Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Alpe D'Huez - Tour De France

Re: Alpe D'Huez - Tour De France [Re: erling] #2197866 07/07/2015 13:01
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: erling
Vi kommer ned på onsdag kveld. Tenkte å sykle Alpe D'Huez på torsdag. Samt Galibier på søndag. På lørdag er jo rittet. Tror vi labber opp på beina med noen øl i sekken. Greit å slippe og passe på sykkelen under rittet. Vi reiser hjem igjen på mandag.

Men hva skal vi sykle på fredag? Montvernier kanskje?

Skal dere sykla Galiber via Telegraph ? Da kunne dere sykla Montevernier først, og enten
a)syklet par mil nedover til foten av Telegraph og opp til Galiber og t/r til bilen igjen.
b)satt dere inn bilen, kjørt ned til foten av Telegraph og da syklet t/r opp Galiber (7 mil).

Min mening: Skal dere sykla Galiber, så sykle denne varianten. Og Montevernier ? er et smykke av en serpentiner vei, syklet den for 3 dager siden (La Marmotte) og selv tett med folk var skikkelig gøy å tråkke opp der. Skal sykle den igjen en gang, helt klart.

En tur som jeg tror er veldig kul fra BdO er opp til Col du Solud/Villard Notre Dame, fikk ikke med meg gjengen min på denne dagen etter La Marmotte, men syklet første 100 hm og den er kul. Bratt, smal, husk å ha med lys da det er noen trange mørke tuneller der (jeg snudde rett før første). Evt alternative veier til AdH enten via Sarenne (kan kombineres med L2A for lengre tur) eller via Villard Reculas/Huez, flotte veier (som jeg tror er best opp, spesielt Sarenne er nok best opp mht asfalt og skarpe svinger).

Men god tur, skulle gjerne vært der selv...til tross for jeg nettopp var der.

Re: Alpe D'Huez - Tour De France [Re: erling] #2197867 07/07/2015 13:45
G
Gråstein Online
Besatt
Besatt
G
Har du fått med deg raset mellom Alpe d'Huez og Galibier? Tour de France har endret etappe 20 pga et ras som har stengt en tunnel som gjør at det ikke er mulig å sykle feks Telegraph - Galibier - Alpe d'Huez. Er du stødig i fransk kan du google grand tunnel du chambon og se om det er nyheter om åpning. Men det er altså såpass at Touren allerede har gitt opp Galibier - Alpe d'Huez-kombinasjonen.

Når det gjelder selve etappen. Litt avhengig av hvor interessert du er i å være med på festen vs å se etappen. Det er en del kaféer i Huez og andre steder oppover der du kan følge løpet på TV. (Fint hvis det regner også) Når rytterne går inn i bakken er det bare å gå ut døren og vente på action.

Re: Alpe D'Huez - Tour De France [Re: erling] #2197868 08/07/2015 08:48
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Vet ikke om det er mitt innlegg som du svarer eller Erling sitt, men både jeg og flere har vel påpekt at den veien er stengt ja, før i denne tråden. Var der selv for noen dager og syklet La Marmotte og ja, de la om løypa siden tunellen vest for demningen har rast. Når jeg nevner Telegraph-Galiber og skriver bruke bil, så mener jeg kjøre bil over til Maurianne og sykle Montegeniver-Telegraph/Galiber. T/r AdH blir jo som å sykle La Marmotte og tar hele dagen.

Re: Alpe D'Huez - Tour De France [Re: erling] #2197869 09/07/2015 10:24
olechr Offline
More than words
More than words
Den vanlige veien til Galiber er stengt for bil i hvertfall. Usikker om du kommer forbi med sykkel.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Alpe D'Huez - Tour De France [Re: Oddefa] #2197870 21/07/2015 08:18
erling Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Sitat: oddefa
Erling: er dere nede i neste uke/helg, og skal finne ut av dette da. Men veien står som stengt på skilt opp passet og jeg lurer på at den ferge/båt kjøringen kun gjelder lokale og ikke turister. Men med sykkel blir det kanskje noe annet. På en annen side så er det vel nordfra Galiber er "tøft"/riktig.

Fikk du sjekket ut dette?

Re: Alpe D'Huez - Tour De France [Re: erling] #2197871 22/07/2015 06:40
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: erling
Sitat: oddefa
Erling: er dere nede i neste uke/helg, og skal finne ut av dette da. Men veien står som stengt på skilt opp passet og jeg lurer på at den ferge/båt kjøringen kun gjelder lokale og ikke turister. Men med sykkel blir det kanskje noe annet. På en annen side så er det vel nordfra Galiber er "tøft"/riktig.

Fikk du sjekket ut dette?

Sto bare et skilt om at veien var stengt, men sjekket ikke muligheten om ta båten med sykkel. Derimot tok vi bilen over (ca 2 timer) og syklet Telegraph/Galiber fra andre (riktig ?) siden.

Re: Alpe D'Huez - Tour De France [Re: erling] #2197872 28/07/2015 10:23
erling Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Turen gjennomført. Hadde fantastiske dager i BoD. Bodde på camping i telt. Funket fint. Koselig by med bra restauranter. La Romanche ble vår favoritt.

Syklet Alpe d'Huez på torsdag. Grusom bakke. Bratt hele veien og aldri hvile. Ikke veldig stolt av 1,05 opp der. Men er nok for feit for slike bratte bakker. Syklet en veldig fin vei over til Allemont om Reculas og så på Tdf der. Morsomt. Tilbake samme vei,

Dagen etter syklet vi runden om La Garde, Auris og opp over Col Sarenne og ned fra Alpe D'Huez. Knallfin tur. Små fine veier. Og bratt!

På lørdagen labbet vi opp og så på Tdf opp til Alpe D'Huez. Sto på en fin plass ved la Garde. Skikkelig sirkus. Knallmoro!

Siste dagen syklet vil starten av La Marmotte mot Col Glandon. Snudde et stykke før toppen da knær og bein ikke ville mer.

Alt i alt en flott tur. Masse fine fjell å sykle. Men det er bratt. 34/28 utveksling holdt akkurat. Men savnet litt lettere gir nå jeg begynte å bli sliten. Tdf må jo oppleves. Skikkelig sirkus. Tusenvis av syklister på veien overalt. God mat. Hyggelig by. Men litt arrogante franskmenn. De er skremmende dårlig i engelsk. Får lære meg mere frask til neste tur. Da øker nok servicen.

Redigert av erling; 28/07/2015 10:24.

Re: Alpe D'Huez - Tour De France [Re: erling] #2197873 28/07/2015 11:17
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Høres veldig bra ut Erling! Franskmenn kan være litt arrogante ja:)

Re: Alpe D'Huez - Tour De France [Re: erling] #2197874 28/07/2015 12:20
Pett_er Offline
Ringrev
Ringrev
Var det nederlandsk vertskap på La Romance ennå? Den restauranten ble vår favoritt i løpet av de to oppholdene jeg har hatt i Bourg d'Oisans. God mat og vertskap som kunne kommunisere på engelsk. Det var verre med engelsk jo lenger vi kom opp i fjellene, men peking og fekting fungerte også ICON_SMILE

Re: Alpe D'Huez - Tour De France [Re: Pett_er] #2197875 28/07/2015 18:43
erling Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Sitat: Pett_er
Var det nederlandsk vertskap på La Romance ennå? Den restauranten ble vår favoritt i løpet av de to oppholdene jeg har hatt i Bourg d'Oisans. God mat og vertskap som kunne kommunisere på engelsk. Det var verre med engelsk jo lenger vi kom opp i fjellene, men peking og fekting fungerte også ICON_SMILE

Det vet jeg faktisk ikke. Men veldig god mat og rask service. Skal tilbake dit!

Side 2 av 2 1 2

Moderator  support