Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Er dekkbredde nok til å klage på galt produkt?

Er dekkbredde nok til å klage på galt produkt? #2093498 22/05/2015 06:30
T
tygster Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
T
Jeg satte opp noen nye treningshjul tidligere i uken. Da de jo vil bli brukt mye i dårlig vær og det passet med hva butikken hadde inne ble de satt opp med 25 mm "xtreme weather" dekk. Da jeg skulle ut på tur nummer to med dem i går oppdaget jeg store langsgående sprekker i rullebanen på begge dekkene. Dermed bar det tilbake til butikken og de var naturlig nok enige om at det ikke så særlig bra ut så jeg fikk byttet dekk mens jeg sto og ventet.

Så til problemet. Etter hvert som jeg kikket mer og mer på fremdekket mitt i løpet av treningsturen (ble godt sliten ja) så innser jeg at dekket jo vitterlig ser smalere ut enn hva jeg hadde. Da jeg kom hjem fikk jeg bekreftet mistanken og ser at jeg har gått fra 25 mm "xtreme weather" til 23 mm "all weather". Sikkert gode dekk det og, men det var jo ikke det jeg ville ha.

Gjør jeg meg for vanskelig hvis jeg drar tilbake og spør om å få bytte på nytt? Jeg kunne sikkert ha sjekket at det ble rett tidligere, men byttet skjedde på bakrommet og jeg trodde det var nok å påpeke på forhånd at det var 25 mm dekk som stod på.

Re: Er dekkbredde nok til å klage på galt produkt? [Re: tygster] #2093499 22/05/2015 06:54
M
murstein Offline
Entusiast
Entusiast
M
Nei, det er helt innafor å klage når du har fått feil produkt.

(det stemmer! jeg klatrer som en murstein...)
Re: Er dekkbredde nok til å klage på galt produkt? [Re: tygster] #2093500 22/05/2015 06:55
S
Sixtus Offline
Entusiast
Entusiast
S
Du har betalt for noe du ikke skulle ha, og har vitterlig fått feil produkt. Hvis det er å gjøre seg vanskelig så vet ikke jeg... For mange er jo 25 mm dekk veldig viktig, så her ser jeg ikke problemet ved å gå tilbake til butikken og påpeke at de har satt på feil.

Tror nok det skal mer enn det til for å havne på butikkens svarteliste.

Re: Er dekkbredde nok til å klage på galt produkt? [Re: tygster] #2093501 22/05/2015 06:59
Valentino Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Du ville ha 25 men fikk 23. Butikken har gjort feil, eller ikke hørt ordentlig etter, eller (og jeg håper ikke dette) gitt f og håpet å komme unna med det.

Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland
Attaché culturel à Landevei et landevei.no.
Moderateur på Landeveisforumet
Facebook Twitter: @landevei
Re: Er dekkbredde nok til å klage på galt produkt? [Re: Valentino] #2093502 22/05/2015 08:01
T
tygster Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
T
Takker. Da blir det en ny tur innom butikken.

Planen var jo tross alt å delta på ritt med gruspartier senere i sesongen. Kan ikke komme med 23 mm dekk da.

Moderator  support, Valentino