|
|
Løpe trapper i Vikersund, er det åpent?
|
Re: Løpe trapper i Vikersund, er det åpent?
[Re: Raskall]
14/04/2016 10:30
|
GeirK
More than words
|
More than words
Han har sagt i denne tråden at han mente jeg trengte et spark bak på bakgrunn av opprinnelig innlegg. Nesten korrekt. Jeg skrev at jeg selv ville opplevd en slik kommentar som et spark bak.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
14/04/2016 10:38
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Og da er det faktisk helt uforståelig at du blir krenket av GeirK sitt innlegg. Står ved min påstand om at du ikke ville blitt krenket om meldingen kom fra alle andre enn GeirK...
Krenket er et sterkt ord og jeg ble ikke krenket av Geir sitt svar. Men jeg hadde reagert negativt uavhengig av hvem som hadde skrevet det, men siden det kom fra GeirK ble reaksjonen flyttet fra hodet til tastaturet. Jeg oppfatter GeirK som en bølle når han er i det rette hjørnet og bøller plaget meg nok da jeg var liten. Nå har jeg begynt å ta igjen. Og GeirK har godt av å få vite at han oppfattes som en bølle til tross for at han ikke mener å være det. Din historie rettferdiggjør ikke dine handlinger i dag. Ytrer man seg i det offentlige rom så må man være forberedt på at noen har motsatte tanker og meninger. Tåler man ikke diskusjonen og må ty til hersker-teknikker, person-angrep osv. bør man egentlig avstå fra å diskutere. Jeg velger å la det være mine siste ord mellom deg og meg.
Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
|
|
|
[Re: GeirK]
14/04/2016 10:45
|
EgilS
More than words
|
More than words
Han har sagt i denne tråden at han mente jeg trengte et spark bak på bakgrunn av opprinnelig innlegg. Nesten korrekt. Jeg skrev at jeg selv ville opplevd en slik kommentar som et spark bak. Vel, du skrev: "Nei, jeg følte for å "gi deg et spark i ræva" i den positive forstand at man gir noen et skyv for å forbedre seg som man i etterkan er takknemlig for." Positivt ment eller ikke ... 
|
|
|
14/04/2016 10:49
|
GeirK
More than words
|
More than words
bøller plaget meg nok da jeg var liten. Nå har jeg begynt å ta igjen. Jeg ble også plaget av bøller da jeg var liten. Det blir jeg ikke lenger fordi jeg avbøllifiserer folk ved å kontrontere dem og skaffer meg et verbalt overtak som jeg ikke lar dem slippe ut av før har sluttet å bølle. Bøllelignende utsagn fra folk som ikke egentlig er bøller, får dessverre samme behandling noen ganger.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
[Re: EgilS]
14/04/2016 10:49
|
GeirK
More than words
|
More than words
Han har sagt i denne tråden at han mente jeg trengte et spark bak på bakgrunn av opprinnelig innlegg. Nesten korrekt. Jeg skrev at jeg selv ville opplevd en slik kommentar som et spark bak. Vel, du skrev: "Nei, jeg følte for å "gi deg et spark i ræva" i den positive forstand at man gir noen et skyv for å forbedre seg som man i etterkan er takknemlig for." Positivt ment eller ikke ... OK - takk for korreksjonen. Hva skulle man gjort uten rettsreferenter =)
|
|
|
14/04/2016 10:51
|
mtbmaniac
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
boller plaget meg nok da jeg var liten. Nå har jeg begynt å ta igjen. Jeg ble også plaget av boller da jeg var liten. Det blir jeg ikke lenger fordi jeg avbollifiserer folk ved å kontrontere dem og skaffer meg et verbalt overtak som jeg ikke lar dem slippe ut av før har sluttet å bolle. Bollelignende utsagn fra folk som ikke egentlig er boller, får dessverre samme behandling noen ganger. mmm, nå fikk jeg lyst på boller 
|
|
|
14/04/2016 10:53
|
Skjelven
Ringrev
|
Ringrev
Mye produktive hjemmekontor ser jeg
|
|
|
[Re: Skjelven]
14/04/2016 10:55
|
GeirK
More than words
|
More than words
Jeg sitter på bortekontor.
|
|
|
14/04/2016 11:10
|
Lurifax
Besatt
|
Besatt
bøller plaget meg nok da jeg var liten. Nå har jeg begynt å ta igjen. Jeg ble også plaget av bøller da jeg var liten. Det blir jeg ikke lenger fordi jeg avbøllifiserer folk ved å kontrontere dem og skaffer meg et verbalt overtak som jeg ikke lar dem slippe ut av før har sluttet å bølle. Bøllelignende utsagn fra folk som ikke egentlig er bøller, får dessverre samme behandling noen ganger. Pussig nok så oppfattes du til tider nettopp som et bøllefrø selv. Hvor mange andres diskusjonsmetoder har egentlig vært oppe til diskusjon like mange ganger? Det ligger litt læring i å løse den gåten der.
______________________________________________________________ "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett."
|
|
|
[Re: sveinaa]
14/04/2016 11:30
|
Raskall
OP
More than words
|
OP
More than words
Din historie rettferdiggjør ikke dine handlinger i dag.
Nei, men jeg tar meg friheten til å lære av min historie. Ytrer man seg i det offentlige rom så må man være forberedt på at noen har motsatte tanker og meninger. Tåler man ikke diskusjonen og må ty til hersker-teknikker, person-angrep osv. bør man egentlig avstå fra å diskutere.
Skal jeg være forberedt på en opphetet diskusjon på bakgrunn av et enkelt spørsmål med svarene ja og nei som eneste alternativ? Og skal jeg forsøke å lese tankene til GeirK for å forstå at han bruker LMGTFY på en annen måte enn de aller fleste andre? Et lite smilefjes hadde forandret alt. Eller kanskje utelatt "sparket" helt og holdent. Jeg sliter fremdeles med å forstå hvorfor jeg fortjente det første sparket. Jeg velger å la det være mine siste ord mellom deg og meg. Jøss. Trodde jeg var alene om slik oppførsel jeg.
|
|
|
14/04/2016 11:34
|
Raskall
OP
More than words
|
OP
More than words
bøller plaget meg nok da jeg var liten. Nå har jeg begynt å ta igjen. Jeg ble også plaget av bøller da jeg var liten. Det blir jeg ikke lenger fordi jeg avbøllifiserer folk ved å kontrontere dem og skaffer meg et verbalt overtak som jeg ikke lar dem slippe ut av før har sluttet å bølle. Bøllelignende utsagn fra folk som ikke egentlig er bøller, får dessverre samme behandling noen ganger. Da skal du være veldig oppmerksom på at du i den prosessen ofte oppfattes som nettopp det du prøver å motvirke. Dette er min og mange andres helt subjektive oppfatning av din adferd i lange diskusjoner her på forumet. Det er ikke du selv som avgjør om du er en bølle.
|
|
|
[Re: Skjelven]
14/04/2016 11:35
|
Raskall
OP
More than words
|
OP
More than words
Mye produktive hjemmekontor ser jeg Jeg er på treningsleir (Fat Camp) og trener 3 økter om dagen. Forumet på terrengsykkel.no kan til tider være god restitusjon.
|
|
|
14/04/2016 11:36
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Jøss. Trodde jeg var alene om slik oppførsel jeg.
Nei, men vi gjør valgene av forskjellige grunner. Jeg har gjort en vurdering og falt ned på at jeg ikke ønsker å diskutere dette med deg da jeg ikke ønsker å støte deg, og havne i en lignende situasjon som GeirK.
|
|
|
14/04/2016 12:02
|
GeirK
More than words
|
More than words
Det er ikke du selv som avgjør om du er en bølle. Hvem er det da? Ofte er det slik når jeg blir gjenstand for diskusjon, at noen synes jeg er en bølle og noen synes at jeg absolutt ikke er en bølle. Er jeg da en slags Schrödingers bølle - både bølle og ikke-bølle på én gang?
|
|
|
14/04/2016 12:16
|
gare
More than words
|
More than words
Det er ikke du selv som avgjør om du er en bølle. Hvem er det da? Ofte er det slik når jeg blir gjenstand for diskusjon, at noen synes jeg er en bølle og noen synes at jeg absolutt ikke er en bølle. Er jeg da en slags Schrödingers bølle - både bølle og ikke-bølle på én gang? Det er vel neppe en selv som kan avgjøre dette! Du var utsatt for bøller tildigere, tror du disse definerte seg selv som bøller? Kommunikasjon er vanskelig nok i det virkelige liv og ennå verre via et tastatur. Det er jo ikke slik at dine(gode)intensjoner fritar deg fra enhver reaksjon hos mottaker om det er slik at mottaker reagerer negativt(på samme måte som mottager ikke nødvendigvis kan kreve at avsender skal ordlegge seg på en annen måte om nå mottager skulle være ekstra sensitiv, ha en dårlig dag osv. osv). Samtidig Geir, så er det jo slik at du vet at du trigger enkelte mennesker(jf. det du beskrev tidligere angående at du ikke kan gjøre mot andre som du vil at de skal gjøre mot deg). Siden jeg har inntrykk av at du er en rimelig intelligent fyr, kan du ikke da ta en ekstra runde der du forsøker å sette deg inn i mottagers situasjon, og ser på alternative tolkninger av det du skriver? Det er nå engang sånn at mange av oss legger inn andre konnotasjoner i ord og begreper som du da formodentlig har en relativt uskyldig denotasjon til.
Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
|
|
|
14/04/2016 12:16
|
GeirK
More than words
|
More than words
Edit: Og ja. LGMTFY ER et artig sleivspark. For avsenderen.....
Jeg ser det også slik som mottaker.
|
|
|
[Re: ]
14/04/2016 12:17
|
mtbmaniac
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
The butthurt is strong in this one. Rimelig dust kommentar! Synes ikke det virker som særlig butthurt i det hele tatt, biter godt ifra og står støtt.
|
|
|
14/04/2016 12:18
|
mtbmaniac
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg ser det også slik som mottaker. hva med å legge til et smiley for å ikke virke så, unnskyld, arrogant og kald? 
|
|
|
[Re: gare]
14/04/2016 12:26
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Samtidig Geir, så er det jo slik at du vet at du trigger enkelte mennesker(jf. det du beskrev tidligere angående at du ikke kan gjøre mot andre som du vil at de skal gjøre mot deg). Siden jeg har inntrykk av at du er en rimelig intelligent fyr, kan du ikke da ta en ekstra runde der du forsøker å sette deg inn i mottagers situasjon, og ser på alternative tolkninger av det du skriver?
Når er det betimelig "å slå tilbake" istedenfor "å snu det andre kinnet til"? Som du så pent sier det; kommunikasjon er vanskelig.... Hvor går den usynlige streken som sier at man med sin fulle rett kan starte med usakeligheter, mobbing, personangrep, herskerteknikker osv.?
|
|
|
[Re: mtbmaniac]
14/04/2016 12:27
|
GeirK
More than words
|
More than words
Jeg ser det også slik som mottaker. hva med å legge til et smiley for å ikke virke så, unnskyld, arrogant og kald? Fordi jeg ikke forstår at jeg virker arrogant og kald når alt jeg gjør er å komme med en helt nøytral faktaopplysning.
|
|
|
14/04/2016 12:27
|
gare
More than words
|
More than words
Samtidig Geir, så er det jo slik at du vet at du trigger enkelte mennesker(jf. det du beskrev tidligere angående at du ikke kan gjøre mot andre som du vil at de skal gjøre mot deg). Siden jeg har inntrykk av at du er en rimelig intelligent fyr, kan du ikke da ta en ekstra runde der du forsøker å sette deg inn i mottagers situasjon, og ser på alternative tolkninger av det du skriver?
Når er det betimelig "å slå tilbake" istedenfor "å snu det andre kinnet til"? Som du så pent sier det; kommunikasjon er vanskelig.... Hvor går den usynlige streken som sier at man med sin fulle rett kan starte med usakeligheter, mobbing, personangrep, herskerteknikker osv.? Tja, si det? Jeg mener, rent generelt, at man skal velge sine kamper med omhu 
Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
|
|
|
14/04/2016 12:28
|
GeirK
More than words
|
More than words
Siden jeg har inntrykk av at du er en rimelig intelligent fyr, kan du ikke da ta en ekstra runde der du forsøker å sette deg inn i mottagers situasjon, og ser på alternative tolkninger av det du skriver?
Der har jeg nok mye å hente, ja.
|
|
|
14/04/2016 12:36
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Når er det betimelig "å slå tilbake" istedenfor "å snu det andre kinnet til"? Som du så pent sier det; kommunikasjon er vanskelig.... Hvor går den usynlige streken som sier at man med sin fulle rett kan starte med usakeligheter, mobbing, personangrep, herskerteknikker osv.? Tja, si det? Jeg mener, rent generelt, at man skal velge sine kamper med omhu Jeg engasjerer meg i dette da jeg synes GeirK blir behandlet annerledes enn andre, og jeg synes det er synd (nesten skamfullt) at så mange synes hans direkte tone legitimerer at man oppfører seg ufint. Jeg er helt enig med deg i at man skal velge sine kamper med omhu. Mange burde og være opptatt av at diskusjon ikke nødvendigvis er en kamp om på vinne eller tape, men en måte man utvikler seg selv på.
|
|
|
14/04/2016 12:46
|
fredriks
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jag tror inte så många i tråden tycker att hans direkte tone legitimerar att man oppförer sig ufint (som i post 4 i denna tråden). Det är väl snarare så att folk tycker att den ena saken är mer interessant att diskutera.
|
|
|
14/04/2016 13:02
|
Lurifax
Besatt
|
Besatt
Siden jeg har inntrykk av at du er en rimelig intelligent fyr, kan du ikke da ta en ekstra runde der du forsøker å sette deg inn i mottagers situasjon, og ser på alternative tolkninger av det du skriver?
Der har jeg nok mye å hente, ja. Gjør du det så skal jeg for min del aldri kalle deg fjomp igjen. Da skal jeg beklage at jeg kalte deg en fjomp. Det er veien til faktaene som til tider er vag fra din side GeirK. Enkelte ganger virker du etter min oppfattelse (uten intensjon tydeligvis) som om du ønsker å få folk ut på "glatta" for så å sparke litt. Så selv om din teknikk er god i bunnen, så skal man aldri undervurdere mulilghetene for å forstå andre. Vi har flere av de samme bøkene, men har konkludert ganske forskjellig på budskapet i noen av de. Og det i seg selv er greit. (min er sikkert ikke mer riktig enn din) Men hvis man søker å forstå andre, tror jeg man lettere kan lære de noe også. Så prøv å forstå andre også, så tror jeg det meste er rimelig grei skuring, for som mange andre har sagt, du kan mye om mangt.
______________________________________________________________ "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett."
|
|
|
14/04/2016 13:07
|
Raskall
OP
More than words
|
OP
More than words
Nå har jeg hatt en fantastisk stitur. Anbefales.
|
|
|
[Re: fredriks]
14/04/2016 13:09
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Jag tror inte så många i tråden tycker att hans direkte tone legitimerar att man oppförer sig ufint (som i post 4 i denna tråden). Det är väl snarare så att folk tycker att den ena saken är mer interessant att diskutera. I innlegg 4 er det to ting som er oppe. Om noen av de er interessante så må det være spørsmålet om sider på internett alltid oppdatert i henhold til virkeligheten? Andre avsnitt synes jeg ikke man burde kommentere i det hele tatt, da det er en unødvendig kommentar. Det eneste positive i dette. Er vel at det er GeirK dette går utover da han tilsynelatende ikke lar det gå inn på seg. Innlegg 4: 1. Og sider på nettet er alltid oppdatert i henhold til virkeligheten? 2. Jeez.. Jeg håper du er en mer likanes kar i virkeligheten enn du er her på forumet, Geir.
|
|
|
14/04/2016 13:11
|
anonym22
Anonym22
|
Anonym22
Nå har jeg hatt en fantastisk stitur. Anbefales. Der er nok det meste av terrengsykkeldelen av forumet enig.
|
|
|
14/04/2016 13:19
|
fredriks
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Det jag menade var att det andra Raskall skrev var ufint och jag tror inte att det är så många i tråden som tycker att var helt greit att skriva eller att det var legitimerat av inläggen innan.
|
|
|
[Re: fredriks]
14/04/2016 13:24
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Det jag menade var att det andra Raskall skrev var ufint och jag tror inte att det är så många i tråden som tycker att var helt greit att skriva eller att det var legitimerat av inläggen innan. Hvorfor går hele debatten da på GeirK sin oppførsel?
|
|
|
|
|