Etter å ha syklet litt rundt på damas CAAD med Cannondales compact C3 styre, har jeg innsett at jeg skal ha nytt styre.
Nå bruker jeg et 3T Tornova, som er litt neoklassisk med flat topp, og rett overgang til hoods. Dette liker jeg godt. Jeg finner meg dog ikke til rette i bukken med hendene i det fremre "hjørnet", så jeg lett når brems og gir. På Cannondalestyret satt jeg mye mer behagelig i bukken over lang tid.
Anbefal meg et styre som ligner på dette, flat topp, flat/jevn overgang til hoods, ikke veldig dyp bukk med flare, men jevn, avtagende bue. Altså IKKE knekk i bukken, det er helt uaktuelt og ser tulletet ut.
> Assos er laget for korpulente sveitsiske bankfolk.
Re: I bukkestyrejungelen: Tråden med hjelp og råd
[Re: helomoto]
#220757523/05/201612:42
Sikkert leseferdighetene mine det er feil med; Er usikker på om du vil ha flare eller ikke.
Uten: Deda RHM 02 eller Zero100 RHM Zipp Pro Compact mener jeg er uten
Med: FSA Compact. Lite flare, bare 1 cm smalere ved hendlene enn på endene. Her finnes det utallige modeller. Mener Energy har flat topp, men ikke vingetopp. Zipp: Sjekk modellutvalget 3T Ergonova
Flere?
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
[Re: Valentino]
#220763623/05/201614:52
Da synes jeg du skal forsøke en FSA Compact-modell. Energy har en flat topp som ikke er så diger som 3T Ergonova. Kontinuerlig overgang i bukken, ingen "hjørner", og også mer plass i bukken enn Ergonova uten at det er dypere.
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
#220771623/05/201617:42
Etter å ha syklet litt rundt på damas CAAD med Cannondales compact C3 styre, har jeg innsett at jeg skal ha nytt styre.
Nå bruker jeg et 3T Tornova, som er litt neoklassisk med flat topp, og rett overgang til hoods. Dette liker jeg godt. Jeg finner meg dog ikke til rette i bukken med hendene i det fremre "hjørnet", så jeg lett når brems og gir. På Cannondalestyret satt jeg mye mer behagelig i bukken over lang tid.
Anbefal meg et styre som ligner på dette, flat topp, flat/jevn overgang til hoods, ikke veldig dyp bukk med flare, men jevn, avtagende bue. Altså IKKE knekk i bukken, det er helt uaktuelt og ser tulletet ut.
Kjøp et Cannondale styre da vel, det er litt mer enn bare nesten identisk med det du liker. Vanligvis noe på Finn etter en eller annen jåle som har byttet fra C1 til noe tullete dyrt (inkl meg;-)
Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
[Re: EmilZipp]
#220786624/05/201600:18
Kjøp et Cannondale styre da vel, det er litt mer enn bare nesten identisk med det du liker. Vanligvis noe på Finn etter en eller annen jåle som har byttet fra C1 til noe tullete dyrt (inkl meg;-)
Det føler jeg blir helt feil på en Bianchi :-)
[Re: helomoto]
#220800724/05/201609:39
Det føler jeg blir helt feil på en Bianchi :-)
... Valentino, ikke les videre... Tja, mitt skal på en Sempre og under styretapen er det ikke noe som synes. Jeg brukte aceton på de hvite detaljene på C1 styre, stem og setepinne da det sto på Supersix'n for å få alt helt i "Darth Vader style" (Valentino, jeg sa jo at du ikke skulle lese dette)
Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
#220801824/05/201609:55
Det er faktisk mulig jeg kan overta et Cannondalestyre. Hva er forskjellen på C1/C2/C3. Tror jeg vil ha lett alu. Har rådyr carbonium nå, og selv om det demper en del vibrasjoner føler jeg at det flekser vel mye.
Har SuperSix og Sempre selv!
[Re: EmilZipp]
#220805324/05/201610:47
Er ikke de inhabil? Sist jeg sjekket hadde de familiemedlemmer med nevnte krøll på sadelsnuten.
Åpenbart ikke, siden jeg kritiserer det unevnelige setet med den stygge fasongen og påpeker at dette setet i foto-sammenheng er verre enn alle andre seter på markedet, til sammen.
Øyvind Aas Kollisjonsdukke i permisjon
#220827224/05/201618:55
Bøyen og lengden på bukke-endene minner veldig om K-Force-styret ja. Jeg har det på første-raceren og liker det veldig godt. Kjøpte akkurat et Omega til stålraceren for å få samme fasong der også.
Øyvind Aas Kollisjonsdukke i permisjon
#220836324/05/201620:55
Ble litt bekymret over ujevnheter på overflaten av karbonstyret ved bytte av stem. Linjene matcher med det gamle stemet, tror det bare er karbonpasta og festebelegg som er trykt sammen, men vanskelig å si.
Alltid strammet med 5 NM moment.
Byttet for sikkerhets skyld til et gammelt alu-styre jeg hadde liggende.
Skal dette styret kasseres? I så fall, noen anbefalinger til et med lignende geometri som Cannondale C2 compact, men som er litt lettere (309g)?
Redigert av DuffMcShank; 05/06/201604:17.
Create the problem and sell the solution
#221348707/06/201609:16
Orker ikke lete gjennom heeeele tråden....blitt lat..
Er på utkikk etter et carbon styre til addicten.. en liten "vinteroppgradering". Syncros styret som står på har egentlig helt OK utforming syns jeg.. litt mer "moderne bøy" enn jeg er vant til, men etter noen sesonger med kun stisykling har jeg blitt litt mindre smidig når jeg skal sitte i bukken virker det som.. Hehe...
Noen som har noe tips, til noe bra til en litt hyggelig pris, evt noen som har noe de vil kvitte seg med? Er på 42-44cm litt ettersom hvordan det blir målt.
Skal jeg være litt pirkete så kan gjerne logoer osv være stealth...