GodTur-Guiding NOTS: Lillomarka søn 11/5 kl 1000
|
Re: GodTur-Guiding NOTS: Lillomarka søn 11/5 kl 1000
[Re: Lillosti29]
11/05/2014 18:26
|
Lillosti29
OP
Ivrig
|
OP
Ivrig
Tusen takk til alle deltakere. Ekstra takk til guidene Christian og Ole Petter som på kort varsel tok ansvar for grupper på strak arm, og Jonny, Marius og Øyvind som tok sweeper-rollen i hver sin gruppe.
Utrolig taknemling oppgave å få lov til å vise frem marka til så mange blide, dyktige og engasjerte syklister. Dette var rett og slett skikkelig hyggelig.
Alle har vi startet et sted. Vårt første ritt, vår første stitur, vår første fellestur. Synes spesielt debutantene skal få sin ros. Det er tøft, kult og imponerende.
Vi kunne sikkert løst ting bedre. Informasjon om mulige snarveier hjem for slitne syklister/tidsnød etc hadde vært smart. Beklager til de som eventuelt fikk tidsnød mot slutten. Det er vrient å vurdere tempo på en så stor gjeng. Vi var før skjema til første pause, men derifra ble det mer oppstykking pga mer uoversiktlige stidelinger.
Det var en ære å få et slags ansvar for å vise frem noen stier til andre interesserte i dag. Gjør det gjerne igjen!
PS: Alle fotgjengere vi møtte synes det var skikkelig stas å møte så mange syklister. Det er ikke fordi de synes det nødvendigvis er så sinnsykt kult med sykling, men fordi hele bølingen var en enorm dose positiv energi, smil og vennlige "hei" og "god tur".
Takk for turen!
Del stien, skru av Strava
|
|
|
11/05/2014 19:07
|
befe
Veteran
|
Veteran
Nok en gang; Lillomarka skuffet ikke! Takk til alle, og spesielt de hyggelige losene. Jeg var i første gruppe og syns at alt gikk fint. Dårlig vær var spådd, men slik ble det ikke. Været som ble servert var det suverent å sykle i.
Jorden er absolutt ikke flat !
|
|
|
[Re: front biker]
11/05/2014 19:17
|
espenun
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Tusen takk for strålende tur i dag! Jeg tror ikke jeg hadde kjørt en meter av dagens stier tidligere, hadde det veldig hyggelig og kom hjem god og sliten. Dermed var vel GTG-formålet oppnådd! Når det gjelder problemstillingene som Øyvind løfter: Så kan vi ta en diskusjon her på tråden: hva fungerte bra, hva kan gjøres bedre? Tidspunkt? Hvordan skal vi takle så mange deltakere for framtiden? Strengere påmelding (slik at vi kan dimensjonere guider), antallsbegrensning, annet?? Eller tåler folket litt småkaos og ventepauser?? Kjør debatt. Jeg foreslår at vi tar diskusjonen videre i hovedtråden . Jeg har noen tanker, og har begynt å skrive litt der.
Redigert av espenun; 11/05/2014 19:18.
|
|
|
11/05/2014 21:09
|
tron
Besatt
|
Besatt
Takk for fin tur, ja! Artig å prøve noen helt nye stier. Kommer garantert til å oppsøke endel av dem senere i sommer, for endel av dem var virkelig bra! Litt venting ble det, men slik er det alltid på fellesturer, så det må man forvente.
|
|
|
12/05/2014 04:41
|
kjellsy
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Først av alt, takk for dette tilbudet. Dette er et fantastisk opplegg, ikke minst for de som ikke har en klubb eller fast gruppe å sykle med.
Tenkte og komme med noen synspunkter i forbindelse med de problemstillinger som blir skisset. Har vært med å drifte terreng gruppe i for klubb tidligere, og kjenner litt til utfordringene.
1. Det er ikke lett å stille med en god plan når man ikke har anelse om hvor mange som stiller, kommer det 10 og man har 5 guider, går det lett, men stiller det 70 og man har 3 guider kan dette være et problem, så om det ikke er tvungen påmelding, bør det gå ut en sterk oppfordring til folk å melde at de kommer, slik at man er noenlunde forberedt. Påmelding-Ja
2. Forventninger til turen. Dette er skisset som guidete turer. Jeg har ikke fått med meg at dette er turer som skal innebære "treningsøkter" ala intervall, teknisk, tempo etc. Mulig jeg har misset noe. Men jeg har oppfattet dette som en mulighet til å få oppleve nye og gamle områder med kjentmann, som kan vise flotte stier etc i områder som egner seg for sykling av vår karakter. Så oppfordring til deltakere: ikke forvent at dette skal være en treningsøkt, dette bør være en guidet tur. Tempo tilpasses deretter.
3. Grupper: det er uten tvil en fordel at gruppene ikke blir for store, men av og til ikke til å unngå. Det er derfor viktig at NOTS er svært tydelig å fortelle hvilken guide som fører den roligste gruppen, slik at dette blir tydelig for de fremmøtte. På samme måte kan man skisse hvem som tar seg av de med de beste tekniske ferdighetene, og kanskje legge til at tempoet her av og til kan være noe høyere enn i øvrige grupper. Har selv ført grupper med 25 stk i terreng, det er en utfordring, men lar seg gjøre når nivå, ferdigheter og ikke minst FORVENTNINGENE er i noenlunde harmoni. Hvis mulig er det en fordel å finne et møte punkt for samtlige grupper(hvis mulig), slik at de som ønker endring i tempo, ferdighets utfordringer kan skifte gruppe.
4. For guds skyld, ikke sett antalls begrensning! Det utestenger en gruppe som gjerne vil med, erfaringsmessig blir dette ofte ny begynnere, jenter og de som ikke kjenner andre i gruppene fra før. Det er ingen som bevist stenger disse ute, men de har lett for å trekke unna, ikke minst når man merker at samholdet er tett og sterkt blandt de øvrige.
Var ikke selv medlem av Nots tidligere, og litt usikker på gruppen, men etter bonanzan på skullerud, var jeg ikke i tvil, og meldte meg inn samme kveld. Dere gjør en kjempe jobb med disse guidete turene, takk for det.
Utfordringen blir derimot, hva gjør man når dette er over? Vil man legge opp til faste dager hvor men har mulighet til å møte folk fra Nots å sykle sammen med? Eks hver torsdag fra Rustadsaga kl 19. Det trenger ikke nødvendigvis være faste trenere her, eller representanter fra styre, men et fast holde punkt hvor medlemmer fra Nots kan møte opp, for å møte noen med samme interesse, som de kan leke seg rundt på stiene sammen med 1 time eller 2 alt ettersom. Slik at man ikke nødvendigvis er avhengig av å sykle når kompisen kan, eller må sykle alene, for det setter en del begrensninger. Skulle man ønske å teste et dropp eller andre utfordringer, er det kjekt med noen rundt seg om man feiler.
Takk for jobben dere gjør, fikk ikke vært med i Lillo, men gleder meg til neste tur, for da kommer jeg.
mvh kjell.sy -------------------------- Rides hard and fast, so the suffering will end faster! But in the woods and up in the mountain's I slow down, so I can enjoy the ride ! :-)
TREK Superfly FS 9
|
|
|
[Re: kjellsy]
12/05/2014 06:35
|
front biker
Besatt
|
Besatt
Redigert av front biker; 12/05/2014 06:43.
Bli NOTS-medlem! NOTS ivaretar terrengsyklistenes interesser. Se www.nots.no. Gi bidrag til NOTS' stifond Oslomarka - bruk Vipps 13077.
|
|
|
12/05/2014 06:40
|
kjellsy
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Tommel opp, Takk for den flotte jobben dere gjør. :-) @Kjell.sy: mye bra innspill her. Forventningsavklaring er alltid bra. Men det gjelder også til NOTS. Vi er et frivillig styre i et entusiast-miljø - vi har ingen organisasjon med sekretariat og ansatte i ryggen. Så det blir et dilemma hvor mye vi kan ta på oss..................
Redigert av kjellsy; 12/05/2014 06:41.
mvh kjell.sy -------------------------- Rides hard and fast, so the suffering will end faster! But in the woods and up in the mountain's I slow down, so I can enjoy the ride ! :-)
TREK Superfly FS 9
|
|
|
12/05/2014 07:28
|
la1hka
Helt klart
|
Helt klart
Eirik Nøkleby "Velg dine kriger med omhu."
|
|
|
12/05/2014 08:55
|
tron
Besatt
|
Besatt
70 stykker på tur. Jeg så mange kameraer, men ser ingen bilder! Hint, hint!
|
|
|
[Re: tron]
12/05/2014 11:21
|
tmork
Lilloman
|
Lilloman
70 stykker på tur. Jeg så mange kameraer, men ser ingen bilder! Hint, hint! Fra min iPhone
Redigert av tmork; 12/05/2014 11:22.
Lillo-Connoisseur Terje ™ Lostjenesten - Lillomarka
|
|
|
[Re: tmork]
20/05/2014 04:55
|
tais
Ringrev
|
Ringrev
Endelig! Her er kart og sporlogg fra turen. Ut og sykle folkens!
|
|
|