Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Jeg trenger hjelp

Jeg trenger hjelp #2185660 15/05/2012 23:00
J
jkaod Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
J
Hei alle,
Jeg trenger litt hjelp. Min kone og jeg kommer til Norge på ferie i juli og jeg leter etter et sted å leie noen sykler og hjelp til å finne stier. Vi skal være i Oslo for noen få dager og Bergen for et par dager og vi har ikke bil. Jeg skulle gjerne sykle begge steder hvis jeg kan. Noen enkel singletrack ville være best for min kone. Kjenner du et godt sted å leie sykler og få litt hjelp med å finne gode stier? Jeg er amerikansk og min norsk er ikke så veldig bra lenger, så jeg beklager hvis du ikke kan forstå alt jeg skriver. Takk.

Re: Jeg trenger hjelp [Re: jkaod] #2185661 17/05/2012 21:39
Z
zero Offline
Ringrev
Ringrev
Z
Til å være amerikaner er norsken din utmerket.

Vet ikke om det er sykkelutleie i Oslo, men i Drammen ca. 40 minutter unna. Det kommer sikkert flere svar.

-joachim
Mangler bare to ting for å bli stisyklist: God fysisk form og god sykkelteknikk
Re: Jeg trenger hjelp [Re: jkaod] #2185662 17/05/2012 23:37
J
jkaod Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
J
Takk. Jeg bodde i Norge i 2 år ca 30 år siden. Min norske var mye bedre på den tiden. Det er ikke veldig mange nordmenn til å snakke med her i Las Vegas.
Jeg fant ut at det er et sted å leie sykler opp i Holmenkollen og jeg tror det er sannsynligvis noen stier i dette området. Jeg er ikke så sikker på om Bergen. Noen andre forslag Rallarvegen. Hva tror du?

Re: Jeg trenger hjelp [Re: jkaod] #2185663 18/05/2012 03:12
Pink floyd Offline
Ringrev
Ringrev
Syklet Rallarvegen i midten av august for endel år siden, og da var det vel 4-5 steder det fortsatt lå snø. Var ikke lengre en noen 100m hvert sted. Sannsynlig noe mer i Juni, men en flott tur.
Du kan også få leid sykler der.

http://www.rallarvegen.com/index.php?m=home&lang=en

Bjørn

Hvorfor har kamikaze-piloter hjelm?
Re: Jeg trenger hjelp [Re: Pink floyd] #2185664 18/05/2012 06:21
edmann Offline
lillofarer
lillofarer
De leier vel ut sykler på skeikampen også vil jeg tro.
Sjekk ut denne linken for skeikampen

I veldig natur skjønne områder med merkede stier i alle vansklighets grader
anbefalles på det varmeste

Nothing compares to the simple pleasure of a bike ride

- John F. Kennedy

http://www.nots.no/blimedlem
Re: Jeg trenger hjelp [Re: jkaod] #2185665 18/05/2012 11:56
tais Offline
Ringrev
Ringrev
Giant Store Drammen har utleie av hardtail. Det finnes masser av fine stier i Drammen, og sikkert mange som kan guide dere også. Men hvis dere vil sykle i Oslo så tar det kun 45 min med tog fra Drammen.

I Oslo har de nå utleie av sykler på Oslo Sommerpark. Hjemmesiden deres nevner kun downhill/dirtsykler og tursykler. Vet ikke helt hva tursykkel innebærer (befarer at det er noe billig ræl).

Hva gjelder stier i Oslo så er Østmarka enklere enn Nordmarka (hvor sommerparken ligger.). Men det er bare å sette seg på T-banen for å komme seg mellom stedene. Og guiding kan dere sikkert finne her på forumet. (Dere kan jo også sjekke stiguiden i kolonnen her til venstre på Terrengsykkelsiden)

eva

Moderator  support