Har ikke pleid å ha på noe etter poleringen, men kan være en må gå over en gang i blant for å opprettholde blendingsfaktoren. Har ikke gjort noe siden det ble gjort første gang.
@luna: Concor, 10-delt Campa og klassisk bøy er høyt på min liste. Setet ser veldig bra ut på en del sykler, og passer godt her i mine øyne.
-Ventilhetter -For lange ventiler -Seteveske (er lov på tur, men hører ikke hjemme i skrytegalleriet) -Maxim-flaske (ja, her er jeg streng) -Vinkelen på hendlene -Kjedet på storskiva ved fotografering
Jeg stussa nå mer på den ekstreme vinkelen på selve setet. Det ser med den ut som om Arione-setet ikke passer deg noe særlig. Noe som er nærliggende å tro da det er et sete for helt spesielle skritt/skrev/rumper.
Setet bør som regel stå så nært vannrett som mulig. Hvis ikke legger man unødvendig mye trykk på armer/skuldre uten at man nødvendigvis sparer de mykere delene mellom beina. Man ender opp med å spenne kroppen mot setet konstant, for ikke å skli av. Jeg vil anta at du vil få mer kraft i pedalene, over lengre tid, ved å sette setet ned 10-15 mm, samt kanskje bytte til et sete du klarer å ha i vater uten å få vondt.
Skal nok justere sete litt. Hatt den sykkelen siden 2010 nå. Polerer etter turer og vasker den. GP400s II har jeg liggende, men da ikke med orange. Men kanskje det blir neste år. Men er jo en sykkel fra året 2006 som ikke har vært utsatt for velt eller andre hendelser .
Når jeg punkterer bytter jeg nok ut slangene til slike med kortere ventiler som jeg har i kassa. Punkterer for lite
Ny ramme, krank og krankgir ble kjøpt inn i vinter:). Hjulsett kjøpte jeg i fjor og de øvrige komponentene hadde jeg klart fra tidligere sykkel:). Dette har blitt en god sykkel som jeg sitter svært godt på.
Nytt stem er bestillt, 110 mm procraft (samme som setepinne, grønt). Her ser dere garantert at ventilene er aaaaalt for lange... Slapp av, her skal det snart monteres opp slangeløst med guffe:). Mulig jeg skal skifte ut ene flaskeholderen slik at det blir to like. Skjermen burde ikke vært med på bildet, men det ble den gitt:/.
Litt usikker på wire/strømpelengdene foran ved styret. Mulig de burde vært kortere.. Ut over dette så er jeg fornøyd. Kommer til å fly opp fjellene under årets La Marmotte;).
Lekkert Øistein, har du sjekket ut at du kan sykle slangeløst på DA 24 hjulesettet ditt ? Mener det er to varianter av hjulsettet, en for slangeløst og for vanlig/slange. Jeg mener jeg har den siste varianten og mente du hadde det også. Men mulig jeg tar feil.
Tror du har rett Odd, står bare c24 på mine, ikke cl.... Hmmmm.
Men, hvordan er det å sette opp dette slangeløst? Er jo et helt annet trykk enn på terreng...
Som omtalt andre steder på forumet. På landeveissykkel kan du kun bruke tubeless-dekk til å sette opp slangeløst. Men det går an å konvertere noen felger ved hjelp av tape/felgbånd.
Ny Trek Emonda SL for sessongen, garanti for (kjent) kranklager problemer på Min Trek Madone 5.9. Høy stack på styrerør, og "reisning" på stem. Dette pga litt trøblate rygg for tiden. Flyttet over alle deler fra Madone. Synes Emonda er ganske lik som min gamle Madone. PS Fikk plass til 28mm både fremme og bak. Ultegra bremsene er faktisk det som gir minst klaring.
Dette skrev shimano til meg når jeg spurte: Hello Øistein.
Thanks for reaching out to us.
We have three different versions for our DURA-ACE WH-9000 wheelsets, namely tube, tubeless and clincher.
The difference between clincher and tubeless version is the rim. For tubeless the rim completely closed and there are no holes for the nipples. The clincher version has holes in the rim to assemble the nipples.
Therefore both wheels are suing different nipples and spokes.
Litt rart at Shimano kaller pariser/tubular for tube, men ja, det kan virke som om den eneste forskjellen er hullene for å skru inn eikenipplene. Da bør det funke med tape og ventiler.