Aha, den veldig bratte, hvor en tok/tar av fra skiløypen, hvor der er noen klopper først ? Og så noen bratte men sykkelbare svaberg etterpå ? Nesten så jeg fikk lyst til å droppe stisykkelen og ta F-SI'n her he he.
Odd er nesten så du burde ta F-SI på denne mye flyt, men det var denne andrerunden da
Du har syklet det meste av dette før mye nytt helt sør, men det er bare gøy:)
Kort kommer nok litt an på formen. Da den var med tidligere spurtet eliten opp på storskiva, mens den noe mer dødølige røkla kunne fortelle at de tråkket på 22-36 (tredelt var normen på den tiden) oppover og oppover, og mente de kunne skimte toppen av Galdhøpiggen nede til høyre et sted, litt etter halvveis.
I hvert fall sånn jeg husker den.
Det, og dengang jeg kom i halvt koma opp til toppen, og der sto det en med oransje trøye, digert plastikkhestehode, men han slo boom-boom-boom-boom-boom-boom på stortromme. Kombinasjonen av det synet og min tilstand tror jeg er det mest surrealistiske jeg har opplevd.
Spurt vinner duellen. Terskel avgjør hvilken. Instant person - just add coffee
Og til sist, kan ikke noen kartgeniuser lage en sammenligning med runden i fjor slik at vi som ikke er lokalkjent men syklet i fjor (og årene før) har noe vi kan utfordre langtidsminnet vårt med.
Og aller viktigst, siden det er grus her, er dette en stiv gaffel løype ?
Og til sist, kan ikke noen kartgeniuser lage en sammenligning med runden i fjor slik at vi som ikke er lokalkjent men syklet i fjor (og årene før) har noe vi kan utfordre langtidsminnet vårt med.
Og aller viktigst, siden det er grus her, er dette en stiv gaffel løype ?
Det er nok mer en CX løype
Herlig, har jo bare stiv gaffel på racern og cx'n. Feste kosteskaft oppe på bukkestyret så blir vel den godkjent. Men FS-I vurderes, liker den veldig godt i terrenget, dog slet jeg med å få flyt på Montebello (de første partiene iallelfall). Men det var kanskje like mye fordi jeg gikk (mer en antatt) sliten inn i terrengparti som jeg ikke kjente til og ble litt "overrumpla" + litt for mye luft (typisk meg når ritt starter med masse grus oppover).
Er i tvil om det lønner seg å sykle opp Fjellstadbakken for oss med litt under middels form. Ser på en økt der jeg syklet opp at jeg lå med nesten 80% i puls og likevel bare 4.6 km/t opp her. Kanskje mer å hente på å trille opp, hente litt krefter og gyve løs på Pioneren.
Har kikket på Strava og antar at 2.30 på en runde kan være innenfor så lenge jeg får til å ha grei flyt på de snirklete partiene på slutten av Pioneren og har krefter til å tråkke til på slutten. Da regner jeg med å havne langt ned på resultatlistene, sikkert blant de siste i min klasse (M 30-39). Vil tro ganske mange kan sykle under to timer på en runde.
Til de som ikke har kjørt så mye på sørsiden før, så vil jeg si at det er et skikkelig krevende område. Morsomt og utfordrende, men det er nesten ikke et sted fra fjellstadbakken til runding/mål at du rekker å ta hånda av styret for å drikke av en flaske. Greit å ha i bakhuet
Hærlig!! :-/ Tok bysykkelen min for å dra opp og hente startnummeret mitt og tryna så det sang på Carl Berner.
Kan bare skylde på eget knot og fortauskant. Noen deilig skrubbsår og en skikkelig vond skulder. Fikk god hjelp av et par Securitasvakter med plastring (og trøst) og kom meg opp til Helsfyr - og hjem igjen.
Ser an skulderen til i morgen kveld om noen skal få min startmulighet. Har start kl 10:15 til 1 runde.
Det ble legevakta på meg og de sier nei til ritt... Derfor er startnr 697 ledig.
Til de som ikke har kjørt så mye på sørsiden før, så vil jeg si at det er et skikkelig krevende område. Morsomt og utfordrende, men det er nesten ikke et sted fra fjellstadbakken til runding/mål at du rekker å ta hånda av styret for å drikke av en flaske. Greit å ha i bakhuet
Edit: ser at det er litt grus nede ved Grønnmo
Flott, pleier som regel konse så sterkt at jeg glemmer å bli tørst alikevel.
Hærlig!! :-/ Tok bysykkelen min for å dra opp og hente startnummeret mitt og tryna så det sang på Carl Berner.
Kan bare skylde på eget knot og fortauskant. Noen deilig skrubbsår og en skikkelig vond skulder. Fikk god hjelp av et par Securitasvakter med plastring (og trøst) og kom meg opp til Helsfyr - og hjem igjen.
Ser an skulderen til i morgen kveld om noen skal få min startmulighet. Har start kl 10:15 til 1 runde.
Det ble legevakta på meg og de sier nei til ritt... Derfor er startnr 697 ledig.
Kjipt. Du burde holde deg på terrengsykkelen, ikke rote det til med andre sykler.
Delvis OT: Jeg rekker ikke starten på rittet, men hadde tenkt meg ut å sykle i to-tiden. Bør man holde seg unna løype-traséen, eller er de aller fleste i mål til da?
Delvis OT: Jeg rekker ikke starten på rittet, men hadde tenkt meg ut å sykle i to-tiden. Bør man holde seg unna løype-traséen, eller er de aller fleste i mål til da?
Det burde gå bra å sykle i området da. Da er de fleste i mål. De som er ute da er de siste 2-runderne så da kan du gi dem en oppmuntring eller 5.
Løypa ser veldig rask ut. Nesten utelukkende flytsti og grus til man kommer til Pioneren. Kanskje hardtail faktisk vil være beste valg i år?
Ingen med norsk navn som sykler den fortere med HT enn FS. Du skal være SJUKT god form hvis man klarer å utnytte de fordelene en HT har i forhold til FS i et så langt ritt.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
Løypa ser veldig rask ut. Nesten utelukkende flytsti og grus til man kommer til Pioneren. Kanskje hardtail faktisk vil være beste valg i år?
Ingen med norsk navn som sykler den fortere med HT enn FS. Du skal være SJUKT god form hvis man klarer å utnytte de fordelene en HT har i forhold til FS i et så langt ritt.
Prøvde å endre navnet mitt i kveld på nettet til Odd Diego, hvis det noensinne fantes det perfekte xco HT navn så er det Odd Diego. Men er viss nok en helvetes søkeprosedyre for å endre navn...så da blir det stisykkelen.
Men fra spøk til alvor, når jeg gikk inn i sykkelboden så sa stisykkelen til meg "du skal vel bruke meg i morgen" før jeg rakk å spørre hvem av de to som var mest gira i morgen. HT hadde smurt seg inn med sånn polish ramme spray, og ville helst sove lenge i morgen. Valget ble da lett, mest mulig moro først, så få resultat bli det som det blir.
Begynner det å regne er det karma'n for avlyste barneklasser som slår inn. Du kødder bare ikke med barnerittet... God tur alle sammen!
Barneklassene må du nesten ta med Rustad IL som har gjort hele Skullerud til en byggeplass. Det er vanskelig nok å lage et strekke til voksne her.
Løypa skal fungere bra også med litt nedbør. Fin flyt hele veien. Tor Halvor Bjørnstad kommenterte at han så for seg at det gikk hele veien uten fotisett for en gangs skyld etter gjennomsykling i dag.
Ola Bustad og jeg syklet en halvrask runde i går på 2 timer. Jeg tipper de beste runder på ca 1.35. Jeg har syklet tre runder nå på hardtail med skarpt plastsete. Funker det og.
Siden det ikke en er flasker til utdeling og en ikke har noen som langer, er det et bord ved runding hvor en kan sette en flaske! Eller må jo ikke være bord heller, men en plass en kan sette flasken. Har jo tid til å stoppe og fylle, men hadde sikkert vært ok å hatt flaske med sin blanding.
Prøvde å endre navnet mitt i kveld på nettet til Odd Diego, hvis det noensinne fantes det perfekte xco HT navn så er det Odd Diego. Men er viss nok en helvetes søkeprosedyre for å endre navn...så da blir det stisykkelen.
Det er søkeprosessen for å tilbakestille som blir sykt hard. Den kan bare resettes på hardtail har jeg hørt
Men fra spøk til alvor, når jeg gikk inn i sykkelboden så sa stisykkelen til meg "du skal vel bruke meg i morgen" før jeg rakk å spørre hvem av de to som var mest gira i morgen. HT hadde smurt seg inn med sånn polish ramme spray, og ville helst sove lenge i morgen. Valget ble da lett, mest mulig moro først, så få resultat bli det som det blir.
Blir stisykkel for min del også. Sjelden jeg står på start bare med en plan om å ha det gøy å komme meg igjennom.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
Da er alt klart etter stibygging, facebook-"diskusjoner", produsert promo-materiell for NOTS, satt opp stand på Skullerud og gjort sykkel klar for én morsom runde. Alltid gøy å sykle på sti man har vært med å bygge.
Mange partier av løypa er forsterket, tilrettelagt eller bygget av NOTS Oslo og omegn. Kom innom standen vår og si hva du mener. Om noen har lyst til å støtte oss, kan dere gi bidrag på Vipps 13077. Stibygging og vedlikehold er et evighetsprosjekt.
Bli NOTS-medlem! NOTS ivaretar terrengsyklistenes interesser. Se www.nots.no. Gi bidrag til NOTS' stifond Oslomarka - bruk Vipps 13077.
Råeste løypa jeg noen gang har syklet! Ikke noe knot, bare deilig flyt og passelig med grus mellom til å få i seg væske og næring.
Fantasktisk mye bra arbeid som er lagt ned i området! Er det mulig å donere bort penger til NOTS for å lette på dårlig samvittighet grunnet prioritering av sykling istedenfor dugnadsarbeid?
Tips til neste år: Ha kortere enn 10 minutters intervall mellom startpuljene, slik at vi som sykler 2 runder slipper å ta igjen så mange ryttere. Det ble veldig mye kø og forbisykling fra Fjellstadbakken og inn på runde 2.