Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 5 av 5 1 2 3 4 5

Gran Canaria i November, noen tips?

Re: Gran Canaria i November, noen tips? [Re: kid loco] #2187969 09/12/2012 17:14
anerz Offline
Veteran
Veteran
Sitat: kid loco

Jeg fikk litt ekkel "Deliverance" følelse gjennom de små tettstedene/gårdene oppi fjellene der, og vi fikk bikkjer etter oss flere ganger.Heldigvis var de største bikkjene tjoret fast med kjetting(tror jeg så en "Perro de presa Canario" i kjetting der oppe, de er ikke greie å få etter seg).

Men alt i alt var dette helt klart den flotteste og råeste turen vi fikk, anbefales!

(altså veien fra San Nicholas de tolentino oppover mot Ayacata, via gc 606)

Vi tok turen der i går (lørdag), en flott langtur fra Maspalomas over til San Nicolas og opp denne berømte dalen. Tok avstikker mot Tejeda og opp på Pico de las Nevas før det ble Ayacata og videre ned til san bartolome og Fataga på vei tilbake til Maspalomas.
16mil totalt, spor.
Anbefaler baguett fra ferskvaredisken på Spar i San Nicolas før man setter kursen mot klatringene, billig og god. Får velge ost og skinke selv ICON_SMILE

Hadde trodd at bakken skulle være enda seigere, men for all del, etter å sittet over en time på lette gir er jeg glad den ikke var en meter lenger. Skulle tross alt ha igjen til de 7 milene som gjennsto på hjemmveien.
Angående bikkjene på noen av de få husene langs veien var jeg glade de fleste hadde solide kjettinger, var et par som var løse da jeg og Øyne passerte likt forbi, ene var litt pågående men skulle nok bare tøffe seg.

Alt i alt, anbefales som en bakke alle som sykler på øya må innom.
Drakk opp nesten 2 flasker fra San Nicolas til toppen ved krysset mot Ayacata/Tejeda, hadde med en ekstra vannflaske på ryggen. Kan nok anbefales det siste på en varm dag.

After climbing a great hill, one only finds that there are many more hills to climb.

Re: Gran Canaria i November, noen tips? [Re: anerz] #2187970 27/12/2012 12:44
asa Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: anerz

Angående bikkjene på noen av de få husene langs veien var jeg glade de fleste hadde solide kjettinger

Tok turen et par dager etter deg. Møtte heldigvis aldri disse bikkjene... Bra stigning på noen av de bakkene. Helt klart et must å ta denne turen når man er på GC.

Side 5 av 5 1 2 3 4 5

Moderator  support