Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Byggetråd Production Privee Shan

Byggetråd Production Privee Shan #2200125 01/05/2016 17:23
O
OtP3 Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
O
Har lenge tenkt på å bygge meg en enduro hardtail. Men var fast bestemt på noe lekent, slakt, 160mm vandring, og 26". Endte tilslutt med en Shan ramme med 26" dropout kit, PP headset, PP pressfit kranklager, og PP qr aksel. Kjøpt direkte fra Production Privee. Må si jeg imponert over kvaliteten på rammen, lakken og delene generelt ICON_SMILE

Så kom tiden til å begynne å kjøpe deler, siden jeg ikke er veldig opptatt av vekt, så gikk jeg for en del dh typ deler, noen vil vell si noe av det er overkill men :b
(Lager fullstendig deleliste lengre ned)

Lurte lenge på å gå før pike eller lyrik, men så helst etter noe med 20mm aksel og 35-40 innerben. Så endte med en Fox 36 2015, siden 2016 bare kommer med 15mm aksel.

Begynner å ta form

Ville egentlig gå før en annen dropper post enn RS, men orket ikke vente og fikk litt avslag i butikk. Dette er også første sånn type sykkel jeg har uten kjedefører, så blir interessant om jeg vil miste kjedet. Men har Saint med clutch og raceface nw ring så det skulle vell gå bra sier de :b valgte å gå før xt krank og kassett. Med KMC DLC 10 kjede.

Gjulsettet var noe jeg brukte lang tid på å bestemme meg for, ville opprinnelig ha carbon men slo fra med det når det sikkert kommer til å bli kjørt i filler med tid uansett(kan vedlikeholde hjul btw :b ) i tillegg til å være relativt dyrt. Så endte med det nye DT swiss EX1750 spline. Virker veldig solid, og relativt lett.

Fortsettelse kommer.

Re: Byggetråd Production Privee Shan [Re: OtP3] #2200131 01/05/2016 17:38
O
OtP3 Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
O
Begynner å likne på en sykkel nå

Ikke bestemt bremser her ennå, og må korte ned litt kabler.

Så kom bremsene på plass, fant ut at jeg likegodt kunne dra til med noen skikkelige bremser. Hope Tech 3 V4 med tilsvarende ventilerte rotorer.

Re: Byggetråd Production Privee Shan [Re: OtP3] #2200138 01/05/2016 17:58
O
OtP3 Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
O
Fant ut når jeg monterte bremsene at jeg fikk problemer med adapteren bak. Med tanke på at 26" dropout kitet kompenserer for større hjul (27,5 ramme) blir avstanden mellom caliper og skive endret, så 180 blir altfor lite og 203 blir altfor høy. I utgangspunktet skulle jeg ha trengt en 193 adapter i samme form som min 203 fra Hope.

Det er nok overkill i seg selv å ha 203mm skiver foran og bak, men Hope V4 fantes bare i 203mm. Er jo en dh brems.
Så jeg fant ut at jeg likegjerne kunne bruke en 180mm slx jeg hadde.

"Ferdig" produkt:

Og ett par bilder etter første test tur i dag ICON_SMILE var rimelig vått ute haha

Ganske fornøyd med hvordan den føler, men har ennå ikke fått tatt den skikkelig utfor.

Re: Byggetråd Production Privee Shan [Re: OtP3] #2200140 01/05/2016 18:03
HNK Offline
Besatt
Besatt
Wow, den ble latterlig raff!

Langvandret hardtail er seriøst undervurdert. Grattis

Re: Byggetråd Production Privee Shan [Re: HNK] #2200146 01/05/2016 18:17
O
OtP3 Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
O
Takker. Ganske stoket på hvordan den ble. Gleder meg til å få prøvd den skikkelig ICON_SMILE
Alltid likt hardtail best, men kommer fra bmx og DJ. Hadde en commencial supreme dh før. Var ett beist men er liksom noe annet med hardtail.

Moderator  support