Jeg satte opp noen nye treningshjul tidligere i uken. Da de jo vil bli brukt mye i dårlig vær og det passet med hva butikken hadde inne ble de satt opp med 25 mm "xtreme weather" dekk. Da jeg skulle ut på tur nummer to med dem i går oppdaget jeg store langsgående sprekker i rullebanen på begge dekkene. Dermed bar det tilbake til butikken og de var naturlig nok enige om at det ikke så særlig bra ut så jeg fikk byttet dekk mens jeg sto og ventet.
Så til problemet. Etter hvert som jeg kikket mer og mer på fremdekket mitt i løpet av treningsturen (ble godt sliten ja) så innser jeg at dekket jo vitterlig ser smalere ut enn hva jeg hadde. Da jeg kom hjem fikk jeg bekreftet mistanken og ser at jeg har gått fra 25 mm "xtreme weather" til 23 mm "all weather". Sikkert gode dekk det og, men det var jo ikke det jeg ville ha.
Gjør jeg meg for vanskelig hvis jeg drar tilbake og spør om å få bytte på nytt? Jeg kunne sikkert ha sjekket at det ble rett tidligere, men byttet skjedde på bakrommet og jeg trodde det var nok å påpeke på forhånd at det var 25 mm dekk som stod på.