|
|
Løpe trapper i Vikersund, er det åpent?
|
Re: Løpe trapper i Vikersund, er det åpent?
[Re: ]
14/04/2016 08:52
|
erling
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Sier du som har hengt her på forumet i noen få måneder. På hvilket grunnlag kan du påstå det? Man trenger bare å logget seg på og sett forumtittelen for å kunne påstå det. Det blir jo som å slutte å lese aviser fordi det står så mye rart i kommentarfeltet. Hva med å bare ikke lese, fremfor å kreve at alle skal oppføre seg sånn som du liker. Alternativt, delta i moshpit'en som alle andre og logg ut når når du har fått nok for dagen/uka/livet. Om man ikke ønsker å få påstandene sine motsagt eller adferd korrigert, kan man jo skrive nede i bloggseksjonen. Der er det ingen som leser eller poster. Du må nok ha vesentlig lengre historie her inne på forumet for å forstå hva jeg mener med at mange ikke lenger ønsker å diskutere på grunn av enkelte personers oppførsel.
|
|
|
[Re: ]
14/04/2016 08:56
|
Sepeda
Marka-speider
|
Marka-speider
Hva med å bare ikke lese, fremfor å kreve at alle skal oppføre seg sånn som du liker. Alternativt, delta i moshpit'en som alle andre og logg ut når når du har fått nok for dagen/uka/livet. Her er vi ved sakens kjerne. De fleste av oss er på forumene på Terrengsykkel fordi det er et hyggelig miljø av mennesker som har felles interesser og behandler hverandre med respekt. Mens andre anser forumene som enda et gjørmebad av en debattarena der det gjelder å hevde seg, for enhver pris. Hver sin smak.
|
|
|
[Re: Flex]
14/04/2016 09:12
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Man må ikke vekte sine ord. Det handler mer om å være etterretlig. Ikke presenter noe du ikke kan dokumentere som sannhet. Ikke kom med personangrep. Ikke les noe annet enn det som står.
Det er også sånn at om man er usikker så kan man spørre isteden for å gjette/tro hva ande mener..... Vel, hele denne tråden startet jo med at GeirK feiltolket Raskall sitt spørsmål, og ga et svar som ikke var til noe hjelp for ham, og attpåtil med en litt krass tone. Jeg leser det Raskall spør om. Legger og merke til at ingen svarer på ca 1 times tid. Hva er mer naturlig enn å linke til hjemmeside for anlegget samt klippe ut litt info fra den? Som en betraktning er 1 time ganske lenge å vente på svar på noe i internett verden. Det er ikke innlysende at Raskall har sjekket alle steder han kan på internett selv. Jeg leser det mer som at han baserer seg på "hearsay" (3. håndsinformasjon.).
Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
|
|
|
[Re: Flex]
14/04/2016 09:17
|
GeirK
More than words
|
More than words
Men jeg synes lite om at alle må gå rundt og vekte sine ord nøye hver gang de poster noe på forumet, av frykt for å få en verbal skyllebøtte av GeirK. Kan du finne et eksempel på en sånn verbal skyllebøtte - av den typen som folk konstant passer seg for? Jeg forstår ærlig talt ikke hva du mener. Jeg mottar en mengde verbale skyllebøtter selv, men det må være ytterst sjelden og først etter en lang meningsutvekling før jeg blir en avsender selv.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
[Re: Raskall]
14/04/2016 09:18
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Noen spør om kjedelinje og montering av krank.
Er det da feil av meg å linke til shimano tech sine sider å vise til tekst/bilder på spacere mellom ramme og kranklager eller lignende?
Bør jeg være obs på en fekkhet tilbake dersom vedkommende har sett der selv, og ikke funnet ut av det, fordi han velger å basere seg på noe han har hørt om spacere og kjedelinje av noen som har montert dette selv i nitten pil og bue????
Redigert av sveinaa; 14/04/2016 09:20.
|
|
|
[Re: sveinaa]
14/04/2016 09:23
|
Raskall
OP
More than words
|
OP
More than words
Bør jeg være obs på en fekkhet Kun hvis du kom med en frekkhet da du linket til sidene. Som presisert tidligere hadde jeg faktisk satt pris på informasjonen GeirK ga om han ikke hadde innledet med det velkjente, sarkastiske LMGTFY-virkemiddelet. GeirK mente jeg trengte et slikt spark i rævva i dette tilfellet. Noe han forøvrig ikke har begrunnet.
|
|
|
14/04/2016 09:24
|
fredriks
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Varför ignorerar du setningen i Geir sitt svar som en del tycker är oppassande och onödig och var det som med stor sannolikhet triggade Raskall?
|
|
|
[Re: fredriks]
14/04/2016 09:26
|
EHAa
Ivrig
|
Ivrig
Inläggen till personen man ignorerar visas inte. Om det skjer något med pm vet jag inte. OK, takk 
|
|
|
[Re: Lurifax]
14/04/2016 09:29
|
GeirK
More than words
|
More than words
Ja, det er jeg enig i, men om du ser etter med litt argusøyne så ser du at mitt spissede svar til GeirK med søk selv, hvorpå han forlanger at jeg skal underbygge det jeg skriver, faktisk er rimelig nære det han oppfordrer andre om å gjøre selv.
Øhh - kan du komme opp med ETT eneste eksempel på at jeg ber andre underbygge mine egne argumenter? Jeg tviler på at du greier å finne et eneste ett. Jeg blir ikke veldig overrasket om han da mener at folk ikke har noe på et forum å gjøre, dersom de ikke tåler å bli avkrevet faktabevis hver gang de skriver om et eller annet. Jeg spør ikke etter faktabevis - jeg spør om hva du mener. Jeg kan ikke Google meg fram til hva du mener med at det er blitt mindre trafikk på forumet. Jeg mottar så utrolig mye informasjon i løpet av en dag, og for at jeg skal greie å forstå hva som er tull og hva det er hold i så må jeg drive kildekritikk. Du hadde noen helt greie svaralternativer her inkludert: a) Det jeg mener med det er ... b) Jeg har kanskje ikke belegg for å påstå det. Men du graver helt ned i bunnen av bøtta og henter frem personkaraktestikkene i stedet. Og prøver og få meg til å se ut som the bad guy. Patetisk.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
14/04/2016 09:29
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Jeg kan heller ikke se at det er feil å bli stilt til veggs med et direkte spørsmål om man har tatt et standpunkt. Synes man det er ubehagelig så bør man kanskje revurdere standpunktet da man sannsynligvis ikke har tenkt godt igjennom det selv. Dette gjelder spesielt i kontroversielle saker som feks for/mot vaksine.
|
|
|
[Re: H.Iversen]
14/04/2016 09:32
|
pharynx
Besatt
|
Besatt
Det var langt unna en verbal skyllebøtte, og Raskall kunne jo respondert på en annen måte han også. Jeg kan også se at GeirK sitt første innlegg _kan_ tolkes litt krast, men svaret til Raskall er jammen ikke noe mindre krast. Det er nok irritasjon som har bygd seg opp over lang tid som utløste reaksjonen til Raskall vil jeg tro. Ikke denne tråden alene. Uten at jeg tar noen part i saken så kan det nok tenkes vice versa også.... Her er dere nok begge inne på det jeg tror er kjernen i saken 
|
|
|
14/04/2016 09:35
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Bør jeg være obs på en fekkhet Kun hvis du kom med en frekkhet da du linket til sidene. Som presisert tidligere hadde jeg faktisk satt pris på informasjonen GeirK ga om han ikke hadde innledet med det velkjente, sarkastiske LMGTFY-virkemiddelet. GeirK mente jeg trengte et slikt spark i rævva i dette tilfellet. Noe han forøvrig ikke har begrunnet. GeirK mangler noen sosiale antenner som gjør at han kommer til kort i mellommenneskelig interaksjon noen ganger (Dette er min mening, og GeirK må gjerne være uenig.). Med det mener jeg at det du oppfatter som sarkastisk ikke er ment sarkastisk fra GeirK da han utifra sin virkelighet bare nevner at det hadde vært raskere å google selv.
|
|
|
14/04/2016 09:36
|
fredriks
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Svarade du mig?
Något som skulle göra forumet klart bättre är om folk kunde lära sig att trycka svar eller kjapt svar när de svarar någon utan quote.
|
|
|
14/04/2016 09:37
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Varför ignorerar du setningen i Geir sitt svar som en del tycker är oppassande och onödig och var det som med stor sannolikhet triggade Raskall? Jeg ignorer ikke setningen: "Siden du er koblet til internett, finnes det langt raskere veier til den informasjonen enn å spørre her". Hele poenget mitt med å nevne at 1 time er lang tid på internett når man venter på informasjon kom på bakgrunn av den setningen.
|
|
|
14/04/2016 09:38
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Nei. Det var generelt, og belærende. Håper ikke folk blir støtt....!
|
|
|
14/04/2016 09:38
|
Raskall
OP
More than words
|
OP
More than words
Bør jeg være obs på en fekkhet Kun hvis du kom med en frekkhet da du linket til sidene. Som presisert tidligere hadde jeg faktisk satt pris på informasjonen GeirK ga om han ikke hadde innledet med det velkjente, sarkastiske LMGTFY-virkemiddelet. GeirK mente jeg trengte et slikt spark i rævva i dette tilfellet. Noe han forøvrig ikke har begrunnet. GeirK mangler noen sosiale antenner som gjør at han kommer til kort i mellommenneskelig interaksjon noen ganger (Dette er min mening, og GeirK må gjerne være uenig.). Med det mener jeg at det du oppfatter som sarkastisk ikke er ment sarkastisk fra GeirK da han utifra sin virkelighet bare nevner at det hadde vært raskere å google selv. Hvorfor skal jeg innfinne meg etter GeirK sin virkelighet?
|
|
|
14/04/2016 09:39
|
Raskall
OP
More than words
|
OP
More than words
Varför ignorerar du setningen i Geir sitt svar som en del tycker är oppassande och onödig och var det som med stor sannolikhet triggade Raskall? Jeg ignorer ikke setningen: "Siden du er koblet til internett, finnes det langt raskere veier til den informasjonen enn å spørre her". Hele poenget mitt med å nevne at 1 time er lang tid på internett når man venter på informasjon kom på bakgrunn av den setningen. Jeg skrev vel innlegget på torsdag. I det samme innlegget skrev jeg at turen skulle foregå på tirsdag. Hvorfor tror du jeg hadde det så travelt at jeg ville ha svar innen en time?
|
|
|
14/04/2016 09:42
|
Øyvind V
More than words
|
More than words
Bør jeg være obs på en fekkhet Som presisert tidligere hadde jeg faktisk satt pris på informasjonen GeirK ga om han ikke hadde innledet med det velkjente, sarkastiske LMGTFY-virkemiddelet. At det å få en LMGTFY-link er et sarkastisk virkemiddel har gått meg hus forbi. Og det er flere her inne som trenger litt voksenopplæring på feltet... Takk! Kul måte å linke på 
|
|
|
14/04/2016 09:44
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Bør jeg være obs på en fekkhet Kun hvis du kom med en frekkhet da du linket til sidene. Som presisert tidligere hadde jeg faktisk satt pris på informasjonen GeirK ga om han ikke hadde innledet med det velkjente, sarkastiske LMGTFY-virkemiddelet. GeirK mente jeg trengte et slikt spark i rævva i dette tilfellet. Noe han forøvrig ikke har begrunnet. GeirK mangler noen sosiale antenner som gjør at han kommer til kort i mellommenneskelig interaksjon noen ganger (Dette er min mening, og GeirK må gjerne være uenig.). Med det mener jeg at det du oppfatter som sarkastisk ikke er ment sarkastisk fra GeirK da han utifra sin virkelighet bare nevner at det hadde vært raskere å google selv. Hvorfor skal jeg innfinne meg etter GeirK sin virkelighet? Det må du selvfølgelig ikke, og det er valg du tar. Betyr det at du i andre sammenhenger ikke vil ta hensyn til den du diskuterer med også? Som far vet du at man ikke kan ha den holdningen. Før man blir ufin skal man være rimelig sikker på hva avsenderen mener...
|
|
|
[Re: Øyvind V]
14/04/2016 09:46
|
Raskall
OP
More than words
|
OP
More than words
|
|
|
14/04/2016 09:47
|
fredriks
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Inlägget jag svarade på var också det andra du skrev om samma sak (men det kunde väl inte du veta). Där du verkar argumentera för att man ska få länka till information. Något som om ju inte har diskuterats och de flesta nog är eniga om att man får.
Om en timme är lång tid eller inte är väl upptill trådstartaren. Jag har säkert spurt saker utan att jag fått någon panik över att jag inte fått svar inom en timme.
|
|
|
14/04/2016 09:48
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Varför ignorerar du setningen i Geir sitt svar som en del tycker är oppassande och onödig och var det som med stor sannolikhet triggade Raskall? Jeg ignorer ikke setningen: "Siden du er koblet til internett, finnes det langt raskere veier til den informasjonen enn å spørre her". Hele poenget mitt med å nevne at 1 time er lang tid på internett når man venter på informasjon kom på bakgrunn av den setningen. Jeg skrev vel innlegget på torsdag. I det samme innlegget skrev jeg at turen skulle foregå på tirsdag. Hvorfor tror du jeg hadde det så travelt at jeg ville ha svar innen en time? Tja. De fleste, men du er nok et unntak da, ønsker informasjon asap. Når det ikke hastet mer enn at du hadde flere dager på deg. Hvorfor sendte du ikke en epost til den som satt med fasiten (Vikersundbakken)?
|
|
|
14/04/2016 09:50
|
Raskall
OP
More than words
|
OP
More than words
Det må du selvfølgelig ikke, og det er valg du tar. Betyr det at du i andre sammenhenger ikke vil ta hensyn til den du diskuterer med også? Som far vet du at man ikke kan ha den holdningen. Før man blir ufin skal man være rimelig sikker på hva avsenderen mener...
Men det gjelder ikke GeirK?
|
|
|
14/04/2016 09:53
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Inlägget jag svarade på var också det andra du skrev om samma sak (men det kunde väl inte du veta). Där du verkar argumentera för att man ska få länka till information. Något som om ju inte har diskuterats och de flesta nog är eniga om att man får.
Om en timme är lång tid eller inte är väl upptill trådstartaren. Jag har säkert spurt saker utan att jag fått någon panik över att jag inte fått svar inom en timme. Uavhengig av det. Jeg har i alle fall skjønt at jeg må være selektiv når jeg velger å svare når noen spør. Case closed. Det er mitt valg, da jeg ikke orker all polemikken mange driver med hele tiden. Til slutt gidder ingen å svare....
|
|
|
14/04/2016 09:53
|
EgilS
More than words
|
More than words
Hvorfor sendte du ikke en epost til den som satt med fasiten (Vikersundbakken)? Sikkert av samme grunn som at jeg legger spørsmål her inne som jeg sikkert kunne fått svar på andre steder; det er enkelt og greit, og du vet at det finnes masse kunnskap her. Det meste man spør om her inne kunne man nok fått svar på andre steder; Shimano, Sram, DT Swiss, ... har sikkert noen bra fungerende kundesenter som kan svare på sykkelrelaterte ting, men man kan jo fint bruke forumet også.
|
|
|
14/04/2016 09:59
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Det må du selvfølgelig ikke, og det er valg du tar. Betyr det at du i andre sammenhenger ikke vil ta hensyn til den du diskuterer med også? Som far vet du at man ikke kan ha den holdningen. Før man blir ufin skal man være rimelig sikker på hva avsenderen mener...
Men det gjelder ikke GeirK? Nå synes jeg det er hakk i plata. Du har bestemt deg for at GeirK ville gi deg et stikk i siden. Det må du gjerne tro, men det gjør det på en måte ikke til et faktum.
|
|
|
14/04/2016 10:00
|
Raskall
OP
More than words
|
OP
More than words
Jeg skrev vel innlegget på torsdag. I det samme innlegget skrev jeg at turen skulle foregå på tirsdag. Hvorfor tror du jeg hadde det så travelt at jeg ville ha svar innen en time?
Tja. De fleste, men du er nok et unntak da, ønsker informasjon asap. Når det ikke hastet mer enn at du hadde flere dager på deg. Hvorfor sendte du ikke en epost til den som satt med fasiten (Vikersundbakken)? Jeg bli litt oppgitt av slik tværing som det du driver med her. Sett deg ned og still deg selv spørsmålet: "Hvorfor gjorde jeg ikke det?" på alt du har gjort gjennom hele livet. Men jeg skal svare på spørsmålet ditt: 1. Det er mange syklister på dette forumet. 2. Ringerike og området rundt Tyrifjorden er et av norges største sykkelmiljøer. 3. Vikersundbakken er et mye brukt treningsanlegg. 4. Syklister trener ofte mer enn bare sykling. 5. Løsprat om alt det som ikke passer i noen av de andre gruppene. Trenger på ingen som helst måte å være sykkelrelatert.
. 6. I lys av punkt 1, 2, 3, 4 og 5 syntes jeg det var naturlig å stille spørsmålet her. Hadde jeg ikke fått et svar her før f. eks. mandag kan det hende jeg hadde begynt å lete etter svar andre steder.
Redigert av Raskall; 14/04/2016 10:08. Rediger grunn: Rettet opp siteringen.
|
|
|
|
fredriks
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Om en timme är lång tid eller inte är väl upptill trådstartaren. Jag har säkert spurt saker utan att jag fått någon panik över att jag inte fått svar inom en timme. Uavhengig av det. Jeg har i alle fall skjønt at jeg må være selektiv når jeg velger å svare når noen spør. Case closed. Det er mitt valg, da jeg ikke orker all polemikken mange driver med hele tiden. Til slutt gidder ingen å svare.... Jag tror väl bara det handlar om att undvika att skriva onödiga saker i svaret.
|
|
|
|
GeirK
More than words
|
More than words
Men det gjelder ikke GeirK? Greia var jeg ikke var ufin med vilje. Jeg synes ikke LMGTFY er ufint i det hele tatt - jeg oppfatter det som et artig sleivspark. DU - derimot VET at det er ufint å skrive "Jeg håper du er en mer likanes kar i virkeligheten enn du er her på forumet, Geir." Ser du forskjellen?
|
|
|
14/04/2016 10:03
|
GeirK
More than words
|
More than words
GeirK mangler noen sosiale antenner som gjør at han kommer til kort i mellommenneskelig interaksjon noen ganger (Dette er min mening, og GeirK må gjerne være uenig.)
Det er jeg ikke uenig i. Jeg opplever at jeg er skrudd sammen veldig forskjellig fra mange andre, og det er noen ganger utrolig vanskelig for meg å sette meg inn i hvordan andre folk tenker. "Gjør mot andre som du ønsker de skal gjøre mot meg" kan jeg bare drite i. Da skjærer det seg ofte - som her.
|
|
|
|
|