Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Slitt Karbonhjul

Slitt Karbonhjul #2096970 08/04/2016 14:54
Føien Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Jeg har et par Reynolds karbonhul (U46) som begynner å se slitt ut. Flere steder er bremseområdet fått noen avrivinger og generelt mener jeg at jeg ikke får nok bremsekraft (men det siste kan være et generelt problem eller litt psykisk..)

Se vedlagte bilder.

1) Er dette farlig?
2) Bør jeg få meg nye hjul+
3) Kan det fikses og er det verdt det?
4) Kommentarer?

Henrik

https://drive.google.com/open?id=0Bx_U5b7S50BuX0hZX3ZiTjZ3VlU[/img]

Re: Slitt Karbonhjul [Re: Føien] #2096971 08/04/2016 16:31
D
DonLudo Offline
Fersking
Fersking
D
Det skader sikkert ikke å høre med http://jaeger-liteseat.no/
Mener de kan reparere knekte karbonhjul, men kanskje de også kan gjøre noe med bremsebanen din.
Ville uansett ikke kjørt mer på hjulene slik de er nå, spesielt hvis det er clincher-hjul du har (bildene ser ut som tubular?).

Re: Slitt Karbonhjul [Re: Føien] #2096972 08/04/2016 16:39
rasmusic Offline
Ivrig
Ivrig
Send bildene til Reynolds. Det gjorde jeg når jeg var i samme situajson i vinter, og jeg fikk god hjelp der. Kundeservicen konfererte med de rette fagfolkene og friskmeldte mine hjul (mindre slitt enn dine, men siden det er clinchers er tykkelsen på bremsebanen mer kritisk).

Otto kan ikke fikse bremsebaner, det sjekket jeg også ICON_WINK

Re: Slitt Karbonhjul [Re: Føien] #2096973 13/04/2016 17:43
Brumm Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Føien

1) Er dette farlig?
2) Bør jeg få meg nye hjul+
3) Kan det fikses og er det verdt det?
4) Kommentarer?

Vil hive meg på tidligere taler og anbefale å sende bildene til produsent.
Om de ikke kan brukes er det mulig Reynolds kan selge deg en ny felgring eller to for en hyggelig pris. Det er relativt greit å bygge opp hjulet igjen om du har utstyret eller setter det bort til dyktig hjulbygger.

Jeg var i samme situasjon for noen år tilbake, hadde kjøpt et brukt Powertap hjul der felgbanen kollapset og felgen måtte byttes. Det var heldigvis enkelt å finne ny identisk felg (alu). Byttet niplene og bygget opp bakhjulet over et par kveldsøkter (mister tålmodigheten etter ca 30 minutter) og det ble stivere og bedre enn før det gikk istykker.

#3 vil avhenge av pris om det må fikses, og om du vil ha andre hjul så vil du uansett få svært lite for et hjul som i praksis ikke har brukbar felg (aner ikke om det er nok eiker til at man teknisk sett kunne satt opp felgen med skivebremsnav, men det er jo en annen problemstilling og neppe lønnsomt medmindre man tilfeldigvis har alle delene liggende..)

Re: Slitt Karbonhjul [Re: Føien] #2096974 14/04/2016 13:39
Føien Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Hei,

takk for gode svar og tips.

Jeg kontaktet Reynolds og de anbefalte nytt hjul og ikke reparere. Det samme sa Otto-Jaeger da jeg kontaktet de.

Reynolds kunne gi meg en crash-replacement med 40 % avslag på 58 aero clincher hjulene sine. De ville da komme på 14.364NOK.

Men vurderer sterkt å investere i Unaas SS-55 enten team eller ltd.

noen tips? Vet det er en jungel der ute..

Re: Slitt Karbonhjul [Re: Føien] #2096975 15/04/2016 18:19
TSE Offline
Fersking
Fersking
Kan uten problem anbefale Unaas hjul ICON_SMILE
Har både treningshjul (AS30) og ritthjul (ss55 team)
Knallgode hjul, crash replacement, 2 års gratis service(retting etc) og bra service.

Moderator  support, Valentino