Pussig nok var det ingen krasj på Gylne Gutuer i fjor. Vi har imidlertid en idé om å legge på en ekstra grusseksjon som starter aldeles fryktinngytende...
Og den er med:
Rundene blir på 28,2 km med disse gutuene:
1) Klassikerskjegget i postkassen 2200 m 2) Valentinogutua (Jeg bor i Grimerudvegen, skjønner dere) 1500 m 3) Karl Johan 2400 m 4) Croonergutua (eg. Hornesvingen, lang historie) 1900 m 5) Galgumvegen 1800 m (Galgum betyr galgene. Navn godt nok dette og dativsform er kult) 6) Gamle Stangeveg 1800 m
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
Jeg mener at det finnes et ritt på Nord-Jæren som bruker grusseksjoner. Oppkalt etter en sponsor, så jeg husker ikke noe navn.
Caverion Base-Property rittet har gått to ganger med start/mål i Sandnes, og går på grus og fin sti (gress med litt sørpe, kanskje) samt selvfølgelig asfalt. I år heter det bare Caverionrittet.
Finner ingen liveoverføring på de vanlige stedene. Heldigvis finnes det alltid en snill franskmann som laster opp på Youtube etterpå. Det er et ritt som ikke trenger å nytes som ferskvare.
Svært mange er påmeldt uten personlig EMIT-brikke. Se på startlistene, og sjekk at ditt bikkenummer er korrekt registrert. Dersom dette er feil, send epost til bjorn@bbnett.no så korrigerer vi det på forhånd, og slipper masse kø og kaos før start.
Jeg var innom Valentinogutua og Karl Johan med den alderssegne Cerveloen i går kveld, og det ser jo riktig bra ut Noen hull er det jo, men slett ikke verre enn du kan risikere å møte på norsk asfalt.
Gylne Gutuer gikk bra det. Mange ble smertelig overrasket over at et så flatt ritt kunne være så hardt.
Stravadata sier 65 km/t + i dumpa på Klassikerskjegget i postkassen.
I morgen kveld skal vi ha evalueringsmøte for hele Gylne Gutuer Sykkelfestival 2015, så får vi se hva som kommer ut av det. Dersom noen av dere har tilbakemeldinger til oss må dere gjerne skrive dem i tråden her eller sende meg en PM.
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
Jeg deltok ikke selv men hadde med en junior som kjører sin første sesong. Han likte løypen veldig godt. Det ble mye mere strekk i feltet enn vanlig og dermed mindre skummelt syntes han som ikke er så dreven i felt. Hardt men morsomt var hans tilbakemelding. Han ble kjørt av etter to runder men likevel fornøyd.
Det som derimot ikke var så positivt var all bilpesen. Etter han ble kjørt av ble han passert av flere smågrupper som ble lå bak biler. Jeg sto selv på to steder i løypen pr runde og ble overrasket over hvor mye bilpes det var. Dette er selvsagt ikke Otterstad sin feil (selv om de var veldig aktive på den fronten selv).
Dette var absolutt ett ritt som skiller seg ut så vi håper dere fortsetter og vi kommer gjerne tilbake neste år.
Bedre sent en aldri å takke for tilbakemeldingen, forhåpentlig.
Kommentaren om bilpes skal vi videreformidle til kommisærene.
Vi har søkt NCF om Gylne Gutuer som NC-ritt og Hamar Kriterium som Rankingritt i pinsehelgen 2016. Vi har også lyst til å arrangere Ungdomsklasser i begge rittene og Masterklasser på Gylne Gutuer. Det hadde vært kult å få til.