Skei-treff 2012
|
Re: Skei-treff 2012
[Re: StigB]
09/08/2012 10:42
|
RazeFaze
More than words
|
More than words
Da er Skeitreff 2012 for lengst offisielt åpna Supert bestandig godt å få en rapport sånn at mesteparten av natta blir ødelagt i rein reisefeber og sitrende spenning etter å komme oppover. Mye grove dekk, jeg tar med et sett 29" HD om noen vil ha til en svært rimelig penge. Jeg går tilbake til Ardent. Regner med at det er champis og grillpølser ved ankomst. Egentlig bør du ha noe kaldt i hånda idet du setter foten i bakken utafor hytta Stig!
-------------------- Happy Trails! Jørgen
|
|
|
09/08/2012 17:44
|
hallgeir
Entusiast
|
Entusiast
Da er det snart avreise fra Lillehammer . Treffes på Skei folkens !
|
|
|
09/08/2012 19:16
|
siment
Entusiast
|
Entusiast
Fa... jobbe i morgen også MEN: stiller sterkt med Champage og Lycra i morgen kveld!!! Blir det lyktetur på frdag kveld/natt? Hvordan er føret? (driiiit lei sørpe)skjerpings til dere som er der oppe i himmelen allerede, VI TRENGER INFO!
|
|
|
09/08/2012 20:08
|
Fox
Avhengig
|
Avhengig
Litt forsinket drar jeg opp i morgen tidlig. Rekker vel neppe avreise kl 10. Men hvis noen heller vil dra kl 12.....
Lars
|
|
|
[Re: hallgeir]
09/08/2012 23:37
|
Cristobal
Entusiast
|
Entusiast
@dere-som-allerede-er-på-plass-på-Skeikampen:Har dere en føremelding å komme med, eller?!  Glær mæ stort te å komm opp i morra! 
|
|
|
10/08/2012 02:52
|
ingeplinge
Påklikket
|
Påklikket
Tørt og svie her .. Var en liten tur med lykt opp og tilbake slagsfjella I kveld og det er fristende med en skikkelig lyktetur seinere.. Si I fra, er I hytte 1. Skal vel bli knusktørt føre etterhvert, som alltid.. Men mye mud nå.
Middels klok bør en mann være, ikke altfor klok fagreste livet lever den som vet måtelig mye
|
|
|
12/08/2012 01:55
|
ingeplinge
Påklikket
|
Påklikket
alle pingla ut som vanlig! Storhyttekontingenten har sovnet på vakt og er gjenstand for debatt.. Er skeitreff et kollektivt foretak eller ei? Trist om alle legger seg ved midnatt.. Sier jeg. Ingeplinge, på vegne av vanvittig mange...! Neste år håper vi å se mer av den harde kjernen. Kan gjerne diskutere dette litt! Klem, ingeplinge
Middels klok bør en mann være, ikke altfor klok fagreste livet lever den som vet måtelig mye
|
|
|
12/08/2012 02:03
|
ingeplinge
Påklikket
|
Påklikket
Glemte smiley! Ha en fortsatt god siste skei-søndag alle! Neste år kan vi komme enda sterkere tilbake! Takk til geirk for god hveteøl, det er alltid en vinner!
|
|
|
12/08/2012 03:09
|
ingeplinge
Påklikket
|
Påklikket
sentimental ps: Helt fantastisk mange HYGGELIGE folk på skeitreffet i år (som vanlig, når jeg tenker meg om!) Les mine to forrige poster med dette i hu. Savnet bare en mer kollektiv og inklusiv tunopplevelse. Alt bra kan forbedres, og jeg vet det ble litt amputert pga frøysamlingen i år. Som stig bruker å si: vi SEES på skei!
|
|
|
[Re: ingeplinge]
12/08/2012 15:25
|
StigB
OP
Señor
|
OP
Señor
He he,vi har hatt debatten og vi er på gli. Jeg beklager min tidlige exit, men etter litt mye gyllen "møllers tran" pådro jeg meg dobbeltsyn og valgte å navigere tilbake mens navigatoren fungerte. Om jeg kan komme med et innspill tror jeg vi må ta dette før middag. Vi er svært sent ute med den, og etter en lang og tung restitusjons periode før middagen blir det vanskelig å flytte ræva. Foreslår at vi slenger i fra oss dråga, fyller opp sekken med godsaker og restitusjonsveske og tar dette før middagen. Forøvrig fikk jeg svar på hvorfor så mange stisyklister ikke fikk seg hytte i år, mange har vært i kontakt med meg og slitt med å få plass. Lite viste jeg at andre hadde med det jeg vil kalle svært dårlig gjort lagt sitt arrangement opp i Skeitreff og forhånds booka 12 - 13 hytter. Jeg synes det er synd å "kuppe" Skeitreff treff som har vært avholdt i samme tidsrom i 11 år, riktignok under utflukt de første årene. I det minste kunne en tatt kontakt med meg og tatt dette opp på en orntlig måte. Jeg blir sur når man tråkke sånn i tradisjonen. Resultatet av dette er at de som ønsker hytte neste år får det, det er under kontroll. Når vi nærmer oss er det bare å fyre av en mail så samordner jeg med Ingerid. Bortsett fra dette ble det nok et hyggelig treff. Til tross for at det hadde vært mye regn der oppe en stund tørket det kjapt opp. Lørdag ble en svært varm dag det samme søndag. Fredag var det ikke noe å si på den heller. 8'ern lever med litt modifisering. De flotte partiene på begynnelsen og slutten er bevart og var egentlig en fryd å kjøre. Takk for laget folkens 
Stisykling.no Det er plass til alle, om vi bare tar hensyn til hverandre. < TOC >
|
|
|
12/08/2012 17:55
|
Fox
Avhengig
|
Avhengig
Da jeg gikk ut av bilen vel hjemme i garasjen oppdaget til min store skrekk at bakhjulet på den ene sykkelen hadde falt av under ferden!
Så hvis noen mot all formodning har funnet et Easton Haven carbon bakhjul i en eller annen grøft på veien, blir jeg SINNSYKT glad om noen tar kontakt med meg. (Finnerlønn er selvsagt)
Ellers var det en strålende helg på skeikampen!
Lars
|
|
|
12/08/2012 19:44
|
TruTech
Avhengig
|
Avhengig
Dette synes jeg er en veldig rar holdning StigB.. Det er jeg som har booket de 12 hyttene slik jeg har gjort de siste årene. Vi legger planene våre nesten ett år i forveien, og booker hytter da. At det var akkurat denne helgen vi reiste i år var nå en tilfeldighet (og vi visste ikke da at det var utflukt).
Jeg var uansett så dum at jeg trodde at utflukt var for alle stisyklister, til og med små.. Og alle de 12 hyttene var fylt opp med stisyklister! Men det er tydelig at det kun er for en viss gruppe og i samråd med deg. Det er veldig synd at du mener vi har kuppet helgen "deres", og slike holdninger gjør også at jeg ikke får så lyst til å reise på utflukt mer. Men det er ingen fare, vi skal på ingen måte "blande oss inn i" arrangementet ditt, og flytter bort fra Skeikampen appartements fra og med neste år.
Trude
Ja Ja Ja!!!
|
|
|
[Re: ingeplinge]
12/08/2012 21:28
|
polkaDOT
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
alle pingla ut som vanlig! Storhyttekontingenten har sovnet på vakt og er gjenstand for debatt.. Er skeitreff et kollektivt foretak eller ei? Trist om alle legger seg ved midnatt.. Sier jeg. Ingeplinge, på vegne av vanvittig mange...! Neste år håper vi å se mer av den harde kjernen. Kan gjerne diskutere dette litt! Klem, ingeplinge Inge, savner du trønderne og gammeldansk-drikkene småfolk?
|
|
|
[Re: TruTech]
13/08/2012 08:28
|
StigB
OP
Señor
|
OP
Señor
Dette synes jeg er en veldig rar holdning StigB.. Det er jeg som har booket de 12 hyttene slik jeg har gjort de siste årene. Vi legger planene våre nesten ett år i forveien, og booker hytter da. At det var akkurat denne helgen vi reiste i år var nå en tilfeldighet (og vi visste ikke da at det var utflukt). Vel du viste godt i 2011 at Skeitreff var 14 dager før birken, noe tradisjonen har vært de siste årene og du la ditt arrangement en uke tidligere. Vi flyttet det en uke frem når utflukt flyttet itl kongsberg for ikke å kolidere med dem. Vi har bestandig hatt et åpent treff med mange syklister fra rundt om kring som har kunnet føle seg trygg på å få ei hytte, men i år skar det seg. Du kan heller ikke ha gått glipp av datoen for den var kjent rett etter treffet i fjor. 18/09/2011 21:00 kunne man lese: Neste års Skei-treff blir, uke 32, 9. 10. 11. 12. august.
Det skulle bety at vi holder oss til en godt innarbeidet tradisjon. I fjor valgte dere helga før noe jeg synes var flott i og med at dere er en stor gruppe. Om dere hadde gjort det i år også kunne det blitt en kjempefin fin tradisjon. Om ikke annet kunne du jo ha tatt kontakt med meg før dere bestemte dere. Både utflukt (aner ikke hvorfor du blander utflukt inn i dette) og Skei-treff som jeg har holdt liv i fra den dag de flyttet til Kongsberg er for alle syklister, og vi ønsker deg hjertelig velkommen neste år om det blir noe neste år. Jeg sier det fordi dette kan ha vært det siste treffet der oppe. Ingerid har lenge jobbet med å selge, og går det slik hun ønsker er det store muligheter for at anlegget blir delt opp og solgt/overdratt hytte for hytte. Det er det jeg vil si i denne saken, ring meg gjerne eller fyr av en mail så kan vi ta resten der.
Redigert av StigB; 13/08/2012 09:50.
Stisykling.no Det er plass til alle, om vi bare tar hensyn til hverandre. < TOC >
|
|
|
13/08/2012 08:55
|
neonstz
Ringrev
|
Ringrev
Takk til alle for flotte turer og flott vær!  
Geir Bjerke - sitte, stå, gå
|
|
|
13/08/2012 09:18
|
bik3man
More than words
|
More than words
Da har jeg endelig vært på Skei-treff igjen, det var godt med en boost på sti etter et år med mye annet enn sykling. Den gamle kroppen fikk kjørt seg på tre lange turer med lånt hardtail, men det gikk overraskende bra. Det var et herlig gjensyn med gode gamle superstier. Neste år satser jeg på å stille mer forberedt, med egen fungerende sykkel og litt bedre grunnform.
Takk til Storhyttelaget for å ta meg inn i varmen igjen etter noen års fravær, og for trivelig selskap og god stemning hele helgen. Spesiell takk til Stig for å sy det hele sammen, til kokkene for utsøkt mat, og ikke minst til bryggermester GeirK for nydelig øl!
KO
"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..." - Dr A.J. Snow
|
|
|
[Re: neonstz]
13/08/2012 09:18
|
edmann
lillofarer
|
lillofarer
Må få takke for en hyggelig treff med folket på tunet, en herlig stemning blant oss der og veldig sosialt med felles middager, samlinger ut på tunet + ikke minst filmvisningene fra stiene + annet godis fra film sykkel verden. Takker til Stine å hennes super gode sveler i år igjen og til trygve og Geir til deres kino på tunet. Det som ikke var så bra var den litt dårlig stemingen som ble etter at det ble lånt av oss bord og grill uten å spørre samt en veldig spydig kommentar fra det andre treffet der. Dette er et stisykkel treff med hyggelig steming med godt drikke til å da synes jeg det passer dårlig med unger på slikt treff.
Ellers var stiene fantastiske og god stemning i fjellet som vanlig. Håper på mange bilder og filmer etter årets treff.
Gleder meg til neste år fir skeitreff 2013.
Og sitter igjen med en veldig god sliten kropp som verker litt i musklene etter veldig mange høydemeter og mange timer i fjellet fra torsdag til søndag.
|
|
|
[Re: polkaDOT]
13/08/2012 11:22
|
ingeplinge
Påklikket
|
Påklikket
alle pingla ut....<> Klem, ingeplinge Inge, savner du trønderne og gammeldansk-drikkene småfolk? Klart!! Alle som har vært der og ikke er der er savnet! Neste år, Polka! ;-)
|
|
|
13/08/2012 12:14
|
TruTech
Avhengig
|
Avhengig
Vel du viste godt i 2011 at Skeitreff var 14 dager før birken, noe tradisjonen har vært de siste årene og du la ditt arrangement en uke tidligere. 18/09/2011 21:00 kunne man lese: Neste års Skei-treff blir, uke 32, 9. 10. 11. 12. august.
Det skulle bety at vi holder oss til en godt innarbeidet tradisjon. Jeg visste i fjor at det var 14 dager før Birken, fordi jeg fikk høre det noen dager før og valgte å reise opp, ja! At det ALLTID er 14 dager før Birken visste jeg derimot ikke. Uansett så synes jeg det er rart dette her. Vi legger våre planer som sagt ett år i forveien. De planene vi legger skal passe inn i både en skoleplan, en treningsplan, en rittkalender og i forhold til folks sommerferieplaner i en gruppe som teller 70 barn med tilhørende voksne, og målet vårt er å få med så mange som mulig. Jeg booket hyttene tidlig og fikk derfor plass. At det viste seg at Skei-treffet var samme helgen (fordi jeg fikk en facebook-invitasjon av Stine, og jeg ikke er så ofte på dette forumet lenger) så tenkte vi at det var da hyggelig for de av oss som har vært på treff tidligere, som kanskje ville henge seg med noen av de andre, fremfor å tenke at det var et problem. Det var jo f.eks ikke slik at det var så veldig mange hytter som ble booket i fjor.. Dersom det er slik at dette hytteområdet skal være reservert kun for de voksne som skal på Skei-treff så burde dere jo strengt tatt booke hele hytteområdet i forkant, og ikke forvente at alle andre lar være å booke seg inn der slik at man kan booke hytten sin like før.. Vi kunne jo like gjerne vært en speidergruppe med barn som var på tur, eller en pensjonistbuss fra Tjekkia, og jeg tror ikke de hadde lagt planene sine etter Skei-treffets regler. Uansett: vi kommer ikke til å bo der neste år, selv om vi har hatt flere fine år der med treff for kidsa.
Ja Ja Ja!!!
|
|
|
[Re: edmann]
13/08/2012 12:23
|
polkaDOT
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Dette er et stisykkel treff med hyggelig steming med godt drikke til å da synes jeg det passer dårlig med unger på slikt treff.
Skal man liksom stenge unger unna fordi man tar seg noen pils på kvelden? Skal man begynne å diskutere barnebidrag her også? Hvorfor kunne da Kippernes gutta være med i 2005 når de var langt unna å være myndig?
|
|
|
[Re: TruTech]
13/08/2012 12:41
|
StigB
OP
Señor
|
OP
Señor
Siden du gnager i vei her så ble det ytret missnøye fra en god del og det skapte den etterhvert dårlige stemningen, man tok seg til rette. Nå er Skei-treff i såpass anstendige former at om noen unger surrer rund så gjør ikke det så mye. Att du for 2011 var ganske ivrig i treff tråden, men ikke i 2012 er det jo bare å  av når dere viste men ikke alle oss andre at dere hadde tatt så å si alt av ledig kapassitet. Som du valgte så valgte jeg for neste år å reservere alle hyttene på tunet til Skei-treff i tilfelle Ingerid fortsetter. Dette er aldri gjort før, men jeg skjønner nå at det er nødvendig. Interessen har aldri vært så stor for Skei-treff som den var i år, aldri har så mange som ville på treff blitt møtt med alt opptatt. Flott for Ingerid. For de av dere som vet dere skal oppover er det bare å ta kontakt med Ingerid eller meg, det magiske ordet er Skei-treff 2013. Fortsetter Ingerid håper jeg vi kommer dit at dette blir unødvendig å måtte sikre seg på denne måten. Mange av oss er stamgjester og har vært det i svært mange år og har booket hytte for mange år fremover, det er noe alle vet og ingen hemlighet. Jeg sitter med en emmen smak i munnen etter dette stuntet, men for å sikre at de som ble snytt for opplevelsen i år skal få en sjans var det ingen vei utenom. At dere velger å ikke reise til Skei og gjøre det til en tradisjon uka før Skei-treff får bli deres sak. Jeg ser på det som en øvelse i furting uten tilløp. Om det er noe mer du vil meddele TruTech ta det på mail.
|
|
|
13/08/2012 12:44
|
StigB
OP
Señor
|
OP
Señor
Dette er et stisykkel treff med hyggelig steming med godt drikke til å da synes jeg det passer dårlig med unger på slikt treff.
Skal man liksom stenge unger unna fordi man tar seg noen pils på kvelden? Skal man begynne å diskutere barnebidrag her også? Hvorfor kunne da Kippernes gutta være med i 2005 når de var langt unna å være myndig? Det har altid vært med unger på utflukt, etterhvert Skei-treff. Desverre er det andre årsaker til at det ble en dårlig stemning som gjør at noen sitter med en dårlig følelse. Årsaker Skei-treff folket ikke var en del av.
|
|
|
13/08/2012 12:59
|
polkaDOT
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Skal man liksom stenge unger unna fordi man tar seg noen pils på kvelden? Skal man begynne å diskutere barnebidrag her også? Hvorfor kunne da Kippernes gutta være med i 2005 når de var langt unna å være myndig? Det har altid vært med unger på utflukt, etterhvert Skei-treff. Desverre er det andre årsaker til at det ble en dårlig stemning som gjør at noen sitter med en dårlig følelse. Årsaker Skei-treff folket ikke var en del av. Nå har ikke jeg vært med i de siste par årene, men det var alltid god stemning på Skei, selv om det var andre turister der som ikke var en del av gruppen, men alle ble akseptert. Men nå vet ikke jeg hvor alvorlige ting har skjedd der oppe denne helgen til å kunne ta en stilling i konflikten.
|
|
|
13/08/2012 13:36
|
TruTech
Avhengig
|
Avhengig
At dere velger å ikke reise til Skei og gjøre det til en tradisjon uka før Skei-treff får bli deres sak. Jeg ser på det som en øvelse i furting uten tilløp.
Det var ikke det jeg sa.. Vi reiser til Skei som alltid, antagelig også samme helgen, men bor et annet sted. Og det er ikke jeg som har furtet.. Furtinga startet med ditt innlegg om at vi hadde kuppa helgen deres. Og jeg synes det er trist at dere opplever det slik.. Jeg har derimot hatt en strålende helg med kanonbra sykling, og masse ivrige små stisyklister som har kosa seg maks hele helgen..
Ja Ja Ja!!!
|
|
|
13/08/2012 16:10
|
tais
Ringrev
|
Ringrev
Lite viste jeg at andre hadde med det jeg vil kalle svært dårlig gjort lagt sitt arrangement opp i Skeitreff og forhånds booka 12 - 13 hytter. Jeg synes det er synd å "kuppe" Skeitreff treff som har vært avholdt i samme tidsrom i 11 år, riktignok under utflukt de første årene. I det minste kunne en tatt kontakt med meg og tatt dette opp på en orntlig måte. Jeg blir sur når man tråkke sånn i tradisjonen. Er du seriøs? Mener du på fulleste alvor at alle skal vite at dere pleier å booke noen hytter på skeikampen hvert år og da tilpasse planene sine slik at dere får akkurat de hyttene dere vil? Jeg kan forsikre deg om at det er ingen som kupper noenting. Skeikampen er åpen for alle. At dere har beleiret tunet i 11 år er totalt irrelevant. Hvis dere ønsker enerett på området så book da hele fjellet! Og du kanskje har problemer med å tro det men det er langt fra alle stisyklister som noen gang har vært inne å lest på skeikampentråden på terrengsykkelforumet.
|
13/08/2012 16:40
|
edmann
lillofarer
|
lillofarer
Skal man liksom stenge unger unna fordi man tar seg noen pils på kvelden? Skal man begynne å diskutere barnebidrag her også? Hvorfor kunne da Kippernes gutta være med i 2005 når de var langt unna å være myndig? Du polka, hadde du vært der hadde du sett og skjønt det som oppsto, og da hadde du nok kommet med en annen slengbemerkning som denne. Og barnebidrag har ingen ting med dette å gjøre. Men å fylle opp ca. 50% av hyttene rundt der vi hadde samlingsted ute, og samtidig kreve at vi var stille forde unger skal sove. Samtidig som dette er skeitreff, gjorde at stemning ble dårlig. Så saklighet i diskusjonene er greit synes jeg. Vi oppførte oss fint og dempet den lave lyden til filmen som det ble ønsket,men det la en demper på hele stemningen den kvelden. Men utover det har jeg kost meg så og si hele helgen med kjempe hyggelige skeitreff folk.
Redigert av edmann; 13/08/2012 21:24.
|
|
|
[Re: edmann]
13/08/2012 17:22
|
polkaDOT
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Skal man liksom stenge unger unna fordi man tar seg noen pils på kvelden? Skal man begynne å diskutere barnebidrag her også? Hvorfor kunne da Kippernes gutta være med i 2005 når de var langt unna å være myndig? Du polka, hadde du vært der hadde du sett og skjønt det som oppsto, og da hadde du nok kommet med en annen slengbemerkning som denne. Og barnebidrag har ingen ting med dette å gjøre, for å fylle opp ca. 50% av hyttene rundt der vi hadde samlingsted ute. Og samtidig kreve at vi var stille forde unger skal sove. Samtidig som dette er skeitreff, gjorde at stemning ble dårlig. Så saklighet i diskusjonene er greit synes jeg. Vi oppførte oss fint og dempet den lave lyden til filmen som det ble ønsket,men det la en demper på hele stemningen den kvelden. Men utover det har jeg kost meg så og si hele helgen med kjempe hyggelige skeitreff folk. Det er sant at jeg ikke var der, og jeg prøver ikke å ta noen side, siden jeg ikke vet hva som skjedde. Men, og det er alltid et men, hva hvis dette hadde vært flere familier med turister? Skulle dere også blitt sure hvis de bare hadde bedt dere om å skru ned litt på lyden av filmene for å ikke vekke ungene? Godt mulig at hvis jeg satt der selv hadde jeg syntes at det var unødvendig å få den beskjeden og hadde slengt meg med i hylekoret. Dette handler om å respektere hverandre. Vi har alltid sagt dette om å dele skogen med andre, at vi kan ikke bare stille oss på defensiven når det handler turgåer / syklist-konflikten, at vi må ta hensyn til andre. BTW, synes ikke min kommentar var noe syrlig.
|
|
|
13/08/2012 18:42
|
erling
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Redigert av erling; 13/08/2012 18:47.
|
|
|
[Re: erling]
13/08/2012 18:57
|
edmann
lillofarer
|
lillofarer
her er mine men i en annen tråd
|
|
|
[Re: tais]
13/08/2012 19:24
|
StigB
OP
Señor
|
OP
Señor
Er du seriøs? Mener du på fulleste alvor at alle skal vite at dere pleier å booke noen hytter på skeikampen hvert år og da tilpasse planene sine slik at dere får akkurat de hyttene dere vil? Skjønner ikke hva du mener, prøv en gang til. At dere har beleiret tunet i 11 år er totalt irrelevant. Hvis dere ønsker enerett på området så book da hele fjellet! Vi har på ingen måte beleiret, men man har etter som man har bestemt seg for å være med bestilt seg en hytte. Dette har vært en tradisjon i 11 år. Det vil si at i stimiljøet så har de aller fleste vist når Skei-treffet har funnet sted. Om du synes denne tradisjonen er noe tullballs ja så er det full mulighet til å tilkjennegi dette nå. Om resten som vanker her inne er enig med deg vil jo vise seg. Skulle det være tilfelle så tar jeg det til etterretning og lar andre overta jobben med å viderefør dette. Og du kanskje har problemer med å tro det men det er langt fra alle stisyklister som noen gang har vært inne å lest på skeikampentråden på terrengsykkelforumet. Nei jeg har problemer med å skjønne hva du mener. Men om det er noen som ikke har fått med seg den så har de gått glipp av noe. Til nå er den vist 6780 ganger så noen har da vært innom.
|
|
|
|
|