Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Øyeren Rundt: bytte fra master til tur

Re: Øyeren Rundt: bytte fra master til tur [Re: DuffMcShank] #2098779 25/08/2015 17:39
TSE Offline
Fersking
Fersking
Sitat: DuffMcShank
Sitat: TSE
Hadde en fin tur med pulje 1, og kunne heller ikke der se noe velt. Generelt fin kjøring i feltet, lite cowboyer å se.

Deler ikke den oppfatningen, det var nesten alltid folk i motadgående kjørebane frem til Solbergfoss. Generelt skulle mange bakover på død og liv bevare farten inn i bakkene og la seg i full bredde. 2 grupper på 3 hver fra Rye og Hasle-Løren skulle også ofte kjøre seg tilbake i front hver gang de datt av i kneikene, oftest i motadgående kjørebane.

Det farligste var noen enkeltryttere som lå i motadgående i blind, krapp venstresving nedover, feltet hadde ca. 50, det hadde blitt panikk om en bil kom i 60+ rundt svingen.

Jeg ble for øvrig også kjørt inn i bakfra på flate uten bremsing, det var på hengende håret at ikke begge veltet.

Det kom vel an på hvor du satt i feltet, men i mine øyne bør de dele opp puljene i ca.50 per, slik som i Tyrifjorden Rundt. Over halve feltet blir uansett fliset av i Solbergfoss og har ikke noe i den raskeste pulja å gjøre (meg selv inkludert).

Har tatt "klassereisen" fra pulje 3 til 1 de 3 årene jeg har vært med, og synes det er mye hasardiøs kjøring i alle (T.O.: har til gode å velte på landevei, men har mistet telling på hvor mange velt jeg har vært rett bak).

Tingene du beskriver her finner man vel i de fleste fellesstarter, så det er ikke no nytt. Og om du hadde halvert feltet så hadde du fortsatt hatt noen "gærninger" som hadde befunnet seg i mindre gunstige posisjoner i tide og utide.

Mener det burde vært sett mer på trafikksikringstiltak på sånne ritt, tror det er lettere enn å få 300 pers. til å følge trafikkreglene til punkt og prikke. ICON_SMILE

Redigert av TSE; 25/08/2015 17:42.
Re: Øyeren Rundt: bytte fra master til tur [Re: ohaga] #2098780 27/08/2015 07:21
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
E
Nå ligger Øyeren Rundt på www.rittranking.no

Og jeg tror den eneste måten å få roet ned de aller hissigste i venstrefila er å gjennomføre det de sier før start... "de som gjentatte ganger bryter trafikkreglene vil bli disket"... og i etterkant gå ut med at "vi så oss nødt til å diske 7 ryttere fordi,,, sikkerhet, trafikkregler, goodwill hos politiet, holdninger osv".

Jeg tror rittarrangørene klarer å gjennomføre noe slikt uten for mye ressurser og at de vet omtrent hvor de bør stå å ta bilder etc.

Da ville det sikkert blitt bråk de første gangene og litt småtrangt på høyre side av den gule stripa men over tid tror jeg å håndheve trafikkreglene er er positivt for sporten.

Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Re: Øyeren Rundt: bytte fra master til tur [Re: EmilZipp] #2098781 28/08/2015 08:55
M
murstein Offline
Entusiast
Entusiast
M
Enig Med Emil

(det stemmer! jeg klatrer som en murstein...)
Re: Øyeren Rundt: bytte fra master til tur [Re: ohaga] #2098782 28/08/2015 10:54
BeefCake Offline
Ivrig
Ivrig
Når de først har en motorsykkel som kjører foran halve løpet så er det vel greit å sette på en go-pro kamera her som filmer folk som bryter reglene?

- Mvh BeefCake
- - - - - - - - - - - - - - -
I may do foolish things, but I do them with great enthusiasm!
Re: Øyeren Rundt: bytte fra master til tur [Re: ohaga] #2098783 28/08/2015 10:54
BeefCake Offline
Ivrig
Ivrig
Syntes forsovet at målområdet her var langt bedre enn L-O... ICON_SMILE

- Mvh BeefCake
- - - - - - - - - - - - - - -
I may do foolish things, but I do them with great enthusiasm!
Side 2 av 2 1 2

Moderator  support, Valentino