Gran Canaria i November, noen tips?
|
Re: Gran Canaria i November, noen tips?
[Re: Oddarne1]
10/11/2012 20:22
|
bjerkseth
Besatt
|
Besatt
Du skal ikke le av Sushi Mex altså. Ole er kanskje kongen av Mallorca, men han vet hvor du får den beste maten på GC også.
Instagram: @oivindbjerkseth
|
|
|
[Re: bjerkseth]
10/11/2012 21:50
|
sanouka
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Du skal ikke le av Sushi Mex altså. Ole er kanskje kongen av Mallorca, men han vet hvor du får den beste maten på GC også. Uhh-ohh, ikke misforstå. Har aldri betvilt at det ikke var bra, det var bare mixn av konsept som var "noe" uvanlig. En fusion variant av den kunne vært et interessant kokkeprosjekt 
"It never gets easier, you just go faster."
|
|
|
[Re: sanouka]
11/11/2012 22:34
|
olechr
More than words
|
More than words
Du skal ikke le av Sushi Mex altså. Ole er kanskje kongen av Mallorca, men han vet hvor du får den beste maten på GC også. Uhh-ohh, ikke misforstå. Har aldri betvilt at det ikke var bra, det var bare mixn av konsept som var "noe" uvanlig. En fusion variant av den kunne vært et interessant kokkeprosjekt He he første gangen jeg var der så tenkte jeg shit dette blir vel feil. Men sushien er der skikkelig bra. Når det gjelder at det er marked der for flere gode resturanter er jeg litt i tvil. Der nede syntes de fleste det er døds stas å spise på steder med plaststoler, skjeer som er flate (å så gøy) eller ketchup flasker med rød hyssing slik at man trur de spyler ketchup på deg. Satan som jeg hater slike "resturanter". Men i meloneras er det stort sett bra mat. Puerto Rico stort sett dårlig.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
15/11/2012 22:42
|
o-five
Avhengig
|
Avhengig
http://news.canary-travels.com/2011/02/top-recommended-restaurants-in-gran.htmlHappy Valley i Puerto Rico er kongebra...men kjør take away for senteret er stress! Samsara i Meloneras er en spennende reise; speisa servitører (bl.a. 1 albino!?) og spirituell stemning og MYE goood mat! Testet forøvrig ny topptur dette året; onsdagsturen som går mot øst. Veldig bra tur, men holder en knapp på fredagen. Hjalp vel ikke at det kun var tyskere med på denne turen...ble litt viggo;)
Surfin' the turf
|
|
|
16/11/2012 05:27
|
sanouka
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg kontakter onsdagsklubben i maspalomas da el? Sitter en GC utgave av Christian Baron som ønsker velkommen og hvis det off season så blir det invitert til ølsamling på maspalomas svar på schous.
|
|
|
[Re: o-five]
16/11/2012 10:07
|
olechr
More than words
|
More than words
http://news.canary-travels.com/2011/02/top-recommended-restaurants-in-gran.htmlHappy Valley i Puerto Rico er kongebra...men kjør take away for senteret er stress! Samsara i Meloneras er en spennende reise; speisa servitører (bl.a. 1 albino!?) og spirituell stemning og MYE goood mat! Testet forøvrig ny topptur dette året; onsdagsturen som går mot øst. Veldig bra tur, men holder en knapp på fredagen. Hjalp vel ikke at det kun var tyskere med på denne turen...ble litt viggo;) Happy Valley har faktisk bra mat ja. Men orker ikke å sitte på det senteret :-) Ellers har jeg testet flere på den topplista der. Og ja smaken er forskjellige fra person til person. Men den ene der syntes jeg dirkete var dårlig selv om den var anbefalt i diverse Kanari blader.
|
|
|
17/11/2012 08:29
|
o-five
Avhengig
|
Avhengig
Jeg kontakter onsdagsklubben i maspalomas da el? Sitter en GC utgave av Christian Baron som ønsker velkommen og hvis det off season så blir det invitert til ølsamling på maspalomas svar på schous. Det hadde jo vært toppen av Kanari, men jeg snakket altså om tur med FreeMotion  PS. Litt irriterende at de aldri vil oppgradere sykkel til Claymore...noen som har fått leid en slik noen gang?
Surfin' the turf
|
|
|
[Re: o-five]
17/11/2012 08:49
|
vortex surfer
Ivrig
|
Ivrig
Hvordan er turene med Free Motion? Blir det mye venting og sulling pga ugjevnt nivå? Jeg skal ned dit i feb, og tenker å hive meg på noen turer.
|
|
|
17/11/2012 09:21
|
MHH
Ringrev
|
Ringrev
Jeg var med der i 2010 og storkoste meg. De skriver at de vanskeligste turene er for eksperter for å sile. Jeg synes ikke det ble mye venting. Det er jo dessuten greit nok å vente et sted med FANTASTISK utsikt og deilig klima. Jeg skal ned igjen i januar og sykle Chira Trail
|
|
|
[Re: vortex surfer]
17/11/2012 18:57
|
o-five
Avhengig
|
Avhengig
Hvordan er turene med Free Motion? Blir det mye venting og sulling pga ugjevnt nivå? Jeg skal ned dit i feb, og tenker å hive meg på noen turer. Bare gå for "Expert only" turene. Der er nivået godt og turene fantastiske. Ikke noe å tenke på...god tur!
Surfin' the turf
|
|
|
17/11/2012 20:05
|
sanouka
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Skal egentlig ned med kona og kompromisset er landeveissykling på morgenen/formiddag, men en av dagene skal jeg enten på chira eller las nieves. Hvis man må velge hva anbefales på det aller sterkeste, eller er det kanskje ett fett? Jeg er vant til teknisk terreng......også nedover.
|
|
|
17/11/2012 21:03
|
o-five
Avhengig
|
Avhengig
Skal egentlig ned med kona og kompromisset er landeveissykling på morgenen/formiddag, men en av dagene skal jeg enten på chira eller las nieves. Hvis man må velge hva anbefales på det aller sterkeste, eller er det kanskje ett fett? Jeg er vant til teknisk terreng......også nedover. Har ikke testet chira, men turen som heter Northern trails har jeg kjørt noen ganger og den anbefales varmt! Guayadeque trails er også en vinner!
Surfin' the turf
|
|
|
17/11/2012 21:27
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Las Nieves er også en vinner, spesielt hvis en hiver seg rett ut fra stien på toppen!
|
|
|
[Re: Oddefa]
17/11/2012 23:51
|
sanouka
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Las Nieves er også en vinner, spesielt hvis en hiver seg rett ut fra stien på toppen! er d d freemotion gjør?
|
|
|
18/11/2012 00:07
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Las Nieves er også en vinner, spesielt hvis en hiver seg rett ut fra stien på toppen! er d d freemotion gjør? De gjør vel en variant, men vi syklet på eget initiativ etter tips her fra forumet, tror den turen som Free Motion har fra toppen er litt snillere i start og siste del. Mulige Frontbiker vet det, for han mener jeg har syklet den. Søk etter Gran Canaria tråd fra 2011, tror det ligger både linker og diskusjoner der. Men vi leide sykler og transport opp av Free Motion (Meloneras). De var litt skeptisk til den ruta vi valgte, da de mente den var vel steinete/teknisk, vi bare henviste til den ekstremt tekniske kompisrunden i Elverum og at vi syklet den lett uten fotisett. Da var det greit he he. Men den ruta vi valgte var perfekt for Jekyll type sykkel, men Claymore vil nok være vel så bra, til tross for at vi også syklet ca 800 hm oppover (hadde klart oss med mindre, men vi hadde lyst til å teste ut en sti på kartet, ikke det smarteste da vi endte i en tørrlagt elveleie med masse kaktuser og alle pukterte på samme kvm, kom "hjem" ca kl 20, da hadde det vært mørkt i ca 2 timer, klassiker).
Redigert av oddefa; 18/11/2012 00:08.
|
|
|
18/11/2012 00:55
|
sanouka
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Las Nieves er også en vinner, spesielt hvis en hiver seg rett ut fra stien på toppen! er d d freemotion gjør? De gjør vel en variant, men vi syklet på eget initiativ etter tips her fra forumet, tror den turen som Free Motion har fra toppen er litt snillere i start og siste del. Mulige Frontbiker vet det, for han mener jeg har syklet den. Søk etter Gran Canaria tråd fra 2011, tror det ligger både linker og diskusjoner der. Men vi leide sykler og transport opp av Free Motion (Meloneras). De var litt skeptisk til den ruta vi valgte, da de mente den var vel steinete/teknisk, vi bare henviste til den ekstremt tekniske kompisrunden i Elverum og at vi syklet den lett uten fotisett. Da var det greit he he. Men den ruta vi valgte var perfekt for Jekyll type sykkel, men Claymore vil nok være vel så bra, til tross for at vi også syklet ca 800 hm oppover (hadde klart oss med mindre, men vi hadde lyst til å teste ut en sti på kartet, ikke det smarteste da vi endte i en tørrlagt elveleie med masse kaktuser og alle pukterte på samme kvm, kom "hjem" ca kl 20, da hadde det vært mørkt i ca 2 timer, klassiker). Ja jeg får jo (som kjent) nok knot her oppe på berget så da velger jeg flyten på standard turen isåfall. 
|
|
|
18/11/2012 11:40
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Men var ikke mye knot den ruten vi syklet heller da, kun litt teknisk nedover noen partier. Men er en alene eller få så bør en selvsagt hive seg med på Free Motion turen! Stor opplevelse sykkelmessig, men og en stor naturopplevelse.
|
|
|
18/11/2012 13:26
|
sanouka
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Men var ikke mye knot den ruten vi syklet heller da, kun litt teknisk nedover noen partier. Men er en alene eller få så bør en selvsagt hive seg med på Free Motion turen! Stor opplevelse sykkelmessig, men og en stor naturopplevelse. Siden dette er en "kjærestetur" med kona og jeg helst lar henne ligge igjen ved poolen når jeg skal sykle så blir det organisert tur. Det blir sikkert bra 
Redigert av sanouka; 18/11/2012 13:27.
|
|
|
18/11/2012 20:06
|
o-five
Avhengig
|
Avhengig
Las Nieves er også en vinner, spesielt hvis en hiver seg rett ut fra stien på toppen! er d d freemotion gjør? Ja, begge turene jeg referer til går ut fra toppen av GC ca. 1950 moh. Og helt enig med oddfa; naturopplevelsen er grand!!!
Surfin' the turf
|
|
|
18/11/2012 20:25
|
sanouka
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Gode tips her inne nå altså. Det blir en av tre Chira, Northern eller Pico. Jeg tror det blir en av de to første siden det ser ut som om det er mye fireroad på Pico (?) På denne turen så kan det kanskje være like greit med den AM 29er som kommer som førstevalget og ikke jekyllen kanskje?
|
|
|
18/11/2012 20:50
|
kid loco
Entusiast
|
Entusiast
Fem dager til avreise:-) Vi er tre stk som bor i playa del ingles mellom 23.11-7.12. Planen er mange mil og høydemeter på racer. Undertegnede håper på minst en tur med free-motion(nothern trail tenker jeg), ellers landevei. Ensomme ryttere eller andre er hjertelig velkommne til å joine oss! Tempoet blir for det meste rolig langkjøring med (flere) kaffestopp.
"anybody who rides a bike is a friend of mine" -gary fisher-
|
|
|
18/11/2012 21:40
|
sanouka
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
I motsetning til dere som skal på en litt trist kompistur så er jeg heldigere og reiser med kona. Ikke noe gæærnt med kona, men noe sykkelselskap er hun (heldigvis) ikke. Jeg kommer primært til å sykle et par timer på morgenen, men har planer om en eller annen stitur iløpet av uka, pluss at jeg fabler om å ta en skikkelig klatrerunde på ræsern. Tror det var Ayacata den het. Hvis noe av dette er noe som ser ut som kan sammenfalle med deres planer vil jeg gjerne få lov til å henge meg på. Obs obs, Ikke noen klatregeit, har noen kg for mye selv om jeg bare spiser mørk sjokkis, drikker cola og snuser 
|
|
|
18/11/2012 23:08
|
front biker
Besatt
|
Besatt
Las Nieves er også en vinner, spesielt hvis en hiver seg rett ut fra stien på toppen! er d d freemotion gjør? Free Motion kjører er snillerer runde fra toppen, men turen som helhet er meget bra. Jeg var med for 3 år siden også, og det var noen små variasjoner på turen ift da. Turen fra Pico de las Nieves er vel middels krevende teknisk sett. Men i min gruppe var det vanskelig nok til at en del måtte ut og trille litt. Ingen her på forumet som vil lide en slik skjebne, selvfølgelig. Jeg syklet "fullt program" mandag-fredag, og tok de lange variantene. Det ble en bra trenignsuke. Husker ikke helt programmet i detalj (er jo en uke siden jeg kom hjem...), men tror det var torsdagsturen som var mest krevende. Et par korte partier der selv guiden hadde litt problemer. Har en bunke bilder og noen videosnutter. Legger ut når jeg får skikk på Photobucket-kontoen min, og jeg får tid.
Bli NOTS-medlem! NOTS ivaretar terrengsyklistenes interesser. Se www.nots.no. Gi bidrag til NOTS' stifond Oslomarka - bruk Vipps 13077.
|
|
|
[Re: front biker]
19/11/2012 08:22
|
asa
Entusiast
|
Entusiast
front biker: Vet du om Jordie Bago er guide der i år?
|
|
|
19/11/2012 16:00
|
kid loco
Entusiast
|
Entusiast
"anybody who rides a bike is a friend of mine" -gary fisher-
|
|
|
20/11/2012 23:13
|
RS9100
Medlem
|
Medlem
Var med Free-motion på en rolig tur rundt Grand Canyon, man 19.nov. Blir garantert å ta flere turen, hvis jeg reiser til GC igjen. Trivelig guide (Andy fra Østerrike), proft opplegg og gode sykler. Anbefales!
For gammel for park, for redd for DH..
|
|
|
[Re: kid loco]
22/11/2012 21:36
|
daktari
Ringrev
|
Ringrev
Jeg skal nedover med 3 småtasser og kona lør 24.nov. Tviler dessverre på noe sykling denne gangen - ingen besteforeldre på turen... Ad guidete turer: Chira trails har jeg syklet på egen hånd. Veldig trivelig og spektakulær, passe teknisk. Jekyll er litt for tung sykkel - jeg tok den på en Rush i sin tid, siste 2/3 går lett på Flash 29er. Pico-hovedturen er morsom, da er Jekyll godt valg siden det er mye bratt og mange trappetrinn. Jeg har bare tatt den uoffisielle versjonen, øvre del filmet her: http://youtu.be/i5GVctX9dHc Fra Cruz Grande til San bartolome er det veldig mye trappetrinn. Etter det veldig mye kjedelig asfalt og grus. Derfor kan den ultimate turen kan være å ta øverste del fra Pico d l Nieves og så fortsette Chira trail fra Cruz grande. På kartene ser Northern trails og den (nye?) Guyadaqa bra ut, men de har jeg ikke prøvd.
Lykkelig på sti i mer enn 25 år!
|
|
|
[Re: daktari]
23/11/2012 13:03
|
Treig
Fersking
|
Fersking
Hei.Reiser ned til Gran Canaria med kone og barn 1-14.12. Har tenkt å ta med egen sykkel (racer) og planen er å få syklet hver dag. Har tidl. leigt sykkel på FreeMotion, men tror det blir kjekkere med egen sykkel?! Har dere andre med egen sykkel eller leiger dere? Er det noen som pleier å være med på FreeMotion sine landeveisturer eller er det bare terrengturene som lokker?
|
|
|
23/11/2012 13:15
|
olechr
More than words
|
More than words
Kommer litt an på hvilket flyselskap du reiser med. Men jeg liker å ha med egen sykkel uansett egentlig.
Er såpass lett å finne de fine turene der nede at jeg hadde ikke giddet å bruke penger på guide på racer tur.
|
|
|
[Re: olechr]
23/11/2012 13:41
|
Treig
Fersking
|
Fersking
Kommer litt an på hvilket flyselskap du reiser med. Men jeg liker å ha med egen sykkel uansett egentlig.
Er såpass lett å finne de fine turene der nede at jeg hadde ikke giddet å bruke penger på guide på racer tur. Takk for svar olechr. Var inne på hjemmesiden din og såg fleire fine turer. Eg reiser fra H-sund med Norwegian og tror eg tar med min egen sykkel. Muligens så leiger eg en terrengsykkel en dag eller to for å få litt omveksling.Flott kjørt på Gotland, kjører sjølv enduro å er imponert over rundetidene dine.
|
|
|
|
|