Alpers, jeg lurer på en liten ting. Det virker på meg som du har blitt en mykere mann når det kommer til stilregler. Er det funksjonalismen som har tatt over? Det er helt klart praktisk å ha med minipumpe og seteveske, men at det ser bedre ut uten, er det vel ingen tvil om? Misforstå meg rett, jeg klapper for at du fokuserer på at sykling er for alle.
Alpers, jeg lurer på en liten ting. Det virker på meg som du har blitt en mykere mann når det kommer til stilregler. Er det funksjonalismen som har tatt over? Det er helt klart praktisk å ha med minipumpe og seteveske, men at det ser bedre ut uten, er det vel ingen tvil om? Misforstå meg rett, jeg klapper for at du fokuserer på at sykling er for alle.
Jeg har alltid vært myk om slike regler og lovpriset både individualisme og funksjonalisme. Dog har jeg tillatt meg å kåsere mer tidligere enn nå, en justering som har fulgt naturlig med jobben.
Et sted må det jo være. Ser ikke helt hva som er så kult med stappa lommer når jeg er ute hele dagen og temperaturen varierer fra 5-20 grader?
Stappa lommer er jo pro da! Man skal dessuten ikke feste unødvendige ting på en ellers perfekt maskin. Det er respektløst ovenfor gudene som skjenket oss maskinen.
"If you are going to die! make sure its in the front of the peloton!" Raphael Geminiani to Jacques Anquetil
If your not sleeping you should be eating.If your not eating you should be cycling
Et sted må det jo være. Ser ikke helt hva som er så kult med stappa lommer når jeg er ute hele dagen og temperaturen varierer fra 5-20 grader?
Stappa lommer er jo pro da!
En proffsyklist har jo omtrent aldri lommene stappa. Når de trener har de jo treningssykkel med dill overalt på rammen, mens når de kjører løp har de knapt en gel i lommen..
Du betaler kanskje 1000-1500,- for drakt, men det kommer da mer penger fra sponsorer som ikke nødvendigvis hjelper deg, men de hjelper ungdommen i klubben din. Kommer ett selskap inn med f.eks. 20 000,- kroner til klubben, vil klubben ha 20 000,- ekstra i budsjettet. Disse pengene kan brukes til å støtte ungdom
I Norge handler det ikke om at ungdommen i klubben skal få midler til å sykle. Det handler om at pappaen til ungdommen skal betale litt mindre for at poden skal få utfolde seg litt.
Men du bør helst få den langet fra veikanten, og stappe den på plass i fart.
Nja, litt vanskelig når jeg trenger den mest etter 10 meter fra jeg setter meg på sykkelen.
Går bra det også - så lenge avisen er dagsfersk og fra anerkjent fransk, italiensk eller flamsk utgiver..
Avisen er alltid dagsfersk og inneholder sider som ikke har blitt bladd i. Men reaksjonære og høyrevridde Aftenposten seiler vel opp som et akseptabelt norsk alternativt?
Med fare for å tråkke i den såkalte salaten, da jeg ikke har vært på forumet på lenge og ikke har tid til å lese gjennom alle inleggene i denne tråden, kommer det et lite spørsmål:
Hvem er ansvarlig for den ufyselige bib'en som sykkellandslaget bruker? Trøya er jo sååå stilig, så kommer den fæle shortsen med røde sider og blå midtdel... Hva med svart bib med rød/hvit/blå/hvit/rød helt nederst ved overgangen bib/solbrune lår?
Redigert av goatmxx; 25/04/201408:45.
Sykkelfjas - Sjekk ut gruppa på facebook for mer fjas
Hvem er ansvarlig for den ufyselige bib'en som sykkellandslaget bruker?
Såvidt jeg klarer på lese, så står det Craft.. forøvrig enig i din kommentar - (og salat er til for å tråkke i)
Vil tro Craft kun lager produktet. De må vel ha fått beskjed om hvordan den skal se ut fra en eller annen. Jammen flaks jeg ikke er god nok for landslaget
Sykkelfjas - Sjekk ut gruppa på facebook for mer fjas
På en drakt fri for reklame, så et det en prestasjon at landslagsdraktene ser så fjollete ut. Både Hushovd og Hagen har vel truffet bra med sine mestertrøyer de siste årene, så jeg tipper ansvaret ligger hos en eller annen som egentlig ikke bryr seg så veldig mye.
Stappa lommer er jo pro da!
En proffsyklist har jo omtrent aldri lommene stappa. Når de trener har de jo treningssykkel med dill overalt på rammen, mens når de kjører løp har de knapt en gel i lommen..
Du betaler kanskje 1000-1500,- for drakt, men det kommer da mer penger fra sponsorer som ikke nødvendigvis hjelper deg, men de hjelper ungdommen i klubben din. Kommer ett selskap inn med f.eks. 20 000,- kroner til klubben, vil klubben ha 20 000,- ekstra i budsjettet. Disse pengene kan brukes til å støtte ungdom
I Norge handler det ikke om at ungdommen i klubben skal få midler til å sykle. Det handler om at pappaen til ungdommen skal betale litt mindre for at poden skal få utfolde seg litt.
Er ikke det bra da? Gutten får syklet og foreldrene bataler litt mindre.
Det finnes flere familier i Norge som egentlig ikke har råd til å ha sønnen sin som syklist. Jeg vet om eksempler på dette. Det er jo bare positivt at foreldre skal betale mindre, og at sønnen skal få fortsette utviklingen. Sykkel er en ganske dyr sport uten penger og noen rabatter her og der
Jeg vet dette er en stiltråd, men synspunktene fra en ung juniorsyklist må frem her