Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Lyst å sykle en uke gratis i Italia før påsken?

Lyst å sykle en uke gratis i Italia før påsken? #2174301 15/02/2011 13:02
kilgore Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
Har du lyst en pangstart på årets sykkelsesong? Vi søker to reisegrupper som vil bo i vårt hus sør for Roma en valgfri uke før palmesøndag. Motytelsen er at dere blogger med tekst og bilder om oppholdet. Vi tilby vårt hus en uke uten andre omkostninger enn strøm og gass til oppvarming (ca. 80 kr dagen).

Vi har et hus på toppen av den lille byen Veroli seks mil sør for Roma. Det er idyllisk og relativt søvnig lite sted med mye bebyggelse fra middelalderen. Veroli ligger i naturskjønne omgivelser 700 moh. tre kvarter fra vestkysten av Italia. Les mer om oss her: http://www.veroli.no

Hvorfor gjør vi dette? Vi mener stedet vårt er et eldorado for syklister. Veroli ligger ved inngangen til et veldig kupert område av Italia, har mange vakre småbyer og fjelltopper som fortjener et besøk. For eksempel på denne denne turen med 1500 høydemeter motbakke under to mil. Vi har laget noen reisetips og forslag til sykkelturer, men vi ønsker mer. Der kommer du inn i bildet. Vi trenger noen som kan ta seg bryet med å legge ut på tur og beskrive hva de opplever.

Om vi tar feil og Veroli ikke er en sykkeldestinasjon, vil vi gjerne høre det og!

Ikke alle som reiser trenger å være syklende, men det bør være med minst en syklist på reisen. Dere kan og skrive om andre ting i tillegg til syklingen. Det er sengeplass til fem personer i huset. Vi har tilrettelagt for barnefamilier, med egen babyseng og paraplytrille på stedet, men du kan gjerne reise alene. Vi søker naturlig nok voksne folk som behandler stedet pent.

Det hadde vært moro, men ikke et krav, om de to utvalgte reisegruppene flyr til Roma via hver sin flyplass. Fiumlicino er Romas hovedflyplass og betjenes av Norwegian, SAS, samt de andre store flyselskapene. Roma Ciampino er den mindre flyplassen og betjenes av Ryanair. Den siste har færre reisemuligheter, men ligger tre mil nærmere Veroli.

Om dere er interessert, vennligst skriv en PM, eller et svar i innlegget. Skriv litt om hvem som evt. skal reise og når dere vil besøke stedet. Tar dere med terrengsykkel, landevei, DH og kanskje en barnevogn? Sykler du alene eller med flere? Har du en blogg eller skriver du allerede? Det gir oss en pekepinn på hva slags stoff vi kan vente.

Vi legger dette ut kun på terrengsykkelforumet og håper på oppfølging etter reisen fra andre forumbrukere.

Sykkelbag får du låne gratis og kan hentes sammen med nøklene hos oss i Oslo. Vi velger ut to reisegrupper mandag 28. februar om det er interesse.

Spørsmål? Fyr løs!
/Martin

Re: Lyst å sykle en uke gratis i Italia før påsken? [Re: kilgore] #2174302 15/02/2011 13:32
Rednaskela Offline
Ivrig
Ivrig
Dette høres jo nesten for godt ut til å være sant. Er det snakk om to separate grupper på maks 5 mennesker hver som besøker huset fordelt på to perioder, eller skal de to gruppene besøke huset samtidig?

Medlem av NOTS
Re: Lyst å sykle en uke gratis i Italia før påsken? [Re: Rednaskela] #2174303 15/02/2011 13:34
kilgore Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
Nope, to separate grupper - to ulike uker. Vi skulle egentlig ned dit selv før påske, men dropper det. Derfor har det ikke vært noe utleie på denne tiden ennå.

Re: Lyst å sykle en uke gratis i Italia før påsken? [Re: kilgore] #2174304 15/02/2011 14:49
ingeplinge Offline
Påklikket
Påklikket
Det ser utrolig bra ut! Skrivefeil (juni-prisen...-) på siden, men ellers høres prisen helt fin ut også..

Middels klok bør en mann være, ikke altfor klok
fagreste livet lever den som vet måtelig mye
Re: Lyst å sykle en uke gratis i Italia før påsken? [Re: ingeplinge] #2174305 15/02/2011 15:18
kilgore Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
Takk (ser jeg bør lese korrektur på egne sider)!

Tradisjonelt sett er sommeren og høsten populære, men etter vi hadde en syklist som bodde i huset seks uker sammenhengende på våren, skjønte vi at det kan ha en interesse for syklister.

Siden ikke vi skal ned i år, kan vi heller gi litt tid vekk til noen som kan få glede av det - og samtidig få litt ny tekst og omtale i retur.

Her er alle bilder fra forrige sykkel-leietaker

Redigert av kilgore; 15/02/2011 17:25.
Re: Lyst å sykle en uke gratis i Italia før påsken? [Re: kilgore] #2174306 15/02/2011 18:36
polkaDOT Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Hvordan er det med stier der nede?

Ride your bike, and be happy!

Team Ibis / Probike

Re: Lyst å sykle en uke gratis i Italia før påsken? [Re: polkaDOT] #2174307 15/02/2011 21:47
kilgore Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
Vår umiddelbare tilbakemelding er at det vet vi rett og slett ikke så mye om. Ennå. Det er en av tingene vi og er nyskjerrige på og håper å lære mer om.

Det finnes gode utgangspunkt for stisykling (Google Prato di Campoli) 15 min biltur unna. Prato di Campoli er et platå med bøkeskog 1200 moh omkranset av topper på rundt 2000 m. Vi har hatt fotturister som har brukt dette som startsted for toppturer. Det er nok noe snø på de høyereliggende skogene i området, så vi vet ikke om forholdene. Skal uansett sende avgårde en e-post til turistkontoret i Veroli for å høre. Og håpe på svar.

Slik ser Prato di Campoli ut når snøen har gått.

I tillegg kan vi anbefale nasjonalpraken i Abruzzio. Den ligger ca. 40-50 min unna med bil.

For øvrig er Ciociaria Turismo den offisielle potalen for området, men det er ofte så som så med italienske nettsider.

PS: Vi har fått spørsmål om det er forutsettning å ha egen blogg og det er det absolutt ikke. Vi bare håper på nye reisetips i områder vi ikke vet så mye om allerede. Reisetipsene kan publiseres også på våre sider.

Re: Lyst å sykle en uke gratis i Italia før påsken? [Re: kilgore] #2174308 15/02/2011 22:45
kilgore Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
Samtidig glemmer jeg å ta med det mest åpenbare, nemlig fjellet San Giacomo som ligger rett bak huset. Fra utgangsdøra er det 4,8 km til toppen på 1070m. Der er det godt med stier man kan velge på vei ned igjen.

Her er en YouTube-opplast fra noen som sykler opp og ned baksiden av samme fjell.

Den samme brukeren har lastet opp noen flere videoer fra samme sted, men de er så grisedårlige at jeg unnlater å lenke direkte.

9,7% gjennomslittlig stigning gjør at bakken opp kan være en utfordring. Les mer her

Re: Lyst å sykle en uke gratis i Italia før påsken? [Re: kilgore] #2174309 16/02/2011 13:20
H
H S Offline
Fersking
Fersking
H
Hei!
Jeg var leieboer i Veroli for 2 år siden.
Jeg bodde og syklet der i en måned.
Med unntak av 2-3 hviledager syklet jeg stort sett nye runder/veier hver eneste dag (Racer). Har du ett bra kart (kjøp hos avis/magasinselgerene i Frosignone) så har dette stedet ett serdeles bra utvalg i ulike sykkelturer. Du kan velge i alle typer terreng. (men husk at du skal sykle 300-400hm opp til leiligheten som avslutning på økta).
Tidligere har jeg vært å syklet på Gran Canaria, Mallorca, Kreta, Nice, Toscana, Malaga osv. Og jeg vil si at dette stedet var jo selvsagt litt kaldt i februar, men ellers var det alle tiders! Veroli er en rolig og avslappende fin gammel by (har 2 matbutikker, bakere, pizzaria og ett par resturanter), som ligger nær Roma og ikke for langt fra kysten.
Du har også nesjonalparker i området som garantert har bra stier for sykling.
Leiebil er nok lurt, men en kan også ta tog som jeg gjorde.
Er det noen spesifikke spørsmål så kan dere spørre!
mariusjevnesveen@hotmail.com

Re: Lyst å sykle en uke gratis i Italia før påsken? [Re: H S] #2174310 18/02/2011 10:04
Åsmund Olsen Offline
Ringrev
Ringrev
Pokker - krasjer med eksamen.

It's never gonna be mainstream like football.
-Cav

Lørenskog CK
Re: Lyst å sykle en uke gratis i Italia før påsken? [Re: Åsmund Olsen] #2174311 20/02/2011 11:06
kilgore Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
Vi har fått spørsmål om utvask. De fleste direkteflyene fra Roma til Oslo går tidlig på dagen. Derfor kan man sette vekk utvask av huset til en dame som ordner dette etter avreise. Prisen hun tar er €25 per pers.

Re: Lyst å sykle en uke gratis i Italia før påsken? [Re: kilgore] #2174312 20/02/2011 11:21
R
Raskall Offline
More than words
More than words
R
Ai ai ai.. Den som hadde hatt råd til å fly familien ned dit. Sier du fra her når det er fulltegnet?

Så skal jeg i mellomtiden begynne å finne alternativer for å få finansiert en flytur ned dit.

Vi er en familie på 4. Jeg er syklisten i familien. I tillegg er det konemor, bonusbarn på 16 og fellesbarn på 6 år.

Dette hadde vært en drøm å få til dette. Dessverre er det nok litt for mange hinder både i økonomi og permisjon fra VGS for eldstejenta.

Re: Lyst å sykle en uke gratis i Italia før påsken? [Re: Raskall] #2174313 20/02/2011 11:32
R
Raskall Offline
More than words
More than words
R
Hvis vi avlyser påskeferien så klarer vi faktisk å få til dette. Jeg sjekket med Ryanair med avreise 9. april og hjemreise 16. april. Dette vil koste oss det samme som hytta vår på lesjaverk i påskeferien.

Er dette en uke som er aktuell?

Re: Lyst å sykle en uke gratis i Italia før påsken? [Re: Raskall] #2174314 20/02/2011 14:02
Rednaskela Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Raskall
Hvis vi avlyser påskeferien så klarer vi faktisk å få til dette. Jeg sjekket med Ryanair med avreise 9. april og hjemreise 16. april. Dette vil koste oss det samme som hytta vår på lesjaverk i påskeferien.

Er dette en uke som er aktuell?

Kan kanskje være såpass skvær at jeg sier ifra at dette er den samme uka jeg (vi) tenker å ansøke. Lite fleksible studier, innleveringer osv. gjør det desverre umulig å dra på et annet tidspunkt. Så vet du at du får "konkurranse". =)

Medlem av NOTS
Re: Lyst å sykle en uke gratis i Italia før påsken? [Re: Rednaskela] #2174315 20/02/2011 18:46
kilgore Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
Godt med innspill! Gir tilbakemelding i morgen.

Re: Lyst å sykle en uke gratis i Italia før påsken? [Re: kilgore] #2174316 25/02/2011 18:35
R
Raskall Offline
More than words
More than words
R
Hva ble det til med denne? Er det slik at null tilbakemelding=null tur?

Re: Lyst å sykle en uke gratis i Italia før påsken? [Re: Raskall] #2174317 26/02/2011 11:09
kilgore Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
Beklager jeg ikke fikk lagt inn en avsluttning på denne tråden før nå. Vi har tildelt etter loddtrekning og ønsker @Rednaskela og @char god tur til Italia. Takk for alle tilbakemeldinger!

@Rednaskela var heldig og endte med førstevalg på avreisedato. De reiser ned andre uken i april. Vi antar den andre gruppen velger seg uken før.

Takk for interesse og innspill om sykling i Veroli. Vi håper vi får se noen nye sider av stedet vi ikke selv vet så mye om.

NB: vi har en Sicon Aero Comfort sykkelbag liggende til reisende, men mesteparten av året ligger denne hos oss i Oslo. Skal du på tur og trenger bag, er det bare å spørre om den er tilgengelig.

Mvh Martin Henrik Andresen
Mob: 97 03 99 66
E-post: mha@ntb.no

Re: Lyst å sykle en uke gratis i Italia før påsken? [Re: kilgore] #2174318 27/04/2011 08:12
Rednaskela Offline
Ivrig
Ivrig
Takk for en flott uke i Italia! Vi fikk syklet fem av syv dager og var godt fornøyd. Spennende å utforske den Italienske naturen. Det ble et par knote-turer men stort sett var det bra. Skulle vi dratt hit igjen ville vi definitivt tilbragt flere dager i nasjonalparken i Abruzzo.

Vi fikk produsert en liten filmsnutt fra hver tur, de ligger nå her: http://vimeo.com/channels/mtbveroli

Trykk på "description" for mer info og GPS-spor fra hver enkel tur.

Medlem av NOTS

Moderator  support