor høy, lisensen er med på regulerer dette negativt og produktet er for dårlig når man ikke velger det. Jeg mente ikke at du skulle sammenlikne prisen og tilgjengeligheten for alle og enhver på de ulike arrangementene, men alle Skjebergrittet kolliderer med er meget gode alternativer og Skjebergrittet er nytt. For en som ønsker seg bort fra jag og høye priser, er det ingen tvil om at utflukt er et perfekt arrangement for en drøy tusenlapp for hele familien. Det kommer selvfølgelig noe i tillegg rundt overnatting etc, men det er ferietid for mange. Feriestarten fjerne nok også noen deltakere. Håper Skjebergrittet består slik at jeg får testa, men da må det legges utenom så mange andre arrangementer! Kommer aldri til å velge det fremfor de jeg nevner over...

Som flere har nevnt i tråden; rittsesongen vår er kunstig kort (bare halvparten av fotballsesongen - hvorfor?), og vi har en overetablering av ritt.
Når "alle" ritt (og andre sykkelaktiviteter) skal arrangeres i perioden mai-juni + august blir det trangt om plassen og ikke til å unngå at det blir en drøss med rittkollisjoner

Redigert av Oystein L; 31/05/2016 09:03. Rediger grunn: tillegg
Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: Oystein L] #2211143 31/05/2016 08:56
M
MagnusWJ Offline
Entusiast
Entusiast
M

Vedrørende lisens:

http://www.sykling.no/article/kontakt-i-regioner

Det du skisserer gjelder aktive ritt (ungdom, Elite, Masters). I turritt kan du løse engangs turlisens (150,-/200,-) hos arrangør og sykle med pyjamas om du vil.
Og ja, deltakelse på mosjonsarrangement er svindyrt i Norge :-(

Faen, nå trodde jeg at jeg hadde begynt å få oversikt her - men lisenskrav avhenger altså OGSÅ av ritt-typen??
Trodde engangslisens var en mulighet i alle ritt, om enn svinedyr og rar i mine øyne, men det vil si, at jeg bare kan kjøre ritt i klassen "turritt" uten klubb osv?

Og ja, mye er svindyrt her, men samtidig har jeg også (via anbefalinger fra nettverk, ting jeg aldri selv hadde funnet), funnet ikke-sykkelrelaterte konkurranser, som er veldig lik den "danske" modellen, med nesten-gratis påmelding og TOPP opplegg, så jeg vet jo at det er mulig, men usikkert for meg om det er grunneiere, NCF (og liknende organisasjoner for andre idretter), pris for bruk av offentlig vei, kostnader på "unødvendig tull", eller hva det er som gjør at en stor andel av konkurransene ender opp i "shit, dette var dyrt" kategorien skal jeg ikke kunne si.

Re: Nedgang i rittdeltagelser [Re: Oystein L] #2211146 31/05/2016 09:02
olechr Offline
More than words
More than words
Sitat: olechr

Javisst, og i motsetning til startkontingenter (som mange steder er nær doblet i perioden) er lisensprisene holdt uendret de siste 10 årene, så her er det et stort uutnyttet potensiale ICON_WINK

(heldigvis er VM 2017 et separat eksternt AS, og NCF risikerer ikke stort annet enn tap av innskutt aksjekapital)

Da får vi håpe det stemmer da at det ikke går noe som helst utover NCF etter Vm.

Selv om lisensprisen har holdt seg så er det fortsatt nok. Det har litt med hva folk føler de betaler for også. Trur nok de fleste føler det er mer ok å betale for rittet enn en avgift de "ikke" får noe igjen for.

Uansett så har rittprisene og alt rundt blitt for dyrt. Når man må betale nærmere 1000 kroner for ritt med mye logestikk så ramler jeg ut. Er man da en familie som sykler så blir det sjukt mye penger. Det gikk en stund når det var hypet opp, men om man har syklet Birken 10 eller 12 ganger er liksom ikke så viktig.

At det kom et dropp er vel heller ikke så rart, var det ikke ca 60% førstegangsutøvere på Birken? Da sier det seg selv at det stopper opp til slutt i et lite land.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Side 5 av 11 1 2 3 4 5 6 7 10 11

Moderator  support