Jeg vurderer å bytte ut min gamle treningsklokke med Fenix 3, men burde jeg heller vente på Fenix 4? Når kommer denne? Prisen vil kanskje også gå ned nå som modellene med pulsmåler lanseres?
Siden jeg har en praktisk jobb og bruker klokka hele tiden så klikker jeg snart i vinkel på den. Sikkert tre ganger om dagen så starter den en ny aktivitet ved at jeg kommer borti startknappen. Sikkert ikke så mye å gjøre og er fornøyd ellers altså, men trengte å få ut litt frustrasjon.
Hvis du holder av/på-knappen inne et sekund eller to, får du muligheten til å låse enheten så knappene ikke virker før du gjør samme øvelse og låser den opp igjen.
Har ikke fått satt meg inn i en brøkdel av funksjonene ennå, men skal se om jeg kan få testa kart og GPS ytterligere i påska. Kan man laste ned GPX spor fra nettet, og laste løypa inn til klokka for sporing?
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
Hei igjen. Opplever dere at klokka til stadighet mister blåtann forbindelsen mot iPhone 6s?
Jeg merket det en gang i vinterferien og sist i natt. I det jeg ser på klokka i dag tidlig er det nesten ikke batteri igjen, mens det var nesten fullt i går kveld.
Kikke på telefonen at Fenix 3 ikke er koblet til blåtann og at på telefonen siser blåtann "kobler til" eller om det står "søker".
Måtte slå klokka av og på + blåtann på telefonen av og på.
Jeg har siste FW, 6.8.0
//Glenn ---------------- Sykler for Aron Sykkelklubb (Aron SK) Instagram @sykkelglenn
Hadde problemer med det på min iPhone 6+ helt til sist oppdatering. Fungerer som det skal nå... Synes batteritiden er blitt bedre også etter siste oppdatering... (Før den som kom nå i kveld)
Gjorde dette i fjor. Virket veldig fint, men om det er snakk om mange punkter bør man importere til Garmin Basecamp for å ta bort noen gps punkter i filen. Mener klokka håndterer best ruter på under 1100-1200.
Når man kjører slik får man et kart spor man kan følge. Klokka indikerer om du er utenfor løypa.
Ok. Fant en del spor/tracks i Garmin Connect appen, men de er iokke kompatible med Fenix 3.
Ikke at det haster. Enn så lenge er alle turer lokalisert mellom hjem og jobb, og jeg kan opprette løyper mens jeg sykler kjente veier.
Men til sommeren, da skal det sykles langtur. Da hadde det vært OK å ha ruta lagt inn slik at man kunne sett estimert gjenværende tid etc. JEg må skaffe meg dette Garmin Basecamp greia :-) Samt google opp gps spor. Det er ikke alltid så lett :-)
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
Fenix 3 skal prinsipielt være kompatibel med alle .gpx-filer, men jeg sliter selv med å bli venner med .gpx-filer eksportert fra bl.a. Strava. Tar du spor fra Garmin Connect funker det helt topp, bruker det med jevne mellomrom på turer i ukjent terreng!
Usikker på om det er dette du mener, men i alpene i fjor syklet jeg ganske usannsynlig fort første turen. Nærmere 200km/t. Hvis dette er problemet slår du av 3D speed og distanse så blir det ok fremover. Vet ikke om det er veldig lett å fikse på slike data.
Usikker på om det er dette du mener, men i alpene i fjor syklet jeg ganske usannsynlig fort første turen. Nærmere 200km/t. Hvis dette er problemet slår du av 3D speed og distanse så blir det ok fremover. Vet ikke om det er veldig lett å fikse på slike data.
Grafen ser slik ut i Garmin Connect: (se vedlagt fil). Det er bare en kort peak.
Kan det være en løsning å kjøpe Garmin Speedsensor? Det blir vel mer korrekt?
//Glenn ---------------- Sykler for Aron Sykkelklubb (Aron SK) Instagram @sykkelglenn
Har sikkert for tynne håndledd jeg da. For kan ikke bruke den på sti.
Jeg forstår ikke dette helt. Jeg har også tynne håndledd, men fikk den til å passe bra ved å korte inn lenka (tror det var fire ledd tilsammen). Alternativt kan du jo bruke gummireima, som er enda mer fleksibel.
Bruker gummireimen og spenna på den gjør at det gnager/irriterer når det rister.
Kjøpte en Fenix3 HR denne uka, og er godt fornøyd med unntak av reima som gnager sinnsykt. Når jeg sammenligner med 910XT som jeg erstatter med Fenix så er konstruksjonen av låsemekanismen markant annerledes. På 910en så ligger mekanismen i flukt med plastreima mens på Fenixen så presser den mot huden (og pulsåren). Såvidt jeg kan bedømme må det være en designfeil så jeg har klaget til Garmin. Antar alle Garmin reimene har samme problem (ikke i utgangspunktet så interessert i borrelås), og stedet jeg med hell har kjøpt NATO reimer fra tidligere funker dårlig pga pulsmåleren.. Noen som har noen steder å anbefale man kan kjøpe reimer fra?
Skjønner ikke helt problemstillingen med originalreima. Har hatt samme klokke selv et halvt års tid og kan ikke si jeg har merket noe til at den presser/gnager, uansett aktivitet. Men det er jo mulig det er jeg som har en designfeil.
Hvordan er det med funksjonen til altimeteret? Er det fikset, eller er det like vilkårlig og ubrukelig som før?
Kjøpte Fenix 3 i sommer, kom fra Ambit 2 og var umiddelbart fælt skuffet over høydemåleren (endret fort 100+ meter ved å sitte en dag på jobben), en gang i høst kom det oppdatering som fikset denne, har virket veldig korrekt siden da!
Jeg har hatt klokka ett år nå, og aldri vært plaget med reima. Dette er nok svært individuelt. Faktisk er klokka så komfortabel at jeg glemmer at jeg har den på. Den brukes som dagligklokke, løpeklokke og stisyklingsklokke.
Jeg har hatt klokka ett år nå, og aldri vært plaget med reima. Dette er nok svært individuelt. Faktisk er klokka så komfortabel at jeg glemmer at jeg har den på. Den brukes som dagligklokke, løpeklokke og stisyklingsklokke.
Tror nok det er individuelt, jeg syns originalreima er fryktelig ubekvem. Brukte den en gang før jeg gikk over til Nato-reimer.
Tror nok det er individuelt, jeg syns originalreima er fryktelig ubekvem. Brukte den en gang før jeg gikk over til Nato-reimer.
I starten synes jeg også reima var ubehagelig. Urkassen er også kantete og lite behagelig på armen. Etter en måneds bruk har jeg gradvis blitt vant til den.
Har sikkert for tynne håndledd jeg da. For kan ikke bruke den på sti.
Jeg forstår ikke dette helt. Jeg har også tynne håndledd, men fikk den til å passe bra ved å korte inn lenka (tror det var fire ledd tilsammen). Alternativt kan du jo bruke gummireima, som er enda mer fleksibel.
Bruker gummireimen og spenna på den gjør at det gnager/irriterer når det rister.
Kjøpte en Fenix3 HR denne uka, og er godt fornøyd med unntak av reima som gnager sinnsykt. Når jeg sammenligner med 910XT som jeg erstatter med Fenix så er konstruksjonen av låsemekanismen markant annerledes. På 910en så ligger mekanismen i flukt med plastreima mens på Fenixen så presser den mot huden (og pulsåren). Såvidt jeg kan bedømme må det være en designfeil så jeg har klaget til Garmin. Antar alle Garmin reimene har samme problem (ikke i utgangspunktet så interessert i borrelås), og stedet jeg med hell har kjøpt NATO reimer fra tidligere funker dårlig pga pulsmåleren.. Noen som har noen steder å anbefale man kan kjøpe reimer fra?
Klaget på reima til Garmin og fikk iløpet av en dag tilbud om å få tilsendt en annen modell! Venter fremdeles på den, men de skrev at det var flere som hadde meldt om problemer med låsemekanismen. God service!
Vurderer å kjøpe Fenix 3, men har jo da lest forskjellig om den, både her i denne tråden og andre plasser om SW problemer og diverse.
Er det noen her som har kjøpt nå nylig, og som har erfaringer? Og har de nyeste oppdateringene gjort at bugs har forsvunnet, eller er det nye bugs for hver oppdatering?