25 km Skullerud, Haraløkka, Østmarsktra-Golia-Trasopp(Trulsen) Halveis runt Nøklevann Sarabråten Hestehullet, Gullsmeden Ødegården, Opp Fjellstadbakken, over Skullerudåsen ned til Grønnmo (NM -Løypa rundbane)
Ja, det vil være drikkestasjon underveis, med flasker til alle. Samt i mål/runding.
Hva er det på¨flaskene?
+1 på spørsmålet til erling
Jeg må beklage feilinformasjon her. Vi har ikke klart å få til flaske-utdeling for årets ritt da G-sport ikke lenger er med som hovedsponsor. Det vil bli kopper og mugger med Sponser sportsdrikke og vann på drikkestasjonen.
Jeg må beklage feilinformasjon her. Vi har ikke klart å få til flaske-utdeling for årets ritt da G-sport ikke lenger er med som hovedsponsor. Det vil bli kopper og mugger med Sponser sportsdrikke og vann på drikkestasjonen.
Sjait.
Da blir det enten sekk med 3 liter eller stopping på drikkestasjon for å fylle opp flaska. Har altfor mye erfaring med grunnet for lite væske og mat og har ingen planer om det i år.
13/14 og 15/16 vil ikke sykle det som etter hvert har blitt kjent som Trulsrunden. De vil da kutte ut av den vanlige løypa ved 3,7 km og komme inn igjen i løypa 8,3 - Total-lengde på runden for ungdommene blir dermed 20km.
Drikkestasjonen kommer etter ca 16 km i den 25 km lange runden.
For oss som kjølrer to runder, regner med det også er drikke ved runding? Veldig kjedelig at informasjonen om flasker først kommer nå. Hva annet serveres på matstasjonen? Regner med dere har noe bananer etc?
Drikkestasjonen kommer etter ca 16 km i den 25 km lange runden.
Noen som har en formening om ca tid på runden her for en middels trent mosjonist....?
Med tørt føre som det ser ut til å bli, og såpass mye av klatringene på grus, tenker jeg vel at 1 1/2 til 2 timer på runden bør være nåbart for en del. Det kommer selvfølgelig an på definisjonen av "middels trent" :-)
Norskenduro.no - Alle norske enduroresultater på ett sted
Dette blir moro! Skikkelig Østmarka Classic. Tror løypa er litt raskere enn de siste par årene. Mye av motbakkene er på grus ser det ut til. Opp pioneren blir hardt. Sykler vi blåstien eller Snikforlengeren ned mot vannverket, Øyvind? Litt vanskelig å se av kartet.
Jeg har helt sikker ikke fulgt med i timen, men skjønner jeg det som at det er et annet startsted en Haraløkka ? Det er på Skullerud i stedet ? for oss som ikke er så godt kjent, hvordan er parkeringsmuligheter ? og dusjmuligheter ? Er vel ikke så mye lengre med bil hvis jeg ser på kart, 5 min mer kanskje når en kommer fra nord ?
Og den Trulsrunden og Pionæren som det snakkes om, når ca (km) kommer den ? Hvor må en gå/mest sannsylig gå/mest knot/teknisk etc ? Gleder meg, er ikke så glad i drikkesekk så tar nok flaske og stopper å fyller ved runding, klarer meg en halvannen time på en flaske!
Og til sist, kan ikke noen kartgeniuser lage en sammenligning med runden i fjor slik at vi som ikke er lokalkjent men syklet i fjor (og årene før) har noe vi kan utfordre langtidsminnet vårt med.
Og aller viktigst, siden det er grus her, er dette en stiv gaffel løype ?
Dette blir moro! Skikkelig Østmarka Classic. Tror løypa er litt raskere enn de siste par årene. Mye av motbakkene er på grus ser det ut til. Opp pioneren blir hardt. Sykler vi blåstien eller Snikforlengeren ned mot vannverket, Øyvind? Litt vanskelig å se av kartet.
GPS-sporet til Øyvind går på blåstien i hvert fall. Jeg synes kanskje det er et litt rart valg, men den er bredere og har bedre muligheter for passering enn snikforlengeren da, og det er en god ting.
Jeg lastet ned gpx fra lommekjent og lastet opp som overlegg på mtbmap.no.
Norskenduro.no - Alle norske enduroresultater på ett sted
Tviler på at du må gå så mye Oddefa. Slik jeg leser kartet skal vi opp Fjellstadbakken før vi kommer inn på Pioneren (?). Partiene oppover etter dette er vel bare middels tekniske. Er noen korte partier opp og ned i Trulsrunden hvor det blir gåing på meg. Men jeg er under middels form og teknisk.
Tviler på at du må gå så mye Oddefa. Slik jeg leser kartet skal vi opp Fjellstadbakken før vi kommer inn på Pioneren (?). Partiene oppover etter dette er vel bare middels tekniske. Er noen korte partier opp og ned i Trulsrunden hvor det blir gåing på meg. Men jeg er under middels form og teknisk.
Ca hvor er Fjellstadbakken (ca km) ? høres kjent ut, den har vært med før ?
Jeg lastet ned gpx fra lommekjent og lastet opp som overlegg på mtbmap.no.
Bra råd! Og veldig lett, bare dra fila inn på mtbmap.no. Da ser man hvor Fjellstadbakken er (etter ca 17km). Vi skulle visst opp her ja, og ikke opp Pioneren (som kanskje hadde blitt litt trangt) Trulserunden starter etter 4km Lett å finne parkering på Skullerudstua Så ut som det var dusj også iflg. info på nettsiden.
Aha, den veldig bratte, hvor en tok/tar av fra skiløypen, hvor der er noen klopper først ? Og så noen bratte men sykkelbare svaberg etterpå ? Nesten så jeg fikk lyst til å droppe stisykkelen og ta F-SI'n her he he.
Jeg har helt sikker ikke fulgt med i timen, men skjønner jeg det som at det er et annet startsted en Haraløkka ? Det er på Skullerud i stedet ? for oss som ikke er så godt kjent, hvordan er parkeringsmuligheter ? og dusjmuligheter ? Er vel ikke så mye lengre med bil hvis jeg ser på kart, 5 min mer kanskje når en kommer fra nord ?
Bedre parkering muligheter og bare 5 minutter videre på den veien du kjører på.
Aha, den veldig bratte, hvor en tok/tar av fra skiløypen, hvor der er noen klopper først ? Og så noen bratte men sykkelbare svaberg etterpå ? Nesten så jeg fikk lyst til å droppe stisykkelen og ta F-SI'n her he he.
Riktig bakke. Jeg tror egentlig ikke denne løypa nødvendigvis favoriserer stisykkel fremfor en såpass kompetent HT, med en stivant herremann på toppen. Mye middels teknisk. Når det er sagt så er det jo alltid morsommere med stisykkel