Gran Canaria i November, noen tips?
|
Re: Gran Canaria i November, noen tips?
[Re: kid loco]
23/11/2012 14:52
|
Stuf
Entusiast
|
Entusiast
Fem dager til avreise:-) Vi er tre stk som bor i playa del ingles mellom 23.11-7.12. Planen er mange mil og høydemeter på racer. Undertegnede håper på minst en tur med free-motion(nothern trail tenker jeg), ellers landevei. Ensomme ryttere eller andre er hjertelig velkommne til å joine oss! Tempoet blir for det meste rolig langkjøring med (flere) kaffestopp. Har akkurat avsluttet en 3 ukers periode med to uker på reise i Spania / USA med arbeid til alle døgnets tider og denne uke hjemme på kontoret der jeg nå har passert 67 timers arbeid  I denne perioden har jeg hatt en spinningøkt og en løpetur på tredemølle, kroppen forfaller. Da er det godt å vite at det nå er helg og at jeg reiser til Grand Canaria på mandag for å være der en uke  . Reiser med kone og et vennepar, damene skal på Amadores, gutta har leid landeveissykler på Free-Motion i 7 dager. Planlegger også en dag med guidet terrengtur, og da er torsdag (Soria-Veneguera Trails) eller fredag (Pico el Northern Trails) de mest aktuelle dagene. Hvis det er noen som planlegger landeveisturer eller ønsker følge, send en PM, så blir vi med. Vi bor i Taurodalen men det er enkelt å møtes andre steder. Denne uken har jeg sett frem til lenge, jeg gleder meg?
|
|
|
[Re: Treig]
23/11/2012 16:32
|
olechr
More than words
|
More than words
Kommer litt an på hvilket flyselskap du reiser med. Men jeg liker å ha med egen sykkel uansett egentlig.
Er såpass lett å finne de fine turene der nede at jeg hadde ikke giddet å bruke penger på guide på racer tur. Takk for svar olechr. Var inne på hjemmesiden din og såg fleire fine turer. Eg reiser fra H-sund med Norwegian og tror eg tar med min egen sykkel. Muligens så leiger eg en terrengsykkel en dag eller to for å få litt omveksling.Flott kjørt på Gotland, kjører sjølv enduro å er imponert over rundetidene dine. Norwegian da er det bare å ta egen sykkel. He he er fortsatt irritert på meg selv etter Gotland. Irriterer meg noe grenseløst at jeg var så pudding og ikke turte litt mer etter de 2 frøste rundene. Men med 25 timer kjøring når det var 8 år siden sist ble litt i underkant. Neste år blir det nok et nytt forsøk men da med annen sykkel og litt mer kjøring. Var du med i år?
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
[Re: olechr]
23/11/2012 19:43
|
Treig
Fersking
|
Fersking
Kommer litt an på hvilket flyselskap du reiser med. Men jeg liker å ha med egen sykkel uansett egentlig.
Er såpass lett å finne de fine turene der nede at jeg hadde ikke giddet å bruke penger på guide på racer tur. Takk for svar olechr. Var inne på hjemmesiden din og såg fleire fine turer. Eg reiser fra H-sund med Norwegian og tror eg tar med min egen sykkel. Muligens så leiger eg en terrengsykkel en dag eller to for å få litt omveksling.Flott kjørt på Gotland, kjører sjølv enduro å er imponert over rundetidene dine. Norwegian da er det bare å ta egen sykkel. He he er fortsatt irritert på meg selv etter Gotland. Irriterer meg noe grenseløst at jeg var så pudding og ikke turte litt mer etter de 2 frøste rundene. Men med 25 timer kjøring når det var 8 år siden sist ble litt i underkant. Neste år blir det nok et nytt forsøk men da med annen sykkel og litt mer kjøring. Var du med i år? Var ikke med i år. Prøver få med meg alle NC-løp men bor på vestlandet så det blir lang kjørevei til de fleste løp. Godt gjort med kun 25 timer på sykkeln men så er du vel i rimelig god form.Du får satse på enduro etter sykkelkarrieren din, som du selv vet er det vanskelig og kombinere pga skader,tid og penger.
|
|
|
[Re: Oddarne1]
23/11/2012 21:53
|
kjetilraknerud
Medlem
|
Medlem
Dere som har vært med Free Motion på landeveisturer; hva slags nivå bør man være på for å være med? Jeg skal til GC (Maspalomas) 5. desember og har leid sykkel for en uke for å kose meg på landeveien. Er på ingen måte i superform, men vurderer å prøve meg på en guidet tur fremfor å sykle alene alle dager. Etter det jeg kan se av nettsidene er turen på torsdag (Monte Leon, 42 km) relativt lett, og kanskje en fin måte å teste beina på. Jeg syklet Bergen-Voss på 6:17, tror dere jeg klarer å holde følge med vinterform?
|
|
|
30/11/2012 14:13
|
sanouka
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jupps, da var jeg tilbake etter ei uke. Helt genialt!! På denne tiden av året har det kun dreid seg om snø og endeløs søking etter de første puddersvingene for min del, men jeg må innrømme at i et par (svake) øyeblikk vurderte jeg å selge alt skistasjet og stisyklene mine og kun ligge på landeveien i kort kort og kun nyte sola, varmen og de lokale vannhullene.....jeg hadde "helt" glemt hvor fett det er å ligge lydløst på en responsiv og lett raser og bare skli avgårde tom oppover  Jeg fikk leid meg en super six (eller noe sånn) på Freemotion som funka helt flawless. Jeg fikk den uten å ha forhåndsbestilt, men jeg tror at hvis man reiser noe tidligere enn meg så vil en forhåndsbestilling være lurt. Det ble ikke noen stitur, da det ikke var nok deltakere på noen av turene den uka jeg var der, men som nevnt tidligere digga jeg rasern så det gjorde ikke noe. Vi bodde i et slitent condo opplegg rett over Campo Internacional i Maspalomas og det kommer vi ikke til å gjøre neste gang for å si det sånn. Vi kommer til å fly ned og booke oss inn privat i Puerto Mogan. Dette blir ikke helt optimalt mtp syklinga iom det ikke ligger midt i smørøyet for alle turene, men gir allikevel et bra utgpkt for landeveissyklinga og hvis man skal på stitur en dag så får man improvisere litt med leiebil/taxi eller buss inn til Ingles.....det er tross alt ikke så jævlig langt unna. Når dette er sagt så blir det Mogan fordi landsbyen er pittoresk, koselig og veldig mye mer avslappet enn stresset oppe i spesielt Ingles med sine masete afrikanske juggelselgere, utrolig slitsomme timeshare selgere og endeløse caipoeira flikkflakker, men om jeg hadde skullet ned for å sykle som pri nr 1 så hadde jeg gjort som OleChr og booka meg inn i Meloneras som tross alt var ganske okay, evt i golfkomplekset i nedre del av Campo Internacional. Maten var helt upåklagelig de stedene vi spiste i Meloneras og Puerto Mogan. Min konklusjon er at spanjolene kan sin grill, sitt kjøtt, sin fisk og kaffe og med litt kritisk sans når restaurant skal velges ut så får man absolutt bra greier fra tradisjonskjøkkenet. Om noen for min del pekte seg ut så må det være El Toro helt ytterst ute på promenaden mot sanddynene i Meloneras. Det ser (som ofte) ved første øyekast ikke noe særlig ut med litt slitte brune møbler og reklame for gatekjøkken og take away, men når man ser litt nærmere etter så henger råvarene ute i glassmonter og de staute karene på kjøkkenet svinger kjøttøksa med autoritet og yrkesstolthet. Jeg tror ikke det var så langt unna at det pattelammet kotelettene mine var tatt fra,som forøvrig hadde akkurat den gode sprø grillskorpen og ble servert med de riktige kanariske sausene, var blitt slaktet på kjøkkenet  Som sagt helt genialt allerede på første forsøk, med de justeringene jeg kommer til å gjøre neste gang så kommer dette til å bli en tradisjon for kona og meg.
"It never gets easier, you just go faster."
|
|
|
30/11/2012 14:47
|
olechr
More than words
|
More than words
Puerto mogan er fint sted å bo hvis man skal være der en uke. Hyggelig uten alle klokkenegerne.
|
|
|
[Re: olechr]
30/11/2012 16:20
|
sanouka
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Puerto mogan er fint sted å bo hvis man skal være der en uke. Hyggelig uten alle klokkenegerne. Ja huff og huff. Kona liker å gå tur så første dagen ville hun ut å gå tur for å gjøre seg kjent. Jeg ble med, og vi tenkte at Ingles var greit å gå til først siden jeg da kunne fikse sykkel på freemotion samtidig. Etter å ha vært og ordna med sykkel og når vi kom ned på promenaden der så tenkte jeg at dette her omreisende dårlige sirkuset kunne bli jævlig slitsomt. Etter å ha spist en lunsj med jungeltrommer, flikkflakker, klokkeselgere og timeshareselgere som bak/forgrunnsstøy fant vi ut at det så hyggeligere ut å gå til Meloneras via "ørkenen". Vi gikk litt feil og havnet midt i et nudist gay-cruising område hvor det sto nakne menn ved hver en busk og myste mot hverandre....haha ikke er jeg mye homofob, men da sleit jeg litt gitt. Vel inne i Meloneras tok det ikke lang tid før vi forsto at vibben var ganske annerledes enn på Ingles og etter et glass vin på boulevarden var vi riktig så glade. Dagen etter når jeg sykla til Mogan så ble jeg om ikke stoka så ihvertfall ganske overrasket over hvor koselig og avslappet det var og etter noen turer dit, litt sightseeing med bil rundt øya og noen kvelder i Meloneras så synes ihvertfall vi at GC har et ufortjent dårlig rykte. Det gjelder som sagt bare å styre unna Ingles og visse steder på nudist stranda 
|
|
|
30/11/2012 16:22
|
olechr
More than words
|
More than words
Helt enig. Styrer mann unna der det er værst så er øya riktig så hyggelig.
|
|
|
30/11/2012 20:01
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Vakkert Sanouka, morsom lesing og nesten identisk med min førstegangs opplevelse i fjor. Da dro jeg mest for å være god kompis, da en kamerat av meg hadde mast i noen år og jeg følte han fortjente selskap da han har blitt med meg på flere alpeturer. Men lo av meg selv på veien til Gardemoen for sydentur, hadde jeg aldri trodd, heller langhelg i Alpene i Desember. Men opp de første kneikene etter Sonnenland (Maspalomas), etter ca 5 min sykling skjønte jeg at dette er bedre en skiløyper med småstein i he he.
Gleder meg, om en uke har vi hatt første sykkeldag. Skulle egentlig være en uke (Charter), men forlenger den med 4-5 dager (har noe avsp jeg må ta likevel + billig bo og billig fly med Norwegiane opp). Nå bor vi i Meloneras første uken (like ved Free Motion der). Mens siste dagene blir det Ingles og Green Park. Kort til strand, veier og Free Motion i Ingles. Veldig billig og sentralt, men skeptisk til standard, bråk og ståk men får nå sett hvordan det er også. Noen bodd på Green Park ? Enten er folk veldig happy med Green Park eller ikke ser jeg på nettet. Fordelen med kort vei til Free Motion mht sykle (og levere) på avreisedagen er en fordel.
Selv har jeg med egen sykkel i år, i fjor leide jeg. Funket veldig bra med leiesykkel, men har veldig lyst å bruke egen sykkel.
Olechr; sender deg en sms en dag før avreise slik at du har mitt tlfnr. Hva slags tur tenker du deg, siden dette blir første dagen din og den siste (og 6e for de(og meg) jeg reiser med ?(jeg er der som sagt 5 dager til, sammen med kjæresten min som kommer ned 12.12 og sykler fra dagen etter)!
Mål på de 6 dagene er rundt øya, opp den bratte (GC 606) fra demningen (etter ST Nicolas) mot Ayacata, og en topptur til Las Neves (høyeste punktet på øya). De to første målene kan muligens kombineres hvis en overlever den klatringen. Ellers blir det 2 kortere dager (Sora en av de) og forhåpentligvis en dag på terrengsykkel (men ikke fått go fra Free Motion enda om det er ok med å leie 5 sykler på en dag).
|
|
|
[Re: Oddefa]
30/11/2012 20:11
|
olechr
More than words
|
More than words
Vakkert Sanouka, morsom lesing og nesten identisk med min førstegangs opplevelse i fjor. Da dro jeg mest for å være god kompis, da en kamerat av meg hadde mast i noen år og jeg følte han fortjente selskap da han har blitt med meg på flere alpeturer. Men lo av meg selv på veien til Gardemoen for sydentur, hadde jeg aldri trodd, heller langhelg i Alpene i Desember. Men opp de første kneikene etter Sonnenland (Maspalomas), etter ca 5 min sykling skjønte jeg at dette er bedre en skiløyper med småstein i he he.
Gleder meg, om en uke har vi hatt første sykkeldag. Skulle egentlig være en uke (Charter), men forlenger den med 4-5 dager (har noe avsp jeg må ta likevel + billig bo og billig fly med Norwegiane opp). Nå bor vi i Meloneras første uken (like ved Free Motion der). Mens siste dagene blir det Ingles og Green Park. Kort til strand, veier og Free Motion i Ingles. Veldig billig og sentralt, men skeptisk til standard, bråk og ståk men får nå sett hvordan det er også. Noen bodd på Green Park ? Enten er folk veldig happy med Green Park eller ikke ser jeg på nettet. Fordelen med kort vei til Free Motion mht sykle (og levere) på avreisedagen er en fordel.
Selv har jeg med egen sykkel i år, i fjor leide jeg. Funket veldig bra med leiesykkel, men har veldig lyst å bruke egen sykkel.
Olechr; sender deg en sms en dag før avreise slik at du har mitt tlfnr. Hva slags tur tenker du deg, siden dette blir første dagen din og den siste (og 6e for de(og meg) jeg reiser med ?(jeg er der som sagt 5 dager til, sammen med kjæresten min som kommer ned 12.12 og sykler fra dagen etter)!
Mål på de 6 dagene er rundt øya, opp den bratte (GC 606) fra demningen (etter ST Nicolas) mot Ayacata, og en topptur til Las Neves (høyeste punktet på øya). De to første målene kan muligens kombineres hvis en overlever den klatringen. Ellers blir det 2 kortere dager (Sora en av de) og forhåpentligvis en dag på terrengsykkel (men ikke fått go fra Free Motion enda om det er ok med å leie 5 sykler på en dag).
Jeg blir med på det meste. Jeg har tenkt å kjøre terreng når jeg er der nede i tillegg til landevei.
Redigert av olechr; 30/11/2012 20:11.
|
|
|
02/12/2012 11:06
|
asa
Entusiast
|
Entusiast
opp den bratte (GC 606) fra demningen (etter ST Nicolas) mot Ayacata, og en topptur til Las Neves (høyeste punktet på øya).
Den turen er skikkelig rå. Tok den i fjor og gledegruer meg til å ta den i år:) åssen utveksling kjører du med?
|
|
|
02/12/2012 11:54
|
M.R.Schjøtt
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Ned fra San Bartolomé finnes det en god del stier som på knustørt føre er drøye. Har bare sett dem fra landeveien, men skal vel ned en gang "to rip the trail apart"! 
Marcus Weapon of choice Cannondale Jekyll 3
|
|
|
[Re: asa]
02/12/2012 12:41
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
opp den bratte (GC 606) fra demningen (etter ST Nicolas) mot Ayacata, og en topptur til Las Neves (høyeste punktet på øya).
Den turen er skikkelig rå. Tok den i fjor og gledegruer meg til å ta den i år:) åssen utveksling kjører du med? Kjører 11-28 + kompakt, men syklet den ikke i fjor, vi bare så den på vei opp til Artenara (og videre tilbake til Ayacata derfra, hvor en treffer på 606 igjen). Siden planen var opp der så ble det bare med å se på den sykt bratte starten(fantastisk tur foresten og anbefalles også, litt sånn Ringenes Herre feeling først og deretter de koselige landsbyene med hus rett inn i fjellet). Ca mange høydemetre er det som er sykt bratt ? (før det "flater" ut ?). En annen bratt bakke som vi kjørte var på andre siden (flyplasssiden), rett opp fra Igningo og ryggen opp mot toppen, midtpartiet der er skikkelig fyllesykling bratt, sjangling av en annen verden, var slik at vi lo og gråt om en an.
Redigert av oddefa; 02/12/2012 12:41.
|
|
|
03/12/2012 18:48
|
asa
Entusiast
|
Entusiast
Den første "kneika" er vel et par km, før det bikker ned et par km, men det gir seg ikke der det kommer "vegger" etter det også. Kan være lurt å ha med ekstra vann på baklomma ettersom det ikke er noe "vannhull" på lenge...
|
|
|
04/12/2012 06:57
|
ziggi
Entusiast
|
Entusiast
Syklet den turen om St. Nicolas til Ayacata for et par uker siden. Hvis jeg ikke huser feil så er det rett under 1100 høydemeter på 1 mil.
|
|
|
[Re: ziggi]
04/12/2012 08:28
|
asa
Entusiast
|
Entusiast
Stemmer sikkert det. Jeg mener at hele turen fra/til Maspalomas hadde i overkant av 4000 høydemeter og 15 mil...
|
|
|
04/12/2012 08:55
|
sanouka
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Stemmer sikkert det. Jeg mener at hele turen fra/til Maspalomas hadde i overkant av 4000 høydemeter og 15 mil... Hæhæ Hvis man sykler via bartolome hjem igjen, uten å vite hva somligger foran, i godt driv og skikkelig happy for flyten så synker vel entusiasmen betraktelig med stigningen en mil før maspalomas......den ser ikke god ut etter 3800 hm og en hel dag sykkel altså 
|
|
|
[Re: sanouka]
04/12/2012 11:14
|
asa
Entusiast
|
Entusiast
he he, nei...
men man kan slippe billigere unna ved å ta rett ned via Soria...
|
|
|
04/12/2012 12:05
|
sanouka
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
he he, nei...
men man kan slippe billigere unna ved å ta rett ned via Soria... Hysj 
|
|
|
[Re: sanouka]
04/12/2012 12:18
|
bjerkseth
Besatt
|
Besatt
Stemmer sikkert det. Jeg mener at hele turen fra/til Maspalomas hadde i overkant av 4000 høydemeter og 15 mil... Hæhæ Hvis man sykler via bartolome hjem igjen, uten å vite hva somligger foran, i godt driv og skikkelig happy for flyten så synker vel entusiasmen betraktelig med stigningen en mil før maspalomas......den ser ikke god ut etter 3800 hm og en hel dag sykkel altså 3200 høydemeter med start og mål i Maspalomas er det korrekte. Ikke at det gjør turen til lett av den grunn da 
Instagram: @oivindbjerkseth
|
|
|
[Re: bjerkseth]
04/12/2012 16:22
|
asa
Entusiast
|
Entusiast
Er det ink Pico de Las Nieves?
|
|
|
04/12/2012 20:34
|
olechr
More than words
|
More than words
|
|
|
05/12/2012 14:26
|
anerz
Veteran
|
Veteran
En annen bratt bakke som vi kjørte var på andre siden (flyplasssiden), rett opp fra Igningo og ryggen opp mot toppen, midtpartiet der er skikkelig fyllesykling bratt, sjangling av en annen verden, var slik at vi lo og gråt om en an.
Som jeg hatet den strekningen i fjor  Startet med skikkelig dårlig oppladning til turen, noen dager før avreise fra Norge var først jeg syk, så kastet dattera mi(da 2,5år) opp natta 2 dager før avreise så jeg hadde en våkenatt med henne for å sitte klar med bøtte. På plass på GC startet vi 1.dagen med å sykle fra Maspalomas via Mogan opp til Ayacata, gikk vel rett og slett tom opp bakkene der, helt i kjelleren da vi stoppet å spise på toppen. Tror ikke jeg greide å spise noe heller  Dagen etter møtte vi denne "veggen" på vei oppover fra Ingenio, med 25 på letteste drevet ble det mye styrketråkk og fyllesykling ja, hver sving ble et nytt mål på vei oppover. Drar nedover i morgen med litt bedre oppladning, forhåpentligvis. Flere timer på sykkel i høst månedene og mindre sykdom i huset sørger nok for en bedre start. Blir gøy med bakker, både opp og ned
After climbing a great hill, one only finds that there are many more hills to climb.
|
|
|
[Re: anerz]
05/12/2012 20:45
|
lrm
Maratonmannen
|
Maratonmannen
For de som vil sykle terreneg på Gran Canaria så må dere prøve denne stien  Den starter på Pico de las nieves. Man tar av rett nedi bakken etter at man har vært oppe hos han karen i den hvite kassebilen. Man tar av til venstre og bare følger stien, men man må holde litt mot venstre hele tiden, viss ikke så tror jeg man kommer ned mot Roc Nublo. Du ender hvertfall til slutt på Høyden førs du bikker ned mot San Bartolome. Du kan kjøre på sti ned til San Bartolome eller bare krysse veien og kjøre noen rå stier utover en åsrygg. Du kommer tilslutt nesten helt ned til Maspalomas på sti 
|
|
|
[Re: lrm]
05/12/2012 21:16
|
anerz
Veteran
|
Veteran
 Vi(oddefa, øyne,elgvenn2 og pedalmaster) syklet ned der for ganske nøyaktig ett år siden. Må jo si at det så mer røft ut på video en hvordan jeg opplevde det der og da. Årsaken er vel at jeg hadde mer en nok med å konsentrerer meg om sporvalget en og se meg rundt. Gikk vel ikke så fort for min del ned der heller  Vi syklet ned til ayaqaures etter dette, hvor vi forsøkte oss på en sti som endte i et område med for mye kaktus. Ble vel minst en punktering på alle mann...
Redigert av anerz; 05/12/2012 21:17.
After climbing a great hill, one only finds that there are many more hills to climb.
|
|
|
[Re: anerz]
06/12/2012 06:47
|
Oystein L
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Reiser selv ned på lørdag, men ser bare for meg lange koseturer (jada, det blir sikkert høypuls så det holder i en del bakker, men det kan da vel være kosetur for det?) med 23mm dekk...
|
|
|
[Re: Oystein L]
06/12/2012 08:00
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Reiser selv ned på lørdag, men ser bare for meg lange koseturer (jada, det blir sikkert høypuls så det holder i en del bakker, men det kan da vel være kosetur for det?) med 23mm dekk... du får bare si i fra hvis du vil sykle sammen med oss en dag eller to, med unntak av evt en dag så er det nok 23 mm dekk som gjelder her også, og ja selv lange motbakker kan være kos så lenge det masse å se, vakre fjell, godt vær og unngår å møte veggen totalt! Men du får tak i meg på 004790917793 Anerz: herlig bilde, bare 1 timw igjen til jeg sitter på bussen til Gardemoen!
|
|
|
[Re: lrm]
06/12/2012 21:32
|
daktari
Ringrev
|
Ringrev
Den har jeg også syklet, her er vår video! http://youtu.be/i5GVctX9dHcI 2007 hadde jeg en eldre Specialized Stumpjumper FSR. Kan bekrefte at det gikk vesentlig raskere og mer komfortabelt i vinter med en Jekyll. Spesielt ned hårnalene. Vi fortsatte forresten over veien i Bartolome-veiskjæringen til Chira-dammen.
Lykkelig på sti i mer enn 25 år!
|
|
|
09/12/2012 15:56
|
kid loco
Entusiast
|
Entusiast
Vi tok den turen en av de siste dagene, jeg noterte "episk tur!" i treningsdagboka. Det var brattere og lengre enn jeg hadde sett for meg, og ingen steder å hamstre drikke førte til at vi gikk fullstendig tomme. Heldigvis var baren i Ayacata åpen! Vi dro litt sent av gårde fra playa, og en av oss klarte å tryne i S. Nicolas(som forsinket oss ytterligere), dermed måtte vi sykle i skumring fra Fataga, og faktisk i bekmørke de siste kilometerne.(Lommelykt app på iphone var greit å ha).
Jeg fikk litt ekkel "Deliverance" følelse gjennom de små tettstedene/gårdene oppi fjellene der, og vi fikk bikkjer etter oss flere ganger.Heldigvis var de største bikkjene tjoret fast med kjetting(tror jeg så en "Perro de presa Canario" i kjetting der oppe, de er ikke greie å få etter seg).
Men alt i alt var dette helt klart den flotteste og råeste turen vi fikk, anbefales!
(altså veien fra San Nicholas de tolentino oppover mot Ayacata, via gc 606)
Redigert av kid loco; 09/12/2012 16:00.
"anybody who rides a bike is a friend of mine" -gary fisher-
|
|
|
|
|