Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 3 1 2 3

Trans Østerdalen 2016

Re: Trans Østerdalen 2016 [Re: Oddefa] #2317804 20/06/2016 16:44
B
Bings Offline
Fersking
Fersking
B
Kjett å få ødelagt utstyret en skal benytte rett før ritt. Har selv kjørt i stykker en bakfelg, som måtte kjøpes ny i dag. Dette blir morro håper jeg, første gangen for min del.

Re: Trans Østerdalen 2016 [Re: TonyN] #2317960 20/06/2016 21:56
no9 Offline
Entusiast
Entusiast
Første gang her også, spent på om kroppen er enig i at tre ritt på rad er kult!

Skulle gjerne hatt en ekstra flaske eller to underveis men...!

Re: Trans Østerdalen 2016 [Re: TonyN] #2317963 20/06/2016 22:31
E
egbl Offline
Ringrev
Ringrev
E
Innkomst på sti eller asfalt på 3. etappe? I følge pdf-kartet på hjemmesiden til Trans Østerdalen, ser det ut som vi skal sykle helt ned på veien og følge den inn til Koppang de siste 5 km. På Garmin Connect-fila ser det imidlertid ut som om vi skal følge stien nord for veien inn til Koppang på samme måte som i fjor. I beskrivelsen står at vi skal følge veien fra den gamle søppelplassen og inn, men jeg aner ikke hvor den er. Er den 0.5 km eller 5 km øst for Koppang?

Re: Trans Østerdalen 2016 [Re: egbl] #2317974 21/06/2016 05:20
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: egbl
Innkomst på sti eller asfalt på 3. etappe? I følge pdf-kartet på hjemmesiden til Trans Østerdalen, ser det ut som vi skal sykle helt ned på veien og følge den inn til Koppang de siste 5 km. På Garmin Connect-fila ser det imidlertid ut som om vi skal følge stien nord for veien inn til Koppang på samme måte som i fjor. I beskrivelsen står at vi skal følge veien fra den gamle søppelplassen og inn, men jeg aner ikke hvor den er. Er den 0.5 km eller 5 km øst for Koppang?

Ja, den garminfila er ganske lik slutt som i fjor (med stier/skiløype inn mot Koppang), bare annen vei opp Morakjølen (er annet spor på garminlinken en strava'n min fra i fjor iallefall). Men var også en (Otoen her på forumet, som er fra Koppang) som nenvte at løypa går slik som du beskriver, og da er den vel lik slik som for 2 år siden, dvs den lange flytstien nedover, grus og så lengre asfalt strekke. Hvis det er slik så er det synd, for likte helt klart siste delen fra ifjor. Men fikk vel sikkert noen klager da at det var for "krevendes" på slutten av en lang etappe. Kan jo håpe at det ikke stemmer for den var fin og morsom.

Re: Trans Østerdalen 2016 [Re: TonyN] #2318153 21/06/2016 12:35
H
hbs Offline
Ringrev
Ringrev
H
Ser det ligger an til å bli ganske vått. Blir det klinete? Glatt? Har fast trak foran og bak + RaRa foran og bak på fruen sin sykkel. Bør jeg få på noe grovere?

Re: Trans Østerdalen 2016 [Re: ge74ri] #2318250 21/06/2016 17:19
K
Krijoh93 Offline
Nytt medlem
Nytt medlem
K
Sendt deg PM

Re: Trans Østerdalen 2016 [Re: hbs] #2318284 21/06/2016 19:34
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: hbs
Ser det ligger an til å bli ganske vått. Blir det klinete? Glatt? Har fast trak foran og bak + RaRa foran og bak på fruen sin sykkel. Bør jeg få på noe grovere?

Nei, kjør med de dekkene dere er vant til, eller har på sykkelen. Er jo mye flytstier og de blir ikke så gjørmete, er lite teknisk her. Er vel mest dag 2 som kan blir vått, der er det bra stier. Er også en del lange bratte grusklatringer som suger på vått føre med grove dekk.

Re: Trans Østerdalen 2016 [Re: TonyN] #2318293 21/06/2016 20:14
H
hbs Offline
Ringrev
Ringrev
H
Mottatt ICON_SMILE

Re: Trans Østerdalen 2016 [Re: TonyN] #2318807 23/06/2016 08:36
no9 Offline
Entusiast
Entusiast
Satser på at værmeldingen er feil, men hvordan er terrengpartiene på fredag dersom det blir overflod??

Re: Trans Østerdalen 2016 [Re: TonyN] #2318818 23/06/2016 08:55
E
egbl Offline
Ringrev
Ringrev
E
Et kort terringparti er litt myrete, og der blir jeg gjerne blaut på føttene uansett fordi jeg tror ikke har kommet igjnom uten å sette ned foten minst én gang. Det er bare noen få hundre meter. Ellers er ikke terrenget særlig følsomt for regn.

Re: Trans Østerdalen 2016 [Re: TonyN] #2319462 24/06/2016 20:46
no9 Offline
Entusiast
Entusiast
Første dag unnagjort! Artig trasé selv om jeg gjerne skulle hatt litt mer terreng som skiller litt mer på syklistene. Godt arrangement og så langt en fin opplevelse.

For min egen del er jeg greit fornøyd med innsatsen og tida, selv om plasseringen godt kunne vært et par hakk opp. Ble litt for heit i spurten og gikk for tidlig, stivna som en stokk! Mistet 4 plasser på 2 sekunder ICON_SMILE

Men ser at den som var litt mer rutinert og tok spurten var Oddefa! Da har vi nok syklet en del sammen i dag tror jeg...

Re: Trans Østerdalen 2016 [Re: TonyN] #2319613 26/06/2016 08:16
R
Raskall Offline
More than words
More than words
R
Sitter ved Kroktjønna og venter. Noen som vet sånn cirka hvor lang tid de bruker opp hit?

Re: Trans Østerdalen 2016 [Re: Raskall] #2319633 26/06/2016 10:33
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Raskall
Sitter ved Kroktjønna og venter. Noen som vet sånn cirka hvor lang tid de bruker opp hit?
I fjor, ca. halvtimen... Men det vet du vel alt nå håper jeg... ICON_WINK

Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen.
Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Re: Trans Østerdalen 2016 [Re: Elgvenn2] #2319641 26/06/2016 11:13
R
Raskall Offline
More than words
More than words
R
Sitat: Elgvenn2

Eliten brukte ca. 35 minutter.

Re: Trans Østerdalen 2016 [Re: TonyN] #2319644 26/06/2016 11:25
R
Raskall Offline
More than words
More than words
R
Tok en del bilder med telefonen. Bildene er fritt vilt. Bruk dem og spis dem og spis gjerne skallet.

https://goo.gl/photos/sdsoaf4k7b3w8RMz7

Re: Trans Østerdalen 2016 [Re: Raskall] #2319734 26/06/2016 18:33
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Elgvenn2

Eliten brukte ca. 35 minutter.

Jøss, treige i år da... ICON_SMILE

Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen.
Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Re: Trans Østerdalen 2016 [Re: Raskall] #2319818 27/06/2016 05:34
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Tok en del bilder med telefonen. Bildene er fritt vilt. Bruk dem og spis dem og spis gjerne skallet.

https://goo.gl/photos/sdsoaf4k7b3w8RMz7

Takk for fine bilder Raskall, jeg så blid ut der jeg lå i front på gruppe 3. Men var nok bare spill for galleriet he he.

Re: Trans Østerdalen 2016 [Re: TonyN] #2319820 27/06/2016 06:06
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
TØ- et forsøk på kort kort oppsummering (må på jobb, noe som gjør vondt i dag, men noe må tross alt betale denne dyre hobbien).

Kunne vel bare limt inn det jeg skrev fra i fjor. dvs 3 dager hvor en får juling av masse trøndere og bratte startbakker. Trodde jeg hadde en slags toppform på vei inn i helga, men totalkollaps i startbakken dag 1, og bare gå inn i turistmodus de to neste dagene. Liker å tro at jeg er god i bakker, og digger å dra til alpene, Gran Canaria og Mallorca for å sykler bakker, bare for å bli realitetsorientert hardt opp i Tynset. Fordelen med dårlig start er jo at en kan reparere med bra slutt og alle etappene tar jeg meg såpass sammen og avslutter "bra". Men ikke imponert over meg selv sånn rent fysisk denne helga. Veldig imponert over alle gode 40-49 åringer som sykler i soloklassen, rett og slett det rittet (ene) jeg sykler hvor det er høyest nivå i aldersklassen min. Vet ikke hva trøndere i + 50 gjør, eller - 40, men de i 40 års krisa sykler i allefall....fort. Syntes alle har sånn medfødt tempostilling og stor kjørestyrke.

Men nok klaging på en selv. Oppturer er mange.
- Sosialt. Mange gode prater underveis i ritt og sosialt etter rittene er et av TØ sine forcer. Også mye sosialt i klubben (Elverum).
- Dukket opp flere TS folk, blant annet No9 som jeg syklet mye sammen, og som var god hjelp spesielt på slutten av dag 2. Takk.
- Været...var helt ok.
- Etappe 2 er blant de aller beste maraton trasene i Norge, og enda bedre i år med mye lengre stiparti fra første åsen. Synd at jeg er så treg opp at jeg måtte bruke det som hvilesykling, for skulle gjerne dratt på der. Synd at mange av de som er god opp og kommer først inn på stiene bremser for mye også.
- Klubben min (CK Elverum) hadde en bra sto delagasjon (nesten 20 med noen som bare syklet en av dagene), pallplasser i både mix og dame lag kan man skryte av, men helgas "lokale" helt var nok 19 årige Daniel Bergebakken Halvorsen som hang med teten i alle rittene. Imponert.
- Ned Fonnåsfjellet og Blåbærstien i Koppang må også nevnes morsomme nedkjøringer siste dagen.
- Den nye grusklatringen i Rendalen er morsom i ettertid, men var episk hat i hele gruppa, var en godt synlig Bærums sykelist i gul drakt som lå 100 meter foran oss, og det store samtaleemnet var "når skal han faxx meg svinge til venstre ?".
- Naturopplevelser, spesielt dag 2 siste halvdel og dag 3 fra 1 mil til nede fra Fonnåsfjellet er episk vakkert.

Utrolig flott arrengement, masse kudos til gutta bak (Morten/Per Ivar m.flere), endelig var full klaff på antall deltagere, med 2 minus. Eliteklassen var liten, mest pga kollisjon med Bukkerittet. Dette bør ikke skje neste år. Det andre var hvor få fra Hedmark var med. Elverum var desidert største klubb uten at vi var sykt mange. Savallen hadde ok, men de er jo som lokale. Men de andre nærmeste lokale var nesten uten noen. Ingen fra Engerdal, Rena (hvis en ser bort fra Steffan som vant/syklet første etappe, men han sykler jo under hedmark terreng), Trysil. Fra Stor Elvdal var det med noen siste dagen (som gikk til Koppang), 3 stk fra Solør, 1 fra storklubben Ottestad (som var ØyNe fra forumet, til gjengjeld sykla han drittbra og vant klassa si ganske så klart, massa kudos/grattis til Øyvind), ingen fra Brumunddal (tror jeg) som også er en stor klubb. Rett og slett svakt at ikke flere hedmarkninger tar turen når halve Trøndelag, og masse folk fra Østfold, Akershus, Vestfolk m.m er med.

Neste år har vi allerede booket hytte på campingen, tror jeg sykler mix, så slipper jeg å få så mye juling i bakkene. Eller en uke på Mallorca i april er nok til å tro at jeg er god i bakker...bare for å finne ut at jeg ikke er det.

Redigert av Oddefa; 27/06/2016 06:11.
Re: Trans Østerdalen 2016 [Re: TonyN] #2320016 27/06/2016 12:07
T
TonyN Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
T
Vanvittig hardt å komme seg på jobb i morges, og kroppen har fått ordentlig juling gjennom tre dager med harde traseer. For min del var dette første gang hvor jeg syklet noe annet enn 1-dags ritt, så det var både en tøff fysisk og psykisk opplevelse, men vanvittig morsomt! Fantastisk natur!

Hytter er allerede booket for neste år! I år hadde vi (Drøbak SK) i alt 13 ryttere i diverse klasser som syklet to eller tre etapper, noe vi er veldig fornøyd med. Neste år har vi utvidet bookingen av hytter på campingen fra 4 til 5, så da satser vi på å være enda flere!

Kudos til arrangøren for flott arrangement! Tips til forbedringer til neste år må være varmt vann i dusjen ved målgang i Koppang, samt tilgang på mat i målområdet. Trenger nødvendigvis ikke være gratis mat, men noe annet enn boller og bananer burde en tilby på en søndags ettermiddag midt i Koppang etter mange timers sykling.

Redigert av TonyN; 27/06/2016 12:11.
Re: Trans Østerdalen 2016 [Re: Oddefa] #2320115 27/06/2016 13:52
Kirikou Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Sitat: Oddefa
Synd at mange av de som er god opp og kommer først inn på stiene bremser for mye også.
-.

Jeg lå nok et stykke bak deg Oddefa, men føler meg lettere berørt av den kommentaren. Jeg er generelt mye bedre oppover og suger trolig i manges øyne nedover, men storkoser meg likevel i de fantastiske nedkjøringene i TØ. Dessverre blir det innimellom en gruppe bak meg. Etter nedkjøringene må jeg må ned på stålet for å ta igjen de som lå foran, om jeg i det hele tatt klarer å ta dem igjen. Jeg får som regel dårlig samvittighet for ikke å slippe forbi alle som vil, men gjør hva jeg kan for å vise hensyn. Men, hva kan jeg gjøre? Parkere i lyngen og ha det kjipt? Slipper jeg alle som vil forbi på trange single track stier så blir det lite artige nedkjøringer og jeg mister flere plasseringer. Hva er god skikk under ritt?

Re: Trans Østerdalen 2016 [Re: TonyN] #2320190 27/06/2016 17:59
L
Lars K Offline
Avhengig
Avhengig
L
Trans Østerdalen var et konge arrangement. De stiene vi syklet på lørdag og delvis på Søndag skal man lete lenge etter.
Et stort minus er at det var alt for lite langing av flasker på siste etappen. På et ritt som er 11 mil(tror jeg brukt ca 4,14 på etappen) er det alt for lite og kun få en halvfull flaske. Klarte heldig vis og karre til meg litt mer underveis, men det burde ha vært minimum 2 langinger med flasker. Skulle jeg ha pirket på en ting til må det være at og avslutte etappen på Koppang, for så og ta buss tilbake for og hente bilen er litt tungvint når det venter ca 5 timer i bil hjemover.
Uansett et utrolig bra arrangement. Kommer tilbake neste år så lenge det ikke kolliderer med Master NM på Bukkerittet.

Lars Erik

Re: Trans Østerdalen 2016 [Re: TonyN] #2320206 27/06/2016 18:45
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Gratulerer med flott innsats folkens! Jeg syklet ikke i år pga 60 årslag til svigermor, men i fjor.. Neste år vil jeg delta igjen..,

Er enig med det Lars Erik skriver her, om siste etappe. Denne er fin som bare det, og syns det er topp med såpass lang og tøff siste etappe. Men, logistikken er noe drit her. Syns alle tre etappene burde hatt start og mål på samme sted. Det hadde vært digg! ICON_SMILE

CK ELVERUM

Re: Trans Østerdalen 2016 [Re: Lars K] #2320217 27/06/2016 19:29
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Lars K
(...)Skulle jeg ha pirket på en ting til må det være at og avslutte etappen på Koppang, for så og ta buss tilbake for og hente bilen er litt tungvint når det venter ca 5 timer i bil hjemover.
(...)

Litt ettersom hvilken vei du skal hjem igjen, så er det mange som tar bilen til KOppang, parkerer på storstua og tar toget til Tynset. Arrangøren har sykkeltransport fra Koppang til Tynset. Da er det bare å slenge seg i bilen etter målgang på dag 3. ICON_SMILE

Re: Trans Østerdalen 2016 [Re: TonyN] #2320231 27/06/2016 19:55
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Ser den med logistikk, var hjemme først 23 selv (og Elverum er relativt "lokalt") etter å hentet vogn/bil på Tynset. Skjønner dette blir slitsomt for de som skal dobbelt så langt. Men vil at etappen til Koppang skal bestå, for den er viktig del av konseptet + den utsikten som er fra 1 mil fra Koppang, via Fonnåsfjellet og frem til Renadalen er noe av de vakreste som en ser fra sykkelsetet. Og blåbærstien ned til Koppang burde alle en gang i livet teste med krampetrekninger.
Før start trodde jeg at jeg vil savne stiene i skiløypa inn mot Koppang (som var med i fjor), men når jeg trillet nedover asfalten mot mål var det helt greit å droppe den. Men hadde skapt enda mer skille da.
Både 1 og 2 etappe har blitt ende bedre i år og de har satt seg. Det eneste jeg lurer på er om det ikke finnes en annen slutt en den grus og så asfalt delen på dag 2. Er det ikke noe mer sti/kjerrevei retning Tynset/Glomma ?

Og enig med Lars Erik, Bukkerittet får versegod gå tilbake til første lørdag i Juli slik at begge rittene kan kjøres. TØ har allerede spikret dato neste år (samme helg).

Re: Trans Østerdalen 2016 [Re: TonyN] #2320279 27/06/2016 22:17
no9 Offline
Entusiast
Entusiast
Det var første gang for meg i år, og det ble en merkelig kombinasjon av en fin og en tøff opplevelse. Syntes ikke Koppang klarte å levere like god stemning i målområdet som Tynset hadde gjort, selv om etappen i seg selv var grei nok. Avslutningen på sti var helt magisk!

For min egen del fikk jeg passet mitt påskrevet etter å ha vært litt høy på egne prestasjoner. Det gikk ganske så bra på første etappe, og kom meg gjennom andre etappe med god hjelp fra Oddefa på slutten. Da var jeg nok på stålet for det fikk jeg smake på dag 3.

Prøvde å holde gruppa som jeg hadde fulgt de to første dagene men etter 3 mil var det ordentlig slutt. Da ble det fryktelig langt inn og klarte aldri å mobilisere nye krefter...

Nå som skuffelsen begynner å legge seg regner jeg med at revansjelysten kommer krypende. Godt å høre at det ikke bare er jeg som syns folk i 40-49 var unormalt spreke i dette rittet! Jeg må visst trene mer... ICON_SMILE

Re: Trans Østerdalen 2016 [Re: Kirikou] #2320292 28/06/2016 06:09
H
hJürg1 Offline
Ivrig
Ivrig
H
Sitat: Kirikou

Slipper jeg alle som vil forbi på trange single track stier så blir det lite artige nedkjøringer og jeg mister flere plasseringer. Hva er god skikk under ritt?

Ritt er ritt. Hvis noen vet de er kjappe på sti så får de gutse og være først inn, du går bra oppover og det er din forse. Bruk den.
Personlig slipper jeg kun forbi i rundbaneritt der jeg bli tatt igjen med en runde av elitesyklister etc.

facebook.com/secondhandsessions

Re: Trans Østerdalen 2016 [Re: hJürg1] #2320318 28/06/2016 07:40
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: hJürg1
Sitat: Kirikou

Slipper jeg alle som vil forbi på trange single track stier så blir det lite artige nedkjøringer og jeg mister flere plasseringer. Hva er god skikk under ritt?

Ritt er ritt. Hvis noen vet de er kjappe på sti så får de gutse og være først inn, du går bra oppover og det er din forse. Bruk den.
Personlig slipper jeg kun forbi i rundbaneritt der jeg bli tatt igjen med en runde av elitesyklister etc.

og folkeskikk er folkeskikk. Men enig i at ansvaret for å komme forbi er den bak, og den må kommunisere dette på en god måte hvis en ser sitt snitt/mulighet. Nå var det spesielt lang singeltrack på dag 2 som gjorde at det ble kø, og ikke noe poeng å sykle forbi heller, for "alle" var jo i køen. Da er det bare å akseptere konsekvensen at en ikke var sterk nok i forkant/oppover. Utover rittet (etappene) er jo ikke dette så vanskelig da det er mindre grupper. Og det var greit å komme først inn på utforstiene mot dalen (Tynset/Koppang) alle tre dagene, og da få den digge flytfølelsen, hvor farten og krampetendenser sammen skaper nok spenning til at adrenalinen får kjørt seg. Synes forresten den stien langs Flå elva ned fra Savallen (etappe/ dag 1) var bedre en før (var 3 året denne ble syklet tror jeg). Men skal jeg ranke utforstier på TØ så blir:

1. Blåbærstien Koppang, slak nedover, med svinger, deilig, veldig Elverumskt.
2. Ned fra Rypa Tynset, der den går over til singeltrack.
3. Den nye delen ned fra "første" åsen (husker ikke navnet), før det gikk bratt ned, var herlig flyt og greit tempo også, var mer ned mot grusveien det gikk sakte (der vi syklet de to forrige årene også).
4. Flå/elva.

Av kupperte/flate stier så er den moreneryggen på dag/etappe 2 i en særklasse, men i år havnet jeg også der i noe treg kø, så ser på strava at der syklet jeg faktisk saktere den årene før. Stien/kjærreveien over Fonnåsfjellet er selvsagt også vakker, men da mer det en ser i rundt seg en selve stien. Her blir det jo heller ikke kø for går 2 spor. Stien til Savallen er også bra, med noen sporvalg utfordringer selv om det ikke blir teknisk. Kjærlighetstien på Tynset er jo smooth, men ikke noe spesiell utover det.

Re: Trans Østerdalen 2016 [Re: no9] #2320325 28/06/2016 07:50
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: no9
Det var første gang for meg i år, og det ble en merkelig kombinasjon av en fin og en tøff opplevelse. Syntes ikke Koppang klarte å levere like god stemning i målområdet som Tynset hadde gjort, selv om etappen i seg selv var grei nok. Avslutningen på sti var helt magisk!

For min egen del fikk jeg passet mitt påskrevet etter å ha vært litt høy på egne prestasjoner. Det gikk ganske så bra på første etappe, og kom meg gjennom andre etappe med god hjelp fra Oddefa på slutten. Da var jeg nok på stålet for det fikk jeg smake på dag 3.

Prøvde å holde gruppa som jeg hadde fulgt de to første dagene men etter 3 mil var det ordentlig slutt. Da ble det fryktelig langt inn og klarte aldri å mobilisere nye krefter...

Nå som skuffelsen begynner å legge seg regner jeg med at revansjelysten kommer krypende. Godt å høre at det ikke bare er jeg som syns folk i 40-49 var unormalt spreke i dette rittet! Jeg må visst trene mer... ICON_SMILE

Du tråkket da veldig bra, og vi hadde veldig bra samarbeid på slutten av etappe 2, der hjalp nok du meg mer en jeg deg (opp "cola" grusen). Men vi syklet sammen inn til Fonnåsfjellet ikke sant ? Husker ikke om jeg så deg etter stigningen begynte (etter matstasjonen), så meg kun fremover da og hadde par spreke gutter foran som dro opp bra tempo, slapp de litt før toppen, men kjørte inn den ene midt på og råkjørte nedover slik at vi tok igjen den store gruppen som var foran. Det var lurt for da ble det bra/jevnt tempo inn mot mål. Syklet samlet til Morabakken, der stakk vel 3 stk fra (som hadde relativt bedre tider dagene før også ser jeg så var nok et nivå høyere), mens resten av "feltet" tynnet seg ut, tok igjen noen som hadde vært foran og var så vidt foran en liten gjeng i mål. Kom ned blåbærstien og inn på asfalten uten at jeg så noen bak, 1 km før mål så jeg en gruppe på 5-6 komme i stor fart 3-400 meter bak, og rundt svingen før mål var de rett bak gitt, klarte å komme meg i mål 3-4 sekund før de, bare så vidt.

Redigert av Oddefa; 28/06/2016 07:51.
Re: Trans Østerdalen 2016 [Re: Oddefa] #2320351 28/06/2016 08:29
kao Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Oddefa

Og enig med Lars Erik, Bukkerittet får versegod gå tilbake til første lørdag i Juli slik at begge rittene kan kjøres. TØ har allerede spikret dato neste år (samme helg).

Det er nok det beste normalt ja. Nå skal jeg ikke snakke for Knut, men det var vel NC som gjorde at det ble som det ble i år. Neste år er Bukkerittet NM maraton, og da er det vel NCF som bestemmer når.

Re: Trans Østerdalen 2016 [Re: Oddefa] #2320356 28/06/2016 08:32
no9 Offline
Entusiast
Entusiast
Jo takk for det, føltes nok verre på innsiden enn det virket på utsiden på lørdag.

På søndag syklet vi sammen til Fonåsfjellet ja, men så var det helt tomt. Hang på halen av gruppa en liten stund men kom alene over fjellet. Og da ble straffen at jeg kjørte nesten hele asfaltstrekket solo før vinnerene av lagkonkurransen tok meg igjen helt på slutten med et forøvrig imponerende bra tempotråkk.

Sett i ettertid burde jeg ha byttet til en 32 skive på søndag og kanskje holdt igjen litt mer på lørdag for en bedre sammenlagttid. Men det er lenge siden jeg har sprekt så var kanskje på tide å få kjenne på den følelsen igjen, ha ha.

Satser på superbein på Ultra'n og en kjempeopplevelse i ny trasé!

Side 2 av 3 1 2 3

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå