Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 10 av 18 1 2 8 9 10 11 12 17 18

Løpe trapper i Vikersund, er det åpent?

Re: Løpe trapper i Vikersund, er det åpent? [Re: sveinaa] #2079373 14/04/2016 10:03
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Sitat: sveinaa
Sitat: Raskall
Sitat: fredriks
Varför ignorerar du setningen i Geir sitt svar som en del tycker är oppassande och onödig och var det som med stor sannolikhet triggade Raskall?

Jeg ignorer ikke setningen: "Siden du er koblet til internett, finnes det langt raskere veier til den informasjonen enn å spørre her".

Hele poenget mitt med å nevne at 1 time er lang tid på internett når man venter på informasjon kom på bakgrunn av den setningen.

Jeg skrev vel innlegget på torsdag. I det samme innlegget skrev jeg at turen skulle foregå på tirsdag. Hvorfor tror du jeg hadde det så travelt at jeg ville ha svar innen en time?

Tja. De fleste, men du er nok et unntak da, ønsker informasjon asap. Når det ikke hastet mer enn at du hadde flere dager på deg. Hvorfor sendte du ikke en epost til den som satt med fasiten (Vikersundbakken)?

Jag tror nog att det är du och GeirK som är spesiella. Väldigt många tror jag välger att spörre på ett förum istället för att ringa rundt och skriva email när de tror att de kan få bra svar på forumet.

Re: Løpe trapper i Vikersund, er det åpent? [Re: EgilS] #2079374 14/04/2016 10:03
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: EgilS
Hvorfor sendte du ikke en epost til den som satt med fasiten (Vikersundbakken)?

Sikkert av samme grunn som at jeg legger spørsmål her inne som jeg sikkert kunne fått svar på andre steder; det er enkelt og greit, og du vet at det finnes masse kunnskap her.

Det meste man spør om her inne kunne man nok fått svar på andre steder; Shimano, Sram, DT Swiss, ... har sikkert noen bra fungerende kundesenter som kan svare på sykkelrelaterte ting, men man kan jo fint bruke forumet også.

Alle som spør løper risikoen på at man kan få feil svar, et svar man ikke liker, at svaret blir lagt feil frem, pluss en hel masse annet. Det er så enkelt som at når man spør om noe i et åpent forum med masse brukere, så må man i alle fall være forberedt på at det ikke alltid går sånn man vil hele tiden.

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Løpe trapper i Vikersund, er det åpent? [Re: sveinaa] #2079375 14/04/2016 10:03
R
Raskall Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
R

Nå synes jeg det er hakk i plata. Du har bestemt deg for at GeirK ville gi deg et stikk i siden. Det må du gjerne tro, men det gjør det på en måte ikke til et faktum.

Det har han sagt i klartekst i denne tråden men med "spark bak" i stedet for "stikk i siden". Han har sagt i denne tråden at han mente jeg trengte et spark bak på bakgrunn av opprinnelig innlegg. Jeg gidder ikke å lete gjennom tråden for å finne det, det kan du gjøre selv. Det er et sted mellom side 1 og 5. Nå skal jeg spise lunsj og så sykle meg en tur.

Turen til Vikersund ble forøvrig en ubetinget suksess.

Redigert av Raskall; 14/04/2016 10:09.
Re: Løpe trapper i Vikersund, er det åpent? [Re: GeirK] #2079378 14/04/2016 10:05
R
Raskall Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
R
Sitat: GeirK

Greia var jeg ikke var ufin med vilje. Jeg synes ikke LMGTFY er ufint i det hele tatt - jeg oppfatter det som et artig sleivspark.

DU - derimot VET at det er ufint å skrive "Jeg håper du er en mer likanes kar i virkeligheten enn du er her på forumet, Geir."

Ser du forskjellen?

Ja. Men tåler du ikke å få høre at jeg ikke liker (forum-versjonen av) deg?

Edit: Og ja. LGMTFY ER et artig sleivspark. For avsenderen.....

Redigert av Raskall; 14/04/2016 10:06.
Re: Løpe trapper i Vikersund, er det åpent? [Re: Raskall] #2079380 14/04/2016 10:08
sveinaa Offline
More than words
More than words
"Hvorfor gjorde jeg ikke det?"

Dette eller "hvorfor gjorde jeg det" og lignende spørsmål stiller jeg neg hele tiden. Dette gjør jeg fordi jeg er opptatt av å utvikle meg og vet at jeg ikke gjør det optimale hele tiden (dette gjelder alle plan i livet.).

Re: Løpe trapper i Vikersund, er det åpent? [Re: Raskall] #2079381 14/04/2016 10:10
sveinaa Offline
More than words
More than words

Nå synes jeg det er hakk i plata. Du har bestemt deg for at GeirK ville gi deg et stikk i siden. Det må du gjerne tro, men det gjør det på en måte ikke til et faktum.

Det har han sagt i klartekst i denne tråden men med "spark bak" i stedet for "stikk i siden". Han har sagt i denne at han mente jeg trengte et spark bak på bakgrunn av opprinnelig innlegg. Jeg gidder ikke å lete gjennom tråden for å finne det, det kan du gjøre selv. Det er et sted mellom side 1 og 5. Nå skal jeg spise lunsj og så sykle meg en tur.

Turen til Vikersund ble forøvrig en ubetinget suksess.

Sånn jeg har forstått det så var ikke "Spark bak" ment vondt (Han mente ikke å være slem.).

Re: Løpe trapper i Vikersund, er det åpent? [Re: sveinaa] #2079382 14/04/2016 10:10
R
Raskall Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
R

Dette eller "hvorfor gjorde jeg det" og lignende spørsmål stiller jeg neg hele tiden. Dette gjør jeg fordi jeg er opptatt av å utvikle meg og vet at jeg ikke gjør det optimale hele tiden (dette gjelder alle plan i livet.).

Har du ingen kommentarer til resten av innlegget du klippet ut dette sitatet fra?

Re: Løpe trapper i Vikersund, er det åpent? [Re: Raskall] #2079383 14/04/2016 10:12
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Jo - men jeg synes ikke at det hører hjemme som et argument i en diskusjon.

Se pkt 6 og 8

http://www.aftenposten.no/meninger/En-saklig-nettdebatt-6739144.html

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Løpe trapper i Vikersund, er det åpent? [Re: GeirK] #2079385 14/04/2016 10:15
R
Raskall Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
R

Jeg oppfattet ikke at vi hadde startet en diskusjon angående ja/nei-spørsmålet jeg stilte i opprinnelig innlegg. Faktisk så jeg ingen som helst risiko for at et så enkelt spørsmål med kun to svar-alternativ kunne lede til en diskusjon.

Re: Løpe trapper i Vikersund, er det åpent? [Re: sveinaa] #2079386 14/04/2016 10:16
EgilS Offline
More than words
More than words

Sikkert av samme grunn som at jeg legger spørsmål her inne som jeg sikkert kunne fått svar på andre steder; det er enkelt og greit, og du vet at det finnes masse kunnskap her.

Det meste man spør om her inne kunne man nok fått svar på andre steder; Shimano, Sram, DT Swiss, ... har sikkert noen bra fungerende kundesenter som kan svare på sykkelrelaterte ting, men man kan jo fint bruke forumet også.

Alle som spør løper risikoen på at man kan få feil svar, et svar man ikke liker, at svaret blir lagt feil frem, pluss en hel masse annet. Det er så enkelt som at når man spør om noe i et åpent forum med masse brukere, så må man i alle fall være forberedt på at det ikke alltid går sånn man vil hele tiden.

Akkurat det er vel noe svært mange (de fleste?) nok er fullstending klar over, og i hvert fall jeg. Jeg velger likevel å spørre her, og tolker svarene deretter, selv om jeg sikkert kunne fått svar raskere/mer presist andre steder.

Re: Løpe trapper i Vikersund, er det åpent? [Re: GeirK] #2079387 14/04/2016 10:16
R
Raskall Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
R

Se pkt 6 og 8

http://www.aftenposten.no/meninger/En-saklig-nettdebatt-6739144.html

Og du er fritatt fra punkt 3?

Re: Løpe trapper i Vikersund, er det åpent? [Re: GeirK] #2079388 14/04/2016 10:16
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Så Raskall sökte information gjenom att spörre på forumet och du ser det som en diskussion och klagar på hans argumentation (i inlägg 3)?

Re: Løpe trapper i Vikersund, er det åpent? [Re: Raskall] #2079390 14/04/2016 10:16
sveinaa Offline
More than words
More than words

Har du ingen kommentarer til resten av innlegget du klippet ut dette sitatet fra?

Egentlig ikke. Jeg begynner derimot å tro mer og mer at du ikke hadde sjekket på nettsiden deres i det hele tatt da forumet var det mest naturlige stede for deg å søke etter info først.

Re: Løpe trapper i Vikersund, er det åpent? [Re: GeirK] #2079391 14/04/2016 10:17
mtbmaniac Online
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Det må du selvfølgelig ikke, og det er valg du tar. Betyr det at du i andre sammenhenger ikke vil ta hensyn til den du diskuterer med også? Som far vet du at man ikke kan ha den holdningen. Før man blir ufin skal man være rimelig sikker på hva avsenderen mener...

Men det gjelder ikke GeirK?

Greia var jeg ikke var ufin med vilje. Jeg synes ikke LMGTFY er ufint i det hele tatt - jeg oppfatter det som et artig sleivspark.

tHen u need to add a smiley !

Re: Løpe trapper i Vikersund, er det åpent? [Re: Raskall] #2079392 14/04/2016 10:17
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Jeg oppfattet ikke at vi hadde startet en diskusjon angående ja/nei-spørsmålet jeg stilte i opprinnelig innlegg. Faktisk så jeg ingen som helst risiko for at et så enkelt spørsmål med kun to svar-alternativ kunne lede til en diskusjon.

Jeg tror ikke Arne Næss mente at reglene hans først blir gjeldende når meningsutvekslingen antar et omfang der der man kan kalle det en diskusjon. Det gjør i allefall ikke jeg.

- Robert Green Ingersoll
Re: Løpe trapper i Vikersund, er det åpent? [Re: sveinaa] #2079393 14/04/2016 10:18
R
Raskall Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
R

Egentlig ikke. Jeg begynner derimot å tro mer og mer at du ikke hadde sjekket på nettsiden deres i det hele tatt da forumet var det mest naturlige stede for deg å søke etter info først.

Helt korrekt.

Re: Løpe trapper i Vikersund, er det åpent? [Re: Raskall] #2079395 14/04/2016 10:19
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Nei - jeg brøt punkt tre.

- Robert Green Ingersoll
Re: Løpe trapper i Vikersund, er det åpent? [Re: mtbmaniac] #2079396 14/04/2016 10:19
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: mtbmaniac

tHen u need to add a smiley !

Jeg har i etterkant angret på at jeg ikke gjorde det.

- Robert Green Ingersoll
Re: Løpe trapper i Vikersund, er det åpent? [Re: GeirK] #2079398 14/04/2016 10:20
R
Raskall Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
R

Nei - jeg brøt punkt tre.

Og hvem var det da som var årsaken til avsporingen?

Redigert: Beklager tonen i dette innlegget. Jeg orker ikke å dra denne lenger og angret på dette innlegget umiddelbart etter å ha sendt det. Jeg har brukt nok tid på denne tråden.

Redigert av Raskall; 14/04/2016 10:24.
Re: Løpe trapper i Vikersund, er det åpent? [Re: EgilS] #2079399 14/04/2016 10:22
sveinaa Offline
More than words
More than words

Akkurat det er vel noe svært mange (de fleste?) nok er fullstending klar over, og i hvert fall jeg. Jeg velger likevel å spørre her, og tolker svarene deretter, selv om jeg sikkert kunne fått svar raskere/mer presist andre steder.

Nettopp. Dette er i tillegg spesielt viktig når det er skriftlig. Jeg bruker nok ofte telefonen....

Re: Løpe trapper i Vikersund, er det åpent? [Re: Raskall] #2079401 14/04/2016 10:23
E
eGo Offline
Veteran
Veteran
E
Men det gjorde det. Men om det hadde vært en annen, feks meg som hadde skrevet GeirK sitt svar. Ville du tatt det like ille opp? (mulig det har vært opp i tråden før)

Ønsker å kjøpe :
Campa krank, 172,5. 2015 modell. Kompakt/semikompakt Chorus eller bedre.
Re: Løpe trapper i Vikersund, er det åpent? [Re: GeirK] #2079403 14/04/2016 10:24
EgilS Offline
More than words
More than words
Jeg synes ikke LMGTFY er ufint i det hele tatt - jeg oppfatter det som et artig sleivspark.

Både med Raskall og andre har du vel hatt tildels opphetede diskusjoner med utgangspunkt i at du forklarer de at de kan finne info andre steder (påstand basert kun på min husk, så mulig det er feil).

Historien tatt i betraktning, burde ("burde" fordi du åpenbart ikke gjorde det) du ikke da sett at dette kunne føre til noe som dette?

Re: Løpe trapper i Vikersund, er det åpent? [Re: Raskall] #2079405 14/04/2016 10:26
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Den første som forlot emnet "Løping i Vikersund" og begynte å diskutere forummedlemmer i stedet?

- Robert Green Ingersoll
Re: Løpe trapper i Vikersund, er det åpent? [Re: eGo] #2079406 14/04/2016 10:26
R
Raskall Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
R
Sitat: eGo
Men det gjorde det. Men om det hadde vært en annen, feks meg som hadde skrevet GeirK sitt svar. Ville du tatt det like ille opp? (mulig det har vært opp i tråden før)

Det ville bli tatt på nøyaktig samme måte, men siden GeirK sin pågående debatt-teknikk sitter så langt fremme i hukommelsen (og er umulig å få skjøvet lenger bak uten å melde seg ut av snikksnakk-forumet) ble reaksjonen slik den ble. Fra deg hadde nok svaret stått ukommentert.

Re: Løpe trapper i Vikersund, er det åpent? [Re: Raskall] #2079407 14/04/2016 10:26
sveinaa Offline
More than words
More than words

Helt korrekt.

Og da er det faktisk helt uforståelig at du blir krenket av GeirK sitt innlegg. Står ved min påstand om at du ikke ville blitt krenket om meldingen kom fra alle andre enn GeirK...

Re: Løpe trapper i Vikersund, er det åpent? [Re: GeirK] #2079408 14/04/2016 10:27
R
Raskall Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
R

Den første som forlot emnet "Løping i Vikersund" og begynte å diskutere forummedlemmer i stedet?

Jeg redigerte innlegget du svarte på her. Vær så snill å lese det.

Re: Løpe trapper i Vikersund, er det åpent? [Re: EgilS] #2079409 14/04/2016 10:27
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Jeg synes ikke LMGTFY er ufint i det hele tatt - jeg oppfatter det som et artig sleivspark.

Både med Raskall og andre har du vel hatt tildels opphetede diskusjoner med utgangspunkt i at du forklarer de at de kan finne info andre steder (påstand basert kun på min husk, så mulig det er feil).

Historien tatt i betraktning, burde ("burde" fordi du åpenbart ikke gjorde det) du ikke da sett at dette kunne føre til noe som dette?

Hvis jeg har en forhistorie der, burde jeg ha lært av den, men jeg kan ikke huske at jeg har vært der noen gang.

- Robert Green Ingersoll
Re: Løpe trapper i Vikersund, er det åpent? [Re: Raskall] #2079411 14/04/2016 10:29
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Jeg redigerte innlegget du svarte på her. Vær så snill å lese det.

Lest - og godt tenkt. Jeg fortsetter nemlig å svare på spørsmålene dine så lenge du produserer dem.

- Robert Green Ingersoll
Re: Løpe trapper i Vikersund, er det åpent? [Re: sveinaa] #2079412 14/04/2016 10:30
R
Raskall Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
R

Og da er det faktisk helt uforståelig at du blir krenket av GeirK sitt innlegg. Står ved min påstand om at du ikke ville blitt krenket om meldingen kom fra alle andre enn GeirK...

Krenket er et sterkt ord og jeg ble ikke krenket av Geir sitt svar. Men jeg hadde reagert negativt uavhengig av hvem som hadde skrevet det, men siden det kom fra GeirK ble reaksjonen flyttet fra hodet til tastaturet. Jeg oppfatter GeirK som en bølle når han er i det rette hjørnet og bøller plaget meg nok da jeg var liten. Nå har jeg begynt å ta igjen. Og GeirK har godt av å få vite at han oppfattes som en bølle til tross for at han ikke mener å være det.

Re: Løpe trapper i Vikersund, er det åpent? [Re: EgilS] #2079413 14/04/2016 10:30
sveinaa Offline
More than words
More than words

Mener du at GeriK kastet hansken og la med hensikt opp til en "fight" med Raskall, eller mener du at Raskall kastet hansken og la opp til en "fight" med GeirK? Du må legge til grunn alt det du vet om dem begge.

Side 10 av 18 1 2 8 9 10 11 12 17 18

Moderator  support