Takk for tips om "off season"-aktiviteter. Jeg har allerede vært ute med grensag. Tok med jentungen et stykke inn i skauen i går og startet på et godt, gammeldags byggverk med mål om overnatting ut på høsten en gang. Laget pil og bue og greier.

Det var artig for både far og datter.

Har tidligere også vært på tjukkastur med sag i sekken og fått fjernet opptil flere trær som hadde falt over stien. Nå har lysten på en liten øks begynt å melde seg....
Slappheten har vært tilstede i over to uker nå og det er et merkelig sammenfall med tre hendelser:
1. Start på nye medisiner. (blodsukkeret har gått bananas igjen)
2. Avslag på behandling fra Modum bad. Må visst enten spy opp maten eller la være å spise for å få behandling for spiseforstyrrelse i Norge.
3. Signering av sluttavtale på jobb (uten å ha noe nytt å gå til). Outsourcing er gøy.
Alt dette skjedde i løpet av ett døgn og dagen etter var det Birken. Tror egentlig jeg har gått på en skikkelig smell. Det var nok avslaget fra Modum bad som var det hardeste slaget. Jeg hadde endelig øynet et håp om å få hjelp og så dette som min siste utvei. Men det er jo lov å håpe at lokal DPS klarer å hjelpe meg denne (tredje) gangen. Alle gode ting er vel tre?
Men i går kveld, etter å ha fått gode råd i denne tråden, kuttet ut nye medisiner og fått tilbragt kvalitetstid i skauen med avkommet begynte lysten til å sykle å komme igjen. Jeg hev på meg sykkelskoene og hjelmen og tråkket ut i skauen. Borte var de sure beina og det var mer enn en antydning til overskudd igjen. Ikke toppform, men gnisten var på plass.
Dessverre ble turen ødelagt da kinakarbon-setepinneklemma rett og slett knakk da jeg skulle senke setet før en utforkjøring. Så da ble det å luske seg slukøret hjem igjen. Jeg er ikke god nok på sti til å klare meg lenge uten å sitte. Men 20 minutter på sti er bedre enn ingen minutter på sti.
Dette var uansett en positiv utvikling og for første gang på et par uker ser jeg litt lyst på ting igjen. De siste 2 ukene har det gått tanker som har skremt meg gjennom hodet uten at jeg skal gå i detalj på det. Merkelig om diabetes-medisiner skal ha en slik effekt, men det har vel kanskje vært ei smørje av alt som har skjedd. 2015 og 2016 har vært ekstremt hendelsesrike sammenlignet med de foregående 43 årene. Både på godt og vondt. Og 2017 ser ikke ut til å bli noe dårligere.