Kjenner ikke stiene godt nok til at jeg har dratt med meg sykkel, men det gikk fint å gå på bena på småstiene mellom Vollen og Bjerkås/Torp.
Dro en liten rekognoseringsrunde i kveld, og det kan jo diskuteres om det ideelle er motsatt runde eller ei. Her er iallefall en enkelt løypetrase om noen andre kunne tenke seg tilsvarende. Garmin frister..!
Startet oppover Vollenveien fra Vollen sentrum til man kommer på toppen av bakken med skilting til bærplukk og alpakkaer (!). Første del av stien er blåmerket u-sti som det ofte er turgåere på, så vær på vakt og vis hensyn!
Tar inn denne grusveien til venstre, og stikker etter noen få meter nedover over jordene mellom alpakka-innhengningene og nedover mot sjøen, denne følges "rett frem" til man kommer til en grusvei langs et jorde, et stort gods og en liten andedam. Ta veien (til høyre) omtrentlig 40m oppover og skjær ut på skitraseen på venstre hånd, og følg denne et stykke til man befinner seg i stien ovenfor RIMI og barnehagen på Bjerkås. Det er et T-kryss som går bratt oppover i terrenget til høyre.
Der kommer man oppover til en liten koie (etter ca 100m), og følger man denne blåmerkede stien oppover vil man passere Torp-Høymyr området og til slutt ende opp på Yggesett avfallsområde.
Avfallsområdet er et stort område med fyllmasse, og er man obs finner man en gjengrodd traktorvei som går over i sti og deretter gruset vei og ut på veien mellom Heggedal og Torp-Høymyr.
For min egen del syklet jeg gang/sykkelsti ned mot Shell i Heggedal og fulgte Vollenveien retning Vollen til gården med alpakkaene. Her ble det å ta krapt bakover til venstre og sykle grusveien som går mellom gårdene for å komme ut småstier ned mot Jonasmyra.
Alt var tørt og fint!